joi | 28 martie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


CONPET SA - COTE

Convocare AGOA Anuala pentru 26 (27).04.2018

Data Publicare: 21.03.2018 8:54:08

Cod IRIS: 41938

CONPET SA

Str.Anul 1848 nr.1-3, Ploiesti, Prahova, Romania

Codul unic de inregistrare 1350020

Cod CAEN 4950

Inregistrata la Registrul Comertului Prahova sub numarul J29/6/22.01.1991

Capital social subscris si varsat 28 569 842,40 lei

 

Nr.10880/ 20.03.2018

 

Catre: Bursa de Valori Bucuresti

Nr. telefon 021.307.95.00/ Nr. fax 021.307.95.19

 

Autoritatea de Supraveghere Financiara

Nr. telefon 021.659.60.57/ Nr. fax 021.659.64.36; 021.659.60.51

 

Raport curent nr.11/ 2018

conform Legii nr. 24/ 2017 si Regulamentului C.N.V.M. nr. 1/ 2006

 

 

Data raportului:

20.03.2018

Denumirea entitatii emitente:

CONPET S.A. Ploiesti

Sediul social:

str. Anul 1848, nr. 1–3, Ploiesti

Nr. telefon/ fax/ e-mail:

0244/ 401360/ 516451/ 402385/ actionariat@conpet.ro

Cod unic de inregistrare la O.R.C.:

1350020

Nr. ordine in Registrul Comertului:

J29/6/22.01.1991

Capital social subscris si varsat:

28.569.842,40 lei

Nr. total de actiuni:

8.657.528 actiuni nominative

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise:

B.V.B.

categoria Premium

 

Evenimente importante de raportat:

 

Urmare a deciziei sedintei Consiliului de Administratie din data de 20.03.2018, societatea CONPET S.A. informeaza publicul investitor cu privire la:

I) Convocarea Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor (A.G.O.A.) in data de 26.04.2018 (prima convocare)/ 27.04.2018 (a doua convocare).

II) Modificarile aduse Declaratiei privind conformitatea cu prevederile Codului de Guvernanta Corporativa emis de Bursa de Valori Bucuresti.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

I) A.G.O.A. este convocata pentru data de 26.04.2018 (prima convocare)/ 27.04.2018 (a doua convocare), ora 09:00, la sediul social al societatii, situat in Ploiesti, str. Anul 1848, nr. 1-3. Data de referinta a A.G.O.A. este 17.04.2018. Data de inregistrare propusa de Consiliul de Administratie pentru adunare este 12.06.2018 (care serveste la identificarea actionarilor ce urmeaza a beneficia de dividende sau alte drepturi si asupra carora se rasfrang efectele hotararii A.G.O.A.). Stabilirea datei de 11.06.2018 ca ex-date aferenta A.G.O.A..

 

 

Convocatorul A.G.O.A. cuprinde urmatoarea Ordine de zi:

1. Alegerea unui secretar al Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor.

2. Aprobarea situatiilor financiare anuale pentru exercitiul financiar incheiat la data de 31.12.2017 intocmite in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, pe baza Raportului anual al administratorilor pentru exercitiul financiar 2017 si a Raportului auditorului financiar BDO Audit S.R.L. asupra situatiilor financiare anuale ale Societatii CONPET S.A.

3. Aprobarea repartizarii profitului net aferent exercitiului financiar 2017 si a unor sume din rezultatul reportat, fixarea dividendului brut pe actiune si a datei platii dividendelor catre actionari, dupa cum urmeaza:

a)      aprobarea repartizarii pe destinatiile legale a profitului net ramas dupa deducerea impozitului pe profit la data de 31 decembrie 2017, reintregit cu provizionul pentru participarea salariatilor la profit, in suma de 77.356.774 lei, respectiv pe urmatoarele destinatii:

- Alte repartizari prevazute de lege - scutirea de la plata a impozitului pe profit                   reinvestit: 1.352.092 lei (1,75 %)

- Acoperirea rezultatului reportat reprezentand pierdere: 255.137 lei (0,33 %)

- Participarea salariatilor la profit: 2.969.000 lei (3,84 %)

- Dividende cuvenite actionarilor: 69.621.097 lei (90,00 %)

- Profit repartizat pentru constituirea altor rezerve – surse proprii de finantare: 3.159.448    lei (4,08 %)

precum si aprobarea repartizarii rezultatului reportat, reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare in suma de 5.431.430 lei, pentru acoperirea pierderii reportate provenita din corectarea erorilor contabile si respectiv din trecerea la aplicarea IFRS, mai putin IAS 29, in conformitate cu prevederile O.G. nr. 64/ 2001.

b)     stabilirea valorii dividendului brut propus a se acorda actionarilor in cuantum de 8,04168315 lei/ actiune.

c)      stabilirea datei platii dividendelor, respectiv data de 28.06.2018.

d)     Plata dividendelor va fi efectuata in lei, numai catre actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor (tinut de “Depozitarul Central” S.A.) la data de inregistrare stabilita de catre Adunarea Generala a Actionarilor, iar modalitatea de plata a dividendelor va fi adusa la cunostinta actionarilor inainte de data inceperii efectuarii platii. Cheltuielile ocazionate de plata dividendelor sunt suportate de catre actionari.

4. Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor Societatii CONPET S.A. pentru exercitiul financiar incheiat la data de 31.12.2017.

5. Raportul anual al Comitetului de nominalizare si remunerare cu privire la remuneratiile si alte avantaje acordate administratorilor si directorului general, in cursul exercitiului financiar 2017, modul de indeplinire la data de 31.12.2017 a criteriilor si obiectivelor de performanta stabilite in Contractele de administrare/ Contractul de mandat.

6. a) Prelungirea actualei politei de asigurare a administratorilor si Directorului General, prin act aditional, pentru o perioada de 3 luni, respectiv pana la data de 31.07.2018 (inclusiv), astfel incat sa se asigure timpul necesar derularii procedurii de achizitie a unei noi polite de asigurare.

    b) Stabilirea limitei maxime a primei de asigurare anuala in cuantum de 18.000 Euro/ an de asigurare, corespunzatoare unei sume minime asigurate de 12 milioane Euro in agregat pentru asigurarea de raspundere profesionala a administratorilor Societatii (in numar de 7) si a Directorului General, ce urmeaza a se incheia de catre Societate, mentinandu-se astfel limitele stabilite anterior prin Hotararea A.G.O.A. nr. 3/ 27.03.2014 pentru asigurarea administratorilor Societatii.

7. Nota de informare catre A.G.O.A. privind masuri de protectie a datelor cu caracter personal in societatea CONPET S.A., intocmita urmare Adresei din partea Ministerului Energiei inregistrata la societate sub nr. 9319/ 09.03.2018.

8. Aprobarea datei de inregistrare propusa de Consiliul de Administratie, respectiv 12.06.2018 (care serveste la identificarea actionarilor care urmeaza a beneficia de dividende sau alte drepturi si asupra carora se rasfrang efectele hotararii A.G.O.A.), respectiv ex-date 11.06.2018.

9. Imputernicirea:

a) Presedintelui de sedinta a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor pentru semnarea hotararii A.G.O.A.

b) Imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie pentru punerea in aplicare a hotararii Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor, conform prevederilor legale.

c) Directorului General pentru efectuarea formalitatilor necesare inregistrarii hotararii Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Prahova, publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei Partea a IV-a, precum si pentru acordarea dreptului de a delega unei alte persoane din cadrul Societatii mandatul pentru efectuarea formalitatilor mai sus mentionate.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

II) Modificarile aduse la Declaratia privind conformitatea cu prevederile Codului de Guvernanta Corporativa emis de B.V.B. sunt urmatoarele:

 

Prevederile Codului de Guvernanta Corporativa

Respecta

Nu respecta sau respecta partial

Motivul pentru neconformitate

A.2 Prevederi pentru gestionarea conflictelor de interese trebuie incluse in regulamentul Consiliului. In orice caz, membrii Consiliului trebuie sa notifice Consiliul cu privire la orice conflicte de interese care au survenit sau pot surveni si sa se abtina de la participarea la discutii (inclusiv prin neprezentare, cu exceptia cazului in care neprezentarea ar impiedica formarea cvorumului) si de la votul pentru adoptarea unei hotarari privind chestiunea care da nastere conflictului de interese respectiv.

     DA

 

Atat in Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului de Administratie al societatii CONPET S.A., cat si in cadrul Regulamentului de Guvernanta Corporativa aprobat de Consiliul de Administratie, exista dispozitii cu privire la gestionarea conflictelor de interese. In practica, membrii Consiliului anunta Consiliul, ori de cate ori este necesar, cu privire la orice conflicte de interese care au survenit sau pot surveni si se abtin de la participarea la discutii si de la votul pentru adoptarea unei hotarari privind chestiunea care da nastere conflictului de interese respectiv.

A.5 Alte angajamente si obligatii profesionale relativ permanente ale unui membru al Consiliului, inclusiv pozitii executive si neexecutive in Consiliul unor societati si institutii non-profit, trebuie dezvaluite actionarilor si investitorilor potentiali inainte de nominalizare si in cursul mandatului sau.

    DA

 

O parte din angajamentele si obligatiile profesionale sunt comunicate in declaratiile de avere si de interese ale membrilor Consiliului de Administratie (in conformitate cu prevederile Legii 176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr. 144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea A.N.I., precum si pentru modificarea altor acte normative).

A.6 Orice membru al Consiliului trebuie sa prezinte Consiliului informatii privind orice raport cu un actionar care detine direct sau indirect actiuni reprezentand peste 5% din toate drepturile de vot. Aceasta obligatie se refera la orice fel de raport care poate afecta pozitia membrului cu privire la chestiuni decise de Consiliu.

DA

 

Prevederile existente in cadrul declaratiilor de independenta, respectiv in cadrul Regulamentului de Guvernanta Corporativa cu privire la conflictul de interese asigura respectarea cerintei.

A.8 Declaratia privind guvernanta corporativa va informa daca a avut loc o evaluare a Consiliului sub conducerea Presedintelui sau a comitetului de nominalizare si, in caz afirmativ, va rezuma masurile cheie si schimbarile rezultate in urma acesteia. Societatea trebuie sa aiba o politica/ghid privind evaluarea Consiliului cuprinzand scopul, criteriile si frecventa procesului de evaluare.

DA

 

Societatea a facut parte din proiectul Unitatii de Implementare a Prioritatilor (Delivery Unit), infiintata la nivelul Cancelariei Primului Ministru, al carui obiectiv a fost sporirea standardelor de transparenta si guvernanta pentru intreprinderile de stat din domeniul energetic. Proiectul a constat in actiuni de evaluare a angajamentelor de guvernanta la nivelul organelor de conducere ale companiei, inclusiv evaluari ale Consiliilor de Administratie si/sau de Supraveghere. De asemenea, un expert international de anvergura in domeniul guvernantei corporative, selectat de Banca Mondiala impreuna cu Unitatea de Implementare a Prioritatilor, a analizat activitatea Consiliului de Administratie al CONPET S.A., alaturi si de a altor companii, realizand Ghidul "Luarea deciziilor, roluri si responsabilitati in intreprinderile de stat din sectorul energetic din Romania".

 

 

B.5 Comitetul de audit trebuie sa evalueze conflictele de interese in legatura cu tranzactiile societatii si ale filialelor acesteia cu partile afiliate.

     DA

 

 

 

B.9 Niciunui actionar nu i se poate acorda tratament preferential fata de alti actionari in legatura cu tranzactii si acorduri incheiate de societate cu actionari si afiliatii acestora.

DA

 

 

Societatea CONPET S.A. respecta recomandarea Codului de Guvernanta Corporativa al BVB, dar nu are o politica privind tranzactiile cu partile afiliate.

D.1.1 Principalele reglementari corporative: actul constitutiv, procedurile privind adunarile generale ale actionarilor;

 

DA

 

 

Pe site-ul societatii sunt publicate informatii de interes pentru investitori (actul constitutiv, drepturile actionarilor etc.). Adunarile generale ale actionarilor se desfasoara in conformitate cu legislatia in vigoare privind societatile si piata de capital, cu respectarea  prevederilor legale privind convocarea si desfasurarea adunarilor generale.

D.1.2 CV-urile profesionale ale membrilor organelor de conducere ale societatii, alte angajamente profesionale ale membrilor Consiliului, inclusiv pozitii executive si neexecutive in consilii de administratie din societati sau din institutii non-profit;

DA

 

 

 

D.2 Societatea va avea o politica privind distributia anuala de dividende sau alte beneficii catre actionari, propusa de Directorul General sau de Directorat si adoptata de Consiliu, sub forma unui set de linii directoare pe care societatea intentioneaza sa le urmeze cu privire la distribuirea profitului net. Principiile politicii anuale de distributie catre actionari vor fi publicate pe pagina de internet a societatii.

 

     DA

 

In relatia cu actionarii, CONPET a utilizat indicatorul rata de distributie si a vizat maximizarea randamentului capitalului investit. In ultimii 7 ani, rata de distributie a fost cuprinsa in intervalul 85-93,3%. Pentru urmatorii trei ani, s-a mentinut politica de distributie de dividende, rata prevazuta fiind de 85%.

Societatea nu are o politica de  dividende si distribuie dividende in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile cu capital integral sau majoritar de stat, cu modificarile ulterioare si cu prevederile din Bugetul de Venituri si Cheltuieli.

D.3 Societatea  va  adopta  o politica  in legatura cu previziunile, fie ca acestea sunt facute publice sau nu. Previziunile se refera la

concluzii cuantificate ale unor studii ce vizeaza stabilirea impactului global al unui numar de factori privind o perioada viitoare (asa numitele ipoteze): prin natura sa, aceasta proiectie are un nivel ridicat de incertitudine, rezultatele efective putand diferi in mod semnificativ de previziunile prezentate initial. Politica privind previziunile va stabili frecventa, perioada avuta in vedere si continutul previziunilor. Daca sunt publicate, previziunile pot fi incluse numai in rapoartele anuale, semestriale sau trimestriale. Politica privind previziunile va fi publicata pe pagina de internet a societatii.

 

 

  DA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anual, societatea publica pe websiteul propriu Bugetul de venituri si cheltuieli si estimari pentru urmatorii 2 ani. Previziunile  au  fost  prezentate in cadrul Planului de Administrare publicat   pe    site-ul    companiei si periodic in cadrul rapoartelor anuale.

 

D.7 Orice specialist, consultant, expert sau analist financiar poate participa la adunarea actionarilor in baza unei invitatii prealabile din partea Consiliului. Jurnalistii acreditati pot, de asemenea, sa participe la adunarea generala a actionarilor, cu exceptia cazului in care Presedintele Consiliului hotaraste in alt sens.

     DA

 

 

In procedurile Adunarii Generale a Actionarilor nu este inclusa o prevedere in acest sens, dar nici nu este interzisa.

  -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anexam prezentului raport curent Convocatorul A.G.O.A. pentru data de 26.04.2018 (27.04.2018).

 

Director General

Ing. Dan-Silviu BACIU, M.B.A.

 

Director General Adjunct 1

Jr. Mihaela Anamaria DUMITRACHE

 

Sef Birou Guvernanta Corporativa

ec.  Bogdan PINZARIU

 

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.