Nr.51 /30.01.2019
Catre
-
BURSA DE VALORI BUCURESTI
-
Fax: 021/2569276
-
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA
-
Fax: 021/659.60.51
RAPORT CURENT
conform Regulamentului ASF nr.5/2018
Data raportului: 30.01.2019
Societatea OIL TERMINAL S.A
Sediul social: strada Caraiman, nr. 2, Constanta
Telefon: 0241/702600, Fax: 0241/694833
Numarul inregistrarii la Oficiul Registrului Comertului: J13/512/1991
Cod unic de inregistrare: 2410163
Eveniment important de raportat: Raportul auditorului privind actele juridice raportate conform art. 82 din Legea nr. 24/2017 – Semestrul II 2018
In conformitate cu prevederile art. 144 litera B alin. 4) din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, Societatea OIL TERMINAL S.A informeaza pe toti cei interesati asupra Raportului auditorului financiar privind tranzactiile raportate in temeiul art. 82 din Legea nr. 24/2018 in cursul semestrului II 2018.
Raportul este disponibil si pe adresa de web a societatii, Sectiunea actionariat – Rapoarte – Rapoarte curente – 2019.
Director General,
Sorin CIUTUREANU
Director Dezvoltare,
Marieta STASI
Sef Comp. Actionariat-Comunicare,
Sofia ZAGANEANU
Str. Soveja nr. 96, bl. 70, sc.D, et. P, ap. 51 CP 900402, Constanta, Romania
Capital social 64.000 lei RC: J13/716/1993 CUI 2985617
Fax : 0372/008368 Email: office@romarcoaudit.ro
Autorizatie CAFR 186/2002 Aviz ASF 280/2015
RAPORT DE CONSTATARI EFECTIVE
CATRE: OIL TERMINAL S.A.
Am efectuat procedurile convenite prin Scrisoarea de misiune nr. 767/14.01.2019 in legatura cu informatiile cuprinse in Raportul curent (Anexa 1) aferent semestrului II 2018, intocmit de conducerea scocietatii OIL TERMINAL S.A. pentru a raporta catre BVB si ASF conform cerintelor art. 82 din Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata si art. 144 din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata.
Scopul raportului
Scopul Raportului de constatari efective este de a analiza tranzactiile raportate de catre OIL TERMINAL S.A. in baza art. 82 din Legea nr.24/2017 si de a preciza „daca pretul coroborat cu drepturile si obligatiile asumate de parti, este corect prin raportare la celelalte oferte existente pe piata. In cazul in care tranzactiile nu sunt realizate la pretul de piata se vor preciza cauzele care au dus la aceasta derogare si politicile de stabilire a pretului”.
Responsabilitatea conducerii Societatii
Conducerea Societatii este responsabila pentru intocmirea si prezentarea fidela a informatiilor din Raportul curent transmis la ASF si BVB care include tranzactii prevazute la art. 82 din Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata.
Aceasta responsabilitate include proiectarea, implementarea si mentinerea unui control intern relevant pentru intocmirea Raportului curent care sa nu contina denaturari semnificative datorate fie fraudei, fie erorii. Conducerea societatii este responsabila pentru prevenirea si identificarea fraudei si asigurarea conformitatii societatii cu legislatia in vigoare.
La incheierea contractelor comerciale de prestari servicii catre clienti, conducerea Societatii are obligatia respectarii Procedurii de sistem „Analiza cerintelor clientilor”, Ordinul ANRM nr. 156/2018 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier si Referatele de aprobare a tarifelor nereglementate.
Responsabilitatea auditorului
Responsabilitatea auditorului este de a analiza tranzactiile prezentate de Societate si de a raporta constatarile pe baza probelor obtinute.
Angajamentul s‐a realizat in conformitate cu:
· Procedurile convenite prin Scrisoarea de misiune;
· Standardul International privind serviciile conexe („ISRS”) 4400 Misiuni pentru efectuarea Procedurilor Convenite privind Informatiile Financiare emis de catre Federatia Internationala a Contabililor (IFAC) si adoptat de catre CAFR;
· Codul etic emis de IFAC.
Procedurile convenite au fost efectuate pentru a verifica respectarea cerintelor de raportare ale Societatii prevazute in Legea nr. 24/2017 privind actele juridice care au o valoare estimata mai mare de 50.000 de euro.
Auditorul nu a efectuat nicio procedura suplimentara pentru a verifica daca rapoartele curente pentru perioada referentiata includ toate contractele, tranzactiile si detaliile pe care Societatea trebuie sa le raporteze conform art. 82 din Legea nr. 24/2017.
Proceduri convenite
Activitatea auditorului a constat in efectuarea urmatoarelor proceduri pentru raportarea constatarilor efective:
1. Obtinerea Rapoartelor curente transmise la ASF si BVB aferente semestrului II 2018 intocmite de societate pentru respectarea cerintei prevazute la art. 82 din Legea nr. 24/2017;
2. Obtinerea actelor juridice mentionate in Rapoartele curente ;
3. Obtinerea si intelegerea procedurilor interne ale clientului de audit referioare la incheierea contractelor comerciale de prestatii si a celor de achizitii;
-
Reconcilierea informatiilor prezentate in Rapoartele curente cu cerintele prevazute in Anexa nr. 12 litera d) din Regulamentului ASF nr. 5/2018, respectiv:
– partile care au incheiat actul juridic;
– data incheierii si natura actului;
– descrierea obiectului respectivului act juridic;
– valoarea totala a actului juridic sau estimarea acesteia, daca la momentul intocmirii raportului valoarea totala nu este determinata cu exactitate. La momentul determinarii valorii totale exacte, aceasta va fi inclusa in cadrul unui raport suplimentar intocmit, transmis si publicat in conformitate cu prevederile art. 144 lit. B din regulament;
– datoriile reciproce ce decurg sau au legatura cu actul juridic incheiat intre partile care au incheiat actul juridic. In situatia in care partile au incheiat mai mult acte juridice care intra sub incidenta art. 82 din Legea nr. 24/2017 se precizeaza si datoriile reciproce totale cumulate intre partile care au incheiat actul juridic;
– garantiile constituite, penalitatile stipulate;
– termenele si modalitatile de plata.
-
Obtinerea informatiilor referitoare la preturile/tarifele din contractele raportate aferente semestrului II 2018.
Constatari
Referitor la informatiile prezentate in Rapoartele curente, auditorul a obtinut probe suficiente si adecvate pe baza procedurilor efectuate pentru formularea constatarilor efective.
a) Cu privire la procedura nr. 1, Societatea a pus la dispozitia auditorului 1 (unul) Raport curent transmis catre ASF si BVB, inregistrat sub nr. 575/16.10.2018.
b) Cu privire la procedura nr. 2, Societatea a pus la dispozitia auditorului actul juridic consemnat in Raportul curent nr. 575/16.10.2018, respectiv Contractul de prestari servicii si expeditie nr. 25/C/2018, incheiat cu Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale–Unitatea Teritoriala 515 Bucuresti.
Raportul curent nr. 575/16.10.2018
|
Contract de prestari servicii si expeditie nr. 25/C/2018
|
- Expeditor (beneficiar): Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale–Unitatea Teritoriala 515 Bucuresti
- Expeditionar (prestator): Oil Terminal S.A.
- Obiectul contractului il constituie totalitatea operatiunilor efectuate de Prestator in legatura cu incarcarea cantitatii de 5125.768 kg motorina din Rezervorul 37/S in vagoane cisterna CF.
- Durata contractului: 11.10-31.12.2018
|
c) Cu privire la procedura nr. 3, Societatea a pus la dispozitia auditorului pentru contractele comerciale de prestari servicii catre clienti - Procedura de sistem Analiza cerintelor clientilor, Ordinul ANRM nr. 156/2018 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier publicat in MO nr. 703/13.08.2018.
d) Cu privire la procedura nr. 4, auditorul a verificat si a constatat ca Raportul curent intocmit de Societate contine informatiile prevazute de Regulamentul ASF nr. 5/2018, Anexa nr. 12 litera d). Informatiile incluse in Raportul curent intocmit de conducerea societatii se reconciliaza sub toate aspectele semnificative cu datele din contract si acesta a fost semnat de catre persoanele autorizate.
e) Cu privire la procedura nr. 5, auditorul a verificat informatiile referitoare la tariful din contractul raportat in cursul semestrul II 2018 si a constatat ca pentru serviciile prestate este utilizat tariful stabilit de autoritatea competenta in conditiile legii.
Utilizarea raportului
Prezentul raport a fost intocmit doar pentru Raportul curent prezentat de Societate ce se incadreaza prevederilor art. 82 din Legea 24/2017, aferent semestrului II 2018 si nu se extinde asupra altor declaratii si situatii financiare ale Societatii.
Raportul cuprinde informatiile si documentele furnizate de managementul Societatii.
Intocmirea Rapoartelor curente si transmiterea acestora catre ASF si BVB este exclusiv in sarcina conducerii Societatii.
Raportul este adresat conducerii si actionarilor Societatii, fiind intocmit in conformitate cu articolul 144, lit.B. alin.4 din Regulamentul ASF nr.5/2018 pentru a fi transmis la BVB si la ASF.
Auditor financiar dr.ec. Rusu Gheorghe
carnet nr. 886/2001
ROMAR CO AUDIT S.R.L.,
Autorizatie CAFR nr. 186/2002
Constanta, 29.01.2019