vineri | 29 martie, 2024 |
Starea pietei: DESCHISA

Stiri Piata


ANTIBIOTICE S.A. - ATB

Rezultate financiare trim 1 2017

Data Publicare: 15.05.2017 8:22:08

Cod IRIS: 88458

 

 Raport trimestrul I 2017

Data raportului: 15 mai 2017

Denumirea entitatii emitente: Antibiotice SA

Sediul social: Iasi, str. Valea Lupului nr. 1, cod postal 707410, http://www.antibiotice.ro

E-mail: relatiicuinvestitorii@antibiotice.ro

Numarul de telefon/fax: 0232 209000 / 0232 209633

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: RO1973096

Numarul de ordine in Registrul Comertului: J22/285/1991

Capital social subscris si varsat: 67.133.804 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti

 

 

  

Strategiile societatii in anul 2017 cuprind dezvoltarea activitatilor stiintifice si de cercetare, dezvoltarea parteneriatelor pe principalele piete internationale, dezvoltarea portofoliului prin asimilarea de produse noi precum si cresterea prezentei medicamentelor marca Antibiotice in farmacii prin orientarea atat a structurii de vanzare cat si a politicii de promovare catre medicamente valoroase terapeutic. Toate acestea vor determina consolidarea afacerii pe termen lung si cresterea profitului, atat pe piata interna cat si la nivel international.

Portofoliul Antibiotice combina eficient produse traditionale care continua sa raspunda cu succes nevoilor pacientilor si produse pentru imbunatatirea calitatii vietii, ca urmare a  tendintei populatiei de a se concentra mai mult asupra terapiilor preventive in  detrimentul tratamentelor.  Cu un ritm de crestere de 24,1% in trimestrul I 2017, superior ritmului pietei de medicamente fara prescriptie medicala, performanta segmentului OTC plaseaza societatea Antibiotice pe locul 18 in clasamentul companiilor care comercializeaza aceste portofolii.

Produsele care reprezinta esenta portofoliului si-au mentinut pozitia de lider si in primul trimestru al acestui an: locul 1 in consum pentru formele farmaceutice pulberi injectabile, supozitoare si unguente. De asemenea, societatea Antibiotice si-a consolidat pozitia pe segmentul produselor antiinfectioase si preparate dermatologice, pentru care detine locul 1 in piata medicamentelor generice cu prescriptie medicala si OTC (over the counter).

Valorificand tendintele de consum, societatea Antibiotice inregistreaza cresteri superioare ritmului pietei pe arii terapeutice valoroase si de interes pentru sistemul sanitar romanesc: sistem cardiovascular: +47% crestere valorica a portofoliului comparativ cu trimestrul I 2016 in contextul in care piata acestei clase terapeutice a crescut cu 7,1%, sistem nervos central: +20% crestere valorica comparativ cu trimestrul I 2016 in contextul in care piata acestei clase a crescut cu 8,7%.

 

 Societatea Antibiotice Iasi, a realizat in trimestrul I 2017 vanzari pe pietele externe in valoare de 7,10 milioane USD, in crestere cu aproximativ 21% fata de perioada similara a anului 2016, in urmatoarele zone geografice:

 

Cresterea exporturilor a fost reprezentata de vanzarile de produse finite in special in zonele Asiei de Sud Est, S.U.A. si Rusia – C.S.I. Valoarea exporturilor de produse finite a crescut in anul 2017 cu 44% fata de perioada similara a anului 2016, principalele produse comercializate fiind din clasa antiinfectioase, tractul digestiv si produse cardiovasculare.

In ceea ce priveste vanzarea Nistatinei substanta activa, si-a consolidat pozitia prin inregistrarea pe piata S.U.A., o piata strategica pentru Antibiotice in vederea maximizarii rentabilitatii produsului.

Antibiotice SA Iasi a desfasurat activitatea pe parcursul trimestrului I 2017 in spiritul realizarii obiectivelor si indicatorilor stabiliti prin Bugetul de Venituri si Cheltuieli.

 

Situatia rezultatului global

 

Veniturile din vanzari in primul trimestru al anului 2017 au inregistrat valoarea de 55,4 milioane lei in crestere cu 1% comparativ cu anul 2016 cand s-au inregistrat 55 milioane lei.

 

Situatia rezultatului global (LEI)

31.03.2016

BVC TRIM I 2017

31.03.2017

2017/

2016

2017/

BVC

1

2

3

4

5=4/2

6=4/3

Venituri din vanzari

55,091,005

57,307,000

55,416,199

1.01

0.97

Alte venituri din exploatare

6,679,613

4,933,000

4,290,879

0.64

0.87

Venituri aferente costurilor stocurilor de produse

15,681,077

16,634,000

17,219,207

1.10

1.04

Venituri din activitatea realizata de entitate si capitalizata

424,560

353,000

298,086

0.70

0.84

Cheltuieli cu materiile prime si materialele consumabile

30,950,114

27,052,000

27,969,927

0.90

1.03

Cheltuieli cu personalul

17,193,002

18,964,000

18,063,402

1.05

0.95

Cheltuieli cu amortizarea si deprecierea

4,419,080

4,832,000

4,590,823

1.04

0.95

Alte cheltuieli de exploatare

17,187,543

20,250,000

21,031,538

1.22

1.04

Profit din exploatare

8,126,516

8,129,000

5,568,681

0.69

0.69

Venituri financiare nete

-744,615

-692,000

-224,140

0.30

0.32

Profit inainte de impozitare

7,381,901

7,437,000

5,344,541

0.72

0.72

Cheltuieli cu impozit pe profit

243,414

1,189,920

43,348

0.18

0.04

Profit

7,138,487

6,247,080

5,301,193

0.74

0.85

 

Ø  Cheltuielile cu materiile prime si materialele consumabile (27,97 milioane lei) reduse cu 10% comparativ aceeasi perioada a anului 2016 datorata atat diminuarii productiei cat si a structurii de fabricatie si vanzari.

Ø  Cheltuielile cu personalul (18,06 milioane lei) in crestere cu 5% comparativ cu trimestrul I 2016 si din valorile aprobate in Bugetul de Venituri si Cheltuieli anului 2017 facandu-se o economie de 0,9 milioane lei .

Ø  Cheltuielile cu amortizarea si deprecierea (4,59 milioane lei) – crestere cu 4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Ø  Alte cheltuieli de exploatare (21,03 milioane lei) – in crestere cu 22% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016 si in crestere cu 4% comparativ cu valorile din Bugetul de Venituri si Cheltuieli, crestere datorata valorii taxei claw back superioare cu 37% (2,1 milioane lei) comparativ cu anul 2016 si superioara valorii planificate cu 30%.

Profitul brut de 5,34 milioane lei in scadere cu 28% atat fata de anul 2016 cat si fata de valoarea planificata in Bugetul de Venituri si Cheltuieli, scadere datorata valorii superioare  a taxei claw back a carei marime este cu 1,8 milioane in plus fata de nivelul bugetat si cu 2,1 milioane lei mai mare decat in anul 2016.

Profitul net in valoare de 5,3 milioane lei realizat in scadere cu 26% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016 si cu 15% mai mic comparativ cu valorile din Bugetul de Venituri si Cheltuieli.

Pentru Semestrul I, societatea estimeaza realizarea indicatorilor conform Bugetului de Venituri si Cheltuieli.

 

Situatia pozitiei financiare

La data de 31.03.2017 activele societatii au atins nivelul de 561,38 milioane lei in crestere cu 5% comparativ cu inceputul anului.

 

 

01.01.2017

31.03.2017

 

ACTIVE

 

 

 

ACTIVE IMOBILIZATE

 

 

 

Imobilizari corporale

206,702,347

210,557,623

1.02

Imobilizari necorporale

10,139,458

10,532,544

1.04

TOTAL ACTIVE IMOBILIZATE

216,841,805

221,090,167

1.02

ACTIVE CIRCULANTE

 

 

 

Stocuri

60,195,101

85,443,316

1.42

Creante comerciale si similare

242,456,065

242,683,884

1.00

Active financiare detinute pentru vanzare

0

 

 

Numerar si echivalente numerar

13,902,686

12,166,996

0.88

TOTAL ACTIVE  CIRCULANTE

316,553,852

340,294,196

1.07

TOTAL ACTIVE

533,395,657

561,384,363

1.05

DATORII

 

 

 

DATORII CURENTE

 

 

 

Datorii comerciale si similare

49,045,370

47,603,733

0.97

Sume datorate institutiilor de credit

40,705,967

60,922,920

1.50

Datorii din impozite si taxe curente

11,486,302

12,352,264

1.08

Provizioane pe termen scurt

1,418,895

4,705,743

3.32

TOTAL  DATORII CURENTE

102,656,534

125,584,660

1.22

DATORII PE TERMEN LUNG

 

 

 

Subventii pentru investitii

2,914,396

2,845,617

0.98

Impozit amanat

18,758,368

18,586,534

0.99

Provizioane pe termen lung

0

 

 

TOTAL DATORII TERMEN LUNG

21,672,764

21,432,151

0.99

TOTAL DATORII

124,329,298

147,016,811

1.18

Capital social si rezerve

 

 

 

Capital social

264,835,156

264,835,156

1.00

Rezerve din reevaluare

16,925,870

16,200,396

0.96

Rezerve legale

13,426,761

13,426,761

1.00

Alte rezerve

146,528,189

146,528,189

1.00

Rezultat reportat

-63,020,428

-31,924,143

0.51

Rezultatul curent

30,370,811

5,301,193

0.17

TOTAL CAPITALURI PROPRII

409,066,359

414,367,552

1.01

TOTAL CAPITALURI SI DATORII

533,395,657

561,384,363

1.05

 

Activele circulante au inregistrat o crestere cu 7% comparativ cu inceputul perioadei prin cresterea valorii stocurilor pentru asigurarea ritmului vanzarilor in perioada de revizie a societatii ce are loc in lunile iulie si august.

Datoriile curente inregistreaza o crestere cu 22% comparativ cu inceputul anului 2016 datorita cresterii creditelor pe termen scurt (linii curente) cu 50%.

Societatea nu inregistreaza credite peste un an.

Firma are achitate in termen toate obligatiile datorate la bugetul statului.

 

Cash flow

Nivelul numerarului si a echivalentelor de numerar la inceputul perioadei a fost de 17,81 milioane lei. Incasarile in numerar din activitatea de exploatare au fost de 64,06 milioane lei. Platile in numerar catre furnizorii de bunuri si servicii au fost de 39,18 milioane lei, iar cele catre si in numele angajatilor, in legatura cu personalul de 16,04 milioane lei.

Totodata au fost efectuate plati in numerar de 13,29 milioane lei reprezentand impozite, taxe si dobanzi bancare.

Din activitatea de investitii au fost efectuate plati pentru imobilizari corporale si necorporale de 3,19 milioane lei.

 Din activitatea de finantare au fost rambursate imprumuturi pe termen scurt de 0,70 milioane lei.

La sfarsitul perioadei nivelul numerarului si a echivalentelor de numerar a fost de 10 milioane lei.

Principalii indicatori de diagnostic al firmei evidentiaza echilibrul financiar si preocuparea continua pentru eficienta afacerii.

 

Denumire indicator

Mod de calcul

31.03.2016

31.03.2017

Lichiditatea curenta

Active curente/Datorii curente

2.83

2.71

Grad de indatorare

Capital imprumutat/

Capital propriu x 100

10%

14,7%

Viteza de rotatie a debitelor clienti

Sold mediu clienti/

Venituri din vanzari x Timp

390 zile

413 zile

Viteza de rotatie a activelor imobilizate

Venituri din vanzari/Active imobilizate

0.26

0.25

 

Situatiile financiare la primul trimestru nu au fost auditate de auditorul financiar, aceasta operatiune urmand a fi realizata la semestrul I.

 

 In primul trimestru din 2017, in perioada 06-14.03.2017, la nivelul societatii a fost sustinuta inspectia US FDA pentru verificarea conformitatii Sistemului de Management al Calitatii cu cerintele specifice cGMP pentru fluxurile de fabricatie din Sectia Produse Parenterale (produse injectabile preparate aseptic) si din Sectia Biosinteza (nistatina substanta activa).

Inspectia a fost finalizata fara observatii critice.

 

Pentru dezvoltarea portofoliului de medicamente destinat pietei interne si internationale, 31 de proiecte noi de cercetare-dezvoltare se deruleaza in anul 2017, 11 produse aflandu-se in etape finale de cercetare, cu depunere la autoritatile de autorizare pana la sfarsitul anului. Activitatea de cercetare-dezvoltare s-a concretizat in trimestrul I 2017 prin obtinerea a 4 noi Autorizatii de punere pe piata (APP), 3 medicamente in 4 concentratii, 3 Autorizatii de punere pe piata pentru piata interna si 1 APP pentru piata internationala si s-a finalizat documentatia pentru startarea unei noi proceduri europene descentralizate (DCP).

 

 Pentru a asigura conditiile necesare atingerii obiectivelor anului 2017  din Planul de afaceri 2017-2020, au fost atrasi un numar de 31 salariati pentru inlocuirea personalului pensionat si au fost organizate  programe de instruire specifice fiecarei directii de specialitate, in conformitate cu nevoile identificate pe structurile organizatorice, programe menite sa asigure cresterea performantelor salariatilor.

Din temele aprobate prin Planul anual de instruire cu lectrori externi, in primul trimestru s-au desfasurat sesiuni de instruire pentru personalul de specialitate din cadrul urmatoarelor structuri:

 

Directia Medicala

• Instruire privind evolutia pietii de suplimente alimentare in cadrul Conferintei Preventia 360  pentru personalul din activitatea Cercetare

• Nutraceutica - Salonul International de alimente Speciale si Nutritie - organizat de Distinct Image pentru personalul din activitatea Managementul portofoliului

Directia Marketing si Vanzari Piata Interna

• Curs de dezvoltare personala “Self-Awareness” - organizat de DE Leadership Consult pentru personalul din activitatea Vanzari Hospital

 

·    Curs Mastering Excel - organizat de Connect Events in scopul dezvoltarii abilitatilor de utilizare a programelor informatice pentru personalul din activitatea Marketing

• Instruire in domeniul analizei de piata si business organizat de Flexability Management pentru personalul din activitatea Promovare si Comercial

Directia Generala

•  Instruire in domeniul medicinii muncii a personalului din cadrul Dispensarului - organizat de Euromedical Recovery

• Cursul “Expert prevenirea si combatere a coruptiei” - organizat de Expert Aktiv Group pentru personalul din activitatea Consiliere juridica

 

• Curs de perfectionare si autorizare in domeniul Sanatate si Securitate in Munca - organizat de Centrul de pregatire si perfectionare profesionala al inspectiei muncii

 

Directia Inginerie si Investitii si directia Tehnic si Productie

 

• Seminarul “Piata de energie si eficienta energetica” - organizat de ANCER & SMER in scopul asimilarii de informatii privind evolutia pietei energetice si modificarile legislative din piata energetica pentru personalul din cadrul biroului Inginerie si Calificari echipamente

·   Cursuri de certificare si autorizare pentru personalul cu responsabilitati in domenii de activitate cu reglemetari specifice ( ISCIR, RSL- IR) 

 

Directia Managementul Resurselor Umane

 

• Cursul “Expert legislatia muncii si salarizare” - organizat de OK Service Corporation  pentru perfectionarea salariatilor din domeniul resurselor umane si cunoasterea modificarilor legislative specific.

 

La programele de instruire derulate in primul trimestru au participat 58 de salariati.

 

 

Antibiotice SA IASI este preocupata permanent pentru cresterea veniturilor din vanzari prin extinderea exportului si reducerea cheltuielilor.

Concluzii

 

Antibiotice in trimestrul I 2017:

                  Cresterea veniturilor din vanzari la export cu 21%;

 

 

Prededintele Consiliului de Administratie,

Jr.Ionut IAVOR

 

 

 

Vicepresedintele  Consiliului de  Administratie,
     Director General,                                                                        Director Economic,
      ec. Ioan NANI                                                                           ec.Paula Luminita COMAN

 

 

 

 

 

 

 

RAPORT CURENT

 

Conform:

·         Legii nr. 297/2004 modificata si completata de prevederile L10/2015 si ale OUG 90/2014 si reglementarilor CNVM date in aplicarea acesteia,

·         Regulamentului Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 6/2014 pentru modificarea si completarea Regulamentului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 1/2006 privind emitentii si operatiunile cu valori mobiliare, precum si pentru completarea Regulamentului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 6/2009 privind exercitarea anumitor drepturi ale actionarilor in cadrul adunarilor generale ale societatilor comerciale.

 

 

 

Eveniment important de raportat:

 

Comunicat disponibilitate pentru Raportul la 31 martie 2017

 

 

 

Antibiotice Iasi informeaza ca raportul la 31.03.2017, este disponibil investitorilor prin Bursa de Valori Bucuresti, Autoritatea de Supraveghere Financiara, precum si prin website-ul propriu: www.antibiotice.ro (Investitori – Informatii financiare - Raportari financiare – 2017, 3 luni).

Mentionam ca raportul poate fi obtinut si de la sediul societatii (Relatii cu Investitorii, nr. 0232 209570, 0232 209583, fax: 0372 065633, e-mail: relatiicuinvestitorii@antibiotice.ro).

 

 

 

Director General,

ec. Ioan NANI                           

 

 

 

Director Economic,

ec. Paula-Luminita COMAN

 

 

                                                                                                          

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.