Nr.inregistrare 8439/28.07.2017
OLTCHIM S.A. – in reorganizare judiciara, in judicial reorganisation,en redressement
RAPORT INDEPENDENT DE ASIGURARE LIMITATA LA 30 IUNIE 2017
RAPORT INDEPENDENT DE ASIGURARE LIMITATA EMIS IN CONFORMITATE
CU CERINTELE REGULAMENTULUI CNVM NR. 1/2006
Catre Actionarii Oltchim S.A. – in reorganizare judiciara, in judicial reorganisation judicial, en redressement
Scopul raportului de independent de asigurare limitata
Urmare a cererii dumneavoastra, am efectuat proceduri, enumerate mai jos, cu privire la contractele incheiate de Oltchim S.A. – in reorganizare judiciara, in judicial reorganisation judicial, en redressement („Societatea”) cu administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu entitatile afiliate acestora, si raportate conform articolului 225 al Legii nr. 297/2004, cu privire la perioada 1 ianuarie 2017 – 31 martie 2017 si a articolului 82 al Legii nr. 24/2007, cu privire la perioada 1 aprilie 2017 – 30 iunie 2017 conform Anexei 1. Responsabilitatea intocmirii acestei Anexe revine conducerii Societatii (denumita in continuare „Conducerea”).
Misiunea noastra a fost efectuata in conformitate cu Standardul International pentru Misiuni de Asigurare („ISAE”) 3000, Misiuni de asigurare, altele decat audituri, revizuiri sau informatii financiare din perioade anterioare. Conform acestui standard, noi efectuam procedurile noastre astfel incat sa obtinem o asigurare limitata cu privire la obiectivele procedurilor specifice enumerate mai jos. Avand in vedere ca aceste proceduri limitate nu sunt considerate un audit sau o revizuire a situatiilor financiare sau a oricaror parti ale acestora, date fiind limitarile inerente ale acestor proceduri, nu dam nici o opinie de audit sau de revizuire limitata asupra acestora.
Societatea a raportat la Autoritatea de Supraveghere Financiara („ASF”) 2 acte juridice incheiate in prima jumatate a anului 2017 cu partile afiliate cu valoare mai mare de 50.000 EUR.
Procedurile efectuate
1. Obtinerea Anexei 1 cuprinzand lista tranzactiilor raportate pentru primul semestru al anului 2017 si agrearea detaliilor contractele din primul semestru al anului 2017, raportat in Anexa 1 cu contractul in sine.
2. Obtinerea si revizuirea contractelor din primul semestru al anului 2017, pentru a verifica daca acestea au fost autorizate corespunzator de partile contractante si verificarea acestora in ceea ce priveste: partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.
3. Obtinerea unei intelegeri corespunzatoare prin discutii cu conducerea asupra felului in care este stabilita relatia contractuala (pretul) pentru contractele raportate.
4. Discutii cu conducerea asupra politicilor interne ale Societatii cu privire la tranzactiile cu administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu entitatile afiliate acestora.
Rezultatele procedurilor
1. Am obtinut Anexa 1 semnata de management si am agreat detaliile contractelor aferente primului semestru al anului 2017, raportat in Anexa 1, cu contractele in sine. Procedurile noastre au fost aplicate doar contractelor listate in Anexa 1. Nu am efectuat nici o procedura pentru a verifica daca aceasta lista include toate tranzactiile pe care Societatea trebuie sa le raporteze conform articolului 225 al Legii nr. 297/2004, cu privire la perioada 1 ianuarie 2017 – 31 martie 2017 si a articolului 82 al Legii nr. 24/2007, cu privire la perioada 1 aprilie 2017 – 30 iunie 2017 conform Anexei 1.
2. Am obtinut si revizuit contractele si am verificat daca acestea au fost autorizate corespunzator de partile contractante, partile care au incheiat actele juridice, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.
3. Cu privire la punctul 3, Conducerea declara ca preturile agreate intre partile contractante au fost stabilite conform punctului 4 mai jos.
4. Cu privire la punctul 4 mai sus, pe baza discutiilor noastre cu Conducerea, intelegem ca Societatea a adoptat urmatoarea politica de preturi:
Contractul DA 17023/28802/06.02.2017 raportat conform articolului 225 al Legii nr. 297/2004, cu privire la perioada 1 ianuarie 2017 – 31 martie 2017:
a) Societatea a contractat de la Sistemplast S.A. pentru servicii de executare lucrari de protectie anticoroziva interioara si exterioara pentru 15 vagoane cisterna de transport lesie soda.
b) Atribuirea contractului s-a realizat ca rezultat al unui proces de cerere de oferte pe baza unor criterii care combina componenta financiara si tehnica. Cererea de oferta s-a transmis catre 5 companii iar o invitatie de participare nepersonalizata a fost prezentata si pe pagina web a companiei.
Contractul DA 17195/30201/16.06.2017 raportat conform articolului 82 al Legii nr. 24/2007, cu privire la perioada 1 aprilie 2017 – 30 iunie 2017:
c) Societatea a contractat de la Sistemplast S.A. pentru:
- servicii de executare intretinere, reparatii utilaje statice, cisterne CF, supape de siguranta, armaturi, conducte tehnologice si refacere izolatii termice.
- servicii de executare intretinere si reparatii utilaje dinamice
- servicii de executare lucrari de mentenante a echipamentelor electro AMA si a instalatiilor de climatizare
- servicii de executare intretinere, revizii tehnice si reparatii la masini de ridicat macarale, mecanisme de ridicat, elevatoare pentru vehicule si masini de ridicat de tip special, ascensoare de persoane, ascensoare de marfuri cu comanda interioara si cu schip.
d) Atribuirea contractului s-a realizat ca rezultat al unui proces de cerere de oferte pe baza unor criterii care combina componenta financiara si tehnica. Cererea de oferta s-a transmis catre 12 companii iar o invitatie de participare nepersonalizata a fost prezentata si pe pagina web a companiei.
Concluzie
Pe baza procedurilor efectuate de noi descrise in acest raport, cu privire la contractele ce sunt cuprinse in Anexa 1 pentru perioada 1 ianuarie 2017 – 30 iunie 2017, nu am identificat nimic care sa ne faca sa credem ca Oltchim S.A nu a respectat sub toate aspectele semnificative urmatoarele:
a) Detaliile contractuale raportate de catre Conducere catre ASF, cuprinse in Anexa 1 nu sunt in conformitate cu contractele selectate.
b) Contractele nu au fost autorizate corespunzator de partile contractante.
c) Contractele nu contin prevederi privind termenii si conditiile care guverneaza relatiile contractuale intre partile afiliate, cum ar fi: partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.
d) Preturile convenite intre parti nu au fost acceptate de comun acord pe baza tipului de produse si a altor termeni si conditii.
Intrucat procedurile de mai sus nu constituie un audit sau o revizuire efectuate in conformitate cu Standardele Internationale pentru Audit sau Standardele Internationale pentru misiunile de revizuire, nu ne exprimam nici o opinie asupra oricaror situatii financiare ale Societatii ca urmare a efectuarii acestor proceduri. In consecinta, acest raport se refera numai la documentele, informatiile financiare precizate mai sus si nu se extinde asupra oricaror situatii financiare ale Societatii, in intregime sau oricaror parti ale acestora.
In cazul in care am fi efectuat proceduri aditionale sau in cazul in care am fi efectuat un audit sau revizuire a situatiilor financiare in conformitate cu Standardele Internationale pentru Audit sau Standardele Internationale pentru misiunile de revizuire, este posibil sa fi avut constatari aditionale, pe care vi le-am fi raportat. Munca noastra este limitata la proceduri efectuate cu privire la informatiile prezentate si raportul nostru se refera la constatari faptice.
Procedurile si constatarile din acest raport trebuie considerate in contextul scopului pentru care aceste proceduri sunt efectuate si, in consecinta, nu trebuie considerate ca baza unica pentru formarea de concluzii.
Prezentul raport este adresat conducerii Societatii si actionarilor. Raportul nostru are exclusiv scopul unic prezentat in paragrafele de mai sus si nu este menit folosirii de alte persoane decat cele care au convenit asupra procedurilor sau care inteleg suficienta procedurilor pentru scopurile lor. In limita maxima permisa de lege, nu acceptam sau nu ne asumam responsabilitatea fata de nici o parte, alta decat Societatea, pentru munca noastra sau pentru constatarile raportate. Prezentul raport a fost emis exclusiv cu scopul prezentat in prima sectiune a acestui raport si nu poate fi utilizat sau distribuit pentru nici un alt scop sau utilizat ca referinta de catre nici o alta parte externa cu exceptia unor scopuri interne ale Societatii si a depunerii la Autoritatea de Supraveghere Financiara si Bursa de Valori Bucuresti.
Deloitte Audit S.R.L.
Bucuresti, Romania
27 iulie 2017
ANEXA 1
Raport curent conform prevederilor art.225 din Legea nr.297/2004 si Regulamentului CNVM nr.1/2006
Data raportului : 20.02.2017
Denumirea societatii comerciale: Oltchim S.A. Rm. Valcea
Fax:0250/735030/736188
Telefon:0250/701200
Codul fiscal:RO1475261
Numarul de ordine in Registrul Comertului :J38/219/1991
Capital social subscris si varsat :34.321.138,30 lei
Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise:BVB,categoria standard,
simbol OLT
Eveniment de raportat :
Tranzactii de tipul celor enumerate la art.225 din Legea nr.297/2004 privind piata de capital
Oltchim SA raporteaza urmatorul contract incheiat cu societatea Sistemplast SA Rm. Valcea la care detine 94,4% din capitalul social:
Numar contract si data incheierii
|
DA 17023 / 28802 / 06.02.2017
|
Natura contractului
|
Prestari servicii
|
Durata
contractului
|
De la data semnarii pana la indeplinirea obligatiilor de catre parti
|
Descrierea obiectului
contractului
|
Executare lucrari de protectie anticoroziva interioara si exterioara pentru 15 vagoane cisterna de transport lesie soda
|
Valoarea estimativa, fara TVA
|
301.053,60 lei
|
Garantii
|
Executantul garanteaza lucrarile pe o perioada de 2 ani de la data semnarii procesului verbal de receptie.Din situatiile de plata se va retine de catre beneficiar 3% din valoarea de plata ca garantie de buna executie care se va restitui dupa 12 luni de la receptie
|
Penalitati
|
0,01% pe zi de intarziere calculate la valoarea obligatiei neexecutata sau executata necorespunzator, incepand cu ziua urmatoare a scadentei. Cuantumul penalitatilor nu va depasi valoarea obligatiei neexecutata total sau partial, necorespunzator sau executata cu intarziere
|
Termene si modalitati de plata
|
Ordin de plata sau prin compensare, in termen de 60 de zile de la data emiterii facturii
|
Creante reciproce la 31.01.2017
|
Oltchim SA datoreaza societatii Sistemplast SA suma de 644.680,13 lei
Oltchim SA are de incasat de la Sistemplast SA suma de 1.999,90 lei
|
Administrator judiciar,
ROMINSOLV SPRL
|
Administrator judiciar,
BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL
|
Administrator Special,
Stanescu Bogdan
|
Director General Adjunct,
Avram Victor
Director Economic,
Smeu Alin
|
Raport curent conform prevederilor art.82 din Legea nr.24/2017
Data raportului: 20.06.2017
Denumirea societatii comerciale: Oltchim S.A. Rm. Valcea
Fax:0250/735030/736188
Telefon:0250/701200
Codul fiscal:RO1475261
Numarul de ordine in Registrul Comertului: J38/219/1991
Capital social subscris si varsat: 34.321.138,30 lei
Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: BVB, categoria standard,
simbol OLT
Eveniment de raportat:
Tranzactii de tipul celor enumerate la art.82 din Legea nr.24/2017
Oltchim SA informeza actionarii si investitorii asupra unui contract cu valoare estimata mai mare de 50.000 euro, incheiat cu societatea Sistemplast SA Rm. Valcea la care detine 94,4% din capitalul social:
Numar contract si data incheierii
|
DA 17195 / 30201 / 16.06.2017
|
Natura contractului
|
Prestari servicii
|
Durata
contractului
|
01.07.2017-30.06.2018
|
Descrierea obiectului
contractului
|
Executare servicii de intretinere, reparatii utilaje statice, cisterne CF, supape de siguranta, armaturi, conducte tehnologice si refacere izolatii termice;
Executare servicii de intretinere si reparatii utilaje dinamice;
Executare lucrari de mentenanta a echipamentelor electro-AMA si a instalatiilor de climatizare;
Executare servicii de intretinere, revizii tehnice si reparatii la masinile de ridicat-macarale, mecanisme de ridicat, elevatoare pentru vehicule si masini de ridicat de tip special, ascensoare de persoane, ascensoare de marfuri cu comanda interioara si cu schip.
|
Valoarea estimativa, fara TVA
|
5.364.512 lei
|
Garantii
|
Executantul garanteaza 6 luni de la data receptiei pentru lucrarile de reparatii si 12 luni de la data receptiei pentru lucrarile noi (confectii).
Beneficiarul va opri 5% garantie de buna executie, din valoarea fiecarei facturi, garantia urmand a fi eliberata dupa expirarea termenului de garantie al lucrarii, in conditiile in care toate prevederile contractuale au fost respectate de executant.
|
Penalitati
|
0,01% pe zi de intarziere din valoarea obligatiei neexecutate sau executate cu intarziere ori necorespunzator. Cuantumul penalitatilor nu va depasi valoarea debitului restant.
|
Termene si modalitati de plata
|
Ordin de plata sau compensare, in termen de 30 de zile de la data primirii facturii.
|
Creante reciproce la 31.05.2017
|
Oltchim SA datoreaza societatii Sistemplast SA suma de 525.683 lei
Oltchim SA are de incasat de la Sistemplast SA suma de 4.407 lei
|
Administrator judiciar,
ROMINSOLV SPRL
|
Administrator judiciar,
BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL
|
Administrator Special,
Stanescu Bogdan
|
Director General Adjunct,
Avram Victor
Director Economic,
Smeu Alin
|