marți | 23 aprilie, 2024 |
Starea pietei: DESCHISA

Stiri Piata


ROMCARBON SA - ROCE

Raport auditor - art. 82, Legea 24/2017, S 2 2018

Data Publicare: 31.01.2019 18:51:47

Cod IRIS: D0C85

ROMCARBON S.A.

 

RAPORT DE ASIGURARE INDEPENDENT

LA 31 DECEMBRIE 2018

 

Catre Consiliul de Administratie,

Romcarbon S.A.,

Bucuresti, Romania

 

 

RAPORT DE ASIGURARE INDEPENDENT EMIS IN CONFORMITATE CU CERINTELE REGULAMENTULUI ASF NR.5/2018

 

 

 

 

Scopul raportului de asigurare independent

Urmare a cererii dumneavoastra, am efectuat proceduri, enumerate mai jos, cu privire la contractele incheiate de Romcarbon SA („Societatea”) cu administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu entitatile afiliate acestora, si raportate conform articolului 82 al Legii nr. 24/2017, cu privire la perioada 1 iulie 2018 – 31 decembrie 2018 conform Anexei 1. Responsabilitatea intocmirii acestei Anexe revine conducerii Societatii (denumita in continuare „Conducerea”).

 

Misiunea noastra a fost efectuata in conformitate cu Standardul International pentru Misiuni de Asigurare (ISAE) 3000, Misiuni de asigurare, altele decat audituri, revizuiri sau informatii financiare din perioade anterioare. Conform acestui standard, noi efectuam un numar suficient de proceduri, pe baza de esantioane, pentru a obtine o asigurare limitata cu privire la obiectivele procedurilor specifice enumerate mai jos. Avand in vedere ca aceste proceduri limitate nu sunt considerate un audit sau o revizuire a situatiilor financiare sau a oricaror parti ale acestora, date fiind limitarile inerente ale acestor proceduri, nu dam nici o opinie de audit sau de revizuire limitata asupra acestora.

 

Societatea a raportat la Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) acte juridice incheiate in a doua jumatate a anului 2018 cu partile afiliate, indiferent de valoarea estimata a actelor juridice (mai putin de 50.000 EUR sau mai mult de 50.000 EUR).

 

Responsabilitatea Societatii

Conducerea Societatii este responsabila pentru punerea la dispozitie a tuturor dovezilor justificative in scopul prezentului raport legate de detaliile contractuale si preturile convenite intre Romcarbon si administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu entitatile afiliate acestora , cat si pentru definirea, implementarea si mentinerea controalelor interne pe care le considera necesare, fara denaturari semnificative cauzate de fraude sau erori, pentru a se asigura ca termenele si conditiile care guverneaza relatiile contractuale intre parti, precum si aplicarea acestora sunt gestionate in mod transparent. Conducerea Societatii este, de asemenea, responsabila pentru respectarea cerintelor legislatiei in vigoare aplicabila activitatii sale.

 

Criteriile

·      Detaliile contractuale raportate de catre Conducere catre ASF, cuprinse in Anexa 1 sunt in conformitate cu contractele selectate.

·      Contractele au fost autorizate corespunzator de partile contractante.

·      Contractele contin prevederi privind termenii si conditiile care guverneaza relatiile contractuale intre partile afiliate, cum ar fi: partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.

·      Preturile convenite intre parti au fost acceptate de comun acord pe baza tipului de produse si a altor termeni si conditii.

Responsabilitate Deloitte

 

1.    Responsabilitatea noastra este de a raporta asupra conformitatii detaliilor contractuale raportate de catre Conducere catre ASF, cu contractele selectate si incheiate de Societate cu administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu entitatile afiliate acestora. Misiunea noastra a fost efectuata in conformitate cu Standardul International pentru Misiuni de Asigurare numarul 3000 - „Misiunile de asigurare altele decat auditurile sau revizuirile informatiilor financiare istorice” („ISAE 3000”). Procedurile noastre au fost efectuate astfel incat sa obtinem o asigurare limitata conform careia termenele si conditiile care guverneaza relatiile contractuale intre partile contractuale, precum si aplicarea acestora sunt gestionate in mod transparent, sunt fundamentate si sunt rezonabile conform criteriilor mai sus mentionate („Criteriile”). Procedurile selectate depind de rationamentul nostru profesional. O analiza include examinarea dovezilor corespunzatoare pe baza de test. Consideram ca dovezile pe care le-am obtinut sunt suficiente si adecvate pentru a oferi o baza pentru concluzie.

 

2.    Am aplicat Standardul International privind Controlul Calitatii si am mentinut, in consecinta, un sistem complet de control al calitatii, inclusiv politici si proceduri documentate cu privire la respectarea cerintelor etice, a standardelor profesionale si a legilor si reglementarilor aplicabile. Am respectat cerintele de independenta si alte cerinte etice prevazute de Codul Etic al Profesionistilor Contabili emis de Consiliul pentru Standarde Internationale de Etica pentru Contabili, care are la baza principiile fundamentale de integritate, obiectivitate, competenta profesionala si diligenta, confidentialitate si conduita profesionala.

 

 

Procedurile efectuate

 

1)        Obtinerea Anexei 1, cuprinzand lista tranzactiilor raportate pentru anul 2018, selectia tranzactiilor care in al doilea semestru al anului 2018 aveau valoare mai mare de 50.000 EUR si agrearea detaliilor contractelor din Anexa 1, cu contractele per se.

2)        Obtinerea si examinarea contractelor pentru a verifica daca acestea au fost autorizate corespunzator de partile contractante si verificarea acestora in ceea ce priveste: partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.

3)        Obtinerea unei intelegeri corespunzatoare prin discutii cu conducerea asupra felului in care este stabilita relatia contractuala pentru contractele raportate

4)        Discutii cu conducerea asupra politicilor interne ale Societatii cu privire la tranzactiile cu administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu entitatile afiliate acestora.

 

Rezultatele procedurilor

 

1)         Am obtinut Anexa 1 semnata de management, am agreat detaliile contractelor aferente celui de-al doilea semestru al anului 2018, raportate in Anexa 1, cu contractele in sine. Procedurile noastre au fost aplicate doar contractelor listate in Anexa 1. Nu am efectuat nicio procedura pentru a verifica daca aceasta lista include toate tranzactiile pe care Societatea trebuie sa le raporteze conform articolului 82 al Legii nr. 24/2017. Procedurile au fost aplicate doar asupra tranzactiilor/ contractelor care in al doilea semestru al anului 2018 au totalizat mai mult de 50.000 EUR.

2)         Am obtinut si examinat contractele si am verificat daca acestea au fost autorizate corespunzator de partile contractante, partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.

3)         Cu privire la punctul 3, Conducerea declara ca preturile agreate intre partile contractante au fost stabilite conform punctului 4 mai jos.

4)         Cu privire la punctul 4 mai sus, pe baza discutiilor noastre cu Conducerea, intelegem ca Societatea a adoptat urmatoarele politici de preturi:

 

a)         Spatiul a fost inchiriat catre LivingJumbo Industry SA conform contractului 619/19.04.2010, iar chiria lunara platita de LivingJumbo Industry SA are valoare similara cu chiria platita de catre LivingJumbo Industry SA cand aceasta era parte neafiliata. In al doilea semestru al anului 2018 nu au existat modificari cu privire la clauzele contractuale privind pretul in cadrul acestui contract.

 

b)         In baza contractului 353/22.01.2016 folia de polietilena a fost vanduta catre LivingJumbo Industry SA. Conducerea ne-a informat ca acest tip de folie este livrat doar catre LivingJumbo Industry SA, pretul pentru folia de polietilena fiind negociat cu LivingJumbo Industry SA si stabilit luand in calcul pretul pietei, timpul de livrare si calitatea produsului.

 

c)         In baza contractului 899 / 04.02.2010 si a actului aditional nr.11, granulele de polipropilena au fost vandute catre LivingJumbo Industry SA, iar pretul de vanzare este calculat pe baza costului de achizitie de la furnizor (incluzand pretul transportului, 16,50 EUR) plus o marja de 0,50%.

 

d)         Energie electrica, energie termica, apa si apa evacuata au fost vandute catre LivingJumbo Industry SA in baza contractului nr.2586/1/12.07.2005 la un pret egal cu costul direct (energie electrica de la furnizor si costuri de mentenanta) plus costul indirect (pierderi) si cheltuieli generale, fara marja. Acelasi mecanism de pret este folosit atat cu partile afiliate cat si cu partile neafiliate.

 

e)         Energie termica, apa evacuata, apa si energie electrica au fost vandute catre LivingJumbo Industry SA in baza contractului nr. 5648/24.11.2015 la un pret egal cu costul direct (energie electrica de la furnizor si costuri de mentenanta) plus costul indirect (pierderi) si cheltuieli generale, fara marja. Acelasi mecanism de pret este folosit atat cu partile afiliate cat si cu partile neafiliate.

 

f)           In 2018, RC Energo Install SRL a prestat catre Romcarbon SA servicii de exploatare statii trafo pe baza contractului 1841/29.12.2009 si a actelor aditionale 1/21.06.2016 si 1/16.02.2018. Pretul este determinat luand in calcul numarul de salariati, numarul de ore lucratoare, tariful orar la care se adauga o parte de cheltuieli fixe lunare. Tariful orar se determina pe baza salariului mediu al specialistilor implicati. Costurile fixe reprezinta echivalentul materialelor de curatare, al articolelor de inventar, al echipamentului de lucru, al costurilor de instruire, al tichetelor cadou si al altor cheltuieli.

 

g)         In 2018, RC Energo Install SRL a prestat catre Romcarbon SA servicii de exploatare statii pompe apa pe baza contractului 1839/29.12.2009 si a actelor aditionale 1/2016 si 1/16.02.2018. Pretul este determinat luand in calcul numarul de salariati, numarul de ore lucratoare, tariful orar la care se adauga o parte de cheltuieli fixe lunare. Tariful orar se determina pe baza salariului mediu al specialistilor implicati. Costurile fixe reprezinta echivalentul materialelor de curatare, al articolelor de inventar, al echipamentului de lucru, al costurilor de instruire, al tichetelor cadou si al altor cheltuieli.

 

h)      Romcarbon SA a achizitionat produse de tipul „big bags” de la furnizorul LivingJumbo Industry SA, in baza unor comenzi. Pretul a fost determinat in baza negocierilor, a cantitatii comandate si a timpului de livrare.

 

i)        Romcarbon SA a achizitionat servicii IT prin contractul 4088/30.12.2013 incheiat cu Info Tech Solutions SRL. Info Tech Solutions SRL practica aceleasi tarife in relatie cu partile afiliate si neafiliate.

 

j)          Romcarbon SA a achizitionat deseuri PE/ PP de la LivingJumbo Industry SA pe baza contractului  J521/19.08.2016. Aceleasi tarif este folosit atat cu partile afiliate cat si cu partile neafiliate.

 

k)      Romcarbon SA achizitioneaza servicii de la RC Energo Install SRL pe baza de comenzi. Pretul acestor servicii este determinat pe baza de cheltuieli directe, cheltuieli indirecte si marja de profit 5%.

l)        Romcarbon SA a vandut bunuri (ex: Huse regranulat color) catre LivingJumbo Industry pe baza de comenzi. Romcarbon SA a vandut acest produs doar catre LivingJumbo Industry SA, tranzactia fiind una singulara. Pretul a fost determinat prin negociere intre parti luand in calcul costul de productie si o marja de profit de 5%.

m)    Romcarbon SA a incheiat cu LivingJumbo Industry SA un contract de imprumut 2951/03.08.2018 pe o durata de 12 luni. Rata dobanzii a fost determinata pe baza dobanzii medii platita de Romcarbon SA la imprumuturile bancare contractate la banci (luand in calcul soldul la 31 Iulie 2018).

n)      Romcarbon SA a incheiat cu RC Energo Install SRL un contract de imprumut 3013/03.09.2018 pe o durata de 6 luni. Rata dobanzii a fost determinata pe baza dobanzii medii platita de Romcarbon SA la imprumuturile bancare contractate la banci (luand in calcul soldul la 31 Iulie 2018).

 

Concluzie

 

Pe baza procedurilor efectuate, de noi, descrise in acest raport, cu privire la contractele ce sunt cuprinse in Anexa 1 pentru perioada 1 iulie 2018 – 31 decembrie 2018, nu am identificat nimic care sa ne faca sa credem ca, sub toate aspectele semnificative:

 

a)         Detaliile contractuale raportate de catre Conducere catre ASF, cuprinse in Anexa 1 nu sunt in conformitate cu contractele selectate.

b)         Contractele nu au fost autorizate corespunzator de partile contractante.

c)         Contractele nu contin prevederi privind termenii si conditiile care guverneaza relatiile contractuale intre partile afiliate, cum ar fi: partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.

d)         Preturile convenite intre parti nu au fost acceptate de comun acord pe baza tipului de produse si a altor termeni si conditii.

 

Intrucat procedurile de mai sus nu constituie un audit sau o revizuire efectuate in conformitate cu Standardele Internationale pentru Audit sau Standardele Internationale pentru misiunile de revizuire, nu ne exprimam nici o opinie asupra oricaror situatii financiare ale Societatii ca urmare a efectuarii acestor proceduri. In consecinta, acest raport se refera numai la documentele, informatiile financiare precizate mai sus si nu se extinde asupra oricaror situatii financiare ale Societatii, in intregime sau oricaror parti ale acestora.

 

In cazul in care am fi efectuat proceduri aditionale sau in cazul in care am fi efectuat un audit sau revizuire a situatiilor financiare in conformitate cu Standardele Internationale pentru Audit sau Standardele Internationale pentru misiunile de revizuire, este posibil sa fi avut constatari aditionale, pe care vi le-am fi raportat. Munca noastra este limitata la proceduri efectuate cu privire la informatiile prezentate si raportul nostru se refera la constatari faptice.

 

Procedurile si constatarile din acest raport trebuie considerate in contextul scopului pentru care aceste proceduri sunt efectuate si, in consecinta, nu trebuie considerate ca baza unica pentru formarea de concluzii.

 

Prezentul raport este adresat Conducerii Societatii si Consiliului de Administratie al acesteia.  Raportul nostru are exclusiv scopul unic prezentat in paragrafele de mai sus si nu este menit folosirii de alte persoane decat cele care au convenit asupra procedurilor sau care inteleg suficienta procedurilor pentru scopurile lor. In limita maxima permisa de lege, nu acceptam sau nu ne asumam responsabilitatea fata de nici o parte, alta decat Societatea, pentru munca noastra sau pentru constatarile raportate. Prezentul raport a fost emis exclusiv cu scopul prezentat in prima sectiune a acestui raport si nu poate fi utilizat sau distribuit pentru nici un alt scop sau utilizat ca referinta de catre nici o alta parte externa cu exceptia unor scopuri interne ale Societatii si a depunerii la Autoritatea de Supraveghere Financiara si Bursa de Valori Bucuresti.

 

 

Deloitte Audit S.R.L.

 

Bucuresti, Romania

31 ianuarie 2019

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.