Catre Consiliul de Administratie,
Romcarbon S.A.,
Bucuresti, Romania
RAPORT DE ASIGURARE INDEPENDENT EMIS IN CONFORMITATE CU CERINTELE REGULAMENTULUI CNVM NR.1/2006
Scopul raportului de asigurare independent
Urmare a cererii dumneavoastra, am efectuat proceduri, enumerate mai jos, cu privire la contractele incheiate de Romcarbon SA („Societatea”) cu administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu entitatile afiliate acestora, si raportate conform articolului 82 al Legii nr. 24/2017, cu privire la perioada 1 iulie 2017 – 31 decembrie 2017 conform Anexei 1. Responsabilitatea intocmirii acestei Anexe revine conducerii Societatii (denumita in continuare „Conducerea”).
Misiunea noastra a fost efectuata in conformitate cu Standardul International pentru Misiuni de Asigurare (ISAE) 3000, Misiuni de asigurare, altele decat audituri, revizuiri sau informatii financiare din perioade anterioare. Conform acestui standard, noi efectuam un numar suficient de proceduri, pe baza de esantioane, pentru a obtine o asigurare limitata cu privire la obiectivele procedurilor specifice enumerate mai jos. Avand in vedere ca aceste proceduri limitate nu sunt considerate un audit sau o revizuire a situatiilor financiare sau a oricaror parti ale acestora, date fiind limitarile inerente ale acestor proceduri, nu dam nici o opinie de audit sau de revizuire limitata asupra acestora.
Societatea a raportat la Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) acte juridice incheiate in a doua jumatate a anului 2017 cu partile afiliate, indiferent de valoarea estimata a actelor juridice (mai putin de 50.000 EUR sau mai mult de 50.000 EUR).
Procedurile efectuate
1) Obtinerea Anexei 1, cuprinzand lista tranzactiilor raportate pentru anul 2017, selectia tranzactiilor care in al doilea semestru al anului 2017 aveau valoare mai mare de 50,000 EUR si agrearea detaliilor contractelor din Anexa 1, cu contractele per se.
2) Obtinerea si revizuirea contractelor pentru a verifica daca acestea au fost autorizate corespunzator de partile contractante si verificarea acestora in ceea ce priveste: partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.
3) Obtinerea unei intelegeri corespunzatoare prin discutii cu conducerea asupra felului in care este stabilita relatia contractuala pentru contractele raportate
4) Discutii cu conducerea asupra politicilor interne ale Societatii cu privire la tranzactiile cu administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu entitatile afiliate acestora.
Rezultatele procedurilor
1) Am obtinut Anexa 1 semnata de management, am agreat detaliile contractelor aferente celui de-al doilea semestru al anului 2017, raportate in Anexa 1, cu contractele in sine. Procedurile noastre au fost aplicate doar contractelor listate in Anexa 1. Nu am efectuat nicio procedura pentru a verifica daca aceasta lista include toate tranzactiile pe care Societatea trebuie sa le raporteze conform articolului 82 al Legii nr. 24/2017. Procedurile au fost aplicate doar asupra tranzactiilor/ contractelor care in al doilea semestru al anului 2017 au totalizat mai mult de 50,000 EUR.
2) Am obtinut si revizuit contractele si am verificat daca acestea au fost autorizate corespunzator de partile contractante, partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.
3) Cu privire la punctul 3, Conducerea declara ca preturile agreate intre partile contractante au fost stabilite conform punctului 4 mai jos.
4) Cu privire la punctul 4 mai sus, pe baza discutiilor noastre cu Conducerea, intelegem ca Societatea a adoptat urmatoarele politici de preturi:
a) Spatiul a fost inchiriat catre LivingJumbo Industry SA conform contractului 619/19.04.2010 (Anexa 1), iar chiria lunara platita de LivingJumbo Industry SA are valoare similara cu chiria platita de catre LivingJumbo Industry SA cand aceasta era parte neafiliata. In al doilea semestru al anului 2017 nu au existat modificari cu privire la clauzele contractuale privind pretul in cadrul acestui contract.
b) In baza contractului 353/22.01.2016 folia de polietilena a fost vanduta catre LivingJumbo Industry SA. Conducerea ne-a informat ca acest tip de folie este livrat doar catre LivingJumbo Industry, pretul pentru folia de polietilena fiind stabilit in anexa contractului si negociat cu LivingJumbo Industry SA.
c) In baza contractului 899 / 04.02.2010 si a actului aditional nr.8, granulele de polipropilena au fost vandute catre LivingJumbo Industry SA, iar pretul de vanzare este calculat pe baza costului de achizitie de la furnizor (incluzand pretul transportului, 16.50 EUR) plus o marja de 0.5%.
d) Energie electrica, energie termica, apa si apa evacuata au fost vandute catre LivingJumbo Industry SA in baza contractului nr.2586/1/12.07.2005 (Anexa 1) la un pret egal cu costul direct (energie electrica de la furnizor si costuri de mentenanta) plus costul indirect (pierderi) si cheltuieli generale, fara marja. Acelasi mecanism de pret este folosit atat cu partile afiliate cat si cu partile neafiliate.
e) Energie termica, apa evacuata, apa si energie electrica au fost vandute catre LivingJumbo Industry SA in baza contractului nr. 5648/24.11.2015 (Anexa A) la un pret egal cu costul direct (energie electrica de la furnizor si costuri de mentenanta) plus costul indirect (pierderi) si cheltuieli generale, fara marja. Acelasi mecanism de pret este folosit atat cu partile afiliate cat si cu partile neafiliate.
f) Energo Install presteaza catre Romcarbon SA servicii de exploatare statii trafo pe baza contractului 1841/29.12.2009 si a actului aditional 1/21.06.2016. Pretul este determinat luand in calcul numarul de salariati, numarul de ore lucratoare, tariful orar la care se adauga o parte de cheltuieli fixe lunare. Tariful orar se determina pe baza salariului mediu al specialistilor implicati. Costurile fixe reprezinta echivalentul materialelor de curatare, al articolelor de inventar, al echipamentului de lucru, al costurilor de instruire, al tichetelor cadou si al altor cheltuieli.
g) Energo Install presteaza catre Romcarbon SA servicii de exploatare statii pompe apa pe baza contractului 1839/29.12.2009 si a actului aditional 1/2016. Pretul este determinat luand in calcul numarul de salariati, numarul de ore lucratoare, tariful orar la care se adauga o parte de cheltuieli fixe lunare. Tariful orar se determina pe baza salariului mediu al specialistilor implicati. Costurile fixe reprezinta echivalentul materialelor de curatare, al articolelor de inventar, al echipamentului de lucru, al costurilor de instruire, al tichetelor cadou si al altor cheltuieli.
h) Au avut loc achizitii de deseuri de la Living Jumbo Industry pe baza contractului 521/19.08.2016. Managementul ne-a informat ca preturile pentru deseuri sunt stabilite in anexa contractului, fiind negociate cu Living Jumbo Industry SA si sunt similare cu preturile utilizate in tranzactiile cu clientii neafiliati.
Concluzie
Pe baza procedurilor efectuate, de noi, descrise in acest raport, cu privire la contractele ce sunt cuprinse in Anexa 1 pentru perioada 1 iulie 2017 – 31 decembrie 2017, nu am identificat nimic care sa ne faca sa credem ca:
a) Detaliile contractuale raportate de catre Conducere catre ASF, cuprinse in Anexa 1 nu sunt in conformitate cu contractele selectate.
b) Contractele nu au fost autorizate corespunzator de partile contractante.
c) Contractele nu contin prevederi privind termenii si conditiile care guverneaza relatiile contractuale intre partile afiliate, cum ar fi: partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.
d) Preturile convenite intre parti nu au fost acceptate de comun acord pe baza tipului de produse si a altor termeni si conditii.
Intrucat procedurile de mai sus nu constituie un audit sau o revizuire efectuate in conformitate cu Standardele Internationale pentru Audit sau Standardele Internationale pentru misiunile de revizuire, nu ne exprimam nici o opinie asupra oricaror situatii financiare ale Societatii ca urmare a efectuarii acestor proceduri. In consecinta, acest raport se refera numai la documentele, informatiile financiare precizate mai sus si nu se extinde asupra oricaror situatii financiare ale Societatii, in intregime sau oricaror parti ale acestora.
In cazul in care am fi efectuat proceduri aditionale sau in cazul in care am fi efectuat un audit sau revizuire a situatiilor financiare in conformitate cu Standardele Internationale pentru Audit sau Standardele Internationale pentru misiunile de revizuire, este posibil sa fi avut constatari aditionale, pe care vi le-am fi raportat. Munca noastra este limitata la proceduri efectuate cu privire la informatiile prezentate si raportul nostru se refera la constatari faptice.
Procedurile si constatarile din acest raport trebuie considerate in contextul scopului pentru care aceste proceduri sunt efectuate si, in consecinta, nu trebuie considerate ca baza unica pentru formarea de concluzii.
Prezentul raport este adresat Conducerii Societatii si Consiliului de Administratie al acesteia. Raportul nostru are exclusiv scopul unic prezentat in paragrafele de mai sus si nu este menit folosirii de alte persoane decat cele care au convenit asupra procedurilor sau care inteleg suficienta procedurilor pentru scopurile lor. In limita maxima permisa de lege, nu acceptam sau nu ne asumam responsabilitatea fata de nici o parte, alta decat Societatea, pentru munca noastra sau pentru constatarile raportate. Prezentul raport a fost emis exclusiv cu scopul prezentat in prima sectiune a acestui raport si nu poate fi utilizat sau distribuit pentru nici un alt scop sau utilizat ca referinta de catre nici o alta parte externa cu exceptia unor scopuri interne ale Societatii si a depunerii la Autoritatea de Supraveghere Financiara si Bursa de Valori Bucuresti.
Deloitte Audit S.R.L.
Bucuresti, Romania
29 Ianuarie 2018