Nr. 41/29.01.2020
Catre
-
BURSA DE VALORI BUCURESTI
Fax: 021/2569276
-
AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA
Fax: 021/659.60.51
RAPORT CURENT
conform Regulamentului ASF nr.5/2018
Data raportului: 29.01.2020
Societatea OIL TERMINAL S.A
Sediul social: strada Caraiman, nr. 2, Constanta
Telefon: 0241/702600, Fax: 0241/694833
Numarul inregistrarii la Oficiul Registrului Comertului: J13/512/1991
Cod unic de inregistrare: 2410163
Eveniment important de raportat: Raportul auditorului privind actele juridice raportate conform art. 82 din Legea nr. 24/2017 – Semestrul II 2019
In conformitate cu prevederile art. 144 litera B alin. 4) din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, societatea OIL TERMINAL S.A informeaza pe toti cei interesati asupra Raportului auditorului financiar privind tranzactiile raportate in temeiul art. 82 din Legea nr. 24/2018 in cursul semestrului II 2019.
Raportul este disponibil si pe adresa de web a societatii, Sectiunea Actionariat – Rapoarte – Rapoarte curente – 2020.
Director General
Sorin CIUTUREANU
Director Dezvoltare
Marieta STASI
Sef Comp. Actionariat-Comunicare
Georgiana DRAGOMIR
Str. Soveja nr. 96, bl. 70, sc.D, et. P, ap. 51 CP 900402, Constanta, Romania
Capital social 64.000 lei RC: J13/716/1993 CUI 2985617
Fax : 0372/008368 Email: office@romarcoaudit.ro
Autorizatie CAFR 186/2002 Aviz ASF 280/2015
RAPORT DE CONSTATARI EFECTIVE
CATRE: OIL TERMINAL S.A.
Am efectuat procedurile convenite prin Scrisoarea de misiune nr. 985/08.01.2020 in legatura cu informatiile cuprinse in Rapoartele curente anexate aferente semestrului II 2019, intocmite de conducerea societatii OIL TERMINAL S.A. pentru a raporta catre BVB si ASF conform cerintelor art. 82 din Legea 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata si ale art. 144 din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata.
Scopul raportului
Scopul Raportului de constatari efective este de a analiza tranzactiile raportate de catre OIL TERMINAL S.A. in baza art. 82 din Legea nr. 24/2017 si de a preciza „daca pretul coroborat cu drepturile si obligatiile asumate de parti, este corect prin raportare la celelalte oferte existente pe piata. In cazul in care tranzactiile nu sunt realizate la pretul de piata se vor preciza cauzele care au dus la aceasta derogare si politicile de stabilire a pretului”.
Responsabilitatea conducerii Societatii
Conducerea Societatii este responsabila pentru intocmirea si prezentarea fidela a informatiilor din Rapoartele curente transmise la ASF si BVB care includ tranzactiile prevazute la art. 82 din Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata.
Aceasta responsabilitate include proiectarea, implementarea si mentinerea unui control intern relevant pentru intocmirea Rapoartelor curente care sa nu contina denaturari semnificative datorate fie fraudei, fie erorii. Conducerea Societatii este responsabila pentru prevenirea si identificarea fraudei si asigurarea conformitatii societatii cu legislatia in vigoare.
La incheierea actelor juridice cuprinse in Rapoartele curente, conducerea Societatii are in vedere obligatia respectarii urmatoarelor cerinte:
§ Procedura de sistem „Analiza cerintelor clientilor” cod PS-02-07, Ordinul ANRM nr. 156/2018 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier si Ordinul ANRM nr. 324/2019 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier;
§ Regulamentul intern de achizitii si Procedura de sistem „Managementul aprovizionarii” cod PS-08-08 - pentru contractele de achizitii produse, servicii, lucrari.
Responsabilitatea auditorului
Responsabilitatea auditorului este de a analiza tranzactiile prezentate de Societate si de a raporta constatarile pe baza probelor obtinute.
Angajamentul s‐a realizat in conformitate cu:
· Procedurile convenite prin Scrisoarea de misiune;
· Standardul International privind serviciile conexe („ISRS”) 4400 Misiuni pentru efectuarea Procedurilor Convenite privind Informatiile Financiare emis de catre Federatia Internationala a Contabililor (IFAC) si adoptat de catre CAFR;
· Codul etic international pentru profesionistii contabili emis de IFAC care stabileste principiile fundamentale de integritate, obiectivitate, competenta profesionala si atentie cuvenita, confidentialitate si comportament profesional.
Procedurile convenite au fost efectuate pentru a verifica respectarea cerintelor de raportare ale Societatii prevazute in Legea nr. 24/2017 privind actele juridice care au o valoare estimata mai mare de 50.000 de euro.
Auditorul nu a efectuat nicio procedura suplimentara pentru a verifica daca rapoartele curente pentru perioada referentiata includ toate contractele, tranzactiile si detaliile pe care Societatea trebuie sa le raporteze conform art. 82 din Legea nr. 24/2017.
Proceduri convenite
Procedurile selectate depind de rationamentul auditorului. Procedurile includ, in special, interviuri cu personalul responsabil pentru raportarea financiara si managementul riscurilor, precum si proceduri suplimentare care au scopul de a obtine probe referitoare la Rapoartele curente aferente semestrului II 2019.
Activitatea auditorului a constat in efectuarea urmatoarelor proceduri pentru raportarea constatarilor efective:
1. Obtinerea Rapoartelor curente transmise la ASF si BVB, aferente semestrului II 2019, intocmite de societatea OIL TERMINAL S.A. pentru respectarea cerintei prevazuta la art. 82 din Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata;
2. Obtinerea actelor juridice mentionate in Rapoartele curente;
3. Obtinerea si intelegerea procedurilor interne ale clientului de audit referioare la incheierea contractelor comerciale de prestatii si a celor de achizitii;
-
Reconcilierea informatiilor prezentate in Rapoartele curente cu cerintele prevazute in Anexa nr. 12 litera d) din Regulamentului ASF nr. 5/2018, respectiv:
– partile care au incheiat actul juridic;
– data incheierii si natura actului;
– descrierea obiectului respectivului act juridic;
– valoarea totala a actului juridic sau estimarea acesteia, daca la momentul intocmirii raportului valoarea totala nu este determinata cu exactitate. La momentul determinarii valorii totale exacte, aceasta va fi inclusa in cadrul unui raport suplimentar intocmit, transmis si publicat in conformitate cu prevederile art. 144 lit. B din regulament;
– datoriile reciproce ce decurg sau au legatura cu actul juridic incheiat intre partile care au incheiat actul juridic. In situatia in care partile au incheiat mai multe acte juridice care intra sub incidenta art. 82 din Legea nr. 24/2017 se precizeaza si datoriile reciproce totale cumulate intre partile care au incheiat actul juridic;
– garantiile constituite, penalitatile stipulate;
– termenele si modalitatile de plata.
-
Obtinerea informatiilor referitoare la preturile / tarifele din contractele raportate de Societate in baza art. 82 din Legea nr. 24/2017, aferente semestrului II 2019.
Constatari
Referitor la informatiile prezentate in Rapoartele curente, auditorul a obtinut probe suficiente si adecvate pe baza procedurilor efectuate pentru formularea constatarilor efective.
a) Cu privire la procedura nr. 1, Societatea a pus la dispozitia auditorului doua Rapoarte curente transmise catre ASF si BVB in cusrul semestrul II 2019, inregistrate sub nr. 532/11.12.2019 si 540/30.12.2019.
b) Cu privire la procedura nr. 2, Societatea a pus la dispozitia auditorului actele juridice consemnate in fiecare Raport curent.
Pentru Raportul curent cu nr. 532/11.12.2019 Societatea a prezentat auditorului:
i. Contractul de inchiriere nr. CNAPM-00093-IDP-02/15.09.2014, Anexa 1 TDP, Anexa A, Act aditional nr. 1/11.02.2015, Act aditional nr. 2/27.02.2018, Act aditional nr. 3/17.01.2019, Actul aditional 4/19.08.2019, Actul aditional nr. 5/10.12.2019 incheiate cu COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA;
Pentru Raportul curent cu nr. 540/30.12.2019 Societatea a prezentat auditorului:
i. Contractul de utilizare a infrastructurii portuare si de prestari servicii specifice in relatia cu armatorii nr. 93/A/2019 (42/132/01.04.2019), Act aditional nr. 1/20.12.2019 incheiate cu COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA.
ii. Contractul de inchiriere nr. CNAPM-00093-IDP-01/21.01.2015, Anexa 1 TDP, Anexa A, Act aditional nr. 1/11.08.2015, Act aditional nr. 2/27.02.2018, Act aditional nr. 3/17.01.2019, Actul aditional 4/19.08.2019, Actul aditional nr. 5/10.12.2019, incheiate cu COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA.
iii. Contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare nr. 24625CT/10.12.2019 (175/462/10.12.2019), Act aditional nr. 1/10.12.2019 incheiate cu RAJA SA CONSTANTA.
iv. Contractul de depozit si prestari servicii nr. 3/22.04.2019, Actul aditional nr. 1/07.11.2019, Actul aditional nr. 2/10.12.2019 incheiate cu Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale–Unitatea Teritoriala 515 Bucuresti.
c) Cu privire la procedura nr. 3, Societatea a pus la dispozitia auditorului:
i. Procedura de sistem Analiza cerintelor clientilor cod PS-02-07, Ordinul ANRM nr. 156/2018 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier publicat in MO nr. 703/13.08.2018 si Ordinul ANRM nr. 324/2019 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier publicat in MO nr. 817/09.10.2019.
ii. Regulamentul intern de achizitii si Procedura de sistem „Managementul aprovizionarii” cod PS-08-08 – pentru contractele de achizitii produse, servicii, lucrari.
d) Cu privire la procedura nr. 4, auditorul a verificat si a constatat ca Rapoartele curente
intocmite de Societate contin informatiile prevazute de Regulamentul ASF nr. 5/2018, Anexa nr. 12 litera d).
Informatiile incluse in Rapoartele curente intocmite de conducerea societatii se reconciliaza sub toate aspectele semnificative cu datele din contracte si acestea au fost semnate de catre persoanele autorizate.
e) Cu privire la procedura nr. 5, auditorul a verificat informatiile referitoare la preturile/ tarifele din contractele raportate de Societate in cursul semestrul II 2019, centralizate in tabelele de mai jos.
Raportul curent cu nr. 532/11.12.2019
|
Act aditional nr. 5 la
Contractul de inchiriere nr.
CNAPM-00093-IDP-02/15.09.2014
|
- Locator: COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA
- Locatar: OIL TERMINAL S.A.
- Conform clauzelor contractuale, valoarea chiriei fost indexata cu indicele preturilor de consum.
- Incheierea actului aditional a fost aprobata prin Decizia CA nr. 121/09.12.2019.
|
Raportul curent cu nr. 540/30.12.2019
|
Act aditional nr. 1 la
Contractul de utilizare a infrastructurii portuare si de prestari servicii specifice in relatia cu armatorii
nr. 93/A/2019
(42/132/01.04.2019 )
|
- Armator: OIL TERMINAL S.A
- Furnizor: COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA
- Valoarea contractului are la baza tarifele practicate de CN APMC pentru pilotajul navelor maritime si tarifele pentru utilizarea remorcherelor la manevrarea navelor maritime in porturile Constanta, Midia si Mangalia.
- Incheierea Actului aditional a fost aprobata prin Decizia CA nr. 129/19.12.2019.
|
Raportul curent cu nr. 540/30.12.2019
|
Act aditional nr. 5 la
Contractul de inchiriere nr.
CNAPM-00093-IDP-01/21.012015
|
- Locator: COMPANIA NATIONALA ADMINISTRATIA PORTURILOR MARTIME SA CONSTANTA
- Locatar: OIL TERMINAL S.A.
- Conform clauzelor contractuale, valoarea chiriei fost indexata cu indicele preturilor de consum.
- Incheierea actului aditional a fost aprobata prin Decizia CA nr. 121/09.12.2019.
|
Contract nr. 175/462/10.12.2019
(24625CT/10.12.2019)
de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apa si canalizare
|
- Operator RAJA SA CONSTANTA
- Achizitor: OIL TERMINAL S.A.
- Valoarea contractului are la baza tarife aprobate de ADI Apa Canal Constanta cu avizul ANRSC.
- Incheierea contractului a fost aprobata prin Decizia CA nr. 122/09.12.2019.
|
Act aditional nr. 2 la
Contractul de depozit si prestari servicii si expeditie nr. 3/22.04.2019
|
- Deponent: ADMINISTRATIA NATIONALA A REZERVELOR DE STAT SI PROBLEME SPECIALE–UNITATEA TERITORIALA 515 BUCURESTI
- Depozitar: OIL TERMINAL S.A.
- Valoarea contractului are la baza tariful reglementat de Ordinul ANRM nr.324/2019.
- Incheierea contractului a fost aprobata prin Decizia CA nr. 122/09.12.2019.
|
Cu privire la procedurile efectuate si descrise in acest raport, auditorul a constatat ca informatiile din Rapoartele curente intocmite de Societate in cursul semestrului II 2019 se reconciliaza cu detaliile din actele juridice, astfel:
§ Contractele comerciale de prestatii au fost incheiate conform Procedurii de sistem „Analiza cerintelor clientului”, cu respectarea Ordinului ANRM nr. 156/2018 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier si Ordinului ANRM nr. 324/2019 privind aprobarea tarifelor de derulare a titeiului si produselor petroliere prin terminalul petrolier;
§ Contractele de achizitii au fost incheiate cu respectarea Regulamentului intern de achizitii aprobat prin decizia CA nr. 95/11.09.2017 si a Procedurii de sistem „Managementul aprovizionarii” cod PS-08-08.
Utilizarea raportului
Prezentul raport a fost intocmit doar pentru Raportul curent prezentat de Societate ce se incadreaza prevederilor art. 82 din Legea 24/2017, aferent semestrului II 2019 si nu se extinde asupra altor declaratii si situatii financiare ale Societatii.
Raportul cuprinde informatiile si documentele furnizate de managementul Societatii.
Intocmirea Rapoartelor curente si transmiterea acestora catre Autoritatea de Supraveghere Financiara si Bursa deValori Bucuresti este exclusiv in sarcina conducerii Societatii.
Raportul este adresat conducerii si actionarilor Societatii, fiind intocmit in conformitate cu articolul 144, lit.B. alin.4 din Regulamentul ASF nr.5/2018 pentru a fi transmis la BVB si la ASF.
Firma de audit ROMAR-CO AUDIT SRL
Nr. din Registrul public electronic FA186
Auditor financiar RUSU Gheorghe
Nr. din Registrul public electronic AF886
Constanta, 27 ianuarie 2020