Raport trimestrul I 2017
Data raportului: 15 mai 2017
Denumirea entitatii emitente: Antibiotice SA
Sediul social: Iasi, str. Valea Lupului nr. 1, cod postal 707410, http://www.antibiotice.ro
E-mail: relatiicuinvestitorii@antibiotice.ro
Numarul de telefon/fax: 0232 209000 / 0232 209633
Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: RO1973096
Numarul de ordine in Registrul Comertului: J22/285/1991
Capital social subscris si varsat: 67.133.804 lei
Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti
Strategiile societatii in anul 2017 cuprind dezvoltarea activitatilor stiintifice si de cercetare, dezvoltarea parteneriatelor pe principalele piete internationale, dezvoltarea portofoliului prin asimilarea de produse noi precum si cresterea prezentei medicamentelor marca Antibiotice in farmacii prin orientarea atat a structurii de vanzare cat si a politicii de promovare catre medicamente valoroase terapeutic. Toate acestea vor determina consolidarea afacerii pe termen lung si cresterea profitului, atat pe piata interna cat si la nivel international.
Portofoliul Antibiotice combina eficient produse traditionale care continua sa raspunda cu succes nevoilor pacientilor si produse pentru imbunatatirea calitatii vietii, ca urmare a tendintei populatiei de a se concentra mai mult asupra terapiilor preventive in detrimentul tratamentelor. Cu un ritm de crestere de 24,1% in trimestrul I 2017, superior ritmului pietei de medicamente fara prescriptie medicala, performanta segmentului OTC plaseaza societatea Antibiotice pe locul 18 in clasamentul companiilor care comercializeaza aceste portofolii.
Produsele care reprezinta esenta portofoliului si-au mentinut pozitia de lider si in primul trimestru al acestui an: locul 1 in consum pentru formele farmaceutice pulberi injectabile, supozitoare si unguente. De asemenea, societatea Antibiotice si-a consolidat pozitia pe segmentul produselor antiinfectioase si preparate dermatologice, pentru care detine locul 1 in piata medicamentelor generice cu prescriptie medicala si OTC (over the counter).
Valorificand tendintele de consum, societatea Antibiotice inregistreaza cresteri superioare ritmului pietei pe arii terapeutice valoroase si de interes pentru sistemul sanitar romanesc: sistem cardiovascular: +47% crestere valorica a portofoliului comparativ cu trimestrul I 2016 in contextul in care piata acestei clase terapeutice a crescut cu 7,1%, sistem nervos central: +20% crestere valorica comparativ cu trimestrul I 2016 in contextul in care piata acestei clase a crescut cu 8,7%.
Societatea Antibiotice Iasi, a realizat in trimestrul I 2017 vanzari pe pietele externe in valoare de 7,10 milioane USD, in crestere cu aproximativ 21% fata de perioada similara a anului 2016, in urmatoarele zone geografice:
Cresterea exporturilor a fost reprezentata de vanzarile de produse finite in special in zonele Asiei de Sud Est, S.U.A. si Rusia – C.S.I. Valoarea exporturilor de produse finite a crescut in anul 2017 cu 44% fata de perioada similara a anului 2016, principalele produse comercializate fiind din clasa antiinfectioase, tractul digestiv si produse cardiovasculare.
In ceea ce priveste vanzarea Nistatinei substanta activa, si-a consolidat pozitia prin inregistrarea pe piata S.U.A., o piata strategica pentru Antibiotice in vederea maximizarii rentabilitatii produsului.
Antibiotice SA Iasi a desfasurat activitatea pe parcursul trimestrului I 2017 in spiritul realizarii obiectivelor si indicatorilor stabiliti prin Bugetul de Venituri si Cheltuieli.
Situatia rezultatului global
Veniturile din vanzari in primul trimestru al anului 2017 au inregistrat valoarea de 55,4 milioane lei in crestere cu 1% comparativ cu anul 2016 cand s-au inregistrat 55 milioane lei.
Situatia rezultatului global (LEI)
|
31.03.2016
|
BVC TRIM I 2017
|
31.03.2017
|
2017/
2016
|
2017/
BVC
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5=4/2
|
6=4/3
|
Venituri din vanzari
|
55,091,005
|
57,307,000
|
55,416,199
|
1.01
|
0.97
|
Alte venituri din exploatare
|
6,679,613
|
4,933,000
|
4,290,879
|
0.64
|
0.87
|
Venituri aferente costurilor stocurilor de produse
|
15,681,077
|
16,634,000
|
17,219,207
|
1.10
|
1.04
|
Venituri din activitatea realizata de entitate si capitalizata
|
424,560
|
353,000
|
298,086
|
0.70
|
0.84
|
Cheltuieli cu materiile prime si materialele consumabile
|
30,950,114
|
27,052,000
|
27,969,927
|
0.90
|
1.03
|
Cheltuieli cu personalul
|
17,193,002
|
18,964,000
|
18,063,402
|
1.05
|
0.95
|
Cheltuieli cu amortizarea si deprecierea
|
4,419,080
|
4,832,000
|
4,590,823
|
1.04
|
0.95
|
Alte cheltuieli de exploatare
|
17,187,543
|
20,250,000
|
21,031,538
|
1.22
|
1.04
|
Profit din exploatare
|
8,126,516
|
8,129,000
|
5,568,681
|
0.69
|
0.69
|
Venituri financiare nete
|
-744,615
|
-692,000
|
-224,140
|
0.30
|
0.32
|
Profit inainte de impozitare
|
7,381,901
|
7,437,000
|
5,344,541
|
0.72
|
0.72
|
Cheltuieli cu impozit pe profit
|
243,414
|
1,189,920
|
43,348
|
0.18
|
0.04
|
Profit
|
7,138,487
|
6,247,080
|
5,301,193
|
0.74
|
0.85
|
Ø Cheltuielile cu materiile prime si materialele consumabile (27,97 milioane lei) reduse cu 10% comparativ aceeasi perioada a anului 2016 datorata atat diminuarii productiei cat si a structurii de fabricatie si vanzari.
Ø Cheltuielile cu personalul (18,06 milioane lei) in crestere cu 5% comparativ cu trimestrul I 2016 si din valorile aprobate in Bugetul de Venituri si Cheltuieli anului 2017 facandu-se o economie de 0,9 milioane lei .
Ø Cheltuielile cu amortizarea si deprecierea (4,59 milioane lei) – crestere cu 4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Ø Alte cheltuieli de exploatare (21,03 milioane lei) – in crestere cu 22% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016 si in crestere cu 4% comparativ cu valorile din Bugetul de Venituri si Cheltuieli, crestere datorata valorii taxei claw back superioare cu 37% (2,1 milioane lei) comparativ cu anul 2016 si superioara valorii planificate cu 30%.
Profitul brut de 5,34 milioane lei in scadere cu 28% atat fata de anul 2016 cat si fata de valoarea planificata in Bugetul de Venituri si Cheltuieli, scadere datorata valorii superioare a taxei claw back a carei marime este cu 1,8 milioane in plus fata de nivelul bugetat si cu 2,1 milioane lei mai mare decat in anul 2016.
Profitul net in valoare de 5,3 milioane lei realizat in scadere cu 26% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016 si cu 15% mai mic comparativ cu valorile din Bugetul de Venituri si Cheltuieli.
Pentru Semestrul I, societatea estimeaza realizarea indicatorilor conform Bugetului de Venituri si Cheltuieli.
Situatia pozitiei financiare
La data de 31.03.2017 activele societatii au atins nivelul de 561,38 milioane lei in crestere cu 5% comparativ cu inceputul anului.
|
01.01.2017
|
31.03.2017
|
|
ACTIVE
|
|
|
|
ACTIVE IMOBILIZATE
|
|
|
|
Imobilizari corporale
|
206,702,347
|
210,557,623
|
1.02
|
Imobilizari necorporale
|
10,139,458
|
10,532,544
|
1.04
|
TOTAL ACTIVE IMOBILIZATE
|
216,841,805
|
221,090,167
|
1.02
|
ACTIVE CIRCULANTE
|
|
|
|
Stocuri
|
60,195,101
|
85,443,316
|
1.42
|
Creante comerciale si similare
|
242,456,065
|
242,683,884
|
1.00
|
Active financiare detinute pentru vanzare
|
0
|
|
|
Numerar si echivalente numerar
|
13,902,686
|
12,166,996
|
0.88
|
TOTAL ACTIVE CIRCULANTE
|
316,553,852
|
340,294,196
|
1.07
|
TOTAL ACTIVE
|
533,395,657
|
561,384,363
|
1.05
|
DATORII
|
|
|
|
DATORII CURENTE
|
|
|
|
Datorii comerciale si similare
|
49,045,370
|
47,603,733
|
0.97
|
Sume datorate institutiilor de credit
|
40,705,967
|
60,922,920
|
1.50
|
Datorii din impozite si taxe curente
|
11,486,302
|
12,352,264
|
1.08
|
Provizioane pe termen scurt
|
1,418,895
|
4,705,743
|
3.32
|
TOTAL DATORII CURENTE
|
102,656,534
|
125,584,660
|
1.22
|
DATORII PE TERMEN LUNG
|
|
|
|
Subventii pentru investitii
|
2,914,396
|
2,845,617
|
0.98
|
Impozit amanat
|
18,758,368
|
18,586,534
|
0.99
|
Provizioane pe termen lung
|
0
|
|
|
TOTAL DATORII TERMEN LUNG
|
21,672,764
|
21,432,151
|
0.99
|
TOTAL DATORII
|
124,329,298
|
147,016,811
|
1.18
|
Capital social si rezerve
|
|
|
|
Capital social
|
264,835,156
|
264,835,156
|
1.00
|
Rezerve din reevaluare
|
16,925,870
|
16,200,396
|
0.96
|
Rezerve legale
|
13,426,761
|
13,426,761
|
1.00
|
Alte rezerve
|
146,528,189
|
146,528,189
|
1.00
|
Rezultat reportat
|
-63,020,428
|
-31,924,143
|
0.51
|
Rezultatul curent
|
30,370,811
|
5,301,193
|
0.17
|
TOTAL CAPITALURI PROPRII
|
409,066,359
|
414,367,552
|
1.01
|
TOTAL CAPITALURI SI DATORII
|
533,395,657
|
561,384,363
|
1.05
|
Activele circulante au inregistrat o crestere cu 7% comparativ cu inceputul perioadei prin cresterea valorii stocurilor pentru asigurarea ritmului vanzarilor in perioada de revizie a societatii ce are loc in lunile iulie si august.
Datoriile curente inregistreaza o crestere cu 22% comparativ cu inceputul anului 2016 datorita cresterii creditelor pe termen scurt (linii curente) cu 50%.
Societatea nu inregistreaza credite peste un an.
Firma are achitate in termen toate obligatiile datorate la bugetul statului.
Cash flow
Nivelul numerarului si a echivalentelor de numerar la inceputul perioadei a fost de 17,81 milioane lei. Incasarile in numerar din activitatea de exploatare au fost de 64,06 milioane lei. Platile in numerar catre furnizorii de bunuri si servicii au fost de 39,18 milioane lei, iar cele catre si in numele angajatilor, in legatura cu personalul de 16,04 milioane lei.
Totodata au fost efectuate plati in numerar de 13,29 milioane lei reprezentand impozite, taxe si dobanzi bancare.
Din activitatea de investitii au fost efectuate plati pentru imobilizari corporale si necorporale de 3,19 milioane lei.
Din activitatea de finantare au fost rambursate imprumuturi pe termen scurt de 0,70 milioane lei.
La sfarsitul perioadei nivelul numerarului si a echivalentelor de numerar a fost de 10 milioane lei.
Principalii indicatori de diagnostic al firmei evidentiaza echilibrul financiar si preocuparea continua pentru eficienta afacerii.
Denumire indicator
|
Mod de calcul
|
31.03.2016
|
31.03.2017
|
Lichiditatea curenta
|
Active curente/Datorii curente
|
2.83
|
2.71
|
Grad de indatorare
|
Capital imprumutat/
Capital propriu x 100
|
10%
|
14,7%
|
Viteza de rotatie a debitelor clienti
|
Sold mediu clienti/
Venituri din vanzari x Timp
|
390 zile
|
413 zile
|
Viteza de rotatie a activelor imobilizate
|
Venituri din vanzari/Active imobilizate
|
0.26
|
0.25
|
Situatiile financiare la primul trimestru nu au fost auditate de auditorul financiar, aceasta operatiune urmand a fi realizata la semestrul I.
In primul trimestru din 2017, in perioada 06-14.03.2017, la nivelul societatii a fost sustinuta inspectia US FDA pentru verificarea conformitatii Sistemului de Management al Calitatii cu cerintele specifice cGMP pentru fluxurile de fabricatie din Sectia Produse Parenterale (produse injectabile preparate aseptic) si din Sectia Biosinteza (nistatina substanta activa).
Inspectia a fost finalizata fara observatii critice.
Pentru dezvoltarea portofoliului de medicamente destinat pietei interne si internationale, 31 de proiecte noi de cercetare-dezvoltare se deruleaza in anul 2017, 11 produse aflandu-se in etape finale de cercetare, cu depunere la autoritatile de autorizare pana la sfarsitul anului. Activitatea de cercetare-dezvoltare s-a concretizat in trimestrul I 2017 prin obtinerea a 4 noi Autorizatii de punere pe piata (APP), 3 medicamente in 4 concentratii, 3 Autorizatii de punere pe piata pentru piata interna si 1 APP pentru piata internationala si s-a finalizat documentatia pentru startarea unei noi proceduri europene descentralizate (DCP).
Pentru a asigura conditiile necesare atingerii obiectivelor anului 2017 din Planul de afaceri 2017-2020, au fost atrasi un numar de 31 salariati pentru inlocuirea personalului pensionat si au fost organizate programe de instruire specifice fiecarei directii de specialitate, in conformitate cu nevoile identificate pe structurile organizatorice, programe menite sa asigure cresterea performantelor salariatilor.
Din temele aprobate prin Planul anual de instruire cu lectrori externi, in primul trimestru s-au desfasurat sesiuni de instruire pentru personalul de specialitate din cadrul urmatoarelor structuri:
Directia Medicala
|
• Instruire privind evolutia pietii de suplimente alimentare in cadrul Conferintei Preventia 360 pentru personalul din activitatea Cercetare
|
• Nutraceutica - Salonul International de alimente Speciale si Nutritie - organizat de Distinct Image pentru personalul din activitatea Managementul portofoliului
|
Directia Marketing si Vanzari Piata Interna
|
• Curs de dezvoltare personala “Self-Awareness” - organizat de DE Leadership Consult pentru personalul din activitatea Vanzari Hospital
· Curs Mastering Excel - organizat de Connect Events in scopul dezvoltarii abilitatilor de utilizare a programelor informatice pentru personalul din activitatea Marketing
|
• Instruire in domeniul analizei de piata si business organizat de Flexability Management pentru personalul din activitatea Promovare si Comercial
|
Directia Generala
|
• Instruire in domeniul medicinii muncii a personalului din cadrul Dispensarului - organizat de Euromedical Recovery
|
• Cursul “Expert prevenirea si combatere a coruptiei” - organizat de Expert Aktiv Group pentru personalul din activitatea Consiliere juridica
|
|
• Curs de perfectionare si autorizare in domeniul Sanatate si Securitate in Munca - organizat de Centrul de pregatire si perfectionare profesionala al inspectiei muncii
|
|
Directia Inginerie si Investitii si directia Tehnic si Productie
|
|
• Seminarul “Piata de energie si eficienta energetica” - organizat de ANCER & SMER in scopul asimilarii de informatii privind evolutia pietei energetice si modificarile legislative din piata energetica pentru personalul din cadrul biroului Inginerie si Calificari echipamente
· Cursuri de certificare si autorizare pentru personalul cu responsabilitati in domenii de activitate cu reglemetari specifice ( ISCIR, RSL- IR)
|
|
Directia Managementul Resurselor Umane
|
|
• Cursul “Expert legislatia muncii si salarizare” - organizat de OK Service Corporation pentru perfectionarea salariatilor din domeniul resurselor umane si cunoasterea modificarilor legislative specific.
|
|
La programele de instruire derulate in primul trimestru au participat 58 de salariati.
|
|
Antibiotice SA IASI este preocupata permanent pentru cresterea veniturilor din vanzari prin extinderea exportului si reducerea cheltuielilor.
Concluzii
Antibiotice in trimestrul I 2017:
Cresterea veniturilor din vanzari la export cu 21%;
Prededintele Consiliului de Administratie,
Jr.Ionut IAVOR
Vicepresedintele Consiliului de Administratie,
Director General, Director Economic,
ec. Ioan NANI ec.Paula Luminita COMAN
RAPORT CURENT
Conform:
· Legii nr. 297/2004 modificata si completata de prevederile L10/2015 si ale OUG 90/2014 si reglementarilor CNVM date in aplicarea acesteia,
· Regulamentului Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 6/2014 pentru modificarea si completarea Regulamentului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 1/2006 privind emitentii si operatiunile cu valori mobiliare, precum si pentru completarea Regulamentului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 6/2009 privind exercitarea anumitor drepturi ale actionarilor in cadrul adunarilor generale ale societatilor comerciale.
Eveniment important de raportat:
Comunicat disponibilitate pentru Raportul la 31 martie 2017
Antibiotice Iasi informeaza ca raportul la 31.03.2017, este disponibil investitorilor prin Bursa de Valori Bucuresti, Autoritatea de Supraveghere Financiara, precum si prin website-ul propriu: www.antibiotice.ro (Investitori – Informatii financiare - Raportari financiare – 2017, 3 luni).
Mentionam ca raportul poate fi obtinut si de la sediul societatii (Relatii cu Investitorii, nr. 0232 209570, 0232 209583, fax: 0372 065633, e-mail: relatiicuinvestitorii@antibiotice.ro).
Director General,
ec. Ioan NANI
Director Economic,
ec. Paula-Luminita COMAN