vineri | 29 martie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


OIL TERMINAL S.A. - OIL

Raport auditor - art. 82, Legea 24/2017, Sem. II 2019

Data Publicare: 29.01.2020 14:14:00

Cod IRIS: 126F1

Nr. 41/29.01.2020

Catre

  • BURSA DE VALORI BUCURESTI

Fax: 021/2569276

  • AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA

Fax: 021/659.60.51

 

RAPORT CURENT

conform Regulamentului ASF nr.5/2018

Data raportului: 29.01.2020

 

 

        Societatea OIL TERMINAL S.A

        Sediul social: strada Caraiman, nr. 2, Constanta

        Telefon: 0241/702600, Fax: 0241/694833

        Numarul inregistrarii la Oficiul Registrului Comertului: J13/512/1991

        Cod unic de inregistrare: 2410163

 

            Eveniment important de raportat: Raportul auditorului privind actele juridice raportate conform art. 82 din Legea nr. 24/2017 – Semestrul II 2019

 

In conformitate cu prevederile art. 144 litera B alin. 4) din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, societatea OIL TERMINAL S.A  informeaza pe toti cei interesati asupra Raportului auditorului financiar privind tranzactiile raportate in temeiul art. 82 din Legea nr. 24/2018 in cursul semestrului II 2019.

 

Raportul este disponibil si pe adresa de web a societatii, Sectiunea Actionariat – Rapoarte – Rapoarte curente – 2020.


Director General

Sorin CIUTUREANU

 

 

 

Director Dezvoltare                                                     

Marieta STASI

                  

    

                   

        

Sef Comp. Actionariat-Comunicare                                                                                                           

Georgiana DRAGOMIR

 

 

 

 

 

 

 

Str. Soveja nr. 96, bl. 70, sc.D, et. P, ap. 51 CP 900402, Constanta, Romania

Capital social 64.000 lei     RC: J13/716/1993    CUI 2985617

Fax : 0372/008368    Email: office@romarcoaudit.ro

Autorizatie CAFR 186/2002 Aviz ASF 280/2015 

 

RAPORT DE CONSTATARI EFECTIVE

 

CATRE: OIL TERMINAL S.A.

 

 

Am efectuat procedurile convenite prin Scrisoarea de misiune nr. 985/08.01.2020 in legatura cu informatiile cuprinse in Rapoartele curente anexate aferente semestrului II 2019, intocmite de conducerea societatii OIL TERMINAL S.A. pentru a raporta catre BVB si ASF conform cerintelor art. 82 din Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata si ale art. 144 din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata.

 

Scopul raportului

 

Scopul Raportului de constatari efective este de a analiza tranzactiile raportate de catre OIL TERMINAL S.A. in baza art. 82 din Legea nr. 24/2017 si de a preciza „daca pretul coroborat cu drepturile si obligatiile asumate de parti, este corect prin raportare la celelalte oferte existente pe piata. In cazul in care tranzactiile nu sunt realizate la pretul de piata se vor preciza cauzele care au dus la aceasta derogare si politicile de stabilire a pretului”.

 

Responsabilitatea conducerii Societatii

Conducerea Societatii este responsabila pentru intocmirea si prezentarea fidela a informatiilor din Rapoartele curente transmise la ASF si BVB care includ tranzactiile prevazute la art. 82 din Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata.

Aceasta responsabilitate include proiectarea, implementarea si mentinerea unui control intern relevant pentru intocmirea Rapoartelor curente care sa nu contina denaturari semnificative datorate fie fraudei, fie erorii. Conducerea Societatii este responsabila pentru prevenirea si identificarea fraudei si asigurarea conformitatii societatii cu legislatia in vigoare.

La incheierea actelor juridice cuprinse in Rapoartele curente, conducerea Societatii are in vedere obligatia respectarii urmatoarelor cerinte:

§  Procedura de sistem „Analiza cerintelor clientilor” cod PS-02-07, Ordinul ANRM nr. 156/2018 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier si Ordinul ANRM nr. 324/2019 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier;

§  Regulamentul intern de achizitii si Procedura de sistem „Managementul aprovizionarii” cod PS-08-08 - pentru contractele de achizitii produse, servicii, lucrari.

 

Responsabilitatea auditorului

Responsabilitatea auditorului este de a analiza tranzactiile prezentate de Societate si de a raporta constatarile pe baza probelor obtinute.

Angajamentul sa realizat in conformitate cu:

·         Procedurile convenite prin Scrisoarea de misiune;

·         Standardul International privind serviciile conexe („ISRS”) 4400 Misiuni pentru efectuarea Procedurilor Convenite privind Informatiile Financiare emis de catre Federatia Internationala a Contabililor (IFAC) si adoptat de catre CAFR;

·         Codul etic international pentru profesionistii contabili emis de IFAC care stabileste principiile fundamentale de integritate, obiectivitate, competenta profesionala si atentie cuvenita, confidentialitate si comportament profesional.

Procedurile convenite au fost efectuate pentru a verifica respectarea cerintelor de raportare ale Societatii prevazute in Legea nr. 24/2017 privind actele juridice care au o valoare estimata mai mare de 50.000 de euro.

Auditorul nu a efectuat nicio procedura suplimentara pentru a verifica daca rapoartele curente pentru perioada referentiata includ toate contractele, tranzactiile si detaliile pe care Societatea trebuie sa le raporteze conform art. 82 din Legea nr. 24/2017.

 

Proceduri convenite

 

Procedurile selectate depind de rationamentul auditorului. Procedurile includ, in special, interviuri cu personalul responsabil pentru raportarea financiara si managementul riscurilor, precum si proceduri suplimentare care au scopul de a obtine probe referitoare la Rapoartele curente aferente semestrului II 2019.

 

Activitatea auditorului a constat in efectuarea urmatoarelor proceduri pentru raportarea constatarilor efective:

1.    Obtinerea Rapoartelor curente transmise la ASF si BVB, aferente semestrului II 2019, intocmite de societatea OIL TERMINAL S.A. pentru respectarea cerintei prevazuta la art. 82 din Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata;

2.    Obtinerea actelor juridice mentionate in Rapoartele curente;

3.    Obtinerea si intelegerea procedurilor interne ale clientului de audit referioare la incheierea contractelor comerciale de prestatii si a celor de achizitii;

  1. Reconcilierea informatiilor prezentate in Rapoartele curente cu cerintele prevazute in Anexa nr. 12 litera d) din Regulamentului ASF nr. 5/2018, respectiv:

      partile care au incheiat actul juridic;

      data incheierii si natura actului;

      descrierea obiectului respectivului act juridic;

      valoarea totala a actului juridic sau estimarea acesteia, daca la momentul intocmirii raportului valoarea totala nu este determinata cu exactitate. La momentul determinarii valorii totale exacte, aceasta va fi inclusa in cadrul unui raport suplimentar intocmit, transmis si publicat in conformitate cu prevederile art. 144 lit. B din regulament;

 

      datoriile reciproce ce decurg sau au legatura cu actul juridic incheiat intre partile care au incheiat actul juridic. In situatia in care partile au incheiat mai multe acte juridice care intra sub incidenta art. 82 din Legea nr. 24/2017 se precizeaza si datoriile reciproce totale cumulate intre partile care au incheiat actul juridic;

      garantiile constituite, penalitatile stipulate;

      termenele si modalitatile de plata.

  1. Obtinerea informatiilor referitoare la preturile / tarifele din contractele raportate de Societate in baza art. 82 din Legea nr. 24/2017, aferente semestrului II 2019.

 

Constatari

Referitor la informatiile prezentate in Rapoartele curente, auditorul a obtinut probe suficiente si adecvate pe baza procedurilor efectuate pentru formularea constatarilor efective.

a)    Cu privire la procedura nr. 1, Societatea a pus la dispozitia auditorului doua Rapoarte curente transmise catre ASF si BVB in cusrul semestrul II 2019, inregistrate sub nr. 532/11.12.2019 si 540/30.12.2019.

 

b)    Cu privire la procedura nr. 2, Societatea a pus la dispozitia auditorului actele juridice consemnate in fiecare Raport curent.

Pentru Raportul curent cu nr. 532/11.12.2019 Societatea a prezentat auditorului:

                      i.        Contractul de inchiriere nr. CNAPM-00093-IDP-02/15.09.2014, Anexa 1 TDP, Anexa A, Act aditional nr. 1/11.02.2015, Act aditional nr. 2/27.02.2018, Act aditional nr. 3/17.01.2019,  Actul aditional 4/19.08.2019, Actul aditional nr. 5/10.12.2019 incheiate cu COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA;

Pentru Raportul curent cu nr. 540/30.12.2019 Societatea a prezentat auditorului:

                      i.        Contractul de utilizare a infrastructurii portuare si de prestari servicii specifice in relatia cu armatorii nr. 93/A/2019 (42/132/01.04.2019), Act aditional nr. 1/20.12.2019 incheiate cu COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA.

 

                     ii.        Contractul de inchiriere nr. CNAPM-00093-IDP-01/21.01.2015, Anexa 1 TDP, Anexa A, Act aditional nr. 1/11.08.2015, Act aditional nr. 2/27.02.2018, Act aditional nr. 3/17.01.2019, Actul aditional 4/19.08.2019, Actul aditional nr. 5/10.12.2019, incheiate cu COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA.

 

                    iii.        Contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare nr. 24625CT/10.12.2019 (175/462/10.12.2019), Act aditional nr. 1/10.12.2019 incheiate cu RAJA SA CONSTANTA.

 

                   iv.        Contractul de depozit si prestari servicii nr. 3/22.04.2019, Actul aditional nr. 1/07.11.2019, Actul aditional nr. 2/10.12.2019 incheiate cu Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale–Unitatea Teritoriala 515 Bucuresti.

 

c)    Cu privire la procedura nr. 3, Societatea a pus la dispozitia auditorului:

                      i.        Procedura de sistem Analiza cerintelor clientilor cod PS-02-07, Ordinul ANRM nr. 156/2018 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier publicat in MO nr. 703/13.08.2018 si Ordinul ANRM nr. 324/2019 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier publicat in MO nr. 817/09.10.2019.

                     ii.        Regulamentul intern de achizitii si Procedura de sistem „Managementul aprovizionarii” cod PS-08-08 – pentru contractele de achizitii produse, servicii, lucrari.

 

d)    Cu privire la procedura nr. 4, auditorul a verificat si a constatat ca Rapoartele curente

intocmite de Societate contin informatiile prevazute de Regulamentul ASF nr. 5/2018, Anexa nr. 12 litera d).

Informatiile incluse in Rapoartele curente intocmite de conducerea societatii se reconciliaza sub toate aspectele semnificative cu datele din contracte si acestea au fost semnate de catre persoanele autorizate.

 

e)    Cu privire la procedura nr. 5, auditorul a verificat informatiile referitoare la preturile/ tarifele din contractele raportate de Societate in cursul semestrul II 2019, centralizate in tabelele de mai jos.

 

Raportul curent cu nr. 532/11.12.2019

Act aditional nr. 5 la

Contractul de inchiriere nr.

CNAPM-00093-IDP-02/15.09.2014

-  Locator: COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA

-  Locatar: OIL TERMINAL S.A.

-  Conform clauzelor contractuale, valoarea chiriei fost indexata cu indicele preturilor de consum.

-  Incheierea actului aditional a fost aprobata prin Decizia CA nr. 121/09.12.2019.

 

 

Raportul curent cu nr. 540/30.12.2019

Act aditional nr. 1 la

Contractul de utilizare a infrastructurii portuare si de prestari servicii specifice in relatia cu armatorii

nr. 93/A/2019

(42/132/01.04.2019 )

-  Armator: OIL TERMINAL S.A

-  Furnizor: COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA

-  Valoarea contractului are la baza tarifele practicate de CN APMC pentru pilotajul navelor maritime si tarifele pentru utilizarea remorcherelor la manevrarea navelor maritime in porturile Constanta, Midia si Mangalia.

-  Incheierea Actului aditional a fost aprobata prin Decizia CA nr. 129/19.12.2019.

Raportul curent cu nr. 540/30.12.2019

Act aditional nr. 5 la

Contractul de inchiriere nr.

CNAPM-00093-IDP-01/21.012015

-  Locator: COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA

-  Locatar: OIL TERMINAL S.A.

-  Conform clauzelor contractuale, valoarea chiriei fost indexata cu indicele preturilor de consum.

-  Incheierea actului aditional a fost aprobata prin Decizia CA nr. 121/09.12.2019.

Contract nr. 175/462/10.12.2019

(24625CT/10.12.2019)

de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si canalizare

-  Operator RAJA SA CONSTANTA

-  Achizitor: OIL TERMINAL S.A.

-  Valoarea contractului are la baza tarife aprobate de ADI Apa Canal Constanta cu avizul ANRSC.

-  Incheierea contractului a fost aprobata prin Decizia CA nr. 122/09.12.2019.

Act aditional nr. 2 la

Contractul de depozit si prestari servicii si expeditie nr. 3/22.04.2019

 

-  Deponent: ADMINISTRATIA NATIONALA A REZERVELOR DE STAT SI PROBLEME SPECIALE–UNITATEA TERITORIALA 515 BUCURESTI

-  Depozitar: OIL TERMINAL S.A.

-  Valoarea contractului are la baza tariful reglementat de Ordinul ANRM nr.324/2019.

-  Incheierea contractului a fost aprobata prin Decizia CA nr. 122/09.12.2019.

 

 

Cu privire la procedurile efectuate si descrise in acest raport, auditorul a constatat ca informatiile din Rapoartele curente intocmite de Societate in cursul semestrului II 2019 se reconciliaza cu detaliile din actele juridice, astfel:

§   Contractele comerciale de prestatii au fost incheiate conform Procedurii de sistem „Analiza cerintelor clientului”, cu respectarea Ordinului ANRM nr. 156/2018 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier si  Ordinului ANRM nr. 324/2019 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier;

§   Contractele de achizitii au fost incheiate cu respectarea Regulamentului intern de achizitii aprobat prin decizia CA nr. 95/11.09.2017 si a Procedurii de sistem „Managementul aprovizionarii” cod PS-08-08.

 

Utilizarea raportului

Prezentul raport a fost intocmit doar pentru Raportul curent prezentat de Societate ce se incadreaza prevederilor art. 82 din Legea 24/2017, aferent semestrului II 2019 si nu se extinde asupra altor declaratii si situatii financiare ale Societatii.

Raportul cuprinde informatiile si documentele furnizate de managementul Societatii.

Intocmirea Rapoartelor curente si transmiterea acestora catre Autoritatea de Supraveghere Financiara  si Bursa deValori Bucuresti  este exclusiv in sarcina conducerii Societatii.

Raportul este adresat conducerii si actionarilor Societatii, fiind intocmit in conformitate cu articolul 144, lit.B. alin.4 din Regulamentul ASF nr.5/2018 pentru a fi transmis la BVB si la ASF.

 

 

 

Firma de audit  ROMAR-CO AUDIT SRL

Nr. din Registrul public electronic FA186

 

Auditor financiar RUSU Gheorghe

Nr. din Registrul public electronic AF886

 

 

Constanta, 27 ianuarie 2020

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.