vineri | 29 martie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


FARMACEUTICA REMEDIA SA - RMAH

Rezultate financiare preliminare 2017

Data Publicare: 15.02.2018 19:17:10

Cod IRIS: 7D92A

RAPORT ANUAL PRELIMINAR CONSOLIDAT - 2017
al Consiliul de Administratie al    Farmaceutica REMEDIA S.A.

 

Denumirea societatii comerciale:

Farmaceutica REMEDIA S.A.

 

 

Capitalul social subscris:

10.608.980 Lei

Capitalul social varsat:

10.608.980 Lei

Sediul social:

330160, DEVA, Str. Dorobantilor nr. 43,

Tel / Fax:

0254 223 260 / 0254 226 197

Nr. si data inregistrarii

la Of. Registrul Comertului:

J20/700/25.07.1991

Cod unic de inreg. Fiscal:

RO2115198

 

           

 

 

Valori  mobiliare:

actiuni  RMAH (Certificat de inregistrare nr.1470/04.05.2009)

Tipul:

Comune Nominative Dematerializate

Data inregistrarii:

17.03.1997

Valoare nominala /actiune:

0.10 Lei

Pozitia in registrul CNVM:

1636

Numar total  actiuni:

106.089.800

Codul CNVM al actiunilor:

16368

 

 

Inregistrarea

Data

Numar de actiuni

Valoarea emisiunii  - Lei

1

10.11.1999

3.370.107

337.010,70

2

06.09.2001

1.500.000

150.000,00

3

23.07.2003

42.402

4.240,20 

4

05.01.2006

5.696.471

569.647,10

5

21.12.2007

87.905.969

8.790.596,90

6

08.04.2009

          7.574.851

757.485,10

 

TOTAL

      106.089.800

10.608.980,00

 

 

Piata organizata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare:

Bursa de Valori Bucuresti – categoria Standard

Valoarea totala pe piata la 15.02.2018 este de 37.131.430 Lei (~8 mil. Eur)

Valoarea unei actiuni RMAH este de 0,35 Lei. (la data de 15.02.2018)

 

 1. Analiza activitatii

 

1.1.          Prezentare generala

 

La 25 IULIE 1991 Farmaceutica REMEDIA S.A. a fost constituita ca societate comerciala cu capital integral de stat prin reorganizarea Oficiului Farmaceutic Deva, infiintat  in 1957.

La 13 OCTOMBRIE 2000 V.TARUS RoAgencies SRL a achizitionat de la FPS pachetul majoritar de actiuni (55,802 %).

La 01 IANUARIE 2006 Farmaceutica REMEDIA S.A. a fuzionat prin absorbtie cu V.TARUS RoAgencies S.R.L.

 

Conform Legii 95/2006 republicata in August 2015 societatile comerciale nu mai pot desfasura  in acelasi timp activitati de distributie en gross si en detail de medicamente.(Art. 800 paragraful 2).

La 01 IANUARIE 2016 Farmaceutica REMEDIA S.A. a finalizat transferul catre Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics S.R.L., (societate detinuta 100 %)  a activitatilor de distributie en gross de medicamente (printr-o retea de 8 depozite) impreuna cu activitatile conexe( servicii logistice, inregistrari , promovare si marketing a medicamentelor,etc), pastrand operarea lantului de 100 farmacii si oficine locale de distributie.

Desi aceasta prevedere legala privind separarea activitatilor a fost abrogata, Farmaceutica REMEDIA SA a hotarat sa pastreze cele doua entitati juridice.

La 31 DECEMBRIE 2017 Farmaceutica REMEDIA S.A. detine participatii majoritare (100 %) la societatea Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics S.R.L. si continua sa  desfasoare activitatea pe cele doua firme.

 

Ca urmare a schimbarii obiectului principal de activitate impus de legislatia mai sus mentionata, societatea a fost nevoita sa rascumpere din piata (in anul 2015) un numar de 300.100 actiuni la un pret de 0,3753 lei/actiune , pret stabilit de un evaluator autorizat.

 

In cursul anului 2017 companiile Farmaceutica REMEDIA S.A. si Farmaceutica REMEDIA Distribution & Logistics S.R.L nu au participat la fuziuni.

In aceeasi perioada, cele doua societati nu au instrainat active de valori semnificative. (cladiri, terenuri, actiuni, etc).

 

Au fost vandute doua licente de farmacii (din Cluj Napoca si Tg.Mures) si, au fost inchise farmacia din Valea Lunga (judetul Alba), oficina de la Ciofliceni (judetul Ilfov) si cele doua drogherii din Deva, unde conditiile de locare si nivelul chiriilor nu ofereau perspective de dezvoltare eficienta a operatiunilor.

 

1.2.Elemente de evaluare generala

 

Rezultatele preliminare consolidate ale Farmaceutica REMEDIA S.A. pentru exercitiul financiar 2017 indica :

3.841.173 Lei - profit net,

      351.225.291 Lei - cifra de afaceri neta

Au fost inregistrate si:

1.872.988 Lei - alte venituri din exploatare, in principal vanzari de active

   364.844 Lei - venituri financiare, in principal discount-uri primite pentru

                        plata in avans.

         

348.668.393 Lei - costurile totale, din care:

  348.423.831 Lei - cheltuieli de exploatare, din care:

306.748.087 Lei - costul net al marfurilor vindute (inclusiv reducerile

                           comerciale primite) ;

         244.563 Lei - cheltuieli financiare, din care:

33.784                Lei - dobinzi platite

       111.936 Lei - diferente de curs valutar

                  98.843 Lei - discount-uri platite pentru incasari in avans

 

Avind in vedere piata de medicamente si produse farmaceutice de peste 3 miliarde euro (in 2017), estimam cota de piata a societatii Farmaceutica REMEDIA S.A. la aproximativ 2,5%.

10.042.684 Lei au reprezentat lichiditatile societatii la data de 31.12.2017 (disponibil in conturile bancare si in casierii). La aceeasi data societatea avea la dispozitie o linie de credit de 3,2 milioane euro din care sume utilizate (scrisori de garantie bancara pentru buna executie a contractelor) in valoare de 2.277.385 euro.

 

1.3.Evaluarea veniturilor societatii

 

     351.353.671 Lei – reprezinta veniturile din vanzari de marfuri (99,26 % din  cifra de afaceri bruta), astfel :

-         88.497.426 Lei - Farmacii REMEDIA (25,19 % din total vinzari de marfuri)           

-       174.901.646 Lei - Distributie            (49,78 %)                                                  

-         87.954.599 Lei - Distributie spitale   (25,03 %)

 

         2.613.767 Lei - venituri operationale inregistrate din activitati cu valoare  

                                adaugata (facturate catre terti) si chirii, din care :

-           1.125.694 Lei -  servicii logistice si de antrepozitare     (0,32% din c.a. bruta)

-              511.437 Lei - chirii                                                (0,14%)

-              508.663 Lei - marketing la raft                               (0,14%)

-              232.793 Lei - inregistrari, monitorizare studii clinice (0,07%)

    

1.4. Evaluarea achizitiilor de marfuri

         

    Cele doua societati au consolidat procesele de achizitii, strategia pe anul 2017  urmarind:

Ø  Imbunatatirea performantelor inregistrate pe durata de viata a contractelor, optimizarea eficacitatii contractelor; monitorizarea derularii contractelor in parametrii agreati, in vederea maximizarii beneficiilor comerciale, atingerii obiectivelor de volum vizate.

Ø  Mentinerea unui capital de lucru pozitiv in relatia cu furnizorii parteneri.

Ø  Extinderea portofoliului de produse comercializare si planificarea comenzilor in raport cu forecastul lunar existent la nivel de linie de produs.

Ø  Implementarea Procedurii Selectie furnizori, ce asigura identificarea deviatiilor de la standardele de performanta stabilite in cadrul organizatiei si stabilirea, implementarea si monitorizarea actiunilor corective adecvate.

Ø  Planificarea si derularea activitatii de aprovizionare pentru optimizarea marjei comerciale brute, incadrarea la volume de discount superioare;Ø  Eficientizarea duratei de rotatie a stocurilor; (implementarea si monitorizarea indicatorilor de performanta stoc: durata rotatie stoc, vechime stoc si capital de lucru la nivel de furnizor, termen de valabilitate critic)

Ø  Reducerea valorica a stocului de produse cu termen de valabilitate critic; (implementarea unei Procedurii si restrictionarea la achizitii a produselor cu termen de valabilitate sub 1 an)

 Clasificarea furnizorilor FRDL in raport cu cifra de afaceri:

producatori autohtoni – 9%

producatori internationali – 73%

alti distribuitori – 18%

Strategia si derularea activitatii de achizitii pentru Farmaciile REMEDIA a tinut cont de urmatoarele aspecte:

    Implementarea si optimizarea procesului de selectie furnizori, avand ca principale criterii de evaluare atat economic (maximizarea conditiilor comerciale) cat si operational (gradul de onorare al comenzilor, interfata informatica, capacitatea de livrare la nivel de punct de lucru, timp de livrare, etc).

·         Extinderea portofoliului de produse astfel incat sa se poata satisface cerintele  cele mai  exigente din piata, pentru toate categoriile de produse in concordanta cu noutatile si oportunitatile de business aparute.

·         Monitorizarea continua a stocurilor si eficientizarea acestora. (Optimizari functie de categoria de produse, vechime stoc, data de expirare, etc).

·         Asigurare continuitatii produselor in stoc, minimizand pierderea generata de lipsa acestora.

     Diminuarea pierderilor cauzate de produsele cu termen scurt de valabilitate atat prin strategii comerciale cat si prin implementarea si aplicarea unei proceduri specifice.

·         49.050.811 Lei reprezinta valoarea stocurilor la 31.12.2017, din care o pondere de 99,9% o reprezinta marfurile.

 

1.5. Evaluarea activitatii de vinzare

 

Politica companiei de distributie a a avut ca principal focus in anul 2017 construirea unei echipe performate de vanzari care sa asigure cresterea prognozata pentru eficientizarea cheltuielilor logistice ale companiei. Astfel s-a reusit cresterea cu cca 39% a vanzarilor de marfuri, tendinta care este in accord cu strategia pe termen mediu a companiei. Un rezultat mult mai important este dublarea numarul de clienti facturati si consolidarea distribuitorului Farmaceutica REMEDIA Distribution&Logistics ( FRDL ) in piata farmaciilor independente.  Cu toate ca piata de farmacii se confrunta cu o polarizare constanta, prin formarea marilor lanturi de farmacii, tendinta care, probabil se va accentua o data cu intrarea jucatorilor internationali pe piata locala, aceasta permite inca dezvoltarea unei structuri de distributie adecvate.

 

Farmaceutica REMEDIA Distribution&Logistics isi propune sa fie distribuitorul care sa acopere cel mai eficient zonele de rural si urban mic, asigurand astfel accesul unei importante structuri a populatie catre medicatie. In acelasi timp, REMEDIA a ofera servicii personalizate producatorilor de medicamente, in accord cu legislatia curenta.  Cele 8 (opt) centre logistice actuale acopera intregul teritoriu, iar rezultatele anului 2017 sunt pozitive in fiecare dintre cele 8 locatii. Eficientizarea costurilor logistice prin cautarea si gasirea celor mai bune variante de livrare, impreuna cu TMS (“Transport Management System”) au fost principalele obicetive logistice ale anului 2017. Dezvoltarea de servicii logistice este o alta componenta importanta, iar pentru viitor luam in considerare inclusiv obtinerea unei autorizatii GMP pentru reetichetare/reambalare, precum si implementarea Directivei Europene nr. 2011/62/EU privind medicamentele contrafacute prin instituirea unui cod comunitar pentru medicamentele de uz uman.

 

Zona de retail propriu a fost consolidata intens in anul 2017, in special pentru Farmaciile REMEDIA aflate pe traseele logistice ale companiei. O atentie deosebita a fost acordata farmaciilor din Bucuresti (achizitionate in trimestrul IV 2015 si trimestrul I 2016) in vederea rentabilizarii acestora, mai ales prin relocarea in zone cu vad comercial adecvat.

Un sistem nou de monitorizare a vanzarilor orienteaza cu prioritate personalul din farmacii spre eficientizarea activitatilor. Totodata prin strategia de marketing aplicata in 2017 s-a consolidat relatia cu pacientul prin consilierea eficienta prin oferirea de recomandari asociate si sfaturi de sanatate, in parteneriat cu centre de informare si indrumare medicala pentru sanatatea pacientilor.

 

La nivel consolidat, nu exista o dependenta semnificativa a societatilor fata de un singur client. Ponderea pozitiei 1 este de 4,64% - Institutul Clinic Fundeni - urmat indeaproape de Casa Judeteana de Sanatate Hunedoara cu o pondere de 4,28%. Primii 20 clienti realizeaza impreuna o pondere de 35,69 % din vanzarile totale de marfuri.
 

2.  Situatia financiar contabila

 

Farmaceutica Remedia

 

 

 

Income Statement

dec.-15

dec.-16

dec.-17

(RON)

consolidat

consolidat

             consolidat

Sales of goods

242.835.464

253.394.546

351.353.671

Discounts given

-5.761.012

-2.153.515

-2.742.148

Net Sales

237.074.452

251.241.031

348.611.523

 

 

 

 

COGS

213.208.313

224.141.318

314.538.321

Discounts Received

-7.546.112

-4.969.675

-7.790.234

Net COGS

205.662.201

219.171.643

306.748.087

 

 

 

 

Gross Margin

31.412.251

32.069.388

41.863.436

Gross Margin (%)

13,25%

12,76%

12,01%

 

 

 

 

Other Operating Revenues

3.419.815

4.525.708

4.486.755

 

 

 

 

Personnel

-19.224.203

-20.744.028

-25.346.354

Other Operating Expenses

-13.703.867

-13.531.480

-15.385.072

Total Operating Expenses

-32.928.070

-34.275.508

-40.731.426

 

 

 

 

EBITDA

1.903.996

2.319.588

5.618.765

EBITDA Margin

0,80%

0,92%

1,61%

 

 

 

 

Depreciation

-971.005

-702.805

-752.782

Provisions - net

4.462.117

221.716

507.830

Bad debts lost

-4.473.125

-207.183

-699.364

EBIT

921.983

1.631.316

4.674.449

EBIT Margin

0,39%

0,65%

1,34%

 

 

 

 

Financial Revenues

2.806.036

569.425

364.844

Financial Expenses

-2.917.502

-616.690

-244.563

Financial income

-111.466

-47.265

120.281

EBT

810.517

1.584.051

4.794.730

EBT Margin

0,34%

0,63%

1,38%

Tax on Profit

-19.515

-316.026

-953.557

Net Profit

791.002

1.268.025

3.841.173

Net Profit Margin

0,33%

0,50%

1,10%

 

Farmaceutica Remedia

 

 

 

Balance Sheet(RON)

dec.-15

dec.-16

dec.-17

 

consolidat

consolidat

        consolidat

Total Assets

139.884.308

165.837.428

203.053.352

Cash

20.048.844

18.815.551

10.042.684

A/R

55.299.880

69.284.808

104.236.602

Inventory

24.754.163

36.923.931

49.050.811

Expenses in advance

112.345

80.725

208.513

Other Current Assets

1.379.269

996.487

976.861

Total Current Assets

    101.594.501

   126.101.502

   164.515.471

 

 

 

 

Tangible Assets

30.672.230

30.758.758

30.465.667

Intangible Assets

6.902.806

8.222.526

7.355.141

Financial Investments

714.771

754.642

717.073

Total Long-Term Assets

     38.289.807

     39.735.926

     38.537.881

 

 

 

 

A/P

95.256.774

120.533.620

152.840.873

Other ST payables

3.411.257

2.752.868

4.561.274

Payables to shareholders

217.459

205.414

214.756

ST Loans*

60.002

64.342

19.336

Current Liabilities

     98.945.492

  123.556.244

  157.636.239

 

 

 

 

LT Loans*

258.033

175.389

91.209

Other LT liabilities

1.209.566

1.273.137

1.273.137

LT Liabilities

1.467.599

1.448.526

1.364.346

Provisions

116.595

0

0

 

 

 

 

Share capital

10.608.980

10.608.980

10.608.980

Reserves

27.954.640

28.955.653

29.602.614

Profit

791.002

1.268.025

3.841.173

Equity

     39.354.622

    40.832.658

     44.052.767

Total Liabilities & Equity

 139.884.308

 165.837.428

 203.053.352

 

0

0

0

* including financial leasing

 

 

 

 

Sumele mari de incasat de la clienti (A/R) si de plata la furnizori (A/P) sunt o caracteristica a distributiei de medicamente. In conditiile in care in mod normal, in cursul anului 2017, incasarea sumelor datorate pentru livrarilor de marfuri s-a facut la un termen de cca. 3 luni (ca medie anuala).

 

Bucuresti, 15 februarie 2018                                                

                   Presedinte Consiliu de Administratie

 “TARUS” – Valentin Norbert TARUS e.U

                                                                                                                                                                                       

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.