joi | 28 martie, 2024 |
Starea pietei: DESCHISA

Stiri Piata


CHIMCOMPLEX BORZESTI SA ONESTI - CHOB

Completare ordine de zi convocator AGEA 03.03.2020

Data Publicare: 17.02.2020 19:05:41

Cod IRIS: D4627

Raport curent

 

conform prevederilor Regulamentului nr. 5/2018 privind emitentii si operatiuni de piata si ale  Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

                                                                                              

Data raportarii: 17.02.2020

 

Numele societatii: Chimcomplex S.A. Borzesti

Adresa: Strada Industriilor nr. 3, Onesti, judetul Bacau

Fax nr.: 0234.302102

Tel: 0234.302250

Cod unic de inregistrare: RO960322

Numar de inregistrare la Registrul Comertului: J04/493/1991

Cod LEI (Legal Entity Identifier): 549300FCIHJZOG56WD36

Capital social subscris si varsat: 296.504.060,58 lei

Piata pe care sunt tranzactionate valorile mobiliare: Bursa de Valori Bucuresti, ATS – AeRO, simbol CHOB

Evenimentul care se raporteaza:

Completarea ordinii de zi a convocatorului Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor societatii Chimcomplex SA Borzesti din data de 03.03.2020

 

Consiliul de Administratie al societatii CHIMCOMPLEX SA BORZESTI, cu sediul in Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bacau sub nr. J04/493/1991, CUI RO960322, in conformitate cu prevederile art. 117 si 1171 din Legea nr. 31/1990 privind societatile, republicata, cu completarile si modificarile ulterioare, ale Legii nr. 297/2004 privind piata de capital, ale Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, ale Regulamentului ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, ale Actului constitutiv al societatii, precum si ale oricaror dispozitii legale aplicabile, se completeaza ordinea de zi a convocatorului Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor (“A.G.E.A.”) din data de 03.03.2020, ora 12:30, care va avea loc la sediul societatii situat in Municipiul Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau, cu urmatoarele puncte:

1. Aprobarea modificarii/actualizarii Actului constitutiv al Societatii Chimcomplex SA Borzesti, astfel:

- Cap. II Obiectul de activitate al societatii, pct. 5.3 „Obiectul de activitate poate fi schimbat, modificat, completat, restrans prin decizia consiliului de administratie, cu exceptia domeniului si activitatii principale, care nu pot fi schimbate decat prin hotarare a adunarii generale extraordinare a actionarilor.”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

„Obiectul de activitate poate fi schimbat, modificat, completat, restrans prin hotarare a adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile precizate in prezentul act constitutiv.”

Art.7. Majorarea si reducerea capitalului social, pct. 7.2. „Capitalul social al societatii poate fi majorat prin hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor sau, dupa caz, prin decizia Consiliului de Administratie, in conditiile mentionate in prezentul act constitutiv, cu respectarea dispozitiilor legale aplicabile.”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

„Capitalul social al societatii poate fi majorat prin hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor in conditiile mentionate in prezentul act constitutiv, cu respectarea dispozitiilor legale aplicabile.”

Se introduce pct. 7.9. „In cazul majorarii de capital, indiferent de modalitatea de majorare, ridicarea dreptului de preferinta a actionarilor de a subscrie noile actiuni trebuie sa fie hotarata de adunarea generala extraordinara a actionarilor, la care participa actionari reprezentand cel putin 85% din capitalul social subscris si cu votul actionarilor reprezentand cel putin ¾ din drepturile de vot, indiferent de data tinerii adunarii.”

Art.9. Cesiunea actiunilor pct. 9.1. „Actiunile sunt indivizibile, societatea nerecunoscand decat un singur proprietar pentru o singura actiune. Cesiunea actiunilor se face potrivit prevederilor legislatiei pietei de capital.”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

„Actiunile sunt indivizibile, societatea nerecunoscand decat un singur proprietar pentru o singura actiune. Cesiunea actiunilor se face potrivit prevederilor legislatiei pietei de capital. In limitele permise de legislatia pietei de capital, actionarii pot incheia acorduri separate cu privire la detinerea si transferul actiunilor, respectiv cu privire la aplicarea metodei votului cumulativ pentru numirea administratorilor.”

CAP. IV. CONDUCEREA SOCIETATII

Art. 10. Adunarea Generala a Actionarilor

pct. 10.1. „Adunarea Generala a Actionarilor este organul de conducere al societatii.
Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si se vor tine la sediul societatii si in localul ce se va indica in convocare.”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

„Adunarea Generala a Actionarilor este organul de conducere al societatii.
Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si se vor tine la sediul societatii sau in orice alt loc indicat in convocare.”

Pct. 10.2 lit. c. „aproba bugetul de venituri si cheltuieli, programul de investitii si aproba programul de activitate;”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

„c. aproba bugetul de venituri si cheltuieli, programul de investitii si aproba programul de activitate; aprobarea oricaror bugete suplimentare necesare pentru investitii si cheltuieli care nu au fost initial bugetate si care depasesc valoarea de 5.000.000 euro; In cazuri urgente, pentru evitarea unui prejudiciu sau a pierderii unui beneficiu si pentru asigurarea continuitatii activitatii societatii, Consiliul de administratie poate adopta hotarari in acest sens, iar ulterior va supune de indata hotararea adoptata spre ratificarea/confirmarea adunarii generale a actionarilor, nu mai tarziu de 15 zile de la luarii hotararii.”

“Pct. 10.4 Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale ordinare este necesara prezenta actionarilor care sa detina cel putin doua treimi din numarul total de drepturi de vot. Hotararile adunarii generale ordinare se iau cu majoritatea voturilor exprimate.”

se modifica si va avea urmatorul continut:

„Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale ordinare este necesara prezenta actionarilor care sa detina cel putin 1/3 din numarul total de drepturi de vot. Hotararile adunarii generale ordinare se iau cu minim 75% din voturile exprimate.”

Pct. 10.6 lit. c), d), e), i) si o) se modifica si se introduc lit. u) si v).

Dupa modificare pct. 10.6 va avea urmatorul continut:

“10.6. Atributiile Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor

Adunarea generala extraordinara se intruneste ori de cate ori este necesar a se lua o hotarare pentru:

a. ridicarea dreptului de preferinta al actionarilor la subscrierea de noi actiuni emise de Societate;

b. contractarea oricaror tipuri de imprumuturi, datorii sau obligatii de tipul imprumuturilor, precum si constituirea de garantii reale sau personale aferente acestor imprumuturi care nu intra in compententa Consiliului de administratie potrivit prezentului act constitutiv;

c. aproba infiintarea sau desfiintarea de filiale, sucursale, sedii secundare, puncte de lucru, agentii si reprezentante;

d. aprobarea actelor de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a caror valoare depaseste, individual sau cumulat, pe durata unui exercitiu financiar, 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, cu respectarea prevederilor prezentului act constitutiv; pentru active a caror valoare este cuprinsa, pe durata unui exercitiu financiar, intre 5 si 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele consiliul de administratie poate aproba astfel de acte doar cu  consultarea Comitetului de audit si risc, potrivit prezentului act constitutiv;

e. aprobarea inchirierilor de active corporale, pentru o perioada mai mare de un an, a caror valoare individuala sau cumulata fata de acelasi cocontractant sau persoane implicate ori care actioneaza in mod concertat depaseste 20% din valoarea totalului activelor imobilizate, mai putin creantele la data incheierii actului juridic, precum si asocierile pe o perioada mai mare de un an, depasind aceeasi valoare;

f. aprobarea emisiunii si admiterii la tranzactionare pe o piata reglementata sau in cadrul unui sistem alternativ de tranzactionare a actiunilor;

g. aprobarea delegarilor de competenta pentru Consiliul de adminitratie;
h. schimbarea formei juridice;

i. schimbarea, restrangerea, completarea obiectului de activitate;

j. majorarea capitalului social, precum si reducerea sau reintregirea lui prin emisiune de noi actiuni, in conditiile legii si ale Actului constitutiv;

k. fuziunea si divizarea;

l. dizolvarea Societatii;

m. realizarea oricarei emisiuni de obligatiuni sau conversia unei categorii de obligatiuni in alta categorie sau in actiuni;

n. aprobarea conversiei actiunilor preferentiale si nominative dintr-o categorie in alta, in conditiile legii;

o. orice alta modificare a Actului Constitutiv;

p. aprobarea strategiei de guvernanta corporativa a societatii, inclusiv planul de actiune de guvernanta corporativa;

r. autorizarea dobandirii de catre Societate a propriilor actiuni si stabilirea conditiilor de dobandire;

s. orice alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor;

t. asocierea cu persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in vederea constituirii de noi persoane juridice (societati comerciale romane sau straine) sau de asocieri fara personalitate juridica, pentru realizarea unor obiective comune, in conditiile legii, in limitele prevazute de lege;

u. aproba schimbarea sediului societatii;

v. aprobarea de contracte strategice, reprezentand acele contracte in domeniul investitional care depasesc valoarea de 5.000.000 Euro; In cazuri urgente, pentru evitarea unui prejudiciu sau a pierderii unui beneficiu si pentru asigurarea continuitatii activitatii societatii, Consiliul de administratie poate adopta hotarari in acest sens, iar ulterior va supune de indata hotararea adoptata spre ratificarea/confirmarea adunarii generale a actionarilor, nu mai tarziu de 15 zile de la luarii hotararii.”

Pct. 10.7 “Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale extraordinare este necesara la prima convocare prezenta actionarilor detinand cel putin doua treimi din numarul total de drepturi de vot, iar la convocarile urmatoare, prezenta actionarilor reprezentand cel putin o jumatate din numarul total de drepturi de vot.”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

“Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale extraordinare este necesara la prima convocare prezenta actionarilor detinand cel putin 85% din capitalul social subscris, iar hotararile sunt luate cu votul actionarilor care sa reprezinte cel putin 3/4 din drepturile de vot.  La cea de-a doua convocare este necesara  prezenta actionarilor reprezentand cel putin  75% din capitalul social subscris, iar hotararile sunt luate cu votul actionarilor care sa reprezinte cel putin 2/3 din drepturile de vot.

Pentru clarificare, cvorumul si majoritatea prevazute in prezentul articol sunt obligatorii pentru validitatea tuturor hotararilor adunarilor generale extraordinare, cu exceptia cazurilor in care exista prevederi contrare in actul constitutiv.”

Pct. 10.8, se elimina.

Se modifica si renumeroteaza pct. 12.3 lit. c), d), e), f), g) prin introducerea lit. h) si i).

Dupa modificare pct. 12.3, va avea urmatorul continut:

“12.3. Minim unul dintre membrii Consiliului de administratie va fi independent. Membrul indepependent va indeplini la data numirii urmatoarele criterii:

a) sa nu fie director al Societatii sau al unei societati controlate decatre aceasta si sa nu fi indeplinit o astfel de functie in ultimii 5 (cinci) ani;

b) sa nu fi fost salariat al Societatii ori al unei societati controlate de catre aceasta sau sa fi avut un astfel de raport de munca in ultimii 3 (trei) ani;

c) sa nu primeasca sau sa nu fi primit de la societate ori de la o societate controlata de aceasta o remuneratie suplimentara sau alte avantaje, decat cele corespunzatoare calitatii de administrator neexecutiv;

d) sa nu fie actionar semnificativ al Societatii;

e) sa nu aiba sau sa fi avut in ultimul an relatii de afaceri cu societatea ori cu o societate controlata de aceasta, fie personal, fie ca asociat, actionar, administrator, director sau salariat al unei societati care are astfel de relatii cu societatea, daca, prin caracterul lor substantial, acestea sunt de natura a-i afecta obiectivitatea; sunt considerate substantiale orice relatii de afaceri care depasesc 1/5 din valoarea contractelor comerciale ale societatii;

f) sa nu fie sau sa nu fi fost in ultimii 3 (trei) ani auditor financiar, asociat ori salariat al actualului auditor financiar al Societatii sau al unei societati controlate de aceasta;

g) sa nu fie director intr-o alta societate in care un director al Societatii este administrator neexecutiv;

h) sa nu fi fost administrator neexecutiv al Societatii mai mult de 3 (trei) mandate integrale (12 ani);

i) sa nu aiba relatii de familie de gradul I cu o persoana aflata in una dintre situatiile prevazute la lit. a) si d).”

Pct. 12.4 „Administratorii actioneaza cu loialitate si diligenta, in interesul societatii. Acestia nu vor divulga informatiile confidentiale si secretele comerciale ale Societatii la care au acces in calitatea lor de administratori. Aceasta obligatie le revine si pentru o perioada de 5 (cinci) ani dupa incetarea mandatului de administrator.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

„Administratorii actioneaza cu loialitate si diligenta, in interesul societatii. Acestia nu vor divulga informatiile confidentiale si secretele comerciale ale Societatii la care au acces in calitatea lor de administratori. Aceasta obligatie le revine si pentru o perioada de 15 (cincisprezece) ani dupa incetarea mandatului de administrator.”

Pct. 12.5 „Consiliul de administratie alege dintre membrii sai un presedinte al consiliului de administratie si 1 vicepresedinte. Presedintele coordoneaza activitatea Consiliului si raporteaza in numele Consiliului cu privire la aceasta activitate adunarii generale a actionarilor, in conditiile legii. De asemenea, Presedintele va avea atributiile si responsabilitatile stipulate in Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului de Administratie. In cazul in care Presedintele se afla in imposibilitate temporara de a-si exercita atributiile, pe durata starii de imposibilitate, vicepresedintele va indeplini atributiile Presedintelui. In situatia in care nici vicepresedintele nu poate exercita aceste atributii din motive justificate si obiective, Consiliul va numi pe oricare dintre membrii sai pentru a indeplini atributiile Presedintelui.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

12.5 Consiliul de administratie alege dintre membrii sai un presedinte al consiliului de administratie si 1 vicepresedinte. Presedintele coordoneaza activitatea Consiliului si raporteaza in numele Consiliului cu privire la aceasta activitate adunarii generale a actionarilor, in conditiile legii. De asemenea, Presedintele va avea atributiile si responsabilitatile stipulate in Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului de Administratie. In cazul in care Presedintele se afla in imposibilitate temporara de a-si exercita atributiile, pe durata starii de imposibilitate, vicepresedintele va indeplini atributiile Presedintelui.

Pct. 12.6 „Fara a aduce atingere prevederilor art. 12.18 de mai jos, Consiliul de Administratie, prin Presedinte, poate reprezinta societatea in relatiile cu tertii si intreprinde masurile necesare realizarii obiectului de activitate al societatii, realizarea programelor si bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate de adunarea generala a actionarilor, in conditiile prevederilor inscrise in prezentul act constitutiv. In acest scop, Consiliul de Administratie va putea incheia contracte cu persoane fizice sau juridice din tara sau strainatate, in limitele acordate de prezentul act constitutiv.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

12.6 Consiliul de Administratie, prin Presedinte, reprezinta societatea in relatiile cu tertii si intreprinde toate demersurile, masurile si formalitatile necesare in urmatoarele domenii:

a) finantarea si refinantarea societatii, contractarea de imprumuturi,  constituirea de garantii;

b) realizarea investitiilor si retehnologizarea societatii,

c) orice activitati de suport pentru domeniile mentionate la lit. a) si b) de mai sus, cum ar fi servicii de consultanta, servcii de intermediere, servicii financiare, servicii juridice, enumerarea fiind exemplificativa, nu limitativa. In acest scop, Consiliul de Administratie va negocia si incheia, in domeniile anterior mentionate, orice contracte cu persoane fizice sau juridice, entitati publice sau private, din tara sau strainatate, in limitele acordate de prezentul act constitutiv.

Pentru evitarea oricarui dubiu, atributiile Consiliului de Administratie, in domeniile expres mentionate in acest articol, nu pot fi delagate directorilor.”

Pct. 12.7 „Consiliul de Administratie se intruneste ori de cate ori este necesar, cel putin o data la trei luni la sediul societatii. Consiliul de administratie se convoaca de Presedinte, de catre Vicepresedinte sau la solicitarea a minim 2 membri ai Consiliului, acestia avand atributia de a stabili ordinea de zi a sedintei Consiliului. Conducerea executiva a societatii va pune la dispozitia Presedintelui si a Comitetelor Consiliului de administratie toate materialele si documentele necesare dezbaterii punctelor aflate pe ordinea de zi a Consiliului de administratie.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

12.7 Consiliul de Administratie se intruneste ori de cate ori este necesar, cel putin o data la trei luni la sediul societatii. Consiliul de administratie se convoaca de Presedinte sau la solicitarea a minim 3 membri ai Consiliului, acestia avand atributia de a stabili ordinea de zi a sedintei Consiliului. Conducerea executiva a societatii va pune la dispozitia Presedintelui si a Comitetelor Consiliului de administratie toate materialele si documentele necesare dezbaterii punctelor aflate pe ordinea de zi a Consiliului de administratie.”

Pct. 12.8 „Deciziile in cadrul consiliului de administratie se iau cu votul majoritatii membrilor. Consiliul de administratie este legal constituit in prezenta a cel putin 3 dintre membrii sai.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

12.8 Deciziile in cadrul consiliului de administratie se iau cu votul a minim 4 membri. Consiliul de administratie este legal constituit in prezenta a cel putin 4 dintre membrii sai.”

Pct. 12.12 „In cazuri justificate prin urgenta situatiei si prin interesul Societatii, deciziile Consiliului de Administratie pot fi luate prin votul unanim exprimat in scris al membrilor, transmis inclusiv prin mijloace electronice, fara a mai fi necesara o intrunire a Consiliului de Administratie.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

„In cazuri justificate prin urgenta situatiei si prin interesul Societatii, deciziile Consiliului de Administratie pot fi luate prin votul exprimat in scris al membrilor, transmis inclusiv prin mijloace electronice, fara a mai fi necesara o intrunire a Consiliului de Administratie.”

Pct. 12.14 Comitetele Consiliului de Administratie

“In cadrul Consiliului de Administratie se vor constitui urmatoarele comitete consultative:

(i)            comitetul de audit si risc,

(ii)          comitetul de strategie, dezvoltare si investitii si

Consiliul de administratie poate decide infiintarea oricaror altor comitete consultative.

Membrii comitetelor sunt desemnati de catre membrii consiliului de administratie.

Comitetele sunt formate din cel putin 2 membri ai Consiliului de administratie. Unul dintre membrii desemnati va fi numit presedinte al comitetului. Un membru al consiliului de administratie poate face parte din mai multe comitete. Pe langa membrii selectati din Consiliul de administratie, din comitete pot face parte experti in domeniile de activitate ai comitetelor, angajati ai societatii sau colaboratori externi, cu mandat permanent sau temporar (pe proiecte specifice).

Deciziile in cadrul comitetelor se iau cu majoritatea de voturi. In cazul unui balotaj, presedintele comitetului va avea votul decisiv. Orice membru al unui comitet poate convoca, motivat, sedinta comitetului din care face parte.

Modul de organizare si functionare a comitetelor va fi stabilit intr-un regulament distinct aprobat de consiliul de administratie al Societatii.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

„12.14 Comitetele Consiliului de Administratie

In cadrul Consiliului de Administratie se vor constitui urmatoarele comitete consultative:

(i)            comitetul de audit si risc,

(ii)          comitetul de strategie, dezvoltare si investitii si

      (iii) comitetul de nominalizare si remunerare

Consiliul de administratie poate decide infiintarea oricaror altor comitete consultative.

Membrii comitetelor sunt desemnati de catre membrii consiliului de administratie.

Comitetele sunt formate din cel putin 2 membri ai Consiliului de administratie. Unul dintre membrii desemnati va fi numit presedinte al comitetului. Un membru al consiliului de administratie poate face parte din mai multe comitete. Pe langa membrii selectati din Consiliul de administratie, din comitete pot face parte experti in domeniile de activitate ai comitetelor, angajati ai societatii sau colaboratori externi, cu mandat permanent sau temporar (pe proiecte specifice).

Deciziile in cadrul comitetelor se iau cu majoritatea de voturi. Orice membru al unui comitet poate convoca, motivat, sedinta comitetului din care face parte.

Modul de organizare si functionare a comitetelor va fi stabilit intr-un regulament distinct aprobat de consiliul de administratie al Societatii.”

Pct. 12.15, se modifica si va avea urmatorul continut:

„Comitetul de audit si risc asista Consiliul in indeplinirea responsabilitatilor sale privind integritatea situatiilor financiare ale societatii, procesul de raportare financiara, sistemul de control intern si gestionarea riscurilor, procesul de audit intern si extern. Atributiile Comitetului de audit si risc vor fi detaliate intr-un Regulament al Comitetului de audit si risc, aprobat de Consiliul de Administratie al Societatii.

Cel putin un membru al Comitetului de audit si risc va avea experienta in domeniul audit  financiar sau contabilitate.

Pct. 12.16, se modifica si va avea urmatorul continut:

„12.16. Comitetul pentru strategie, dezvoltare si investitii asista Consiliul in indeplinirea responsabilitatilor sale in domeniul politicilor de strategie, de dezvoltare si investitionale ale societatii. Atributiile Comitetului pentru strategie, dezvoltare si investitii vor fi detaliate intr-un Regulament al Comitetului pentru strategie, dezvoltare si investitii, aprobat de Consiliul de Administratie al Societatii.”

Pct. 12.17 se modifica si va avea urmatorul continut:

„12.17 Comitetul de nominalizare si remunerare asista Consiliul in indeplinirea responsabilitatilor sale in ceea ce priveste remunerarea administratorilor, directorilor, cenzorilor si personalului sau nominalizarea de candidati pentru diferitele posturi de conducere. Atributiile Comitetului de nominalizare si remunerare vor fi detaliate intr-un Regulament al Comitetului de nominalizare si remunerare, aprobat de Consiliul de Administratie al Societatii.”

Pct. 12.18 modifica si va avea urmatorul continut:

„12.18 Consiliul de Administratie numeste Directorul General si toti directorii din cadrul societatii (inclusiv directorii sucursalelor). Pozitia de Director General poate fi detinuta de unul dintre administratori sau de un tert. Atributiile Consiliul de Administratie  se vor delega directorilor in limitele prevazute expres in prezentul act constitutiv. Pentru clarificare, atributiile prevazute la art. 12.6 nu pot fi delegate directorilor.

Pct. 12.19 modifica si va avea urmatorul continut:

„12.19 In relatiile cu tertii si in justitie, Societatea este reprezentata de Directorul General si directorii executivi doar in limitele si in conformitate cu prerogativele de conducere delegate acestora de catre Consiliul de Administratie.

Se introduce pct. 12.20:

„12.20 Membrii Consiliului de Administratie si directorii Societatii sunt obligati sa informeze actionarii Societatii imediat ce au cunostinta de o oferta sau de iminenta unei oferte pentru achizitionarea a o parte sau a tuturor actiunilor emise de Societate, prin convocarea unei adunari generale extraordinare a actionarilor, in conditiile prezentului act constitutiv. De asemenea, Membrilor Consiliului de Administratie si directorilor Societatii le este interzisa aprobarea vreunei oferte pentru achizitionarea a o parte sau a tuturor actiunilor emise de Societate, precum si initierea sau participarea in discutii ce au ca obiect achizitionarea a o parte sau a tuturor actiunilor emise de Societate, fara imputernicire expresa acordata in acest sens de actionari.

Se modifica Art. 13 Atributiile Consiliului de Administratie,

Dupa modificare si renumerotare va avea urmatorul continut:

“Art. 13. Atributiile Consiliului de Administratie sunt:

a) aproba propunerile privind strategia de dezvoltare a Societatii, inclusiv prin retehnologizare, modernizare si restructurare economico-financiara a Societatii, cu consultarea Comitetului de strategie, dezvoltare si investitii;

b) aproba structura organizatorica, organigrama societatii/sucursalelor si regulamentul de organizare si functionare ale Societatii/sucursalelor;

c) (i) aproba contractarea oricaror tipuri de imprumuturi, datorii sau obligatii de tipul imprumuturilor, precum si constituirea de garantii reale sau personale aferente acestor imprumuturi, in fiecare caz conform limitelor de competenta prevazute Actul constitutiv; (ii) aproba realizarea investitiilor si retehnologizarea societatii, in limitele prevazute de actul constitutiv;  (iii) aproba orice activitati de suport pentru domeniile mentionate la pct. (i) si (ii) de mai sus, cum ar fi servicii de consultanta, servcii de intermediere, servicii financiare, servicii juridice, enumerarea fiind exemplificativa, nu limitativa. In acest scop, Consiliul de Administratie va negocia si incheia, in domeniile anterior mentionate, orice contracte cu persoane fizice sau juridice, entitati publice sau private, din tara sau strainatate, in limitele acordate de prezentul act constitutiv.

d)aproba prime si stimulente, pentru salariati si colaboratori, in functie de rezultate;
e) aproba nivelul asigurarii pentru raspundere profesionala a Directorului General si a celorlalti directori carora li s-a delegat conducerea Societatii;

f) stabileste directiile principale de activitate si de dezvoltare ale Societatii;
g) stabileste politicile contabile si sistemul de control financiar si aproba planificarea financiara;
h) numeste si revoca toti directorii , inclusiv Directorul General, si le stabileste remuneratia si verifica si evalueaza activitatea directorilor;
i) daca este cazul, exercita atributiile delegate de adunarea generala extraordinara a actionarilor, in conformitate cu legea;

j) incheie acte juridice in numele si in contul Societatii prin care sa dobandeasca bunuri pentru aceasta, sa instraineze, sa inchirieze, sa schimbe sau sa constituie garantii asupra bunurilor aflate in patrimoniul Societatii, in limitele competentelor conferite de lege si de Actul constitutiv, cu consultarea Comitetului de audit si risc;

k) aproba delegarile de competenta pentru directori (inclusiv Directorul General) in vederea executarii operatiunilor acesteia;

l) face recomandari actionarilor cu privire la distribuirea profitului;

m) convoaca adunarea generala a actionarilor ori de cate ori este necesar conform prevederilor legale;

n) imputerniceste Directorul General sa negocieze si sa semneze contractul colectiv de munca; stabileste prin decizie, in fiecare situatie in parte, limitele concrete ale mandatului de negociere a Directorului General in domeniul contractului colectiv de munca; orice negocieri derulate de Directorul General fara a avea la baza o decizie a Consiliului de administratie prin care ii sunt stabilite limitele de negociere nu vor fi opozabile societatii.
o) indeplineste orice alte atributii stabilite de adunarea generala a actionarilor sau care sunt prevazute de dispozitiile legale;

p) verifica activitatea curenta a societatii, respectiv a conducerii executive a acesteia si ia orice decizii/masuri urgente in cazul in care se constata riscuri sau pierderi iminente pentru societate;

Presedintele Consiliului de Administratie, direct sau indirect, poate solicita directorilor si Directorului General informatii cu privire la conducerea operativa a Societatii. Procedura de solicitare a informatiilor va fi reglementata in Regulamentul de Organizare si Functionare a Consiliului de Administratie. Directorii vor informa Consiliul de Administratie in mod regulat, cel putin lunar, si cuprinzator asupra operatiunilor intreprinse si asupra celor avute in vedere.

Directorii vor instiinta Consiliul de Administratie cu privire la toate neregulile si riscurile constatate cu ocazia indeplinirii atributiilor lor, precum si cu privire la actiunile de remediere si gestiune a neregulilor/riscurilor intreprinse sau propuse. Instiintarea va fi efectuata de indata, intr-un termen cat mai scurt, care sa permita luarea in timp util a masurilor care se impun in scopul diminuarii/evitarii prejudiciilor pentru societate.”

Art. 14.2 „Directorii isi pot sub-delega atributiile, pentru activitati specifice, prin decizia comuna a Directorului General si a directorului, cu aprobarea prealabila a Consiliului de administratie.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

14.2 Directorii isi pot sub-delega atributiile, pentru activitati specificecu aprobarea scrisa prealabila a Consiliului de administratie.”

Art. 14.4 „Directorii raspund pentru neindeplinirea obligatiilor lor si trebuie sa informeze Consiliul de administratie in mod regulat cu privire la modul in care si-au desfasurat activitatea si si-au indeplinit obligatiile. Ei pot fi revocati oricand de Consiliul de administratie cu un preaviz de 15 zile.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

14.4 Directorii raspund pentru neindeplinirea obligatiilor lor si trebuie sa informeze Consiliul de administratie in mod regulat cu privire la modul in care si-au desfasurat activitatea si si-au indeplinit obligatiile. Ei pot fi revocati oricand de Consiliul de administratiein conditiile agreate in contractele de management.”

Art. 15 pct. 15.1 „Atributiile Directorului General sunt stabilite prin contractele in baza carora Directorul General isi desfasoara activitatea in cadrul Societatii, prin regulamentele interne ale Societatii si in conformitate cu dispozitii legale in vigoare.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

15.1 Atributiile Directorului General sunt stabilite prin contractele in baza carora Directorul General isi desfasoara activitatea in cadrul Societatii, prin regulamentele interne ale Societatii, in conformitate cu dispozitii legale in vigoare, si in limitele de competenta stabilite prin prezentul act constitutiv.”

Se modifica pct. 15.4 lit. a), h), k) si l),

Dupa modificare va avea urmatorul continut:

“15.4. Directorul General va avea in principal urmatoarele atributii:

a.    reprezinta Societatea in relatiile cu tertii in domeniul activitatii comerciale curente a societatii si investitiilor in limitele delegate de Consiliul de administratie, fiind exceptate in mod expres domeniile care sunt in competenta Consiliului de administratie, conform actului constitutiv si prevederilor legale; Directorul General poate sub-delega puterile de decizie si reprezentare  cu aprobarea prealabila scrisa a Consiliului de administratie;

b.    aproba operatiunile de incasari si plati, pentru activitatea economica curenta a societatii;

c.    aplica strategia si politicile de dezvoltare ale Societatii, asa cum sunt stabilite de Consiliul de administratie;

d.    instiinteaza Consiliul de administratie de toate neregulile constatate cu ocazia indeplinirii atributiilor sale, precum si privind toate masurile luate/propuse pentru eliminarea/nerepetarea neregulilor constatate;

e.    angajeaza, promoveaza si concediaza personalul salariat in conditiile legii;

f.     coordoneaza si supravegheaza activitatea tuturor directorilor Societatii;

g.    negociaza, in conditiile legii, contractele individuale de munca ale personalului Societatii;

  1. incheie acte juridice in numele si pe seama Societatii dupa cum urmeaza: (1) in domeniul activitatii comerciale, nelimitat; (2) in domeniul  investitiilor si retehnologizarii, doar in limita maxima de 500.000 Euro/act. Depasirea limitelor mandatului acordat prin prezentul articol constituie motiv de revocare imediata a mandatului Directorului General, fara acordarea niciunor compensatii.  Consiliul de administratie poate restrange limitele mandatului acordat Directorului General conform lit. h pct. (1) daca, cu ocazia evaluarii/verificarii activitatii Directorului General sau in alte situatii concrete, se constata in mod justificat riscuri sau nereguli privind activitatea societatii in domeniul comercial. In cazul limitarii mandatului, actele juridice in numele societatii vor fi incheiate de Directorul General doar in baza aprobarii prealabile a Consiliului de Administratie. Limitarea mandatului Directorului General va fi comunicata acestuia de indata de catre Consiliul de administratie si va opera temporar, conform perioadei stabilite in mod justificat de Consiliul de Administratie.

i.      supune aprobarii prealabile a Consiliului de administratie orice tranzactie cu membrii Consiliului de administratie sau directorii, cu angajatii, cu actionarii care detin controlul asupra Societatii sau cu o societate controlata de acestia;

j.      indeplineste orice alte operatiuni si/sau proiecte pe care Consiliul de administratie sau adunarea generala a actionarilor le-a stabilit in sarcina sa;

k.    cel putin o data la o (1) luna, intocmeste si furnizeaza Consiliului de administratie un raport scris privind executia mandatului sau, activitatea Societatii (schimbarile semnificative in situatia afacerilor si in aspectele externe care ar putea afecta performanta Societatii) si posibila evolutie a Societatii (si perspectivele strategice ale Societatii). Orice administrator poate solicita Directorului General, in conditiile aprobate prin Regulamentul de Organizare si Functionare a Consiliului de Administratie, informatii cu privire la conducerea si gestiunea Societatii; Comitetul de audit si risc poate solicita Directorului General informatii cu privire la conducerea si gestiunea Societatii; Comitetul de strategie, dezvoltare si investitii poate solicita Directorului General informatii cu privire la conducerea si gestiunea Societatii;

l.      organizeaza si raspunde de gestionarea eficienta a patrimoniul societatii, in conformitate cu legea, hotararile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor si hotararile consiliului de administratie, in limitele competentelor sale.

m.   organizeaza desfasurarea intregii activitati a societatii luand masurile necesare pentru asigurarea sanatatii si securitatii personalului, pentru protectia mediului inconjurator si pentru gestionarea situatiilor de urgenta.

Pentru a angaja in mod valabil societatea, actele semnate de Directorul General, in limitele prevazute in actul constitutiv, vor purta in mod obligatoriu si semnatura directorilor executivi (financiar, tehnic, directori de resort, dupa caz).”

Pct. 16.5 se modifica „In cadrul societatii va fi infiintat un departament de audit intern care va fi responsabil cu verificarea si controlul activitatii curente a societatii, pentru a furniza o evaluare independenta a gestiunii riscurilor decurgand din activitatea si administrarea societatii. Auditorul intern va intocmi un raport lunar pe care il va prezenta Comitetului de audit si risc, cu informarea Directorului general, cu privire la aspectele care rezulta din auditul efectuat, precum si orice nereguli si riscuri sesizate in activitatea desfasurata.

In situatii avand caracter urgent si cu potential pagubitor pentru societate, auditorul intern poate solicita si obtine informatii de la departamentele de control financiar intern, in scopul diminuarii sau inlaturarii oricaror riscuri/pierderi iminente.

Comitetul de audit si risc poate transmite sarcini de lucru auditorului intern si, indirect,  departamentelor de controlul finaciar intern, cu informarea Directorului General. Auditorul intern  si departamentele de control financiar intern au obligatia de a raspunde acestor sarcini prin rapoarte specifice de audit si control, in termen de maxim 3 zile de la primirea lor.”,

Dupa modificare va avea urmatorul continut:

16.5 In cadrul societatii va fi infiintat un departament de audit intern care va fi responsabil cu verificarea si controlul activitatii curente a societatii, pentru a furniza o evaluare independenta a gestiunii riscurilor decurgand din activitatea si administrarea societatii. Auditorul intern va intocmi un raport lunar pe care il va prezenta Comitetului de audit si risc cu privire la aspectele care rezulta din auditul efectuat, precum si orice nereguli si riscuri sesizate in activitatea desfasurata.

In situatii avand caracter urgent si cu potential pagubitor pentru societate, auditorul intern poate solicita si obtine informatii de la departamentele de control financiar intern, in scopul diminuarii sau inlaturarii oricaror riscuri/pierderi iminente.

Comitetul de audit si risc poate transmite sarcini de lucru auditorului intern si, indirect,  departamentelor de controlul finaciar intern, cu informarea Directorului General. Auditorul intern  si departamentele de control financiar intern au obligatia de a raspunde acestor sarcini prin rapoarte specifice de audit si control, in termen de maxim 3 zile de la primirea lor”.

2. Imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie, sa semneze forma actualizata a Actului constitutiv al Societatii Chimcomplex SA Borzesti.

3. Aprobarea negocierii, incheierii si semnarii de catre Societate cu o institutie de credit, a preluarii/refinantarii facilitatii de credit de capital de lucru (revolving) in valoare de 15 milioane EUR acordata de VTB Bank conform contractului de facilitate de credit din data de 30 noiembrie 2018 si constituirea de garantii imobiliare si mobiliare in vederea garantarii tuturor obligatiilor ce vor fi asumate de Societate fata de institutia de credit finantatoare, inclusiv ipoteci imobiliare si mobiliare asupra activelor Societatii ce exced valoarea de 20% din totalul activelor imobilizate, creante, conturi si alte bunuri mobile corporale sau incorporale ale Societatii, aprobarea vizand inclusiv negocierea, incheiarea si semnarea de catre Societate a unei facilitati de credit impreuna cu garantiile aferente, conform termenilor si conditiilor stabilite in oferta Eximbank.

4. Aprobarea negocierii, incheierii si semnarii de catre Societate a unei facilitati de factoring de 6 milioane EUR, garantata cu ipoteca pe conturi, ipoteca pe creantele rezultand din contracte comerciale, precum si orice alte garantii asupra activelor Societatii, in vederea garantarii tuturor obligatiilor ce vor fi asumate de Societate fata de institutia de credit finantatoare.

5. Mandatarea Consiliului de Administratie, in vederea aducerii la indeplinirea a operatiunilor mentionate la punctele 3 si 4 de mai sus:

- sa intreprinda si sa efectueze toate si oricare actiuni, demersuri si lucruri necesare si utile Societatii;

- sa negocieze si sa decida asupra oricaror termenii si conditii de refinantare/preluare a finantarii existente si sa semneze orice contracte avand ca obiect preluarea/refinantarea facilitatii de credit de capital de lucru (revolving) mentionate, precum si constituirea de garantii imobiliare si mobiliare in vederea garantarii tuturor obligatiilor ce vor fi asumate de Societate fata de institutia de credit finantatoare, inclusiv ipoteci imobiliare si mobiliare asupra unor active din categoria activelor imobilizate ale Societatii, a caror valoare depaseste, individual sau cumulat, pe durata unui exercitiu financiar, 20% din totalul activelor imobilizate, precum si asupra creante, conturi si alte bunuri mobile corporale sau incorporale ale Societatii, dupa cum va considera necesar si util Societatii;

- sa negocieze si sa decida asupra oricaror termenii si conditii privind facilitatea de factoring precum si constituirea de garantii imobiliare si mobiliare in vederea garantarii tuturor obligatiilor ce vor fi asumate de Societate fata de institutia de credit finantatoare;

- sa negocieze, sa isi asume si sa decida in numele si pe seama Societatii orice clauza contractuala (inclusiv, dar fara a se limita la: modalitatile de rambursare si a datelor de rambursare a creditului, prelungirea duratei creditului, conversia creditului in orice alta moneda, constituirea si/sau modificarea structurii garantiilor creditului, stabilirea costurilor aferente creditului, precum si asumarea oricarei clauze ce tine de competenta actionarilor Societatii);

- sa indeplineasca toate si orice demersuri si formalitati necesare aducerii la indeplinire, incheierii oricaror contracte de finantare si de garantie imobiliare sau mobiliare si a oricaror alte documente necesare sau solicitate de institutiile de credit;

- sa subdelege toate si oricare dintre indatoririle de mai sus.

 

La adunare au dreptul sa participle actionarii inregistrati in Registrul actionarilor Depozitarul Central SA, la sfarsitul zilei de 21.02.2020, considerata ca data de referinta.

In situatia in care la data de 03.03.2020, nu se intruneste cvorumul necesar desfasurarii in conditiile legii a lucrarilor A.G.E.A., aceasta se va desfasura la a doua convocare, in data de 04.03.2020, in locul si la ora indicata pentru prima convocare, cu aceeasi ordine de zi, indiferent de cvorumul intrunit si va adopta hotarari cu majoritatea voturilor exprimate.

 

In urma completarii, ordinea de zi a Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor din data de 03.03.2020, ora 12:30, va fi urmatoarea:

 

ORDINE DE ZI:

 

1. Aprobarea modificarii/actualizarii Actului constitutiv al Societatii Chimcomplex SA Borzesti, astfel:

- Cap. II Obiectul de activitate al societatii, pct. 5.3 „Obiectul de activitate poate fi schimbat, modificat, completat, restrans prin decizia consiliului de administratie, cu exceptia domeniului si activitatii principale, care nu pot fi schimbate decat prin hotarare a adunarii generale extraordinare a actionarilor.”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

„Obiectul de activitate poate fi schimbat, modificat, completat, restrans prin hotarare a adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile precizate in prezentul act constitutiv.”

Art.7. Majorarea si reducerea capitalului social, pct. 7.2. „Capitalul social al societatii poate fi majorat prin hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor sau, dupa caz, prin decizia Consiliului de Administratie, in conditiile mentionate in prezentul act constitutiv, cu respectarea dispozitiilor legale aplicabile.”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

„Capitalul social al societatii poate fi majorat prin hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor in conditiile mentionate in prezentul act constitutiv, cu respectarea dispozitiilor legale aplicabile.”

Se introduce pct. 7.9. „In cazul majorarii de capital, indiferent de modalitatea de majorare, ridicarea dreptului de preferinta a actionarilor de a subscrie noile actiuni trebuie sa fie hotarata de adunarea generala extraordinara a actionarilor, la care participa actionari reprezentand cel putin 85% din capitalul social subscris si cu votul actionarilor reprezentand cel putin ¾ din drepturile de vot, indiferent de data tinerii adunarii.”

Art.9. Cesiunea actiunilor pct. 9.1. „Actiunile sunt indivizibile, societatea nerecunoscand decat un singur proprietar pentru o singura actiune. Cesiunea actiunilor se face potrivit prevederilor legislatiei pietei de capital.”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

„Actiunile sunt indivizibile, societatea nerecunoscand decat un singur proprietar pentru o singura actiune. Cesiunea actiunilor se face potrivit prevederilor legislatiei pietei de capital. In limitele permise de legislatia pietei de capital, actionarii pot incheia acorduri separate cu privire la detinerea si transferul actiunilor, respectiv cu privire la aplicarea metodei votului cumulativ pentru numirea administratorilor.”

CAP. IV. CONDUCEREA SOCIETATII

Art. 10. Adunarea Generala a Actionarilor

pct. 10.1. „Adunarea Generala a Actionarilor este organul de conducere al societatii.
Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si se vor tine la sediul societatii si in localul ce se va indica in convocare.”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

„Adunarea Generala a Actionarilor este organul de conducere al societatii.
Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si se vor tine la sediul societatii sau in orice alt loc indicat in convocare.”

Pct. 10.2 lit. c. „aproba bugetul de venituri si cheltuieli, programul de investitii si aproba programul de activitate;”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

„c. aproba bugetul de venituri si cheltuieli, programul de investitii si aproba programul de activitate; aprobarea oricaror bugete suplimentare necesare pentru investitii si cheltuieli care nu au fost initial bugetate si care depasesc valoarea de 5.000.000 euro; In cazuri urgente, pentru evitarea unui prejudiciu sau a pierderii unui beneficiu si pentru asigurarea continuitatii activitatii societatii, Consiliul de administratie poate adopta hotarari in acest sens, iar ulterior va supune de indata hotararea adoptata spre ratificarea/confirmarea adunarii generale a actionarilor, nu mai tarziu de 15 zile de la luarii hotararii.”

“Pct. 10.4 Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale ordinare este necesara prezenta actionarilor care sa detina cel putin doua treimi din numarul total de drepturi de vot. Hotararile adunarii generale ordinare se iau cu majoritatea voturilor exprimate.”

se modifica si va avea urmatorul continut:

„Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale ordinare este necesara prezenta actionarilor care sa detina cel putin 1/3 din numarul total de drepturi de vot. Hotararile adunarii generale ordinare se iau cu minim 75% din voturile exprimate.”

Pct. 10.6 lit. c), d), e), i) si o) se modifica si se introduc lit. u) si v).

Dupa modificare pct. 10.6 va avea urmatorul continut:

“10.6. Atributiile Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor

Adunarea generala extraordinara se intruneste ori de cate ori este necesar a se lua o hotarare pentru:

a. ridicarea dreptului de preferinta al actionarilor la subscrierea de noi actiuni emise de Societate;

b. contractarea oricaror tipuri de imprumuturi, datorii sau obligatii de tipul imprumuturilor, precum si constituirea de garantii reale sau personale aferente acestor imprumuturi care nu intra in compententa Consiliului de administratie potrivit prezentului act constitutiv;

c. aproba infiintarea sau desfiintarea de filiale, sucursale, sedii secundare, puncte de lucru, agentii si reprezentante;

d. aprobarea actelor de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a caror valoare depaseste, individual sau cumulat, pe durata unui exercitiu financiar, 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele, cu respectarea prevederilor prezentului act constitutiv; pentru active a caror valoare este cuprinsa, pe durata unui exercitiu financiar, intre 5 si 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele consiliul de administratie poate aproba astfel de acte doar cu  consultarea Comitetului de audit si risc, potrivit prezentului act constitutiv;

e. aprobarea inchirierilor de active corporale, pentru o perioada mai mare de un an, a caror valoare individuala sau cumulata fata de acelasi cocontractant sau persoane implicate ori care actioneaza in mod concertat depaseste 20% din valoarea totalului activelor imobilizate, mai putin creantele la data incheierii actului juridic, precum si asocierile pe o perioada mai mare de un an, depasind aceeasi valoare;

f. aprobarea emisiunii si admiterii la tranzactionare pe o piata reglementata sau in cadrul unui sistem alternativ de tranzactionare a actiunilor;

g. aprobarea delegarilor de competenta pentru Consiliul de adminitratie;
h. schimbarea formei juridice;

i. schimbarea, restrangerea, completarea obiectului de activitate;

j. majorarea capitalului social, precum si reducerea sau reintregirea lui prin emisiune de noi actiuni, in conditiile legii si ale Actului constitutiv;

k. fuziunea si divizarea;

l. dizolvarea Societatii;

m. realizarea oricarei emisiuni de obligatiuni sau conversia unei categorii de obligatiuni in alta categorie sau in actiuni;

n. aprobarea conversiei actiunilor preferentiale si nominative dintr-o categorie in alta, in conditiile legii;

o. orice alta modificare a Actului Constitutiv;

p. aprobarea strategiei de guvernanta corporativa a societatii, inclusiv planul de actiune de guvernanta corporativa;

r. autorizarea dobandirii de catre Societate a propriilor actiuni si stabilirea conditiilor de dobandire;

s. orice alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor;

t. asocierea cu persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in vederea constituirii de noi persoane juridice (societati comerciale romane sau straine) sau de asocieri fara personalitate juridica, pentru realizarea unor obiective comune, in conditiile legii, in limitele prevazute de lege;

u. aproba schimbarea sediului societatii;

v. aprobarea de contracte strategice, reprezentand acele contracte in domeniul investitional care depasesc valoarea de 5.000.000 Euro; In cazuri urgente, pentru evitarea unui prejudiciu sau a pierderii unui beneficiu si pentru asigurarea continuitatii activitatii societatii, Consiliul de administratie poate adopta hotarari in acest sens, iar ulterior va supune de indata hotararea adoptata spre ratificarea/confirmarea adunarii generale a actionarilor, nu mai tarziu de 15 zile de la luarii hotararii.”

Pct. 10.7 “Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale extraordinare este necesara la prima convocare prezenta actionarilor detinand cel putin doua treimi din numarul total de drepturi de vot, iar la convocarile urmatoare, prezenta actionarilor reprezentand cel putin o jumatate din numarul total de drepturi de vot.”,

se modifica si va avea urmatorul continut:

“Pentru validitatea deliberarilor adunarii generale extraordinare este necesara la prima convocare prezenta actionarilor detinand cel putin   85% din capitalul social subscris, iar hotararile sunt luate cu votul actionarilor care sa reprezinte cel putin 3/4 din drepturile de vot.  La cea de-a doua convocare este necesara  prezenta actionarilor reprezentand cel putin  75% din capitalul social subscris, iar hotararile sunt luate cu votul actionarilor care sa reprezinte cel putin 2/3 din drepturile de vot.

Pentru clarificare, cvorumul si majoritatea prevazute in prezentul articol sunt obligatorii pentru validitatea tuturor hotararilor adunarilor generale extraordinare, cu exceptia cazurilor in care exista prevederi contrare in actul constitutiv.”

Pct. 10.8, se elimina.

Se modifica si renumeroteaza pct. 12.3 lit. c), d), e), f), g) prin introducerea lit. h) si i).

Dupa modificare pct. 12.3, va avea urmatorul continut:

“12.3. Minim unul dintre membrii Consiliului de administratie va fi independent. Membrul indepependent va indeplini la data numirii urmatoarele criterii:

a) sa nu fie director al Societatii sau al unei societati controlate decatre aceasta si sa nu fi indeplinit o astfel de functie in ultimii 5 (cinci) ani;

b) sa nu fi fost salariat al Societatii ori al unei societati controlate de catre aceasta sau sa fi avut un astfel de raport de munca in ultimii 3 (trei) ani;

c) sa nu primeasca sau sa nu fi primit de la societate ori de la o societate controlata de aceasta o remuneratie suplimentara sau alte avantaje, decat cele corespunzatoare calitatii de administrator neexecutiv;

d) sa nu fie actionar semnificativ al Societatii;

e) sa nu aiba sau sa fi avut in ultimul an relatii de afaceri cu societatea ori cu o societate controlata de aceasta, fie personal, fie ca asociat, actionar, administrator, director sau salariat al unei societati care are astfel de relatii cu societatea, daca, prin caracterul lor substantial, acestea sunt de natura a-i afecta obiectivitatea; sunt considerate substantiale orice relatii de afaceri care depasesc 1/5 din valoarea contractelor comerciale ale societatii;

f) sa nu fie sau sa nu fi fost in ultimii 3 (trei) ani auditor financiar, asociat ori salariat al actualului auditor financiar al Societatii sau al unei societati controlate de aceasta;

g) sa nu fie director intr-o alta societate in care un director al Societatii este administrator neexecutiv;

h) sa nu fi fost administrator neexecutiv al Societatii mai mult de 3 (trei) mandate integrale (12 ani);

i) sa nu aiba relatii de familie de gradul I cu o persoana aflata in una dintre situatiile prevazute la lit. a) si d).”

Pct. 12.4 „Administratorii actioneaza cu loialitate si diligenta, in interesul societatii. Acestia nu vor divulga informatiile confidentiale si secretele comerciale ale Societatii la care au acces in calitatea lor de administratori. Aceasta obligatie le revine si pentru o perioada de 5 (cinci) ani dupa incetarea mandatului de administrator.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

„Administratorii actioneaza cu loialitate si diligenta, in interesul societatii. Acestia nu vor divulga informatiile confidentiale si secretele comerciale ale Societatii la care au acces in calitatea lor de administratori. Aceasta obligatie le revine si pentru o perioada de 15 (cincisprezece) ani dupa incetarea mandatului de administrator.”

Pct. 12.5 „Consiliul de administratie alege dintre membrii sai un presedinte al consiliului de administratie si 1 vicepresedinte. Presedintele coordoneaza activitatea Consiliului si raporteaza in numele Consiliului cu privire la aceasta activitate adunarii generale a actionarilor, in conditiile legii. De asemenea, Presedintele va avea atributiile si responsabilitatile stipulate in Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului de Administratie. In cazul in care Presedintele se afla in imposibilitate temporara de a-si exercita atributiile, pe durata starii de imposibilitate, vicepresedintele va indeplini atributiile Presedintelui. In situatia in care nici vicepresedintele nu poate exercita aceste atributii din motive justificate si obiective, Consiliul va numi pe oricare dintre membrii sai pentru a indeplini atributiile Presedintelui.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

12.5 Consiliul de administratie alege dintre membrii sai un presedinte al consiliului de administratie si 1 vicepresedinte. Presedintele coordoneaza activitatea Consiliului si raporteaza in numele Consiliului cu privire la aceasta activitate adunarii generale a actionarilor, in conditiile legii. De asemenea, Presedintele va avea atributiile si responsabilitatile stipulate in Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului de Administratie. In cazul in care Presedintele se afla in imposibilitate temporara de a-si exercita atributiile, pe durata starii de imposibilitate, vicepresedintele va indeplini atributiile Presedintelui.

Pct. 12.6 „Fara a aduce atingere prevederilor art. 12.18 de mai jos, Consiliul de Administratie, prin Presedinte, poate reprezinta societatea in relatiile cu tertii si intreprinde masurile necesare realizarii obiectului de activitate al societatii, realizarea programelor si bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate de adunarea generala a actionarilor, in conditiile prevederilor inscrise in prezentul act constitutiv. In acest scop, Consiliul de Administratie va putea incheia contracte cu persoane fizice sau juridice din tara sau strainatate, in limitele acordate de prezentul act constitutiv.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

12.6 Consiliul de Administratie, prin Presedinte, reprezinta societatea in relatiile cu tertii si intreprinde toate demersurile, masurile si formalitatile necesare in urmatoarele domenii:

a) finantarea si refinantarea societatii, contractarea de imprumuturi,  constituirea de garantii;

b) realizarea investitiilor si retehnologizarea societatii,

c) orice activitati de suport pentru domeniile mentionate la lit. a) si b) de mai sus, cum ar fi servicii de consultanta, servcii de intermediere, servicii financiare, servicii juridice, enumerarea fiind exemplificativa, nu limitativa. In acest scop, Consiliul de Administratie va negocia si incheia, in domeniile anterior mentionate, orice contracte cu persoane fizice sau juridice, entitati publice sau private, din tara sau strainatate, in limitele acordate de prezentul act constitutiv.

Pentru evitarea oricarui dubiu, atributiile Consiliului de Administratie, in domeniile expres mentionate in acest articol, nu pot fi delegate directorilor.”

Pct. 12.7 „Consiliul de Administratie se intruneste ori de cate ori este necesar, cel putin o data la trei luni la sediul societatii. Consiliul de administratie se convoaca de Presedinte, de catre Vicepresedinte sau la solicitarea a minim 2 membri ai Consiliului, acestia avand atributia de a stabili ordinea de zi a sedintei Consiliului. Conducerea executiva a societatii va pune la dispozitia Presedintelui si a Comitetelor Consiliului de administratie toate materialele si documentele necesare dezbaterii punctelor aflate pe ordinea de zi a Consiliului de administratie.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

12.7 Consiliul de Administratie se intruneste ori de cate ori este necesar, cel putin o data la trei luni la sediul societatii. Consiliul de administratie se convoaca de Presedinte sau la solicitarea a minim 3 membri ai Consiliului, acestia avand atributia de a stabili ordinea de zi a sedintei Consiliului. Conducerea executiva a societatii va pune la dispozitia Presedintelui si a Comitetelor Consiliului de administratie toate materialele si documentele necesare dezbaterii punctelor aflate pe ordinea de zi a Consiliului de administratie.”

Pct. 12.8 „Deciziile in cadrul consiliului de administratie se iau cu votul majoritatii membrilor. Consiliul de administratie este legal constituit in prezenta a cel putin 3 dintre membrii sai.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

12.8 Deciziile in cadrul consiliului de administratie se iau cu votul a minim 4 membri. Consiliul de administratie este legal constituit in prezenta a cel putin 4 dintre membrii sai.”

Pct. 12.12 „In cazuri justificate prin urgenta situatiei si prin interesul Societatii, deciziile Consiliului de Administratie pot fi luate prin votul unanim exprimat in scris al membrilor, transmis inclusiv prin mijloace electronice, fara a mai fi necesara o intrunire a Consiliului de Administratie.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

„In cazuri justificate prin urgenta situatiei si prin interesul Societatii, deciziile Consiliului de Administratie pot fi luate prin votul exprimat in scris al membrilor, transmis inclusiv prin mijloace electronice, fara a mai fi necesara o intrunire a Consiliului de Administratie.”

Pct. 12.14 Comitetele Consiliului de Administratie

“In cadrul Consiliului de Administratie se vor constitui urmatoarele comitete consultative:

(i)                 comitetul de audit si risc,

(ii)               comitetul de strategie, dezvoltare si investitii si

Consiliul de administratie poate decide infiintarea oricaror altor comitete consultative.

Membrii comitetelor sunt desemnati de catre membrii consiliului de administratie.

Comitetele sunt formate din cel putin 2 membri ai Consiliului de administratie. Unul dintre membrii desemnati va fi numit presedinte al comitetului. Un membru al consiliului de administratie poate face parte din mai multe comitete. Pe langa membrii selectati din Consiliul de administratie, din comitete pot face parte experti in domeniile de activitate ai comitetelor, angajati ai societatii sau colaboratori externi, cu mandat permanent sau temporar (pe proiecte specifice).

Deciziile in cadrul comitetelor se iau cu majoritatea de voturi. In cazul unui balotaj, presedintele comitetului va avea votul decisiv. Orice membru al unui comitet poate convoca, motivat, sedinta comitetului din care face parte.

Modul de organizare si functionare a comitetelor va fi stabilit intr-un regulament distinct aprobat de consiliul de administratie al Societatii.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

„12.14 Comitetele Consiliului de Administratie

In cadrul Consiliului de Administratie se vor constitui urmatoarele comitete consultative:

(i)                 comitetul de audit si risc,

(ii)               comitetul de strategie, dezvoltare si investitii si

(iii)             comitetul de nominalizare si remunerare

Consiliul de administratie poate decide infiintarea oricaror altor comitete consultative.

Membrii comitetelor sunt desemnati de catre membrii consiliului de administratie.

Comitetele sunt formate din cel putin 2 membri ai Consiliului de administratie. Unul dintre membrii desemnati va fi numit presedinte al comitetului. Un membru al consiliului de administratie poate face parte din mai multe comitete. Pe langa membrii selectati din Consiliul de administratie, din comitete pot face parte experti in domeniile de activitate ai comitetelor, angajati ai societatii sau colaboratori externi, cu mandat permanent sau temporar (pe proiecte specifice).

Deciziile in cadrul comitetelor se iau cu majoritatea de voturi. Orice membru al unui comitet poate convoca, motivat, sedinta comitetului din care face parte.

Modul de organizare si functionare a comitetelor va fi stabilit intr-un regulament distinct aprobat de consiliul de administratie al Societatii.”

Pct. 12.15, se modifica si va avea urmatorul continut:

„Comitetul de audit si risc asista Consiliul in indeplinirea responsabilitatilor sale privind integritatea situatiilor financiare ale societatii, procesul de raportare financiara, sistemul de control intern si gestionarea riscurilor, procesul de audit intern si extern. Atributiile Comitetului de audit si risc vor fi detaliate intr-un Regulament al Comitetului de audit si risc, aprobat de Consiliul de Administratie al Societatii.

Cel putin un membru al Comitetului de audit si risc va avea experienta in domeniul audit  financiar sau contabilitate.

Pct. 12.16, se modifica si va avea urmatorul continut:

„12.16. Comitetul pentru strategie, dezvoltare si investitii asista Consiliul in indeplinirea responsabilitatilor sale in domeniul politicilor de strategie, de dezvoltare si investitionale ale societatii. Atributiile Comitetului pentru strategie, dezvoltare si investitii vor fi detaliate intr-un Regulament al Comitetului pentru strategie, dezvoltare si investitii, aprobat de Consiliul de Administratie al Societatii.”

Pct. 12.17 se modifica si va avea urmatorul continut:

„12.17 Comitetul de nominalizare si remunerare asista Consiliul in indeplinirea responsabilitatilor sale in ceea ce priveste remunerarea administratorilor, directorilor, cenzorilor si personalului sau nominalizarea de candidati pentru diferitele posturi de conducere. Atributiile Comitetului de nominalizare si remunerare vor fi detaliate intr-un Regulament al Comitetului de nominalizare si remunerare, aprobat de Consiliul de Administratie al Societatii.”

Pct. 12.18 modifica si va avea urmatorul continut:

„12.18 Consiliul de Administratie numeste Directorul General si toti directorii din cadrul societatii (inclusiv directorii sucursalelor). Pozitia de Director General poate fi detinuta de unul dintre administratori sau de un tert. Atributiile Consiliul de Administratie  se vor delega directorilor in limitele prevazute expres in prezentul act constitutiv. Pentru clarificare, atributiile prevazute la art. 12.6 nu pot fi delegate directorilor.

Pct. 12.19 modifica si va avea urmatorul continut:

„12.19 In relatiile cu tertii si in justitie, Societatea este reprezentata de Directorul General si directorii executivi doar in limitele si in conformitate cu prerogativele de conducere delegate acestora de catre Consiliul de Administratie.

Se introduce pct. 12.20:

„12.20 Membrii Consiliului de Administratie si directorii Societatii sunt obligati sa informeze actionarii Societatii imediat ce au cunostinta de o oferta sau de iminenta unei oferte pentru achizitionarea a o parte sau a tuturor actiunilor emise de Societate, prin convocarea unei adunari generale extraordinare a actionarilor, in conditiile prezentului act constitutiv. De asemenea, Membrilor Consiliului de Administratie si directorilor Societatii le este interzisa aprobarea vreunei oferte pentru achizitionarea a o parte sau a tuturor actiunilor emise de Societate, precum si initierea sau participarea in discutii ce au ca obiect achizitionarea a o parte sau a tuturor actiunilor emise de Societate, fara imputernicire expresa acordata in acest sens de actionari.

Se modifica Art. 13 Atributiile Consiliului de Administratie,

Dupa modificare si renumerotare va avea urmatorul continut:

“Art. 13. Atributiile Consiliului de Administratie sunt:

a) aproba propunerile privind strategia de dezvoltare a Societatii, inclusiv prin retehnologizare, modernizare si restructurare economico-financiara a Societatii, cu consultarea Comitetului de strategie, dezvoltare si investitii;

b) aproba structura organizatorica, organigrama societatii/sucursalelor si regulamentul de organizare si functionare ale Societatii/sucursalelor;

c) (i) aproba contractarea oricaror tipuri de imprumuturi, datorii sau obligatii de tipul imprumuturilor, precum si constituirea de garantii reale sau personale aferente acestor imprumuturi, in fiecare caz conform limitelor de competenta prevazute Actul constitutiv; (ii) aproba realizarea investitiilor si retehnologizarea societatii, in limitele prevazute de actul constitutiv;  (iii) aproba orice activitati de suport pentru domeniile mentionate la pct. (i) si (ii) de mai sus, cum ar fi servicii de consultanta, servcii de intermediere, servicii financiare, servicii juridice, enumerarea fiind exemplificativa, nu limitativa. In acest scop, Consiliul de Administratie va negocia si incheia, in domeniile anterior mentionate, orice contracte cu persoane fizice sau juridice, entitati publice sau private, din tara sau strainatate, in limitele acordate de prezentul act constitutiv.

d)aproba prime si stimulente, pentru salariati si colaboratori, in functie de rezultate;
e) aproba nivelul asigurarii pentru raspundere profesionala a Directorului General si a celorlalti directori carora li s-a delegat conducerea Societatii;

f) stabileste directiile principale de activitate si de dezvoltare ale Societatii;
g) stabileste politicile contabile si sistemul de control financiar si aproba planificarea financiara;
h) numeste si revoca toti directorii , inclusiv Directorul General, si le stabileste remuneratia si verifica si evalueaza activitatea directorilor;
i) daca este cazul, exercita atributiile delegate de adunarea generala extraordinara a actionarilor, in conformitate cu legea;

j) incheie acte juridice in numele si in contul Societatii prin care sa dobandeasca bunuri pentru aceasta, sa instraineze, sa inchirieze, sa schimbe sau sa constituie garantii asupra bunurilor aflate in patrimoniul Societatii, in limitele competentelor conferite de lege si de Actul constitutiv, cu consultarea Comitetului de audit si risc;

k) aproba delegarile de competenta pentru directori (inclusiv Directorul General) in vederea executarii operatiunilor acesteia;

l) face recomandari actionarilor cu privire la distribuirea profitului;

m) convoaca adunarea generala a actionarilor ori de cate ori este necesar conform prevederilor legale;

n) imputerniceste Directorul General sa negocieze si sa semneze contractul colectiv de munca; stabileste prin decizie, in fiecare situatie in parte, limitele concrete ale mandatului de negociere a Directorului General in domeniul contractului colectiv de munca; orice negocieri derulate de Directorul General fara a avea la baza o decizie a Consiliului de administratie prin care ii sunt stabilite limitele de negociere nu vor fi opozabile societatii.
o) indeplineste orice alte atributii stabilite de adunarea generala a actionarilor sau care sunt prevazute de dispozitiile legale;

p) verifica activitatea curenta a societatii, respectiv a conducerii executive a acesteia si ia orice decizii/masuri urgente in cazul in care se constata riscuri sau pierderi iminente pentru societate;

Presedintele Consiliului de Administratie, direct sau indirect, poate solicita directorilor si Directorului General informatii cu privire la conducerea operativa a Societatii. Procedura de solicitare a informatiilor va fi reglementata in Regulamentul de Organizare si Functionare a Consiliului de Administratie. Directorii vor informa Consiliul de Administratie in mod regulat, cel putin lunar, si cuprinzator asupra operatiunilor intreprinse si asupra celor avute in vedere.

Directorii vor instiinta Consiliul de Administratie cu privire la toate neregulile si riscurile constatate cu ocazia indeplinirii atributiilor lor, precum si cu privire la actiunile de remediere si gestiune a neregulilor/riscurilor intreprinse sau propuse. Instiintarea va fi efectuata de indata, intr-un termen cat mai scurt, care sa permita luarea in timp util a masurilor care se impun in scopul diminuarii/evitarii prejudiciilor pentru societate.”

Art. 14.2 „Directorii isi pot sub-delega atributiile, pentru activitati specifice, prin decizia comuna a Directorului General si a directorului, cu aprobarea prealabila a Consiliului de administratie.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

14.2 Directorii isi pot sub-delega atributiile, pentru activitati specificecu aprobarea scrisa prealabila a Consiliului de administratie.”

Art. 14.4 „Directorii raspund pentru neindeplinirea obligatiilor lor si trebuie sa informeze Consiliul de administratie in mod regulat cu privire la modul in care si-au desfasurat activitatea si si-au indeplinit obligatiile. Ei pot fi revocati oricand de Consiliul de administratie cu un preaviz de 15 zile.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

14.4 Directorii raspund pentru neindeplinirea obligatiilor lor si trebuie sa informeze Consiliul de administratie in mod regulat cu privire la modul in care si-au desfasurat activitatea si si-au indeplinit obligatiile. Ei pot fi revocati oricand de Consiliul de administratiein conditiile agreate in contractele de management.”

Art. 15 pct. 15.1 „Atributiile Directorului General sunt stabilite prin contractele in baza carora Directorul General isi desfasoara activitatea in cadrul Societatii, prin regulamentele interne ale Societatii si in conformitate cu dispozitii legale in vigoare.”,

Se modifica si va avea urmatorul continut:

15.1 Atributiile Directorului General sunt stabilite prin contractele in baza carora Directorul General isi desfasoara activitatea in cadrul Societatii, prin regulamentele interne ale Societatii, in conformitate cu dispozitii legale in vigoare, si in limitele de competenta stabilite prin prezentul act constitutiv.”

Se modifica pct. 15.4 lit. a), h), k) si l),

Dupa modificare va avea urmatorul continut:

“15.4. Directorul General va avea in principal urmatoarele atributii:

a.    reprezinta Societatea in relatiile cu tertii in domeniul activitatii comerciale curente a societatii si investitiilor in limitele delegate de Consiliul de administratie, fiind exceptate in mod expres domeniile care sunt in competenta Consiliului de administratie, conform actului constitutiv si prevederilor legale; Directorul General poate sub-delega puterile de decizie si reprezentare  cu aprobarea prealabila scrisa a Consiliului de administratie;

b.    aproba operatiunile de incasari si plati, pentru activitatea economica curenta a societatii;

c.    aplica strategia si politicile de dezvoltare ale Societatii, asa cum sunt stabilite de Consiliul de administratie;

d.    instiinteaza Consiliul de administratie de toate neregulile constatate cu ocazia indeplinirii atributiilor sale, precum si privind toate masurile luate/propuse pentru eliminarea/nerepetarea neregulilor constatate;

e.    angajeaza, promoveaza si concediaza personalul salariat in conditiile legii;

f.     coordoneaza si supravegheaza activitatea tuturor directorilor Societatii;

g.    negociaza, in conditiile legii, contractele individuale de munca ale personalului Societatii;

  1. incheie acte juridice in numele si pe seama Societatii dupa cum urmeaza: (1) in domeniul activitatii comerciale, nelimitat; (2) in domeniul  investitiilor si retehnologizarii, doar in limita maxima de 500.000 Euro/act. Depasirea limitelor mandatului acordat prin prezentul articol constituie motiv de revocare imediata a mandatului Directorului General, fara acordarea niciunor compensatii.  Consiliul de administratie poate restrange limitele mandatului acordat Directorului General conform lit. h pct. (1) daca, cu ocazia evaluarii/verificarii activitatii Directorului General sau in alte situatii concrete, se constata in mod justificat riscuri sau nereguli privind activitatea societatii in domeniul comercial. In cazul limitarii mandatului, actele juridice in numele societatii vor fi incheiate de Directorul General doar in baza aprobarii prealabile a Consiliului de Administratie. Limitarea mandatului Directorului General va fi comunicata acestuia de indata de catre Consiliul de administratie si va opera temporar, conform perioadei stabilite in mod justificat de Consiliul de Administratie.

i.      supune aprobarii prealabile a Consiliului de administratie orice tranzactie cu membrii Consiliului de administratie sau directorii, cu angajatii, cu actionarii care detin controlul asupra Societatii sau cu o societate controlata de acestia;

j.      indeplineste orice alte operatiuni si/sau proiecte pe care Consiliul de administratie sau adunarea generala a actionarilor le-a stabilit in sarcina sa;

k.    cel putin o data la o (1) luna, intocmeste si furnizeaza Consiliului de administratie un raport scris privind executia mandatului sau, activitatea Societatii (schimbarile semnificative in situatia afacerilor si in aspectele externe care ar putea afecta performanta Societatii) si posibila evolutie a Societatii (si perspectivele strategice ale Societatii). Orice administrator poate solicita Directorului General, in conditiile aprobate prin Regulamentul de Organizare si Functionare a Consiliului de Administratie, informatii cu privire la conducerea si gestiunea Societatii; Comitetul de audit si risc poate solicita Directorului General informatii cu privire la conducerea si gestiunea Societatii; Comitetul de strategie, dezvoltare si investitii poate solicita Directorului General informatii cu privire la conducerea si gestiunea Societatii;

l.      organizeaza si raspunde de gestionarea eficienta a patrimoniul societatii, in conformitate cu legea, hotararile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor si hotararile consiliului de administratie, in limitele competentelor sale.

m.   organizeaza desfasurarea intregii activitati a societatii luand masurile necesare pentru asigurarea sanatatii si securitatii personalului, pentru protectia mediului inconjurator si pentru gestionarea situatiilor de urgenta.

Pentru a angaja in mod valabil societatea, actele semnate de Directorul General, in limitele prevazute in actul constitutiv, vor purta in mod obligatoriu si semnatura directorilor executivi (financiar, tehnic, directori de resort, dupa caz).”

Pct. 16.5 se modifica „In cadrul societatii va fi infiintat un departament de audit intern care va fi responsabil cu verificarea si controlul activitatii curente a societatii, pentru a furniza o evaluare independenta a gestiunii riscurilor decurgand din activitatea si administrarea societatii. Auditorul intern va intocmi un raport lunar pe care il va prezenta Comitetului de audit si risc, cu informarea Directorului general, cu privire la aspectele care rezulta din auditul efectuat, precum si orice nereguli si riscuri sesizate in activitatea desfasurata.

In situatii avand caracter urgent si cu potential pagubitor pentru societate, auditorul intern poate solicita si obtine informatii de la departamentele de control financiar intern, in scopul diminuarii sau inlaturarii oricaror riscuri/pierderi iminente.

Comitetul de audit si risc poate transmite sarcini de lucru auditorului intern si, indirect,  departamentelor de controlul finaciar intern, cu informarea Directorului General. Auditorul intern  si departamentele de control financiar intern au obligatia de a raspunde acestor sarcini prin rapoarte specifice de audit si control, in termen de maxim 3 zile de la primirea lor.”,

Dupa modificare va avea urmatorul continut:

16.5 In cadrul societatii va fi infiintat un departament de audit intern care va fi responsabil cu verificarea si controlul activitatii curente a societatii, pentru a furniza o evaluare independenta a gestiunii riscurilor decurgand din activitatea si administrarea societatii. Auditorul intern va intocmi un raport lunar pe care il va prezenta Comitetului de audit si risc cu privire la aspectele care rezulta din auditul efectuat, precum si orice nereguli si riscuri sesizate in activitatea desfasurata.

In situatii avand caracter urgent si cu potential pagubitor pentru societate, auditorul intern poate solicita si obtine informatii de la departamentele de control financiar intern, in scopul diminuarii sau inlaturarii oricaror riscuri/pierderi iminente.

Comitetul de audit si risc poate transmite sarcini de lucru auditorului intern si, indirect,  departamentelor de controlul finaciar intern, cu informarea Directorului General. Auditorul intern  si departamentele de control financiar intern au obligatia de a raspunde acestor sarcini prin rapoarte specifice de audit si control, in termen de maxim 3 zile de la primirea lor.

2. Imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie, sa semneze forma actualizata a Actului constitutiv al Societatii Chimcomplex SA Borzesti.

3. Aprobarea negocierii, incheierii si semnarii de catre Societate cu o institutie de credit, a preluarii/refinantarii facilitatii de credit de capital de lucru (revolving) in valoare de 15 milioane EUR acordata de VTB Bank conform contractului de facilitate de credit din data de 30 noiembrie 2018 si constituirea de garantii imobiliare si mobiliare in vederea garantarii tuturor obligatiilor ce vor fi asumate de Societate fata de institutia de credit finantatoare, inclusiv ipoteci imobiliare si mobiliare asupra activelor Societatii ce exced valoarea de 20% din totalul activelor imobilizate, creante, conturi si alte bunuri mobile corporale sau incorporale ale Societatii, aprobarea vizand inclusiv negocierea, incheiarea si semnarea de catre Societate a unei facilitati de credit impreuna cu garantiile aferente, conform termenilor si conditiilor stabilite in oferta Eximbank.

4. Aprobarea negocierii, incheierii si semnarii de catre Societate a unei facilitati de factoring de 6 milioane EUR, garantata cu ipoteca pe conturi, ipoteca pe creantele rezultand din contracte comerciale, precum si orice alte garantii asupra activelor Societatii, in vederea garantarii tuturor obligatiilor ce vor fi asumate de Societate fata de institutia de credit finantatoare.

5. Mandatarea Consiliului de Administratie, in vederea aducerii la indeplinirea a operatiunilor mentionate la punctele 3 si 4 de mai sus:

- sa intreprinda si sa efectueze toate si oricare actiuni, demersuri si lucruri necesare si utile Societatii;

- sa negocieze si sa decida asupra oricaror termenii si conditii de refinantare/preluare a finantarii existente si sa semneze orice contracte avand ca obiect preluarea/refinantarea facilitatii de credit de capital de lucru (revolving) mentionate, precum si constituirea de garantii imobiliare si mobiliare in vederea garantarii tuturor obligatiilor ce vor fi asumate de Societate fata de institutia de credit finantatoare, inclusiv ipoteci imobiliare si mobiliare asupra unor active din categoria activelor imobilizate ale Societatii, a caror valoare depaseste, individual sau cumulat, pe durata unui exercitiu financiar, 20% din totalul activelor imobilizate, precum si asupra creante, conturi si alte bunuri mobile corporale sau incorporale ale Societatii, dupa cum va considera necesar si util Societatii;

- sa negocieze si sa decida asupra oricaror termenii si conditii privind facilitatea de factoring precum si constituirea de garantii imobiliare si mobiliare in vederea garantarii tuturor obligatiilor ce vor fi asumate de Societate fata de institutia de credit finantatoare;

- sa negocieze, sa isi asume si sa decida in numele si pe seama Societatii orice clauza contractuala (inclusiv, dar fara a se limita la: modalitatile de rambursare si a datelor de rambursare a creditului, prelungirea duratei creditului, conversia creditului in orice alta moneda, constituirea si/sau modificarea structurii garantiilor creditului, stabilirea costurilor aferente creditului, precum si asumarea oricarei clauze ce tine de competenta actionarilor Societatii);

- sa indeplineasca toate si orice demersuri si formalitati necesare aducerii la indeplinire, incheierii oricaror contracte de finantare si de garantie imobiliare sau mobiliare si a oricaror alte documente necesare sau solicitate de institutiile de credit;

- sa subdelege toate si oricare dintre indatoririle de mai sus.

6. Aprobarea garantarii prin fideiusiune:

- a facilitatii de credit in suma de 1.150.000 RON contractata de Imprumutatul A6 IMPEX S.A., cu sediul in mun. Dej, strada Bistritei, nr. 63, judetul Cluj, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J12/1338/2007, Identificator Unic la Nivel European (EUID): ROONRC.J12/1338/2007, cod unic de inregistrare 21381692, de la First Bank S.A. („Banca”), conform contractului de credit nr. 703 din data de 11.11.2016, cu toate modificarile si completarile ulterioare;

- a facilitatii de credit in suma de 3.572.850,20 RON, contractata de Imprumutatul A6 IMPEX S.A., cu sediul in mun. Dej, strada Bistritei, nr. 63, judetul Cluj, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J12/1338/2007, Identificator Unic la Nivel European (EUID): ROONRC.J12/1338/2007, cod unic de inregistrare 21381692 de la First Bank S.A. („Banca”), conform contractului de credit nr. 244 din data de 13.05.2016, cu toate modificarile si completarile ulterioare.

7. Mandatarea persoanei/ persoanelor care va/vor reprezenta Societatea in relatia cu Banca:

 a) sa negocieze/sa asume si sa decida in numele si pe seama Societatii orice clauza contractuala (inclusiv, dar fara a se limita la: modalitatile de rambursare si a datelor de rambursare a creditului, prelungirea duratei creditului, conversia creditului in orice alta moneda, modificarea structurii garantiilor creditului, stabilirea costurilor aferente creditului, precum si asumarea oricarei clauze ce tine de competenta asociatilor etc.);

b) sa semneze in numele si pe seama Societatii:

(i) Contractul de credit, Contractul de fideiusiune, orice act aditional la acestea;

(ii) orice document in legatura cu operatiunile privind facilitatile de credit acordate de Banca.

8. Aprobarea datei de  20.03.2020, ca data de inregistrare, adica data de identificare a actionarilor asupra carora se rasfrang efectele hotararii adunarii generale ordinare a actionarilor, in conformitate cu dispozitiile art. 86 din Legea 24/2018.

9. Aprobarea datei de 19.03.2020, ca data “ex date”, adica data anterioara datei de inregistrare cu un ciclu de decontare minus o zi lucratoare, de la care instrumentele financiare obiect al hotararilor organelor societare se tranzactioneaza fara drepturile care deriva din respectiva hotarare, in conformitate cu prevederile art. 2 lit. l) din Regulamentul nr. 5/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.

10. Imputernicirea dnei av. Costin Gabriela, identificata cu CI, pentru a actiona pe seama societatii, in vederea indeplinirii tuturor formalitatilor necesare legate de inregistrarea la Oficiul Registrului Comertului Bacau si publicarea la autoritatile competente a hotararii adunarii generale a actionarilor.

Proiectul de hotarare  al A.G.E.A., precum si documentele si materialele de sedinta de pe ordinea de zi sunt disponibile cu 30 de zile inainte de data tinerii A.G.E.A.,  in format electronic, pe website-ul societatii la adresa www.chimcomplex.ro si la sediul societatii, incepand cu data de 31.01.2020.

Actionarii isi pot exercita dreptul la vot in adunarea generala, proportional cu numarul de actiuni pe care le poseda.

In conformitate cu prevederile art. 117 indice 1 din Legea nr. 31/1990 privind societatile, art. 92 din Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata si art. 189 din Regulamentul nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, unul sau mai multi actionari, reprezentand individual sau impreuna, cel putin 5% din capitalul social, au dreptul :

- de a introduce puncte pe ordinea de zi a adunarilor generale, cu conditia ca fiecare punct sa fie insotit de justificare si de un proiect de hotarare propus spre adoptare adunarilor generale in termen de cel mult 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial;

- de a prezenta proiecte de hotarari pentru punctele propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a adunarilor generale;

- ordinea de zi completata, ulterior convocarii, se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei cu cel putin 10 zile inaintea adunarii generale mentionate in convocatorul initial.

            Potrivit art. 198 din Regulamentul nr. 5/2018, fiecare actionar, persoana fizica sau juridica, are dreptul sa adreseze intrebari privind punctele de pe ordinea de zi a adunarii generale, pana cel tarziu in data de 24.02.2020, ora 10, data numarului de inregistrare. Societatea poate raspunde inclusiv prin postarea raspunsului pe web-site-ul propriu www.chimcomplex.ro, la sectiunea AGA.

            Solicitarile vor fi depuse in forma scrisa, in original, la sediul societatii din localitatea Onesti, strada Industriilor, nr. 3, judetul Bacau, sub semnatura actionarului sau reprezentantului legal al acestuia.

            In vederea identificarii si a dovedirii calitatii de actionar a unei persoane care adreseaza intrebari sau solicita completarea ordinii de zi, persoana in cauza are obligatia sa anexeze solicitarii, documente care ii atesta identitatea (pentru persoana fizica: copie BI/CI, pentru persoana juridica: copie BI/CI reprezentant legal si certificat constatator eliberat de Registrul Comertului sau un act emis de o autoritate competenta, in care actionarul este inmatriculat legal eliberat cu cel mult 3 luni inainte de data publicarii convocatorului AGEA, conform Dispunerii de masuri a CNVM nr. 26/20.12.2012), precum si extrasul de cont din care rezulta calitatea de actionar si numarul de actiuni detinute, emis de Depozitarul Central sau, dupa caz, de catre participantii definiti la art. 168 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 297/2004 care furnizeaza servicii de custodie.

            Aceleasi documente se vor depune si de catre actionarii care inainteaza intrebari Consiliului de Administratie.

Data limita la care actionarii isi pot exercita drepturile mentionate mai sus este stabilita la cel mult 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.

Propunerile de completare a ordinii de zi sau intrebarile actionarilor mentionati in alineatele precedente vor putea fi transmise in scris, prin posta sau serviciile de curierat, la sediul societatii mentionat mai sus, cu mentiunea scrisa clar, cu majuscule, PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN DATA DE 03.03.2020.

Actionarii inscrisi in registrul actionarilor la data de referinta pot participa la adunarea generala direct sau pot fi reprezentati de alte persoane,  pe baza unei imputerniciri generale sau speciale, in conformitate cu prevederile art. 92 din Legea nr. 24/2017 si art. 188 din Regulamentul ASF nr. 5/2018, sau pot vota prin corespondenta conform formularelor postate pe website-ul societatii www.chimcomplex.ro.

Accesul actionarilor, persoane fizice, indreptatiti sa participe la adunarea generala este permis prin simpla proba a identitatii acestora.

Imputernicirea speciala poate fi acordata oricarei persoane pentru reprezentare intr-o singura adunare generala, continand instructiuni specifice de vot din partea actionarului.

Formularul de imputernicire speciala poate fi obtinut de la sediul societatii sau descarcat de pe website-ul societatii www.chimcomplex.ro, incepand cu data de 31.01.2020.

Actionarii pot acorda o imputernicire generala valabila pentru o perioada care nu va depasi 3 ani, permitand reprezentantului sau sa il  reprezinte in una sau mai multe adunari generale ale actionarilor a uneia sau mai multor societati identificate in imputernicire, care nu contine instructiuni specifice de vot din partea actionarului, in conformitate cu prevederile art. 92 din Legea nr. 297/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Imputernicirea generala trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
    1.numele/denumirea actionarului;
    2. numele/denumirea reprezentantului (cel caruia i se acorda imputernicirea);
    3. data imputernicirii, precum si perioada de valabilitate a acesteia, cu respectarea prevederilor legale; imputernicirile purtand o data ulterioara au ca efect revocarea imputernicirilor datate anterior;
    4. precizarea faptului ca actionarul imputerniceste reprezentantul sa participe si sa voteze in numele sau prin imputernicirea generala in adunarea generala a actionarilor pentru intreaga detinere a actionarului la data de referinta, cu specificarea expresa a societatii/societatilor pentru care se utilizeaza respectiva imputernicire generala. Imputernicirea generala inceteaza prin:
      (i) revocarea scrisa de catre actionarul mandant a acesteia, transmisa emitentului cel mai tarziu pana la data-limita de depunere a imputernicirilor aplicabila unei adunari generale extraordinare sau ordinare, organizata in cadrul mandatului, redactata in limba romana ori in limba engleza; sau
      (ii) pierderea calitatatii de actionar a mandantului la data de referinta aplicabila unei adunari generale extraordinare sau ordinare, organizata in cadrul mandatului; sau
      (iii) pierderea calitatii de intermediar sau de avocat a mandatarului.

  Unui actionar i se interzice sa exprime voturi diferite in baza actiunilor detinute de acesta la aceeasi societate.   

Dupa completare si semnare, un exemplar al imputernicirii, in limba romana, se va depune  in original, cu 48 de ore inainte de adunare, intr-un plic inchis, cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 03.03.2020”, sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot  in adunarea generala, conform prevederilor legii.

Imputernicirile se pot transmite si electronic cu semnatura electronica extinsa incorporata potrivit legii, la adresa de email vuza@aisa.ro, juridic@chimcomplex.ro, mentionand la subiect „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 03.03.2020.

Actionarii pot vota si prin corespondenta, inainte de AGA, utilizand formularul de vot prin corespondenta. Formularul va putea fi obtinut de la sediul societatii sau se poate descarca de pe site-ul www.chimcomplex.ro.

Formularul de vot prin corespondenta completat si semnat insotit de copia actului de identitate al actionarului (pers. fizice)/certificat de inregistrare(pers juridice), se va expedia la sediul societatii, in original, in limba romana, astfel incat sa fie primit de societate, cu minim 48 de ore inainte de AGA, intr-un plic inchis, cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 03.03.2020”, sub sanctiunea pierderii exercitiului dreptului de vot in adunarea generala, conform prevederilor legii.

Formularele de vot se pot transmite si electronic cu semnatura electronica extinsa incorporata potrivit legii, la adresa de email vuza@aisa.ro, juridic@chimcomplex.ro, mentionand la subiect „PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN 03.03.2020”.

Buletinele de vot care nu sunt primite pana la data indicata mai sus, nu pot fi luate in calcul pentru determinarea cvorumului si majoritatii in cadrul adunarii generale.

Prezenta convocare se face cu aplicarea dispozitiilor Regulamentului ASF nr. 5/2018.

Informatii suplimentare se pot obtine la sediul societatii sau la telefon 0234/302007.

 

 

Director Tehnic,                                                                                Director Economic,

ing. Dumitru Coman                                                                         ec. Anisoara Alexa

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.