vineri | 19 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


OIL TERMINAL S.A. - OIL

Raport curent informare privind solicitarea actionarului Broadhurst

Data Publicare: 07.04.2017 14:01:15

Cod IRIS: FAAB2

Nr.205/07.04.2017

 

                Catre

 

·         BURSA DE VALORI BUCURESTI

Fax: 021/2569276

·         AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA

                         Fax: 021/659.60.51

 

 

RAPORT CURENT

conform Regulamentului CNVM nr. 1/2006

Data raportului: 07.04.2017

 

        Societatea OIL TERMINAL S.A

        Sediul social: strada Caraiman, nr. 2, Constanta

        Telefon: 0241/702600, Fax: 0241/694833

        Numarul inregistrarii la Oficiul Registrului Comertului: J13/512/1991

        Cod unic de inregistrare: 2410163

 

Eveniment important de raportat: Informare privind implementarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie ANAF nr. 853.535/30.03.2012

 
La solicitarea actionarului Broadhurst Investments, reamintim actionarilor ca, prin Dispozitia Obligatorie nr. 853.535/30.03.2012, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a dispus 85 de masuri in sarcina societatii.
Oil Terminal a  formulat actiune in instanta impotriva acestei dispozitii si a informat periodic actionarii despre aceasta dispozitie precum si despre stadiului litigiului.   

Prin  Decizia irevocabila nr. 1064/16.03.2017 pronuntata de  Inalta Curte de Casatie si Justitie masurile 15, 18, 19, 20, 27, 37-49, 50, 51, 52, 53, 55, 56, 57, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 si 67 au fost inlaturate.

 

Celelalte masuri (pentru care societatea nu a mai formulat recurs) au fost implementate dupa cum urmeaza:

 

Masura

Modalitatea de implementare

MASURA nr. 1:

Conducerea Societatii va actiona pentru modificarea si completarea Statutului Societatii cu atributii precise privind elaborarea, avizarea si aplicarea strategiilor generale ale Societatii.      

In Actul Constitutiv este prevazut: Consiliul de Administratie stabileste directiile principale de activitate si dezvoltare ale societatii. Aceasta atributie s-a dezvoltat in ROF actualizat odata cu  aprobarea noii organigrame.

MASURA nr. 2:

Conducerea Societatii va actiona pentru modificarea si completarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Societatii cu atributii si sarcini precise privind elaborarea, aprobarea si aplicarea Strategiei proprii de dezvoltare pe termen scurt, mediu si lung.

Regulamentul de Organizare si Functionare al Societatii a fost aprobat prin Decizia CA nr. 66/18.05.2012 si a intrat in vigoare de la 01.06.2012.

MASURA nr. 3:

Conducerea Societatii va dispune masuri privind elaborarea strategiei proprii de dezvoltare pe termen scurt, mediu si lung.

                

 

Societatea a intocmit o strategie pe termen mediu 2012-2015  cu planul de actiuni aferent si ulterior a fost intocmita strategia si planul de actiuni aferent pentru perioada 2016-2025 aprobate prin decizie CA. Stadiul realizarii este raportat semestrial catre CA.

MASURA nr. 4: 

Conducerea Societatii va dispune modificarea si completarea fiselor de post, atat la nivelul conducerii Societatii, cat si al personalului de executie, in conformitate cu atributiile privind elaborarea, avizarea, executia si urmarirea indeplinirii obiectivelor din Strategia de dezvoltare

Dupa aprobarea modificarii organigramei au fost actualizate fisele de post ale persoanelor care au atributii privind elaborarea strategiilor de dezvoltare.

 

MASURA nr. 5:

Conducerea Societatii va actiona pentru modificarea si completarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Societatii privind elaborarea, aprobarea si aplicarea programelor anuale.

In ROF exista atributii in sarcina compartimentelor de specialitate de a elabora si aplica anual Programe specifice activitatii.

In acest sens, s-au completat atributiile Directorilor Executivi  privind elaborarea si aplicarea Programelor Anuale.

MASURA nr. 6:

Conducerea Societatii va actiona pentru modificarea si completarea fiselor de post, atat la nivelul conducerii cat si al personalului cu sarcini in elaborarea, avizarea, executia si urmarirea indeplinirii programelor anuale de activitate, din Regulamentul de Organizare si Functionare modificat.                            

In conformitate cu  ROF s-au  actualizat fisele de post

MASURA nr. 7:

Conducerea Societatii va dispune masuri privind elaborarea de programe anuale.       

In ROF exista atributii in sarcina compartimentelor de specialitate de a elabora si aplica anual Programe specifice activitatii.

In acest sens, s-au completat atributiile Directorilor Executivi privind elaborarea si aplicarea Programelor Anuale.

MASURA nr. 8:

Conducerea Societatii va dispune modificarea si completarea fiselor de post, atat la nivelul conducerii Societatii, cat si al personalului de executie, in conformitate cu atributiile privind elaborarea, de programe anuale.

In conformitate cu  ROF s-au  actualizat fisele de post

MASURA nr. 9:

Conducerea Societatii va dispune modificarea Statutului in acord cu prevederile Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, cat si din atributiile ce deriva din particularitatile activitatii Societatii.               

Ultima actualizare a actului constitutiv al Societatii a fost in baza Hotararii AGEA nr. 10/24.10.2014.

 

MASURA nr. 10:

Conducerea Societatii va actiona pentru incasarea tuturor  creantelor.

Exista in fisele de post atributii privind incasarea tuturor creantelor la Director Economic, Serviciul Contabilitate si Birou Juridic Litigii.

MASURA nr.11:

Conducerea Societatii va lua masuri privind intocmirea normelor si procedurilor interne pentru elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli.                            

S-a eloborat procedura Instructiuni de lucru privind elaborarea Bugetului de Venituri si Cheltuieli, COD IL-102-01/24.05.2012

 

MASURA nr.12:

Conducerea Societatii va lua masuri de urmarire a modului de aplicare a normelor si procedurilor interne privind elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli.

Fisa de post a Directorului Economic si Sef Serv. Financiar-Bugete contine atributii privind elaborarea, executarea, monitorizarea a bugetelor de venituri si cheltuieli.

MASURA nr.13:

Conducerea Societatii va lua masuri pentru imbunatatirea fundamentarii bugetelor de venituri si cheltuieli pe baza principiilor de economicitate, eficienta si eficacitate.  

La elaborarea bugetului de venituri si cheltuieli anual se respecta Ordinul Ministerului Finantelor Publice privind elaborarea si fundamentarea BVC. In prezent se aplica OG 26/2013 si OMFP 20/2016

 

MASURA nr. 14:

 Conducerea Societatii va dispune elaborarea politicii de tarif pe termen scurt, mediu si lung.

S-a elaborat Politica de tarif

MASURA nr. 16:

Conducerea Societatii va dispune inventarierea si analiza oportunitatii reglementarii tuturor tarifelor din activitatea comerciala derulata prin terminalul petrolier.                                

Analiza oportunitatii reglementarii tuturor tarifelor de catre Consiliul de Administratie s-a efectuat in baza referatului nr. 162/11.05.2012.

 

MASURA nr. 17:

Conducerea Societatii va dispune ca toate propunerile de tarife sa fie prezentate spre aprobare Consiliului de Administratie. 

Incepand cu data de 01.03.2013, prin Decizia CA nr. 4/12.02.2013 Consiliul de Administratie a delegat aprobarea tarifelor nereglementate de la Consiliul de Administratie catre directorul general, cu informarea prealabila a Consiliului.

Pentru tarifele reglementate conducerea societatii supune avizarii Consiliului de Administratie propunerea de tarif si ulterior ANRM aproba prin Ordin tarifele reglementate, in baza Acordului Petrolier aprobat prin HG 886/2002.

MASURA nr. 21:

Conducerea Societatii va dispune elaborarea de norme interne privind mecanismul de elaborare si aprobare a tarifelor nereglementate.                               

S-a elaborat procedura Instructiuni de lucru privind mecanismul de elaborare si aprobare a tarifelor/preturilor reglementate si nereglementate, COD IL-104-01/24.05.2012

 

  MASURA nr. 22:

Consiliul de Administratie va analiza modul de fundamentare a tarifelor nereglementate in perioada 2009-2010 pentru serviciile de transport si depozitare prin terminalul petrolier (titei, motorina, benzina, biodiesel, produse chimice,etc) si in cazul in care aceste tarife nu au asigurat efectuarea unor servicii in conditii de eficienta, va dispune masuri de sanctionare a persoanelor vinovate.

Analiza modului de fundamentare a tarifelor nereglementate in perioada 2009-2010 pentru serviciile de transport si depozitare  prin terminalul petrolier s-a efectuat de catre Consiliul de Administratie in baza referatului nr. 161/11.05.2012.

 

MASURA nr. 23:

Conducerea Societatii va dispune masura ca toate propunerile de tarife nereglementate sa fie prezentate spre aprobare Consiliul de administratie.                           

Incepand cu data de 01.03.2013, prin Decizia CA nr. 4/12.02.2013 Consiliul de Administratie a delegat aprobarea tarifelor nereglementate de la Consiliul de Administratie catre directorul general, cu informarea prealabila a Consiliului.

MASURA nr.24:

Conducerea Societatii va actiona pentru modificarea si completarea Statutului Societatii cu atributii precise privind elaborarea si aprobarea tarifelor nereglementate.

In actul constitutiv al societatii este prevazut: „Consiliul de Administratie poate delega catre directorul general aprobarea tarifelor nereglementate, cu informarea consiliului de administratie”.

 

 

MASURA nr.25:

Conducerea Societatii va actiona pentru modificarea si completarea Regulamentului de Organizare si Functionare al Societatii, conform Statului Societatii, privind elaborarea si aprobarea tarifelor nereglementate.                   

In ROF sunt prevazute atributii privind elaborarea si aprobarea tarifelor nereglementate in sarcina Biroul Tarife Analiza Economica.

 

MASURA nr. 26:

Conducerea Societatii va dispune modificarea si completarea fiselor de post, atat la nivelul conducerii Societatii, cat si al personalului de executie, in conformitate cu atributiile din Regulamentul de organizare si functionare, privind elaborarea si aprobarea tarifelor nereglementate.                     

In fisele de post ale Biroului Tarife Analiza Economica sunt prevazute atributii privind elaborarea si aprobarea tarifelor.

In conformitate cu Decizia CA 4/12.02.2013 Directorul Economic avizeaza propunerile de tarife.

MASURA nr. 28:

Conducerea  Societatii  va  asigura completarea Procedurii de sistem – „Analiza cerintelor clientului”, cu un model de contract prestari servicii – produse petrochimice.

Procedura cod PS-02-07/13.02.2016 cuprinde doua contracte, unul pentru titei si unul pentru produse/capitolul 2 “obiectul contractului” , art.2.1. “obiectul contractului il constituie totalitatea operatiunilor efectuate de prestator in legatura cu primirea, receptia cantitativa si calitativa, descarcarea produselor petroliere, chimice si petrochimice cuprinse in anexe......”

 

MASURA nr. 29:

Conducerea  Societatii  va  analiza oportunitatea includerii in contractele comerciale, a unei clauze privind valoarea estimata a serviciilor contractate.                            

Incepand cu 16.05.2012 in  contractele comerciale s-a inclus clauza privind valoarea estimata a serviciilor contractate.

 

MASURA nr.30:

Conducerea Societatii va lua masuri ca prin controlul intern/managerial sa se analizeze periodic, derularea contractelor comerciale si activitatea persoanelor cu atributii in derularea si urmarirea contractelor comerciale.

Directorul Comercial are in atributii prezentarea in cadrul sedintelor Consiliului de Administratie a unui raport de activitate privind derularea si urmarirea contractelor comerciale.

MASURA nr. 31:

Consiliul  de administratie va analiza periodic activitatea conducerii executive a Societatii, privind contractele comerciale incheiate cu tertii, precum si modul de derulare inclusiv respectarea clauzelor contractuale.          

Directorul Comercial si sef Departament Achizitii Dezvoltare Strategie au ca atributii in prezentarea in Consiliul de Administratie a realizarii programelor de achizitii, a derularii si urmaririi contractelor comerciale cu tertii, precum si modul de respectare a clauzelor contractuale.

MASURA nr.32:

Conducerea societatii va dispune recuperarea sumei de 152.349,09 lei reprezentand penalitati pentru neincasarea la termen a sumelor datorate aferente contractului incheiat cu S.C. Chimcomplex S.A.,  de la persoanele raspunzatoare.    

Oil Terminal a incheiat contractul de tranzactie nr. 50/25.03.2015 cu Chimcomplex SA Borzesti, prin care partile au convenit:

1.       Chimcomplex sa achite in transe suma de 152.349,09 lei

2.       Chimcomplex sa achite in transe suma de 4.151,98 lei reprezentand taxa de timbru judiciar in dosar nr. 25924/212/2014

S-a emis factura 34539/10.04.2014 in valoare de 152.349,09 lei. Incasata astfel:

-OP 943/24.04.2015 incasare 25.391,52 lei

-OP 1779/25.05.2015 incasare 25.391,52 lei

-OP 779/24.06.2015 incasare 25.391,52 lei

-OP 673/24.07.2015 incasare 25.391,52 lei

-OP 688/25.09.2015 incasare 25.391,52 lei

-OP 696/23.10.2015 incasare 25.391,49 lei

MASURA nr. 33:

Conducerea societatii va lua masuri ca toate contractele de inchiriere incheiate sa fie avizate de Consiliul de administratie si aprobate de Adunarea Generala a Actionarilor. 

S-a elaborarea procedura. Derularea activitatii de inchiriere a imobilizarilor corporale, temporar disponibile, din cadrul OT prin aplicarea procedurii de „Licitatie publica deschisa cu strigare, COD PO-30.02/30.07.2015

MASURA nr. 34:

Conducerea societatii va lua masuri ca inchirierea sa se faca in mod transparent, astfel incat sa se maximizeze venituri obtinute de Societate.

S-a elaborat procedura „Derularea activitatii de inchiriere a imobilizarilor corporale, tempoarar disponibile din cadrul Oil Terminal, prin aplicarea procedurii de licitatie publica deschisa cu strigare” (PO-30.02/30.07.2015)

MASURA nr.35:

Conducerea societatii va dispune intocmirea unei proceduri privind metodologia de inchiriere.

S-a elaborat procedura „Derularea activitatii de inchiriere a imobilizarilor corporale, tempoarar disponibile din cadrul Oil Terminal, prin aplicarea procedurii de licitatie publica deschisa cu strigare” (PO-30.02/30.07.2015)

MASURA nr.36:

Conducerea societatii va dispune masuri de actualizare a Regulamentului de Organizare si Functionare si a fiselor de post  pentru personalul angajat, in vederea punerii de acord cu responsabilitatile prevazute in regulamentele interne si procedurile aprobate.

Fisele de post si ROF sunt permanent actualizate in functie de schimbarile structurii organizatorice sau alocarea unor noi atributii prevazute in regulamentele interne si procedurile aprobate.

MASURA nr.54:

Conducerea  Societatii  va dispune masuri pentru elaborarea unor norme interne in domeniul activitatii de protocol astfel incat acestea sa constituie un cadrul normativ care sa elimine deficientele constatate de organele de control.

S-a elaborat procedura „Desfasurarea activitatii de protocol” (PO-01-I-40/14.12.2012).

MASURA nr. 58:

Conducerea societatii va lua masuri de aliniere a prevederilor din Contractul colectiv de munca privind ajutoarele sociale acordate cu cele din Codul Fiscal referitoare la limita de ductibilitate fiscala a cheltuielilor cu actiunile sociale, culturale si sportive.       

Contractul Colectiv de Munca in vigoare cuprinde cheltuieli cu actiuni sociale in conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal  art. 25, alin.(3), lit. b).

MASURA nr. 59:

Conducerea societatii va lua masuri de elaborare a unei proceduri interne privind actiunile sociale, prin care sa se asigure organizarea si functionarea in mod unitar a acestei activitati.                      

S-a elaborat procedura Instructiuni de lucru privind cheltuielile cu actiuni sociale, COD IL-103-01/25.05.2012

 

 

MASURA nr.68:

Conducerea Societatii va analiza cauzele care au condus la nerealizarea programelor anuale de reabilitare si modernizare a terminalului petrolier in conformitate cu prevederile din Acordul petrolier.

Prin referatul nr. 8408/19.06.2012 conducerea executiva a prezentat Consiliului de Administratie intrunit in sedinta din 05.07.2012 cauzele mentionate in masura nr. 68, iar prin Decizia nr. 87/05.07.2012 administratorii au luat act de cauzele care au condus la nerealizarea programului anual de reabilitare.

MASURA nr.69:

 Adunarea Generala a Actionarilor va analiza activitatea Consiliului de administratie si a conducerii executive a Societatii si va lua masuri pentru respectarea contractului de concesiune referitor la folosirea fondurilor pentru reabilitarea, modernizarea si dezvoltarea a terminalului petrolier si va informa Agentia  Nationala pentru Resurse Minerale, Ministerul Economiei si Industriei si Ministerul Finantelor Publice asupra masurilor luate.

In sedinta convocata pentru data de 16/17.05.2012, Adunarea Generala a Actionarilor Oil Terminal a fost informata cu privire la stadiul implementarii dispozitiei obligatorii nr. 853.535/30.03.2012

MASURA nr. 70:

Conducerea Societatii va dispune corectarea inregistrarilor contabile efectuate, pe baza constatarilor din prezentul act de control. 

Inregistrarile contabile au fost corectate privind masura 32 (incasare debit Chimcomplex) in conformitate cu prevederile reglementarilor contabile aplicabile, pe baza hotararii judecatoresti ramase definitive si irevocabile.

MASURA nr. 71:

Societatea va lua masuri pentru inregistrarea veniturilor si a cheltuielilor stabilite prin prezentul Proces-verbal de control financiar, recalcularea impozitului pe profit datorat pentru anii 2009 si 2010 si depunerea declaratiei rectificative la agentul fiscal competent.

Nu mai este necesara aplicarii acestei masuri, avand in vedere solutia finala din Decizia civila nr.1064/16.03.2017 pronuntata de ICCJ in dosar nr. 5826/2/2012**

MASURA nr. 72:

Conducerea Societatii va lua masuri pentru actualizarea Regulamentului de organizare si functionare cu atributii clare si precise obiectivele individuale, atributiile si competentele in concordanta cu sarcinile efectiv realizate in vederea acordarii vizei C.F.P.                   

 

Incepand cu data de 01.07.2011 activitatea de control financiar preventiv in cadrul societatii se realizeaza conform procedurii de sistem „Organizarea controlului financiar preventiv”, cod PS-30-01.

Ulterior a fost elaborata procedura Organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv (PO-42.01), revizuita in data de 14.10.2015.

Atributiile compartimentului CFP actualizate prin procedurile mai sus mentionate au fost preluate in ROF-ul societatii aplicabil.

MASURA nr. 73:

Conducerea Societatii va lua masuri pentru completarea si actualizarea fiselor de post in corelatie cu atributiile din Reggulamentul de organizare si functionare.    

In fisele de post actuale exista atributii privind acordarea vizei de control financiar preventiv in conformitate cu procedura Organizarea controlului financiar preventiv”, cod PO-42.01.

MASURA nr. 74:

Consiliul de administratie si Adunarea Generala a Actionarilor va analiza activitatea de control financiar preventiv si va dispune masuri pentru imbunatatirea calitatii activitatii, in conformitate cu prevederile legale in materie.

Prin referatul nr. 8408/19.06.2012 conducerea executiva a prezentat Consiliului de Administratie intrunit in sedinta din 05.07.2012 activitatea de control financiar preventiv iar prin Decizia nr. 87/05.07.2012 administratorii au luat act de analiza prezentata.

In sedinta convocata pentru data de 16/17.05.2012, Adunarea Generala a Actionarilor Oil Terminal a fost informata cu privire la stadiul implementarii dispozitiei obligatorii nr. 853.535/30.03.2012.

MASURA nr.75:

 Conducerea societatii  va  dispune  elaborarea  unor proceduri operationale, pentru urmatoarele obiective:

-          acordarea vizei de control financiar preventiv pentru contracte;

-          acordarea vizei CFP pentru facturile emise de  furnizorii de produse, prestari servicii si executie lucrari in relatia lor contractuala cu Societatea;

-          acordarea vizei CFP pentru facturile emise catre clientii Societatii

           Incepand cu data de 01.07.2011 activitatea de control financiar preventiv in cadrul societatii se realizeaza conform procedurii de sistem „Organizarea controlului financiar preventiv”, cod PS-30-01.

          Urmatoarele operatiuni din cadrul societatii sunt supuse controlului financiar preventiv:

A)       angajarea societatii (contracte, comenzi, polite asigurare)

B)      inregistrarea veniturilor (note de calculatie, facturi)

C)      inregistrarea cheltuielilor (bonuri de consum)

D)  efectuarea de incasari si plati (plati facturi, dispozitie de incasare/plata prin casierie, CEC-uri, ordin de plata, deconturi, recapitulatie salarii)                       

E)  alte tipuri de operatiuni (vanzarea de bunuri din domeniul privat al statului, gestionarea fondurilor provenite din finantari externe)

Incepand cu data de 14.10.2015 controlul financiar preventiv se efectueaza in baza procedurii „Oraganizarea si exercitarea controlului financiar preventiv (PO-42.01)”.

MASURA nr. 76:

Conducerea Societatii va analiza periodic activitatea de control financiar preventiv si va dispune masuri pentru eliminarea abaterilor constatate si pentru ca acestea sa vina in ajutorul conducerii Societatii.

Incepand cu data de 01.07.2011 activitatea de control financiar preventiv in cadrul societatii se realizeaza conform procedurii de sistem „Organizarea controlului financiar preventiv”, cod PS-30-01.

La nivelul societatii, Seful Comp. Control Financiar Preventiv intocmeste un Raport lunar/trimestrial/anual pentru activitatea de control financiar preventiv (CFP).

Incepand cu data de 14.10.2015 controlul financiar preventiv se efectueaza in baza procedurii „Oraganizarea si exercitarea controlului financiar preventiv (PO-42.01)”, in concordanta cu prevederile OMFP nr. 1139/2015.

MASURA nr. 77:

Conducerea Societatii va lua masuri imediate pentru intocmirea Registrului operatiunilor supuse vizei de control financiar preventiv si a Registrului de refuz de viza.  

Incepand cu data de 01.07.2011 activitatea de control financiar preventiv in cadrul societatii se realizeaza conform procedurii de sistem „Organizarea controlului financiar preventiv”, cod PS-30-01.

Dupa acordarea vizei, fiecare document este inregistrat in formularul cod PS-30-F3-01 ,,Registrul privind operatiunile prezentate la viza controlului financiar preventiv (CFP).”

Orice refuz de acordare a vizei este documentat in scris, intocmindu-se formularul cod PS-30-F4-01 ,,Documente respinse la viza CFP”.

Refuzul de acordare a vizei se inregistreaza si in formularul  cod PS-30-F3-01 “Registrul privind operatiunile prezentate la viza controlului financiar preventiv (CFP)”.

Incepand cu data de 14.10.2015 controlul financiar preventiv se efectueaza in baza procedurii „Oraganizarea si exercitarea controlului financiar preventiv (PO-42.01)”.

MASURA nr.78:

 Conducerea societatii va dispune masuri de elaborare a procedurii operationale privind Programarea si efectuarea controlului financiar de gestiune.

S-a elaborat procedura „Organizarea si exercitarea controlului financiar de gestiune (PO-07-01/25.10.2013)”.

Ulterior s-a elaborat procedura “Realizarea activitatii de inspectie interna in cadrul Compartimentului de Control Financiar de Gestiune si Inspectie Interna (CFG)” (PO-07-02/08.04.2014)

 

MASURA nr.79:

Conducerea Societatii va dispune includerea in Programul de control intern a unor actiuni de verificare a activitatilor cu risc si la care au fost constatate abateri de la respectarea prevederilor legale si contractuale. 

Societatea Oil Terminal S.A. Constanta a elaborat procedura Managementul Riscurilor  (PS-02-01/22.04.2013).

Atat la nivelul societatii, cat si la nivelul fiecarui compartiment este elaborat Registrul riscurilor, centralizat si monitorizat de Comisia de monitorizare, coordonare si indrumare metodologica a dezvoltarii sistemului de control intern/managerial.

Prin Decizia nr. 261/27.10.2016 Directorul General al societatii a dispus infiintarea Echipei de gestionare a riscurilor la nivelul societatii (EGR).

Evaluarea gestionarii riscurilor se realizeaza  de asemenea prin intermediul auditului intern care apreciaza daca acestea au fost tinute sub control sau nu, daca activitatea grupurilor de lucru a fost eficace, sau daca aceste riscuri s-au propagat sau nu catre alte procese.

MASURA nr.80:

Consiliul de Administratie va analiza activitatea de control financiar intern si va dispune masuri pentru transformarea acesteia intr-un instrument util in activitatea manageriala.

Prin referatul nr. 8408/19.06.2012 conducerea executiva a prezentat Consiliului de Administratie intrunit in sedinta din 05.07.2012 activitatea de control financiar intern, iar prin Decizia nr. 87/05.07.2012 administratorii au luat act de analiza prezentata

MASURA  nr. 81:

Conducerea Societatii va analiza activitatea Biroului de Audit public intern si va dispune efectuarea, in perioada imediat urmatoare, a unor misiuni de audit care sa vizeze deficientele constatate, in vederea formularii unor recomandari utile managementului Societatii.

Prin referatul nr. 8408/19.06.2012 conducerea executiva a prezentat Consiliului de Administratie intrunit in sedinta din 05.07.2012 activitatea de audit public intern, iar prin Decizia nr. 87/05.07.2012 administratorii au luat act de analiza prezentata

Anual, prin Planul de Audit aprobat de conducerea societatii sunt evaluate compartimentele functionale ale societatii, care prezinta riscuri semnificative.

MASURA nr.82: Adunarea Generala a Actionarilor va analiza calitatea managementului Societatii din perioada verificata si va lua masurile corective si/sau preventive ce se impun.                       

In sedinta AGOA din 17.08.2012 a fost prezentata Dispozitia obligatorie ANAF si stadiul implementarii masurilor impuse de aceasta.

 

MASURA  nr. 83:

Conducerea Societatii  va actualiza Regulamentul de organizare si functionare cu atributii clare si precise privind competentele personalului de specialitate, rezultate ca urmare a elaborarii si aplicarii de proceduri operationale /metodologii in activitatea de achizitii publice, juridic,  reclama si publicitate, de programare si efectuare a controlului financiar de gestiune.                       

Prin aprobarea procedurilor/instructiunilor de lucru, atributiile si responsabilitatile compartimentelor functionale prevazute in ROF-ul societatii au fost actualizate.

 

 

MASURA  nr. 84:  

Conducerea Societatii va completa  si  actualiza  fisele de post, in corelatie cu atributiile din Regulamentul de organizare si functionare.                                  

Prin aprobarea procedurilor/instructiunilor de lucru, fisele de post ale personalului de conducere si executie din cadrul  compartimentelor functionale au fost corelate cu atributiile compartimentelor prevazute in ROF.

MASURA  nr. 85:

Adunarea Generala a Actionarilor si Consiliul de Administratie va  informa conducerea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri asupra deficientelor consemnate in prezentul act de control si asupra masurilor dispuse pentru remedierea acestora.               

In sedinta AGOA din 17.08.2012 au fost informati toti actionarii cu prevederile Dispozitiei obligatorii ANAF 853.535/30.03.2012 si stadiul implementarii masurilor impuse de aceasta.

           

 

 

Director General,

Sorin Ciutureanu



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.