vineri | 19 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


SOCIETATEA DE CONSTRUCTII NAPOCA SA - NAPO

Completare Raport Anual 2017 - Raport audit

Data Publicare: 17.07.2018 13:01:47

Cod IRIS: C594C

RAPORTUL AUDITORULUI INDEPENDENT

Catre

Actionarii SOCIETATATII DE CONSTRUCTII NAPOCA SA

Raport cu privire la auditul situatiilor financiare

Opinie

Am auditat situatiile financiare ale SOCIETATII DE CONSTRUCTII NAPOCA SA, care cuprind situatia pozitiei financiare la data de 31 decembrie 2017 si situatia rezultatului global, situatia modificarilor capitalurilor proprii si situatia fluxurilor de trezorerie aferente exercitiului incheiat la data respectiva, si notele la situatiile financiare, inclusiv un sumar al politicilor contabile semnificative.

In opinia noastra, situatiile financiare anexate prezinta fidel, sub toate aspectele semnificative (sau ofera o imagine corecta si fidela cu privire la) pozitia financiara a Companiei la data de 31 decembrie 2017, la performanta sa financiara si fluxurile sale de trezorerie aferente exercitiului incheiat la data respectiva, in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS-uri).

Baza pentru opinie

Am desfasurat auditul nostru in conformitate cu Standardele Internationale de Audit (ISA-uri). Responsabilitatile noastre in baza acestor standarde sunt descrise detaliat in sectiunea Responsabilitatile auditorului intr-un audit al situatiilor financiare din raportul nostru. Suntem independenti fata de Companie, conform Codului Etic al Profesionistilor Contabili (Codul IESBA) emis de Consiliul pentru Standarde Internationale de Etica pentru Contabili, coroborat cu cerintele etice relevante pentru auditul situatiilor financiare si ne-am indeplinit celelalte responsabilitati etice, conform acestor cerinte si Codului IESBA.

Credem ca probele de audit pe care le-am obtinut sunt suficiente si adecvate pentru a furniza o baza pentru opinia noastra.

Aspectele cheie de audit

Aspectele cheie de audit sunt acele aspecte care, in baza rationamentului nostru profesional, au avut cea mai mare importanta pentru auditul situatiilor financiare din perioada curenta. Aceste aspecte au fost abordate in contextul auditului situatiilor financiare in ansamblu si in formarea opiniei noastre asupra acestora si nu oferim o opinie separata cu privire la aceste aspecte.

a) Recunoasterea veniturilor

La nivelul recunoasterii veniturilor exista riscuri de denaturare semnificativa ca acestea sa nu fie recunoscute de managementul Societatii conform Reglementarilor contabile aplicabile. Pot exista riscuri atat in ceea ce priveste cuantumul veniturilor recunoscute, cat si momentul recunoasterii acestora cu posibile denaturari semnificative in legatura cu aplicarea principiului contabilitatii de angajamente.

Raspunsul nostru la aceste riscuri de denaturare semnificativa s-a concretizat in efectuarea unor proceduri de audit care au avut ca scop: analiza contractelor, a documentelor justificative, testarea modului de recunoastere a veniturilor, obtinerea probelor de audit suficiente si adecvate atat in legatura cu momentul recunoasterii veniturilor, dar si cu testarea asertiunii de acuratete.

b) Evaluarea creantelor

Conform cerintelor reglementarilor contabile aplicabile, managementul realizeaza asertiuni cu privire la evaluarea creantelor prezentate la data raportarii prezentandu-le la valoarea la care se asteapta ca acestea sa fie realizate.

Raspunsul nostru cu privire la riscurile de denaturare semnificata referitoare la asertiunile conducerii Societatii legate de evaluarea acestor creante la data de raportare, s-a materializat in proceduri de audit prin care am testat modul de recunoastere a creantelor incerte, precum si teste de estimare a ajustarilor pentru deprecierea creantelor pentru acele creante a caror scadenta a fost depasita cu mai mult de un an, respectiv creante in litigiu. Denaturarile identificate in cadrul acestor teste ne-au condus, de altfel, la modificarea opiniei ca urmare a denaturarilor semnificative constatate.

c) Evaluarea imobilizarilor corporale

Asertiunile conducerii cu privire la evaluarea imobilizarilor corporale pot prezenta riscuri de denaturari semnificative care sa se manifeste in sensul neaplicarii prevederii reglementarii contabile aplicabile de evaluare a imobilizarilor corporale conform IAS 16 Imobilizari corporale, la data de raportare.

Raspunsul nostru la aceste riscuri de denaturare semnificativa in ceea ce priveste evaluarea imobilizarilor corporale au presupus teste prin care am observat natura cheltuielilor capitalizate in costul activelor modernizate in cursul exercitiului 2017. Am avut in vedere riscurile identificate la tratamentele contabile prezentate de Societate in exercitiile financiare precedente in legatura cu modernizarile efectuate la imobilizarile corporale existente la data raportarii si am efectuat proceduri prin care am obtinut o asigurare rezonabila ca nu exista denaturari semnificative cu privire la aceste asertiuni.

d) Pragul de semnificatie

Pragul de semnificatie este stabilit de catre auditor ca urmare a aplicarii rationamentului profesional asa cum prevad Standardele Internationale de Audit. Reperul utilizat ca baza in stabilirea pragului de semnificatie global a fost reprezentat de cifra de afaceri avand in vedere specificul domeniului de activitate in care isi desfasoara activitatea Societatea.

e) Continuitatea activitatii

Conducerea entitatii este responsabila pentru evaluarea si aprecierea premiselor de continuitate pentru intocmirea situatiilor financiare. Raspunsul nostru a vizat intelegerea riscurilor de denaturare semnificativa existente in legatura cu asertiunile conducerii pe planul continuitatii activitatii si am analizat aspecte legate de evolutia Societatii, bugetul de venituri si cheltuieli aprobat pentru exercitiul financiar 2017, am examinat procesele-verbale si minutele Consiliului de administratie si Adunarilor Generale ale Actionarilor, precum si ipotezele existente pentru exercitiul financiar 2017.

Toate acestea ne-au condus la aprecierea ca:

· prezumtia de continuitate a activitatii in intocmirea situatiilor financiare anuale, asumata de conducerea Societatii, este adecvata si

· noi nu am identificat nicio incertitudine semnificativa care ar putea pune la indoiala capabilitatea Societatii de a-si continua activitatea, intr-un viitor previzibil.

Responsabilitatile conducerii si ale persoanelor responsabile cu guvernanta pentru situatiile financiare

Conducerea este responsabila pentru intocmirea si prezentarea fidela a situatiilor financiare in conformitate cu IFRS-urile si pentru acel control intern pe care conducerea il considera necesar pentru a permite intocmirea de situatii financiare lipsite de denaturari semnificative, cauzate fie de frauda, fie de eroare.

In intocmirea situatiilor financiare, conducerea este responsabila pentru aprecierea capacitatii Companiei de a-si continua activitatea, prezentand, daca este cazul, aspectele referitoare la continuitatea activitatii si utilizand contabilitatea pe baza continuitatii activitatii, cu exceptia cazului in care conducerea fie intentioneaza sa lichideze Compania sau sa opreasca operatiunile, fie nu are nicio alta alternativa realista in afara acestora.

Persoanele responsabile cu guvernanta sunt responsabile pentru supravegherea procesului de raportare financiara al Companiei.

Responsabilitatile auditorului intr-un audit al situatiilor financiare

Obiectivele noastre constau in obtinerea unei asigurari rezonabile privind masura in care situatiile financiare, in ansamblu, sunt lipsite de denaturari semnificative, cauzate fie de frauda, fie de eroare, precum si in emiterea unui raport al auditorului care include opinia noastra.

Asigurarea rezonabila reprezinta un nivel ridicat de asigurare, dar nu este o garantie a faptului ca un audit desfasurat in conformitate cu ISA-urile va detecta intotdeauna o denaturare semnificativa, daca aceasta exista.

Denaturarile pot fi cauzate fie de frauda, fie de eroare si sunt considerate semnificative daca se poate preconiza, in mod rezonabil, ca acestea, individual sau cumulat, vor influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate in baza acestor situatii financiare.

Ca parte a unui audit in conformitate cu ISA-urile, exercitam rationamentul profesional si mentinem scepticismul profesional pe parcursul auditului.

De asemenea:

· Identificam si evaluam riscurile de denaturare semnificativa a situatiilor financiare, cauzata fie de frauda, fie de eroare, proiectam si executam proceduri de audit ca raspuns la respectivele riscuri si obtinem probe de audit suficiente si adecvate pentru a furniza o baza pentru opinia noastra. Riscul de nedetectare a unei denaturari semnificative cauzate de frauda este mai ridicat decat cel de nedetectare a unei denaturari semnificative cauzate de eroare, deoarece frauda poate presupune intelegeri secrete, fals, omisiuni intentionate, declaratii false si evitarea controlului intern.

· Intelegem controlul intern relevant pentru audit, in vederea proiectarii de proceduri de audit adecvate circumstantelor, dar fara a avea scopul de a exprima o opinie asupra eficacitatii controlului intern al Companiei.

· Evaluam gradul de adecvare a politicilor contabile utilizate si caracterul rezonabil al estimarilor contabile si al prezentarilor aferente de informatii realizate de catre conducere.

· Formulam o concluzie cu privire la gradul de adecvare a utilizarii de catre conducere a contabilitatii pe baza continuitatii activitatii si determinam, pe baza probelor de audit obtinute, daca exista o incertitudine semnificativa cu privire la evenimente sau conditii care ar putea genera indoieli semnificative privind capacitatea Companiei de a-si continua activitatea. In cazul in care concluzionam ca exista o incertitudine semnificativa, trebuie sa atragem atentia in raportul auditorului asupra prezentarilor aferente din situatiile financiare sau, in cazul in care aceste prezentari sunt neadecvate, sa ne modificam opinia. Concluziile noastre se bazeaza pe probele de audit obtinute pana la data raportului auditorului. Cu toate acestea, evenimente sau conditii viitoare pot determina Compania sa nu isi mai desfasoare activitatea in baza principiului continuitatii activitatii.

· Evaluam prezentarea, structura si continutul general al situatiilor financiare, inclusiv al prezentarilor de informatii, si masura in care situatiile financiare reflecta tranzactiile si evenimentele de baza intr-o maniera care realizeaza prezentarea fidela.

· Comunicam persoanelor responsabile cu guvernanta, printre alte aspecte, aria planificata si programarea in timp a auditului, precum si principalele constatari ale auditului, inclusiv orice deficiente semnificative ale controlului intern, pe care le identificam pe parcursul auditului.

· De asemenea, furnizam persoanelor responsabile cu guvernanta o declaratie ca am respectat cerintele etice relevante privind independenta si ca le-am comunicat toate relatiile si alte aspecte despre care s-ar putea presupune, in mod rezonabil, ca ne afecteaza independenta si, acolo unde este cazul, masurile de protectie aferente.

· Dintre aspectele comunicate cu persoanele responsabile cu guvernanta, stabilim care sunt aspectele cele mai importante pentru auditul situatiilor financiare din perioada curenta si care reprezinta, prin urmare, aspecte cheie de audit. Descriem aceste aspecte in raportul auditorului, cu exceptia cazului in care legile sau reglementarile interzic prezentarea publica a aspectului sau a cazului in care, in circumstante extrem de rare, consideram ca un aspect nu ar trebui comunicat in raportul nostru deoarece se preconizeaza in mod rezonabil ca beneficiile interesului public sa fie depasite de consecintele negative ale acestei comunicari.

Raport cu privire la alte dispozitii legale si de reglementare

Administratorii sunt responsabili pentru intocmirea si prezentarea raportului administratorilor in conformitate cu cerintele OMFP nr. 2844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, capitolul III, punctele 15 - 20, care sa nu contina denaturari semnificative si pentru acel control intern pe care conducerea il consider necesar pentru a permite intocmirea raportului administratorilor care sa nu contina denaturari semnificative,datorate fraudei sau erorii.

Raportul administratorilor nu face parte din situatiile financiare individuale.

Opinia noastra asupra situatiilor financiare individuale nu acopera raportul administratorilor.

In legatura cu auditul nostru privind situatiile financiare individuale, noi am citit raportul administratorilor anexat situatiilor financiare individuale

a. In raportul administratorilor nu am identificat informatii care sa nu fie consecvente, in toate

aspectele semnificative, cu informatiile prezentate in situatiile financiare individuale anexate;

b. raportul administratorilor identificat mai sus include, in toate aspectele semnificative, informatiile cerute de OMFP nr. 2844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, capitolul III, punctele 15- 20;

c. In baza cunostintelor si intelegerii noastre dobandite in cursul auditului situatiilor financiare individuale pentru exercitiul financiar incheiat la data de 31 decembrie 2017 cu privire la Societate si la mediul acesteia, nu am identificat informatii incluse in raportul administratorilor care sa fie eronate semnificativ.

Semnatura in numele firmei de audit, in numele personal al auditorului

INTERFISC SRL, Autorizatie CAFR nr. 970/2009

Municipiul Satu Mare, strada Lebedei, nr.5

Pop Vasile Radu, Certificat CAFR nr. 3081/2009

Data: 18.04.2018



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.