miercuri | 17 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


COMELF S.A. - CMF

Raport trim 1 2020

Data Publicare: 14.05.2020 7:31:21

Cod IRIS: 32363

 

 

                                                   

Raport  pe  trimestrul  I  2020

 

Data raportului : 14.05.2020

Denumirea societatii comerciale :  COMELF SA

Sediul social : Bistrita, str. Industriei nr. 4

Numarul de telefon / fax : 0263/234462 ; 0263/238092

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului : 568656

Numarul de ordine in Registrul Comertului : J06/02/1991

Capitalul social subscris si varsat : 13.036.325,34 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise : B.V.B.

 

1.Prezentarea evenimentelor importante care s-au produs in perioada de timp relevanta si impactul pe care acestea il au asupra pozitiei financiare a emitentului si a filialelor acestuia.

u    Incepand cu 16.03.2020 in Romania a fost instituita starea de urgenta datorita raspandirii coronavirusului SARS-CoV2 si a declararii “Pandemiei” de catre OMS. Impactul masurilor impuse, in scopul  limitarii raspandirii virusului la nivelul UE si implicit a starii de urgenta decretata in Romania precum si in alte tari membre UE, s-a reflectat in situatiile financiare ale companiei aferente trimestrului I 2020 in sensul diminuarii cifrei de afaceri a lunii Martie 2020 cu 285 mii EUR, cu mentiunea ca efectele situatiei generata de COVID-19,  se vor reflecta mai adanc in situatiile financiare ale trimestrului II 2020. Principalele efecte vor fi: (i) limitarea livrarilor catre tarile din zonele grav afectate, unde guvernele au recurs inclusiv la inchiderea temporara a companiilor ( ex.Italia); (ii) diminuarea volumelor de comenzi viitoare generata de incertitudinea medicala si economica;(iii) restrangerea activitatii in anumite zone din companie si, implicit suspendarea contractelor de munca pentru un numar de aproximativ 340 angajati, pentru perioade diferite de timp;(iv) costuri suplimentare pentru asigurarea materialelor de protectie si igiena pentru angajatii activi ai companiei;

u     14.04.2019 a avut loc AGOA , in premierea prin mijloace de comunicare la distanta, prin care s-a aprobat repartizarea,  din profitul net aferent anului 2019, a sumei de 1.500.000 lei pentru plata dividende catre actionarii societatii. Data platii efective s-a stabilit data de 14.07.2020;

u    AGOA a aprobat in 14.04.2019, BVC-ul pentru anul in curs, programul de investitii aferent anului 2020, organigrama companiei si limita maxima de creditare pentru anul curent, cu mentiunea ca este posibila o rectificare la mijlocul anului curent , avand in vedere situatia economica la nivel mondial si efectele actualei “Pandemii”;

2.Descrierea generala a pozitiei financiare si a performantelor emitentului si ale filialelor acestuia aferente perioadei de timp relevante.

Principalii indicatori, mii lei

01.01.2020-31.03.2020

01.01.2019-31.03.2019

Δ %

Total venituri operationale, din care:

36.054

40.454

(10,88)

Venituri din contracte de constructii

35.447

40.004

(11,39)

Profit/(Pierderea) perioadei

547

880

(37,84)

EBITDA

2.921

3.279

(10,93)

Imprumuturi purtatoare de dobanzi

36.011

37.278

(3,40)

Numar mediu personal

754

821

(8,16)

*Cifrele financiare nu sunt  auditate  si prezinta rezultatele individuale ale Comelf SA, intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS);

 

 

v    Veniturile operationale ale companiei COMELF SA au fost de 36.054 milioane LEI la 31.03.2020, in scadere (40.454 milioane LEI la 31.03.2019) fata de cele realizate in aceeasi perioada a anului precedent. Diminuarea veniturilor in trimestrul I 2020 comparativ cu trimestrul I 2019 a fost influentata de: (i) executia unor produse complexe care a necesitat termene mai lungi de executie;(ii) unele blocaje de plati din partea clientilor nostri, pentru care, temporar, pana la solutionarea acestora, am decis sa oprim fabricatia si vanzarile;(iii) incetinirea aprovizionarii cu materiale necesare executiei unor produse de serie, materiale care se achizitionau din China; (iv) amanarea unor livrari de catre clienti; (v) fluctuatia de personal, in special direct productiv in conditiile in care personalul nou angajat nu are cunostintele necesare si nici experienta;

v    Profitul perioadei a scazut  in primele 3 luni 2020 comparativ cu cel realizat in perioada similara a anului precedent cu 37,84%, principalii factori care au influentat nefavorabil evolutia profitului fiind:

u    Costuri suplimentare cu forta de munca in sensul cresterii timpilor de executie dar si a dificultatii produselor in contextul in care personalul direct productiv este tot mai slab calificat;

u    Cresterea costului cu utilitatile cu 9% in conditiile in care productia s-a diminuat cu 11%, ca urmare a cresterii preturilor utilitatilor;

u    Cheltuielile cu personalul companiei care desi au scazut cu 3,4% in trimestru I 2020 comparativ cu trimestrul I 2019 impacteaza negativ realizarea profitului ca urmare a nerealizarii veniturilor din vanzari si productie cu 11%;

u    Cheltuielile cu amortizarea care sunt fixe si care la o nerealizare a veniturilor din productie au impact direct, negativ, asupra rezultatului din exploatare;

 

Patrimoniul companiei la 31.03.2020  evidentiaza faptul ca:

Ø    Imobilizarile: in scadere sub influenta amortizarii lunare (efect cumulat la 31.03.2020:1.904 mii LEI), compensata de punerea in functiune a unor mijloace fixe in valoare de 410 mii lei;

Ø    Activele curente au crescut cu 7 % la 31.03.2020 comparativ cu 31.12.2019, pe fondul:

(i)                 reducerii stocurilor de materii prime(11%) bazata pe o politica prudentiala ca urmare a reducerii pretului materiilor prime pe piata care ne face sa nu stocam la preturi mari dar si de contextul economic generat de pandemia COVID 19, care nu ofera o predictibilitate pe termen lung din partea clientilor;

(ii)               Stocul de produse finite a crescut cu 1.404 mii lei comparativ cu nivelul inregistrat in Decembrie 2019 ca urmare a amanarii livrarii unor produse de catre clienti;Aceste produse s-aul livrat in Aprilie 2020;

(iii)             Productia in curs de executie a scazut usor , in paralel cu cresterea creantelor comerciale, astfel o parte din stocurile de produse au fost finalizate si vandute regasindu-se in creante; 

(iv)          Alte creante: au scazut cu 38% comparativ cu Decembrie 2019 ca urmare a recuperarii CO medicale, a  scaderii TVA de recuperat, pe fondul facturarii cu TVA, la intern

Ø    Capitalurile proprii au crescut comparativ cu 31.12.2019 cu suma aferenta profitului net realizat in perioada 01.01.2020-31.03.2020;

Ø    Imprumuturile purtatoare de dobanzi la 31.03.2020 au scazut comparativ cu 31.12.2018, datorita rambursarii datorita rambursarii lunare a unei parti din creditul pentru capital de lucru; Capitalul de lucru la 31.03.2020 este de 35.015.325 lei (31.12.2018: 35.546.044 lei);

Ø    Datorii furnizori au crescut cu 9% comparativ cu Decembrie 2019 +1.908 mii lei, app 0.39 milioane EUR), crestere care se inregistreaza in acelasi timp cu cresterea disponibilitatilor banesti (+4.861 mii lei), astfel ca o parte din soldul furnizorilor s-a achitat la inceputul lunii Aprilie 2020;

 

Raportul pentru trimestrul I 2020 poate fi consultat pe website-ul companiei www.comelf.ro/Informatii la zi/, precum si in linkul de mai jos .

 

 

Director general,                                                                                           Director economic,

Ing. Cenusa Gheorghe                                                                                  Ec. Dana Tatar

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.