joi | 28 martie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


BERMAS S.A. - BRM

Hotarari AGEA & AGOA 27.04.2017

Data Publicare: 28.04.2017 10:32:55

Cod IRIS: 6077D

 RAPORT CURENT

conform prevederilor art. 224 din Legea nr. 297/2004

 

Data raportului:  27 aprilie 2017

Denumirea societatii emitente:  SC „BERMAS” SA

Sediul social:  Scheia, str. Humorului nr. 61, judetul Suceava

Numarul de telefon/fax: 0230526545;  0230526542

Codul de inregistrare fiscala:  RO 723636

Numarul de inregistrare in Registrul Comertului:  J33/37/1991

Capital social subscris si varsat: 15.087.134,30 RON 

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise:  Bursa de Valori Bucuresti

 

            In data de 27 aprilie 2017 incepand cu ora 1100 au fost convocate in conformitate cu Legea 31/1990, Legea 297/2004 si Regulamentul 6/2009 al CNVM, la sediul SC ”BERMAS” SA din str. Humorului nr. 61 Scheia Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor  si in continuare incepand cu ora 1300 Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor SC ”BERMAS” SA.

Adunarea Generala Extraordinara si Adunarea Generala Ordinara sunt la prima convocare. Convocarea a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei partea a IV-a nr. 1014 /27.03.2017, in ziarul ”Bursa” nr. 57 /27.03.2017 si in ziarul ”Crai nou” nr. 7406 /24.03.2017.  La cele doua adunari participa actionarii inscrisi in Registrul actionarilor la data de referinta 13.04.2017.

            Din totalul de 21.553.049 actiuni emise au fost prezente si reprezentate  17.377.231 actiuni reprezentand 80,63% din totalul actiunilor emise.

Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor si Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor sunt legal constituite.

 

I. - In urma dezbaterilor Adunarea Generala Etraordinara a Actionarilor SC ”BERMAS” SA a adoptat  urmatoarele hotarari cu privire la punctele inscrise pe ordinea de zi a Convocatorului publicat:

1. Aprobarea modificarii Actului Constitutiv al societatii dupa cum urmeaza:

A. - Introducerea in cadrul Capitolului IV Art. 10 ”ATRIBUTII” a 4 aliniate in continuarea atributiilor Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor, dupa litera ”q” a literilor ”s”, ”t”, ”u”  si ”v” cu urmatoarele formulari (continut):

s)       - Participarea la constituirea de noi persoane juridice;

t)        - Orice alta modificare a Actului Constitutiv;

u)     - Aprobarea criteriilor de eligibilitate si independenta pentru membrii Consiliului de Administratie;

v)      Aprobarea emisiunii si admiterii la tranzactionare pe o piata reglementata sau in cadrul unui sistem alternativ de tranzactionare a actiunilor.

B.     - Introducerea in cadrul Art. 12 ”ORGANIZARE” a 6 (sase) noi aliniate in continuarea celor existente (in numar de 12) cu urmatoarele formulari (continut):

Ø  Convocarea adunarilor generale ale actionarilor efectuate la solicitarea legala a unei autoritati competente sau a actionarilor societatii se va face in termenele si conditiile prevazute de reglementarile si dispozitiilr legale;

Ø  Societatea va pune la dispozitia actionarilor pe website-ul propriu si la sediul societatii acesteia, documentele si informarile vizand problemele inscrise pe ordinea de zi, conform reglementarilor si dispozitiilor legale;

Ø  Dreptul de participare la adunarile generale ale actionarilor il au toti actionarii inregistrati in registrul actionarilor eliberat de Depozitarul Central SA la data de referinta;

Ø  Participarea actionarilor la adunarile generale ale actionarilor se face conform dispozitiilor legale si a procedurilor aprobate  si publicate de Consiliul de Administratie.;

Ø  Participarea actionarilor persoane juridice se face prin reprezentantul legal, in baza listei actionarilor de la data de referinta primita de la Depozitarul Central SA.  In cazul in care datele privind calitatea de reprezentant legal nu au fost actualizate, dovada de reprezentant  legal se face in baza unui certificat constatator eliberat de Registrul Comertului in copie conforma cu originalul, sau orice alt document emis de catre o autoritate competenta din statul in care actionarul este inmatriculat legal si care atesta calitatea de reprezentant legal, emis cu cel mult 3 luni inainte de data publicarii convocatorului;

Ø  Reprezentarea actionarilor persoane fizice  si jiuridice prin alte persoane (actionari sau nu) se poate face pe baza de ”Imputernicire speciala de reprezentare”, ”Imputernicire speciala” sau ”Imputernicire generala” in conformitate cu dispozitiile legale si a procedurilor aprobate si publicate de Consiliul de Administratie;

Ø  Actionarii care au calitatea de membrii ai Consiliului de Administratie nu pot vota in baza actiunilor pe care le poseda nici personal nici prin mandatar descarcarea lor de gestiune sau o problema in care persoana sau administratia lor ar fi pusa in discutie.  Persoanele respective pot vota insa situatia financiara anuala, daca nu se poate forma majoritatea prevazuta de lege sau de Actul Constitutiv;

Ø  Actionarul care intr-o anumita operatiune are fie personal, fie mandatar al unei alte persoane, un interes contrar aceluia al societatii, va trebui sa se abtina de la deliberarile privind acea operatiune.   Actionarul care contravine acestei dispozitii este raspunzator de  daunele produse societatii, daca fara votul sau nu s-ar fi obtinut majoritatea ceruta.

C.                - Introducerea in cadrul Capitolului V – ”CONSILIUL DE ADMINISTRATIE”, Art. 13 ”ORGANIZARE” a 3(trei) aliniate in continuarea celor existente (in numar de 24) cu urmatoarele formulari (continut):

Ø  Membrii Consiliului de Administratie vor indeplini cumulativ cerintele minime privind integritatea, calificarea si expierenta profesionala prevazute de reglementarile si dispozitiile legale si cele aprobate de Adunarea Generala a Actionarilor;

Ø  Fiecare membru al consilului trebuie sa accepte in mod expres aceasta calitate  si trebuie sa incheie o asigurare  pentru raspundere profesionala care va fi  suportata de societate;

Ø  In cazul in care se constata faptul ca administratorul a divulgat informatii secrete sau nedivulgabile, ori ca acesta a incalcat principiul loialitatii fata de societate, Consiliul de Administratie deliberand in prezenta a 2/3 si cu majoritate absoluta, va dispune suspendarea acestuia din functie, pana la convocarea Adunarii Generale a Actionarilor.  

 

2. Aprobarea criteriilor de eligibilitate si independenta pentru membrii Consiliului de Administratie dupa cum urmeaza:

1.    Sa aiba o buna reputatie, calificare si expierienta profesionala pentru realizarea obiectivelor propuse pentru crearea premiselor necesare desfasurarii activitatii societatii, in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990 (republicata) si pentru a asigura administrarea sigura, prudenta si transparenta a activitatilor acesteia, in scopul protejarii intereselor tuturor partilor interesate (actionari, colaboratori, angajati, e.t.c.);

2.    Sa aiba studii superioare, absolvite cu frecventa, examen de licenta si experienta profesionala de minim 5 ani in activitate de management in societati comerciale;

3.    Sa fi indeplinit anterior functia de administrator la o societate / societati care a/au inregistrat profit pe durata mandatului lor in ultimii 5 ani;

4.    Sa aiba abilitati manageriale cu luarea in considerare a unui numar de  minim 100 angajati subordonati;

5.    Sa aiba capacitati de a lua decizii  in functia de administrator potrivit sferei competentelor necesare, a responsabilitatilor si a riscurilor aferente;

6.    - Se considera ca persoana desemnata pentru functia de administrator respecta cerintele privind buna reputatie si integritate daca nu exista motive obiective care determina indoieli rezonabile in acest sens, pentru ultimii 10 ani de activitate.

Reputatia si integritatea persoanei desemnate mentionata mai sus, sunt puse la indoiala in situatia in care exista informatii, fara a se limita la acestea, cu privire la existenta uneia din urmatoarele situatii:

a)      Condamnarea sau urmarirea penala in cazuri referitoare la:

·         Infractiuni contra patrimoniului sau alte infractiuni in domeniul economic/financiar;

·         Infractiuni prevazute de legislatia privind societatile, falimentul, insolventa, precum si de cea privind  protectia consumatorului;

·         Infractiuni prevazute de legislatia financiar-bancara, inclusiv infractiuni prevazute de legislatia referitoare la spalarea banilor si finantarea terorismului.

b)                  Comportament profesional care determina indoieli rezonabile referitoare la capacitatea persoanei de a exercita atributiile corespunzatoare functiei, pentru a asigura administrarea corecta si prudenta a activitatii specifice societatii BERMAS SA.

7.   -  Sa indeplineasca cerintele de guvernanta, respectiv:

(i)       - Sa nu existe un posibil conflict de interese respectiv acea situatie sau imprejurare care poate sa apara in procesul operational sau decizional, in care interesul personal, direct ori indirect, al membrilor Consiliului de Administratie contavine interesului societatii, astfel incat afecteaza sau ar putea afecta independenta si impartialitatea in luarea deciziilor, randamentul profesional ori indeplinirea la timp si cu obiectivitate a indatoririlor aferente atributiilor sau care ar putea afecta prin natura lor integritatea ori stabilitatea societatii;

(ii)               – Sa nu existe restrictii si incompatibilitati intre functia de membru in Consiliul de Administratie si pozitiile detinute in cadrul acelor entitati;

(iii)             – Capacitatea persoanei de a-si indeplini atributiile care ii revin in mod independent precum si aspecte relevante care pot rezulta din analiza informatiilor obtinute, referitoare la:

Ø  Activitatile desfasurate in functiile anterioare si actuale in cadrul altor societati;

Ø  Relatiile personale, profesionale sau alte relatii economice cu aceste societati sau cu actionarii altor societati.

8.   Sa nu fie membrii in Consiliul de Administratie, directori sau actionari ai altor societati concurente;

9.   Unul sau mai multi membrii ai Consiliului de Administratie trebuie sa fie independenti.

La desemnarea administratorului independent, adunarea generala a actionarilor va avea in vedere urmatoarele criterii:

a). – sa nu fie director al societatii sau al unei societati controlate de catre acesta si sa nu fi indeplinit o astfel de functie in ultimii 5 ani;

b). – sa nu fi fost salariat al societatii sau al unei societati controlate de catre aceasta ori sa fi avut un astfel de raport de munca in ultimii 5 ani;

c). – sa nu primeasca sau sa fi primit de la societate ori de la o societate controlata de aceasta o renumeratie suplimentara sau alte avantaje, altele decat cele corespunzand calitatii sale;

d). – sa nu fie actionar semnificativ al societatii;

e). - sa nu aiba sau sa fi avut in ultimul an relatii de afaceri cu societatea ori cu o societate controlata de aceasta, fie personal, fie ca asociat, actionar, administrator, director sau salariat al unei societati care are astfel de relatii cu societatea, daca, prin caracterul lor substantial, acestea sunt de natura a-i afecta obiectivitatea;

f). -  sa nu fie sau sa fi fost in ultimii 3 ani auditor financiar ori asociat salariat al actualului auditor financiar al societatii sau al unei societati controlate de aceasta;

  g). -  sa nu fie director intr-o alta societate in care un director al societatii este administrator neexecutiv;

    h).- sa nu fi fost administrator neexecutiv al societatii mai mult de 3 mandate;

  i) -  sa nu aiba relatii de familie cu o persoana aflata in una dintre situatiile prevazute la lit. a) si d).

            Continutul dosarului de candidatura pentru functia de membru in Consiliul de Administratie va fi adus la cunostinta actionarilor de fiecare data cand pe ordinea de zi va figura alegerea administratorilor.

3.  a) - Aprobarea programului de investitii pentru anul 2017 – 2018;

b) – Aprobarea plafoanelor pentru creditele pe termen mediu necesare finantarii obiectivelor de investitii ce vor fi realizate in perioada 2017 – 2018 in suma de maxim 400.000 €;

  c) – Aprobarea gajarii si ipotecarii unor bunuri imobile si mobile din patrimoniu in favoarea bancilor care vor acorda creditele pentru investitii.

  d) – Aprobarea mandatatarii Consiliului de Administratie pentru stabilirea prin Hotarare a bancilor finantatoare, negocierea conditiilor de creditare, precum si individualizarea bunurilor din patrimoniu ipotecate pentru garantarea creditelor pentru investitii.  

4. a) - Aprobarea plafoanelor la creditele pe termen scurt pentru finantarea partiala a activitatii de productie, in limita valorii totale de 7.500.000 lei.

        b) - Aprobarea gajarii si ipotecarii unor bunurilor mobile si imobile din patrimoniu in favoarea bancilor finantatoare atat pentru garantarea creditelor contractate cat si pentru obtinerea unor garantii precum scrisori de garantie bancara la cererea societatii in favoarea tertilor (institutii publice, furnizori).

        c) –Aprobarea mandatarii Consiliului de Administratie pentru stabilirea bancilor finantatoare si negocierea conditiilor de creditare precum si individualizarea bunurilor din patrimoniu ipotecate pentru garantarea acestor credite.

5. Aprobarea actele juridice incheiate avand ca obiect acordarea in folosinta temporara si gratuita clientilor societatii a unor bunuri si accesorii specifice pentru vanzarea berii pe durata relatiilor comerciale;

6. a) – Aprbarea rascumpararii de catre societate a propriilor actiuni in conformitate cu prevederile legale aplicabile in urmatoarele conditii: maxim 1.293.183 actiuni (6% din totalul actiunilor care compun capitalul social) cu valoare nominala de 0,7 lei/ actiune la un pret minim egal cu pretul de piata de la BVB din momentul efectuarii achizitiei si un pret maxim de 1,3 lei pentru o actiune pentru o perioada de maxim 18 luni de la data publicarii Hotararii AGEA in Monittorul Oficial al Romaniei partea a IV-a in vederea implementarii unui program de fidelizare a membrilor conduceriii si a angajatilor pe o perioada de cel putin 3 ani.

    b) –Aprobarea mandatarii Consiliului de Administratie pentru stabilirea criteriilor de alocare – distribuire cu titlu de bonificatie a actiunilor rascumparate pentru ducerea la indeplinire a acestei hotarari.

7. Aprobarea datei de inregistrare data de 16 iunie 2017 (ex-date 15.06.2017) pentru identificarea actionarilor  asupra carora se rasfrang efectele prezentei AGEA.

8. Aprobarea mandatarii doamnei Tebrean Iridenta, - director economic sa efectueze toate demersurile legale si sa semneze toate actele necesare pentru inregistrarea hotararilor adoptate in prezenta AGEA.

            

II.             – In urma dezbaterilor, Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor SC ”BERMAS” SA a adoptat urmatoarele hotarari cu privire la punctele inscrise pe ordinea de zi a Convocatorului publicat:

1. Aprobarea situatiilor financiare individuale pentru anul incheiat la 31 decembrie 2016, a Raportului Consiliului de Administratie si a Raportului  Auditorului Financiar.

2. a).   Aprobarea  repartizarii profitului net realizat in anul 2016  in suma totala de 1.528.840 lei dupa cum urmeaza:

u  Rezerva legala de constituit 2016 = 93.698 lei;

u  Dividende   = 1.400.950 lei;

u  Alte rezerve    = 34.192 lei.

       b).  Aprobarea valoarii dividendul brut/actiune in valoare de 0,065 lei.

       c).  Aprobarea datei platii  dividendelor data de  26.06.2017 cu incadrare in termenul de 6 luni de la data tinerii Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor, data pana la care SC ”BERMAS” SA va pune la dispozitia actionarilor modalitatile de distributie a dividendelor.

3.  Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor pentru exercitiul financiar al anului 2016.

4.  Aprobarea Bugetul de Venituri si Cheltuieli stabilit in baza programului de activitate pentru anul 2017;

5. Aprobarea limitelor generale de renumeratie a membrilor Consiliului de Administratie si imputernicirea Consiliului de Administratie prin presedinte in calitate de mandatar sa stabileasca renumeratiile acordate directorilor executivi precum si onorariul auditorului financiar.

6. Aprobarea datei de 16.06.2017 (ex-date 15.06.2017)  ca data de inregistrare in conformitate cu prevederile art. 238 alin. 1 din Legea 297/2004 privind piata de capital.

7.  Aprobarea mandatarii  doamnei Tebrean Iridenta - director economic pentru semnarea tuturor documentelor emise in urma  AGOA.

 

 Presedinte Consiliu de Administratie,                                     

                                                                                                ec. Anisoi Elena

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.