Nr. 1248/23.03.2018
Catre
Autoritatea de Supraveghere Financiara
Sectorul Instrumentelor si Investitiilor Financiare
Bursa de Valori Bucuresti
RAPORT CURENT
conform Legii nr. 24/2017 privind emitenƫii de instrumente financiare si operaƫiuni de piaƫa
si Regulamentului CNVM nr. 1/2006 privind emitentii si operatiunile cu valori mobiliare
Data raportului: 23.03.2018
Denumirea societatii: SSIF BRK Financial Group S.A.
Sediul social: Cluj-Napoca, Calea Motilor nr. 119, jud. Cluj
Nr. Tel/fax: 0364.401.709/0364.401.710
Numarul si data inregistrarii la ORC: J12/3038/1994
Cod fiscal: 6738423, Capital social: 54.039.987,04 lei
Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: BVB, categoria premium, simbol BRK
Evenimente importante de raportat: Completarea punctului 1 din convocatorul Adunarii Generale Extraordinare a Acƫionarilor din 24 / 25 aprilie 2018
In completarea raportului curent din data de 15.03.2018, prin decizia adoptata in data de 23.03.2018 Consiliul de Administratie al SSIF BRK Financial Group S.A completeaza punctul 1 din convocatorul Adunarii Generale Extraordinare a Acƫionarilor din 24 / 25 aprilie 2018, astfel: “Aprobarea actualizarii actului constitutiv al societaƫii in acord cu prevederile legale in vigoare si in conformitate cu propunerile Consiliului de Administraƫie, dupa cum urmeaza:
1. Se adauga in Actul Constitutiv urmatoarele activitati secundare:
Astfel se vor adauga urmatoarele obiecte de activitate secundare si anume:
Cod CAEN 6499 - Alte intermedieri financiare n.c.a.,
Cod CAEN 6611 – Administrarea pietelor financiare,
Cod CAEN 6619 - Activitati auxiliare intermedierilor financiare, exclusiv activitati de asigurari si fonduri de pensii,
Cod CAEN 6629 - Alte activitati auxiliare de asigurari si fonduri de pensii,
Cod CAEN 6820 - Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate.
Capitolul II- Obiectul de activitate si serviciile prestate
Articolul 5 : Obiectele de activitate secundare vor fi:
Cod CAEN 6499 - Alte intermedieri financiare n.c.a.,
Cod CAEN 6611 – Administrarea pietelor financiare,
Cod CAEN 6619 - Activitati auxiliare intermedierilor financiare, exclusiv activitati de asigurari si fonduri de pensii,
Cod CAEN 6629 - Alte activitati auxiliare de asigurari si fonduri de pensii,
Cod CAEN 6630 - Activitati de administrare a fondurilor
Cod CAEN 6820 - Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate.
2. Se modifica art 13 pct 6 din actul constitutiv al societatii, astfel:
Articolul 13 : Consiliul de Administratie
Doi dintre membrii Consiliului de Administratie al BRK Financial Group S.A. vor putea fi si conducatori ai societatii, respectiv vor putea sa indeplineasca functia de Director General sau Director General Adjunct in cadrul societatii.
3. Se adauga alte atributii pentru Consiliul de Administratie, astfel articolul 14 din actul constitutiv se va modifica si se vor adauga si urmatoarele atributii ale Consiliului de Administratie:
Stabileste strategia societatii si evalueaza performanta conducerii executive si performanta financiara. Rolul acestuia este acela de a crea si furniza performante financiare solide, durabile si de a adauga pe termen lung, valoare pentru actionari, protejand, in acelasi timp, interesele societatii SSIF BRK Financial Group SA.
Introduce cererea pentru deschiderea procedurii insolventei societatii, potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedura insolventei.
Responsabilitatile de baza ale Consiliului cu privire la aplicarea principiilor guvernantei corporative se mentioneaza in actul constitutiv al entitatii reglementate si se dezvolta in politicile interne si/sau
Regulamentele interne in conformitate cu legislatia specifica aplicabila fiecarei categorii de entitati reglementate.
Consiliul poate constitui, in functie de natura, amploarea si complexitatea activitatii entitatii reglementate, comitete consultative insarcinate cu elaborarea de recomandari fundamentate pentru Consiliu.
Delegarea responsabilitatilor Consiliului catre conducerea executiva/conducerea superioara se efectueaza in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale legislatiei specifice aplicabile fiecarei categorii de entitati reglementate.
Consiliul este responsabil pentru managementul strategic al entitatii reglementate, indeplinirea obiectivelor stabilite si, in functie de sistemul de administrare al entitatii reglementate, elaboreaza/avizeaza planul de afaceri si are obligatia ca, in baza unor dispozitii formale si transparente, sa efectueze evaluarea pozitiei financiare a entitatii reglementate.
Consiliul are obligatia de a stabili criterii relevante de monitorizare a rezultatelor activitatii conducerii executive/ conducerii superioare si a entitatii reglementate in ansamblu si de a evalua anual modul de aplicare a criteriilor.
Activitatile desfasurate de catre entitatea reglementata si perspectivele de dezvoltare ale acesteia se analizeaza cel putin o data pe an de catre Consiliu.
Consiliul are responsabilitatea de a se asigura ca exista un cadru adecvat de verificare a modului in care se aplica legislatia specifica privind raportarea catre A.S.F.
Consiliul poate stabili cu auditorul financiar un cadru formal si transparent prin intermediul caruia sa i se furnizeze informatii corecte, complete si la timp referitoare la modul in care se aplica principiile si practicile de raportare financiara, inclusiv cele de raportare prudentiala.
Consiliul are responsabilitatea de a se asigura ca exista un cadru adecvat de verificare a informatiilor transmise catre A.S.F., la solicitarea acesteia, privind anumite actiuni intreprinse de entitatea reglementata.
Consiliul analizeaza adecvarea, eficienta si actualizarea sistemului de administrare/management al riscului in vederea gestionarii eficiente a activelor detinute de catre entitatea reglementata, precum si modul de administrare a riscurilor aferente la care aceasta este expusa.
Sistemul de administrare/management al riscului asigura concordanta activitatilor de control cu riscurile generate de activitatile si procesele care fac obiectul controlului.
Consiliul se asigura de respectarea cerintelor privind externalizarea/delegarea unor activitati operationale sau functii, atat inainte de efectuarea acesteia, cat si pe toata durata externalizarii/delegarii.
Externalizarea/Delegarea unor activitati operationale sau functii se realizeaza doar in conditiile aplicarii legislatiei specifice si in conditiile in care nu va avea niciuna dintre urmatoarele consecinte:
a)deteriorarea semnificativa a calitatii sistemului de guvernanta al entitatii reglementate;
b)cresterea nejustificata a riscului operational;
c)imposibilitatea A.S.F. de a monitoriza respectarea de catre entitatea reglementata a obligatiilor care ii revin;
d)impiedicarea furnizarii de servicii continue si de calitate catre consumatorii de produse financiare.
Consiliul analizeaza si stabileste politica de remunerare a entitatii reglementate astfel incat aceasta sa corespunda strategiei de afaceri, obiectivelor si intereselor pe termen lung si sa cuprinda masuri pentru prevenirea aparitiei conflictelor de interese.
Consiliul se asigura ca toate angajamentele referitoare la remunerare sunt structurate corect si responsabil si ca politicile de remunerare permit si promoveaza o administrare eficienta a riscurilor fara a conduce la o asumare de riscuri care sa depaseasca nivelul tolerantei la risc al entitatii reglementate.
Politica de remunerare se stabileste in baza unei analize fundamentate a performantei individuale a celui remunerat, corelata cu performanta colectiva, a unei repartizari judicioase a cheltuielilor entitatii reglementate, acolo unde este posibil, precum si avand in vedere evitarea stabilirii unor stimulente care sa incurajeze asumarea excesiva de riscuri.
Nivelul remuneratiei se stabileste in stransa concordanta cu responsabilitatile si angajamentele aferente atributiilor.
Consiliul si conducerea executiva/conducerea superioara, dupa caz, au obligatia de a comunica cu partile interesate in baza unei strategii de comunicare care respecta cel putin urmatoarele cerinte:
a)asigurarea unui tratament echitabil pentru actionari si parti interesate;
b)comunicarea informatiilor in timp util;
c)asigurarea unui cadru transparent de comunicare.
Consiliul are responsabilitatea de a se asigura de dezvoltarea si aplicarea standardelor etice si profesionale pentru a asigura un comportament profesional si responsabil la nivelul entitatii reglementate in vederea prevenirii aparitiei conflictelor de interese.
Entitatea reglementata emite proceduri privind identificarea conflictelor de interese si gestionarea acestora si le supune aprobarii Consiliului.
Consiliul se asigura ca la nivelul entitatii reglementate sunt aplicate proceduri interne de avertizare corespunzatoare pentru comunicarea suspiciunilor reale si semnificative ale personalului angajat cu privire la modul de administrare a activitatii.
Consiliul, conducerea executiva/conducerea superioara si persoanele care detin functii-cheie asigura segregarea activitatilor la nivel individual sau la nivel de entitate reglementata si aplicarea unor politici interne/regulamente interne pentru evitarea aparitiei conflictelor de interese directe sau indirecte, avand in vedere cel putin urmatoarele aspecte:
a)alocarea de atributii suplimentare persoanelor care detin functii-cheie se efectueaza astfel incat sa nu se genereze conflict de interese si sa se respecte restrictiile stabilite prin legislatia specifica aplicabila fiecarei categorii de entitati reglementate;
b)interzicerea participarii unei persoane care se afla intr-o stare de conflict de interese la procesul decizional care are legatura cu starea de conflict.
In cazul in care se constata existenta unui conflict de interese, Consiliul si conducerea executiva/conducerea superioara au obligatia gestionarii situatiei pentru anularea sau minimizarea efectelor conflictului de interese prin gestionarea adecvata a situatiei create.
Consiliul aproba apetitul si limitele tolerantei la risc ale entitatii reglementate, precum si procedura pentru identificarea, evaluarea, monitorizarea, gestionarea si raportarea riscurilor semnificative la care este sau poate fi expusa entitatea reglementata.
Procedura pentru identificarea, evaluarea, monitorizarea, gestionarea si raportarea riscurilor semnificative prevazuta anterior cuprinde referiri la cel putin urmatoarele aspecte:
a)definirea categoriilor de risc si metodelor de evaluare a acestora;
b)prezentarea modului in care entitatea reglementata gestioneaza fiecare categorie si zona de risc relevanta, precum si eventuale acumulari de riscuri;
c)mentionarea limitelor de toleranta la risc pentru fiecare categorie de risc relevanta in functie de apetitul general de risc, in conformitate cu cerintele specifice legislatiei in domeniu;
d)stabilirea frecventei si descrierea continutului testelor de stres periodice si prezentarea situatiilor care justifica realizarea ad-hoc a altor teste de stres.
Evaluarea eficientei sistemului de administrare/management a/al riscurilor adoptat de entitatea reglementata se realizeaza de catre Consiliu semestrial in baza raportului de risc, in functie de politicile, procedurile si controalele efectuate.
Functia de administrare/management a/al riscurilor raporteaza conducerii executive/conducerii superioare riscurile identificate ca fiind potential semnificative in conformitate cu procedura aplicata.
Functia de administrare/management a/al riscurilor are obligatia sa raporteze cu privire la zonele de risc specifice atat din proprie initiativa, cat si la cererea Consiliului sau a conducerii executive/conducerii superioare.
Entitatea reglementata elaboreaza planuri clare de actiune pentru asigurarea continuitatii activitatii si pentru situatiile de urgenta in vederea eliminarii riscurilor sau minimizarii acestora.
Planurile pentru asigurarea continuitatii activitatii si pentru situatiile de urgenta sunt evaluate semestrial de catre Consiliu si conducerea executiva/conducerea superioara.
Se modifica art 15 pct 1 astfel:
Conducerea operativa si coordonarea activitatii zilnice a BRK FINANCIAL GROUP S.A. este asigurata de catre un director general si unul sau mai multi directori generali adjuncti autorizati ca si conducatori de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara.
Se modifica prevederile Art 15, prin eliminarea de la art. 15 a pct 2 din actul constitutiv:
Se elimina urmatoarea mentiune: Directorul general si Directorul Adjunct nu pot fi membri ai Consiliului de Administratie.
Se modifica din actul constitutiv prevederile prevazute la Art 15, pct 7 si 8 astfel:
Directorul General si Directorul General Adjunct sunt ajutati in coordonarea activitatii zilnice de catre directorii de departamente numiti de acestia.
Consiliul de Administratie poate revoca oricand Directorul General si Directorii Generali Adjuncti. Cand revocarea lor survine fara justa-cauza, acestia sunt indreptatiti la daune-interese.
Se adauga responsabilitati la art 15 din actul constitutiv, modificand acest articol, astfel:
Conducerea executiva/Conducerea superioara este responsabila pentru administrarea si buna desfasurare a activitatilor entitatii reglementate, inclusiv pentru punerea in aplicare a politicilor, strategiilor si atingerea obiectivelor.
Pentru indeplinirea atributiilor si exercitarea competentelor, conducerea executiva/conducerea superioara actioneaza intr-un cadru bine structurat, cu obiective specifice, clar definite si in conformitate cu legislatia specifica aplicabila fiecarei categorii de entitati reglementate.
Conducerea executiva/Conducerea superioara furnizeaza Consiliului informatii calitative si cantitative in timp util, la solicitarea acestuia sau din proprie initiativa ca urmare a indeplinirii atributiilor in mod operativ si eficient.
Conducerea executiva/Conducerea superioara este responsabila pentru integralitatea si corectitudinea raportarilor si a altor informatii cu privire la activitatea si situatia financiara a entitatii reglementate, conform legislatiei specifice aplicabile.
Conducerea executiva/Conducerea superioara se asigura ca informatiile prevazute la art. 15 din Regulamentul nr. 2/2016 privind aplicarea principilor de guvernanta corporativa de catre entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de catre ASF (Consiliul are responsabilitatea de a se asigura ca exista un cadru adecvat de verificare a informatiilor transmise catre A.S.F., la solicitarea acesteia, privind anumite actiuni intreprinse de entitatea reglementata.), sunt disponibile conform legislatiei specifice aplicabile fiecarei categorii de entitati reglementate si ca termenul de raportare a informatiilor este respectat.
Atributiile functiilor-cheie sunt alocate, conform legislatiei specifice aplicabile fiecarei categorii de entitati reglementate, unor persoane care detin competenta si experienta profesionala.
Entitatea reglementata aplica proceduri interne privind evaluarea bunei reputatii si integritatii atat pentru personalul propriu din functiile-cheie, cat si pentru personalul din functii-cheie externalizate.
Entitatile reglementate au obligatia de a include in procedurile interne prevederi privind transmiterea informatiilor necesare indeplinirii atributiilor functiilor-cheie.
Consiliul are responsabilitatea de a se asigura de dezvoltarea si aplicarea standardelor etice si profesionale pentru a asigura un comportament profesional si responsabil la nivelul entitatii reglementate in vederea prevenirii aparitiei conflictelor de interese
Consiliul se asigura ca la nivelul societatii sunt aplicate proceduri interne de avertizare corespunzatoare pentru comunicarea suspiciunilor reale si semnificative ale personalului angajat cu privire la modul de administrare a activitatii
Consiliul, conducerea executiva/conducerea superioara si persoanele care detin functii-cheie asigura segregarea activitatilor la nivel individual sau la nivel de entitate reglementata si aplicarea unor politici interne/regulamente interne pentru evitarea aparitiei conflictelor de interese directe sau indirecte
In cazul in care se constata existenta unui conflict de interese, Consiliul si conducerea executiva/conducerea superioara au obligatia gestionarii situatiei pentru anularea sau minimizarea efectelor conflictului de interese prin gestionarea adecvata a situatiei create.
Membrii Consiliului de Administratie au obligatia de a informa Consiliul de Administratie cu privire la orice conflicte de interese care au survenit sau pot surveni si sa se abtina de la participarea la discutii.
Nota: Modicarile propuse au la baza prevederile reglementarilor privind guvernanta corporativa si modul de organizare si functionare al societatii.”
Darie Moldovan
Presedintele Consiliului de Administratie