vineri | 29 martie, 2024 |
Starea pietei: DESCHISA

Stiri Piata


PROMATERIS S.A. - PPL

Raport semestrial S1 2020

Data Publicare: 31.08.2020 18:00:08

Cod IRIS: F2F22

 

Raport financiar

31 august 2020

 

 

 

Raport al Directorului General pentru semestrul I 2020

conform anexei 14 din Regulamentul A.S.F. nr. 5/2018

si Legii nr. 24/2017

 

 

              Data raportului: 31.08.2020

                Denumirea societatii comerciale: S.C. PRODPLAST S.A.

                Sediul social: Sos. Bucuresti-Tirgoviste nr. 1, Buftea, Jud. Ilfov

                Telefon / fax: 021 252 35 78 / 021 252 36 17

                Numarul de ordine la Registrul Comertului: J23/835/2018

                Codul unic de inregistrare: 108

Capital social subscris si varsat: 17.072.385 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza actiunile emise : Bursa de Valori Bucuresti, categoria standard, simbol PPL

 

 

 Prezentul raport cu privire la bilantul contabil, contul de profit si pierdere, situatia modificarilor capitalului propriu, situatia fluxurilor de trezorerie, politicii contabile si note explicative cuprinse in situatiile financiare ale semestrului I 2020 au fost elaborate de Directorul General al S.C. Prodplast SA.

 

I.                                          In cursul semestrului I 2020 au existat evenimente sau factori de incertitudine – respectiv pandemia cauzata de covid-19, dar acestea nu au afectat negativ activitatea societatii Prodplast comparativ cu aceeasi perioada a anului 2019.

In perioada analizata (primele 6 luni 2020) s-a continuat programul de investitii, conform mandatului acordat de Adunarea Generala a Actionarilor.

 La data de 30.06.2020 parte afiliata este societatea Biodeck SA:

-          Sediul social : Bucuresti, Sectorul 1, Str. Clucerului nr. 51-53, Scara A, Etaj 6, Ap. 13;

-          Obiectul principal de activitate Comert cu ridicata nespecializat cod CAEN 4690.

 

Cota de participare la capitalul social al Biodeck SA este de 70%. Capitalul social al Biodeck SA este de 200.000 lei integral varsat la 30 Iunie 2020.

Informatii cu privire la tranzactiile cu partea afiliata Biodeck S.A. in perioada 01.01.2020 – 30.06.2020:

Societatea are creante in termenul de plata de la Biodeck in suma de 15.867.683 lei reprezentand venituri din vanzare produse specifice  - 15.709.084 lei si venituri servicii inchiriere – 158.599 lei (valorile includ TVA).

Denumire parte afiliata

Tranzactii in anul 2018

Valoare (fara TVA) RON

 Biodeck

 Venituri din vanzare produse specifice

31.843.979

 Biodeck

 Venituri servicii inchiriere

133.277

 

Tranzactiile cu partea afiliata Biodeck SA au reprezentat 59,06% din totalul cifrei de afaceri realizata de societate in semestrul I 2020.

In data de 27.05.2020 Directorul General al societatii Georgescu Tudor Alexandru a achizitionat un pachet de actiuni de pe piata, ajungand la o detinere de 9,4037% din capitalul social.

In data de 27.05.2020 Prodplast a incheiat un contract de imprumut cu optiune de conversie in actiuni cu actionarul sau Pogonaru Florin Ion pentru suma de 10.000.000 lei. Suma a fost incasata de societate in data de 10.06.2020.

In data de 11.06.2020 Prodplast a incheiat un contract de imprumut cu optiune de conversie in actiuni cu actionarul sau Nord SA pentru suma de 500.000 lei. Suma a fost incasata de societate in data de 11.06.2020.

In data de 11.06.2020 Prodplast a incheiat un contract de imprumut cu optiune de conversie in actiuni cu actionarul sau ECDL Romania SA pentru suma de 400.000 lei. Suma a fost incasata de societate in data de 11.06.2020.

 In data de 11.06.2020 Prodplast a incheiat un contract de imprumut cu optiune de conversie in actiuni cu actionarul sau Victoria Art&Business Center SRL pentru suma de 500.000 lei. Suma a fost incasata de societate in data de 11.06.2020. Suma a fost incasata de societate in data de 11.06.2020.

In data de 12.06.2020 Prodplast a incheiat un contract de imprumut cu optiune de conversie in actiuni cu actionarul sau Georgescu Tudor Alexandru pentru suma de 210.000 Euro. Suma a fost incasata de societate in data de 15.06.2020.

Toate aceste contracte de imprumut, realizate pentru a asigura finantarea societatii in implementarea strategiei de dezvoltare, in concordanta cu planurile de investitii aprobate si pentru consolidarea participatiilor sale, precum  si pentru a asigura finantarea societatii si din alte surse de finantare decat cele curente, au urmatoarele termene si modalitati de plata : durata imprumutului este de 30 de zile de la Data Semnarii si acordarii imprumutului, sau Compensarea partiala sau totala a Sumei Totale de Rambursat cu actiuni emise de Debitor, sub rezerva aprobarii AGEA.

  

II.                                   Situatia economico-financiara

 

  1. Principalii indicatori realizati in semestrul I 2020 comparativ cu semestrul I 2019

 

Indicator, mii lei

30 iunie 2020

30 iunie 2019

Crestere/Descrestere

%

Cifra de afaceri

                53.120

                36.325

+46%

Profit net

3.344

 1.654

+102%

EBITDA operational

6.243

2.627

+138%

 

In primul  semestru al anului 2020 cifra de afaceri a crescut semnificativ fata de perioada similara a anului trecut (+46%).  Cresterea cifrei de afaceri se datoreaza in mare masura vanzarilor catre Biodeck SA, in valoare de 31.843.979 lei, respectiv 59,06% din cifra de afaceri total.

  1. Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor la 30 iunie 2020

 

 

Indicator, mii lei

 

 

Crestere / Descrestere %

 

 

30-Jun-20

30-Jun-19

 

 

 

ACTIVE

 

 

 

 

 

A.

Active imobilizate - TOTAL

           52.175

41.335

26%

 

 
   

 

I. Imobilizari corporale

51.453

40.607

27%

   

 

II. Imobilizari necorporale

84

                    70

19%

   

 

III. Imobilizari financiare

                  639

658

-3%

   

B.

Active circulante - TOTAL

           73.691

54.569

35%

   
   

 

I. Stocuri

14.803

8.947

65%

   

 

II. Creante

25.574

22.031

16%

   

 

III. Investitii pe termen scurt

20.312

23.033

-12%

   

 

IV. Casa si conturi la banci

13.029

558

2237%

   

C.

Cheltuieli in avans

1.426

                 122

1069%

   

 

TOTAL ACTIVE

127.291

96.026

32%

   

 

 

 

 

 

   

 

CAPITALURI SI DATORII

 

 

 

   

 

Capitaluri proprii

74.877

75.257

-1%

   

 

Datorii curente TOTAL

           48.498

15.019

223%

   

 

Credite

13.463

4.659

189%

   

 

Datorii comerciale si similare

34.942

10.267

240%

   

 

Provizioane

93

                    93

0%

   

 

Datorii pe termen lung TOTAL

3.917

             6.090

-36%

   

 

TOTAL CAPITALURI SI DATORII

127.291

96.366

32%

   

 

Cresterea importanta a cifrei de afaceri a determinat marirea capitalului de lucru respectiv a creantelor (16%) si a stocurilor (65%).

  

Finantarea capitalului de lucru s-a asigurat atat din surse proprii (EBITDA) cat si din surse atrase pe termen scurt (credit bancar si credit furnizori +223%), astfel incat sa nu fie afectat negativ cash flow-ul firmei.

               

  1. Veniturile, cheltuielile si rezultatele reflectate in contul de profit si pierdere pe semestrul I 2020 comparativ cu semestrul I 2019

 

Indicator, mii lei

30 Iunie 2020

30 Iunie 2019

Crestere / Descrestere (%)

Cifra de afaceri

53.120

36.325

46%

Venituri din productia stocata

677

64

953%

Alte venituri din exploatare

1.069

140

664%

Cheltuieli cu materii prime, materiale, energie si marfuri

(36.334)

(20.162)

80%

Cheltuieli cu beneficiile angajatilor

(4.023)

(2.894)

39%

Ajustari de valoare

(1.761)

(641)

175%

Alte cheltuieli de exploatare

(8.266)

(10.845)

-24%

Rezultat financiar

(508)

(37)

 

Profit brut

3.974

1.949

104%

Profit net

3.344

1.654

102%

EBITDA (operational)

6.243

2.627

138%

 

In primul  semestru al anului 2020 cifra de afaceri a crescut semnificativ fata de perioada similara a anului trecut (+46%).  Cresterea cifrei de afaceri se datoreaza in mare masura vanzarilor catre Biodeck SA, in valoare de 31.843.979 lei, respectiv 59,06% din cifra de afaceri total.

Compania a incercat ca in toate deciziile de finantare a pietei sa fie acoperita cu instrumente de asigurare si garantii de plata. Cresterea cifrei de afaceri a determinat totdata si realizarea unor economii de scara.

Profitul net  este compus din rezultatele pozitive obtinute in principal din exploatare. Profitul din exploatare a fost obtinut prin cresterea cifrei de afaceri in conditiile unor marje bune.

EBITDA a crescut semnificativ (+138%) datorita tuturor masurilor organizatorice implementate, a cresterii vanzarilor si optimizarea mixului de produse oferite.

  

III.             Analiza activitatii S.C.Prodplast S.A.

 

1.      In cursul semestrului I 2020 au existat tendinte, evenimente sau factori de incertitudine, dar contextul general nu a afectat semnificativ lichiditatea societatii Prodplast comparativ cu aceeasi perioada a anului 2019. Astfel, in luna Martie 2020 Organizatia Mondiala a Sanatatii a declarat pandemie de coronavirus si mai multe state din Europa au declarat stare de urgenta. Masurile luate de majoritatea statelor europene in scopul prevenirii cresterii galopante a numarului de imbolnaviri au fost in principal legate de interzicerea deplasarii persoanelor si prezenta acestora in spatii publice. Aceasta situatie a perturbat grav si transporturile de bunuri. La nivelul UE si a fiecarui stat in parte s-a incercat gasirea unor solutii pentru a nu se bloca transportul de marfuri si implicit afacerile. In asteptarea unei perioade de izolare, populatia din majoritatea statelor afectate de pandemie a achizitionat cu predilectie alimente in cantitati mai mari decat intr-o perioada normala. Vanzarile prin supermarketuri au crescut, inclusiv cererea de ambalaje (pungi si sacose din materiale bioplastice produse de Prodplast). In acest context, pentru societatea Prodplast a aparut o crestere pe termen scurt a vanzarilor, aceasta fiind insa dublata de provocarea asigurarii cu materii prime si mentinerii in functiune la parametri ridicati a activitatii companiei.

 Managementul societatii a emis proceduri si luat masuri stricte de protectie pentru prevenirea infectarii personalului de la aparitia primelor imbolnaviri din Romania.In consecinta, societatea a avut in aceasta perioada vanzari mai mari decat intr-o perioada obisnuita. In perioada urmatoare estimam ca ritmul vanzarilor se va tempera, ramanand la un nivel obisnuit. Cererea nu va scadea dramatic, motiv pentru care compania va functiona in continuare. In acest moment nu avem estimari ca va fi necesar sa reducem productia si vanzarile si datorita masurilor deja luate de guvern si a relatiei cu bancile, consideram ca nu vom avea probleme majore de cash flow.

Prodplast ramane in continuare stabila si isi va desfasura activitatea in conditii de continuitate.

 

2.      In perioada analizata (primele 6 luni 2020) s-a continuat programul de investitii, conform mandatului acordat de Adunarea Generala a Actionarilor.

3.      Schimbari care afecteaza capitalul si administrarea societatii comerciale

 

3.1. Prodplast nu a fost in imposibilitatea de a-si respecta obligatiile financiare in perioada de raportare. Mentionam faptul ca, in cadrul societatii Prodplast s-a urmarit asigurarea lichiditatilor in vederea efectuarii platilor catre furnizori in functie de termenele de scadenta, evitandu-se plata penalitatilor de intarziere. De asemenea, societatea si-a onorat in termen obligatiile catre salariati, precum si datoriile la bugetul statului.

 

3.2.   In semestrul I 2020 nu au avut loc operatiuni care sa afecteze drepturile detinatorilor

de valori mobiliare emise de S.C.Prodplast sau administrarea societatii.

In cursul semestrului I 2020, societatea nu a emis actiuni preferentiale sau cu drept de vot si fara drept la dividende. De asemenea, nu s-au emis obligatiuni.

 In data de 07.10.2019 Adunarea Generala Extraordinara aproba dobandirea propriilor actiuni de catre Societate, prin oferta publica de cumparare, derulata prin intermediul unui intermediar autorizat sa presteze servicii si activitati de investitii, in baza unui document de oferta, aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiara si aprobarea imputernicirii Consiliului de Administratie al Societatii pentru adoptarea de masuri in vederea indeplinirii tuturor demersurilor si formalitatilor necesare pentru dobandirea propriilor actiuni prin oferta publica de cumparare, pentru un numar maxim de 1.698.148 actiuni reprezentand maxim 9,946% din capitalul social al Societatii, actiuni ce urmeaza a fi dobandite in cursul perioadei incepand dupa data aprobarii documentului de oferta catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, dar nu mai mult de 6 luni de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei al prezentei hotatari a Adunarii Generale Extraordinare a actionarilor, la un pret ce va fi stabilit potrivit dispozitiilor art. 58 din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitentii si operatiunile cu valori mobiliare, care nu poate fi mai mic de 2 lei/actiune si mai mare de 2,55 lei/actiune. Valoarea actiunilor proprii dobandite de Societate in acest mod nu poate depasi 4.330.277,4 lei. Tranzactia poate avea ca obiect doar actiuni integral liberate. Operatiunea de dobandire a propriilor actiuni are ca obiect reducerea capitalului social al Societatii. Plata actiunilor dobandite de Societate in cadrul ofertei publice va fi facuta din sursele prevazute de prevederile legale aplicabile. Durata ofertei publice de cumparare nu va fi mai mica de 10 zile lucratoare si nu va depasi 50 de zile lucratoare.

Documentul de oferta a fost aprobat de ASF in data de 15.01.2020 cu urmatoarele caracteristici:

-          Numarul de actiuni care fac obiectul ofertei este de 1.698.148 actiuni reprezentand 9,946% din capitalul social

-          Valoarea nominala: 1 leu /actiune

-          Pretul de cumparare este de 2,52 lei/actiune

-          Perioada de derulare 22.01.2020 – 04.03.2020

-          Intermediarul ofertei SSIF IFB Finwest S.A.

-          Locurile de subscriere: la sediul IFB Finwest S.A. (Arad, str. Dimitrie Bolintineanu nr. 5, ap. 4-5) sau la oricare din sediile autorizate ale IFB Finwest S.A., sau la sediul oricarui intermediar autorizat de catre CNVM/ASF.

In cadrul ofertei publice s-au cumparat un numar de 1.698.148 actiuni, reprezentand 100% din numarul de actiuni obiect al ofertei si 9,946% din total capitalul social al emitentului la un pret de 2,52 lei/actiune, suma totala platita pentru actiunile achizitionate fiind de 4.279.332,96 lei.

Tranzactia aferenta ofertei publice s-a realizat in data de 05.03.2020 si s-a decontat in data de 05.03.2020.

Actiunile SC Prodplast SA sunt cotate din anul 1997 pe piata Bursei de Valori Bucuresti, la categoria standard, simbol PPL.

 

            4.  Tranzactii semnificative

 

4.1. Asa cum s-a mentionat mai sus, in data de 12.06.2020 Prodplast a incheiat un contract de imprumut cu optiune de conversie in actiuni cu actionarul sau Georgescu Tudor Alexandru pentru suma de 210.000 Euro. Suma a fost incasata de societate in data de 15.06.2020. Conform prevederilor, acest contract de imprumut are urmatoarele termene si modalitati de plata : Durata imprumutului este de 30 de zile de la Data Semnarii si acordarii imprumutului, sau Compensarea partiala sau totala a Sumei Totale de Rambursat cu actiuni emise de Debitor, sub rezerva aprobarii AGEA. Domnul Georgescu Tudor Alexandru este actionar, dar este totodata si membru in Consiliul de Administratie si detine functia de Director General al societatii Prodplast. In anexa nr.1 la Contractul de Management al Directorului General aprobat de Consiliul de Administratie, respectiv Planul de fidelizare a Directorului General, se prevede la punctul b) o remuneratie suplimentara de succes, corelata cu EBITDA inregistrata in anul precedent acordarii. In aceste conditii, Directorul General al societatii are fata de societate o creanta in valoare de 687.209 lei, reprezentand remuneratie suplimentara pentru indeplinirea criteriilor de performanta.

                   Structurile de conducere ale Prodplast

1.          Consiliul de Administratie

Compania Prodplast SA este administrata in sistem unitar de catre un Consiliu de Administratie ales de catre Adunarea Generala a Actionarilor, prin vot secret. Componenta acestuia este urmatoarea:

Matei Dimitriu – Presedinte

Tudor Alexandru Georgescu - Membru

Florin Tonescu – Membru

Florentina Popescu – Membru

Lucian Caruceriu – Membru

 

Functia de Director General a fost atribuita de catre Consiliul de Administratie domnului  Tudor Alexandru Georgescu.

 

  Indicatori economico-financiari la data de 30.06.2020

conform Anexei 30 B din Regulamentul CNVM nr.1 / 2006

 

Denumire indicator

Mod de calcul

 Rezultat

1. Lichiditatea curenta

Active curente / Datorii curente

                                       1,55

2. Gradul de indatorare

Capital imprumutat >1 an x 100 / Capital propriu

                                       3,08

3. Viteza de rotatie a      debitelor – clienti

Sold mediu clienti x 180 / Cifra de afaceri

                              81

4. Viteza de rotatie a    activelor imobilizate

Cifra de afaceri / Active imobilizate

          1,02

 

 

Declaratia conducerii

 

Conform celor mai bune informatii disponibile, confirmam ca situatiile financiare, pentru semestrul I 2020, intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, ofera o imagine corecta si conforma cu realitatea a activelor, obligatiilor, pozitiei financiare si a contului de profit si pierdere ale companiei Prodplast, asa cum este prevazut de standardele de contabilitate aplicabile. Confirmam de asemenea ca situatia performantei operationale si informatiile prezentate in acest raport ofera o imagine corecta si conforma cu realitatea a principalelor evenimente care au avut loc in decursul primelor sase luni ale anului 2020 si a impactului lor asupra situatiilor financiare.

 

Mentionam ca Situatiile la semestrul I 2020 sunt neauditate.

 

 

Director General, Tudor Alexandru Georgescu

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.