vineri | 19 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


FARMACEUTICA REMEDIA SA - RMAH

Stadiul conformarii cu prevederile Codului de Guvernanta Corporativa la 05.05.20

Data Publicare: 05.05.2020 16:22:34

Cod IRIS: C4E10

 

  

Raport curent conform Regulamentului A.S.F. nr. 5/2018

 

Data raportului:

5.05.2020

Denumirea entitatii emitente:

Farmaceutica  REMEDIA

Sediul social:

Deva, bd. N. Balcescu, nr. 2

Numarul de telefon/fax:

0254 22 32  60       /        0254 22  61  97

Codul unic de inregistrare la ORC:

2115198

Numar de ordine in Registrul Comertului:

J20 / 700 / 1991

Capital social subscris si varsat:

10.608.980  RON

Piata reglementata:

BVB

Categoria

Standard

 

Evenimente importante de raportat:

 

Stimati investitori,

         

Farmaceutica REMEDIA S.A. aplica principiile Codului de Guvernanta Corporativa al BVB (Cod) si se preocupa permanent pentru a se conforma pe deplin.

Va rugam sa regasiti in continuare raportarea actualizata pentru anul 2020, referitoare la stadiul conformarii cu prevederile Codului.

Va multumim pentru increderea acordata.

 

Presedinte Consiliu de Administratie,                                          

 

„TARUS” – Valentin Norbert TARUS e.U.                                             

 

 

Valentin – Norbert TARUS

 

      

                                                               

Stadiul conformarii cu prevederile noului Cod de Guvernanta Coorporativa al BVB la 5 mai 2020

           

Prevederile Codului de Guvernanta Corporativa

Respecta

Nu respecta sau respecta partial

Motivatia neconformitatii si masuri preconizate pentru conformare

A.1 Toate societatile trebuie sa aiba un regulament intern al Consiliului care include termenii de referinta si responsabilitatile Consiliului si functiile cheie de conducere ale societatii, si care aplica, printre altele, principiile generale din Sectiunea A.

DA

 

 

A.2 Prevederi pentru gestionarea conflictelor de interese trebuie incIuse in regulamentul Consiliului. In orice caz, membrii Consiliului trebuie sa notifice Consiliul cu privire la orice conflicte de interese care au survenit sau pot surveni si sa se abtina de la participarea la discutii (inclusiv prin neprezentare, cu exceptia cazului in care neprezentarea ar impiedica formarea cvorumului) si de la votul pentru adoptarea unei hotarari privind chestiunea care da nastere conflictului de interese respectiv.

DA

 

 

A.3 Consiliul de Administratie trebuie sa fie format din cel putin cinci membri.

NU

 

Consiliul de Administratie al Farmaceutica REMEDIA S.A. este format din 3 membri mandatati pana la 30.04.2021.

In conditiile specifice de polarizare a pietei farmaceutice de catre jucatori internationali, Farmaceutica REMEDIA SA se confrunta cu provocari privind dezvoltare unor noi linii de business, consolidarea activitatilor de angros, rentabilizarea segmentului de retail, ceea ce necesita cheltuieli si investitii suplimentare.

 

In consecinta, Consiliul de Administratie va lua in considerare completarea numarului de membri la 5 la urmatoarele alegeri din 2021-2022.

A.4 Majoritatea membrilor Consiliului de Administratie trebuie sa nu aiba functie executiva. In cazul societatilor din Categoria Premium, nu mai putin de doi membri neexecutivi ai Consiliului de Administratie trebuie sa fie independenti. Fiecare membru independent al Consiliului de Administratie trebuie sa depuna o declaratie la momentul nominalizarii sale in vederea alegerii sau realegerii, precum si atunci cand survine orice schimbare a statutului sau, indicand elementele in baza carora se considera ca este independent din punct de vedere al caracterului si judecatii sale.

DA

 

 

A.5 Alte angajamente si obligatii profesionale relativ permanente ale unui membru al Consiliului, inclusiv pozitii executive si neexecutive in Consiliul unor societati si institutii non-profit, trebuie dezvaluite actionarilor si investitorilor potentiali inainte de nominalizare si in cursul mandatului sau.

DA

 

 

A.6 Orice membru al Consiliului trebuie sa prezinte Consiliului informatii privind orice raport cu un actionar care detine direct sau indirect actiuni reprezentand peste 5% din toate drepturile de vot. Aceasta obligatie se refera la orice fel de raport care poate afecta pozitia membrului cu privire la chestiuni decise de Consiliu.

DA

 

 

A.7 Societatea trebuie sa desemneze un secretar al Consiliului responsabil de sprijinirea activitatii Consiliului.

DA

 

 

A.8 Declaratia privind guvernanta corporativa va informa daca a avut loc o evaluare a Consiliului sub conducerea Presedintelui sau a comitetului de nominalizare si, in caz afirmativ, va rezuma masurile cheie si schimbarile rezultate in urma acesteia. Societatea trebuie sa aiba o politica/ghid privind evaluarea Consiliului cuprinzand scopul, criteriile si frecventa procesului de evaluare.

DA

 

 

A.9 Declaratia privind guvernanta corporativa trebuie sa contina informatii privind numarul de intalniri ale Consiliului si comitetelor in cursul ultimului an, participarea administratorilor (in persoana si in absenta) si un raport al Consiliului si comitetelor cu privire la activitatile acestora.

DA

 

 

A.10 Declaratia privind guvernanta corporativa trebuie sa cuprinda informatii referitoare la numarul exact de membri independenti din Consiliul de Administratie sau din Consiliul de Supraveghere.

DA

 

 

A.11 Consiliul societatilor din Categoria Premium trebuie sa infiinteze un comitet de nominalizare format din membri neexecutivi, care va conduce procedura nominalizarilor de noi membri in Consiliu si va face recomandari Consiliului. Majoritatea membrilor comitetului de nominalizare trebuie sa fie independent.

DA

 

Informatii suplimentare:

Societatea este in categoria STANDARD si are un Comitet de Nominalizare, din care un membru este neexecutiv si independent.

B.1 Consiliul trebuie sa infiinteze un comitet de audit in care cel putin un membru trebuie sa fie administrator neexecutiv independent. Majoritatea membrilor, incluzand Presedintele, trebuie sa fi dovedit ca au calificare adecvata relevanta pentru functiile si responsabilitatile comitetului. Cel putin un membru al comitetului de audit trebuie sa aiba experienta de audit sau contabilitate dovedita si corespunzatoare.

DA

 

Informatii suplimentare:

Consiliul are un Comitet de Audit format din 2 membri, Presedintele fiind administrator neexecutiv si independent.

 

B.2 Presedintele comitetului de audit trebuie sa fie un membru neexecutiv independent.

DA

 

 

B.3 In cadrul responsabilitatilor sale, comitetul de audit trebuie sa efectueze o evaluare anuala a sistemului de control intern.

DA

 

 

B.4 Evaluarea trebuie sa aiba in vedere eficacitatea si cuprinderea functiei de audit intern, gradul de adecvare al rapoartelor de gestiune a riscului si de control intern prezentate catre comitetul de audit al Consiliului, promptitudinea si eficacitatea cu care conducerea executiva solutioneaza deficientele sau slabiciunile identificate in urma controlului intern si prezentarea de rapoarte relevante in atentia Consiliului.

DA

 

 

B.5 Comitetul de audit trebuie sa evalueze conflictele de interese in legatura cu tranzactiile societatii si ale filialelor acesteia cu partile afiliate.

DA

 

Informatii suplimentare:

Comitetul de audit face evaluarea conflictelor de interese in legatura cu tranzactiile societatii si ale filialelor acesteia cu partile afiliate in baza dosarului preturilor de transfer.

B.6 Comitetul de audit trebuie sa evalueze eficienta sistemului de control intern si a sistemului de gestiune a riscului.

DA

 

 

B.7 Comitetul de audit trebuie sa monitorizeze aplicarea standardelor legale si a standardelor de audit intern general acceptate. Comitetul de audit trebuie sa primeasca si sa evalueze rapoartele echipei de audit intern

DA

 

 

B.8 Ori de cate ori Codul mentioneaza rapoarte sau analize initiate de Comitetul de Audit, acestea trebuie urmate de raportari periodice (cel putin anual) sau ad-hoc care trebuie inaintate ulterior Consiliului.

DA

 

 

B.9 Niciunui actionar nu i se poate acorda tratament preferential fata de alti actionari in legatura cu tranzactii si acorduri incheiate de societate cu actionari si afiliatii acestora.

DA

 

 

B.10 Consiliul trebuie sa adopte o politica prin care sa se asigure ca orice tranzactie a societatii cu oricare dintre societatile cu care are relatii stranse a carei valoare este egala cu sau mai mare de 5% din activele nete ale societatii (conform ultimului raport financiar) este aprobata de Consiliu in urma unei opinii obligatorii a comitetului de audit al Consiliului si dezvaluita in mod corect actionarilor si potentialilor investitori, in masura in care aceste tranzactii se incadreaza in categoria evenimentelor care fac obiectul cerintelor de raportare.

DA

 

 

B.11 Auditurile interne trebuie efectuate de catre o divizie separata structural (departamentul de audit intern) din cadrul societatii sau prin angajarea unei entitati terte independente.

DA

 

 

B.12 In scopul asigurarii indeplinirii functiilor principale ale departamentului de audit intern, acesta trebuie sa raporteze din punct de vedere functional catre Consiliu prin intermediul comitetului de audit. In scopuri administrative si in cadrul obligatiilor conducerii de a monitoriza si reduce riscurile, acesta trebuie sa raporteze direct directorului general.

DA

 

 

C.1 Societatea trebuie sa publice pe pagina sa de internet politica de remunerare si sa includa in raportul anual o declaratie privind implementarea politicii de remunerare in cursul perioadei anuale care face obiectul analizei.

DA

 

 

D.1 Societatea trebuie sa organizeze un serviciu de Relatii cu Investitorii - indicandu-se publicului larg persoana sau persoanele responsabile sau unitatea organizatorica. In afara de informatiile impuse de prevederile legale, societatea trebuie sa includa pe pagina sa de internet o sectiune dedicata Relatiilor cu Investitorii, in limbile romana si engleza, cu toate informatiile relevante de interes pentru investitori, inclusiv:

DA

 

 

D.1.1 Principalele reglementari corporative: actul constitutiv, procedurile privind adunarile generale ale actionarilor;

DA

 

 

D.1.2 CV-urile profesionale ale membrilor organelor de conducere ale societatii, alte angajamente profesionale ale membrilor Consiliului, inclusiv pozitii executive si neexecutive in consilii de administratie din societati sau din institutii non-profit;

DA

 

 

D.1.3 Rapoartele curente si rapoartele periodice (trimestriale, semestriale si anuale) - cel putin cele prevazute la punctul D.8 -inclusiv rapoartele curente cu informatii detaliate referitoare la neconformitatea cu Codul;

DA

 

 

D.1.4 lnformatii referitoare la adunarile generale ale actionarilor: ordinea de zi si materialele informative; procedura de alegere a membrilor Consiliului; argumentele care sustin propunerile de candidati pentru alegerea in Consiliu, impreuna cu CV -urile profesionale ale acestora; intrebarile actionarilor cu privire la punctele de pe ordinea de zi si raspunsurile societatii, inclusiv hotararile adoptate;

DA

 

 

D.1.5 Informatii privind evenimentele corporative, cum ar fi plata dividendelor si a altor distribuiri catre actionari, sau alte evenimente care conduc la dobandirea sau limitarea drepturilor unui actionar, inclusiv termenele limita si principiile aplicate acestor operatiuni. Informatiile respective vor fi publicate intr-un termen care sa le permita investitorilor sa adopte decizii de investitii;

DA

 

 

D.1.6 Numele si datele de contact ale unei persoane care va putea sa furnizeze, la cerere, informatii relevante;

DA

 

 

D.1.7 Prezentarile societatii (de ex., prezentarile pentru investitori, prezentarile privind rezultatele trimestriale etc.), situatiile financiare (trimestriale, semestriale, anuale), rapoartele de audit si rapoartele anuale.

DA

 

 

D.2 Societatea va avea o politica privind distributia anuala de dividende sau alte beneficii catre actionari, propusa de Directorul General sau de Directorat si adoptata de Consiliu, sub forma unui set de linii directoare pe care societatea intentioneaza sa le urmeze cu privire la distribuirea profitului net. Principiile politicii anuale de distributie catre actionari vor fi publicate pe pagina de internet a societatii.

DA

 

 

D.3 Societatea va adopta o politica in legatura cu previziunile, fie ca acestea sunt facute publice sau nu. Previziunile se refera la concluzii cuantificate ale unor studii ce vizeaza stabilirea impactului global al unui numar de factori privind o perioada viitoare (asa numitele ipoteze): prin natura sa, aceasta proiectie are un nivel ridicat de incertitudine, rezultatele efective putand diferi in mod semnificativ de previziunile prezentate initial. Politica privind previziunile va stabili frecventa, perioada avuta in vedere si continutul previziunilor. Daca sunt publicate, previziunile pot fi incluse numai in rapoartele anuale, semestriale sau trimestriale. Politica privind previziunile va fi publicata pe pagina de internet a societatii,

DA

 

 

D.4 Regulile adunarilor generale ale actionarilor nu trebuie sa limiteze participarea actionarilor la adunarile generale si exercitarea drepturilor acestora. Modificarile regulilor vor intra in vigoare, cel mai devreme, incepand cu urmatoarea adunare a actionarilor.

DA

 

 

D.5 Auditorii externi vor fi prezenti la adunarea generala a actionarilor atunci cand rapoartele lor sunt prezentate in cadrul acestor adunari.

DA

 

 

D.6 Consiliul va prezenta adunarii generale anuale a actionarilor o scurta apreciere asupra sistemelor de control intern si de gestiune a riscurilor semnificative, precum si opinii asupra unor chestiuni supuse deciziei adunarii generale

DA

 

 

D.7 Orice specialist, consultant, expert sau analist financiar poate participa la adunarea actionarilor in baza unei invitatii prealabile din partea Consiliului. Jurnalistii acreditati pot, de asemenea, sa participe la adunarea generala a actionarilor, cu exceptia cazului in care Presedintele Consiliului hotaraste in alt sens.

DA

 

 

D.8 Rapoartele financiare trimestriale si semestriale vor include informatii atat in limba romana, cat si in limba engleza referitoare la factorii cheie care influenteaza modificari in nivelul vanzarilor, al profitului operational, profitului net si al altor indicatori financiari relevanti, atat de la un trimestru la altul, cat si de la un an la altul.

DA

 

 

D.9 O societate va organiza cel putin doua sedinte/teleconferinte cu analistii si investitorii in fiecare an. Informatiile prezentate cu aceste ocazii vor fi publicate in sectiunea relatii cu investitorii a paginii de internet a societatii la data sedintelor/teleconferintelor.

DA

 

 

D.10 In cazul in care o societate sustine diferite forme de expresie artistica si culturala, activitati sportive, activitati educative sau stiintifice si considera ca impactul acestora asupra caracterului inovator si competitivitatii societatii, fac parte din misiunea si strategia sa de dezvoltare, va publica politica cu privire la activitatea sa in acest domeniu

DA

 

 

                                                                                                  

 

Presedinte Consiliu de Administratie,    `

 

„TARUS” – Valentin Norbert TARUS e.U.

 

Membrii Consiliului de Administratie

 

 Valentin – Norbert TARUS                                                         NOEL CONSULTING SRL

                                       Petru CRACIUN                       

 

Adrian-Marcel PARVU     

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.