COMUNICAT DE PRESA
13 Noiembrie 2019
Sphera Franchise Group inregistreaza cel mai mare profit trimestrial de la listarea pe Bursa
Evenimente-cheie:
- Vanzarile comparabile la nivel de restaurante (“like-for-like”) ale brandurilor Sphera au crescut cu 6,8% in T3 si cu 8,2% in primele 9 luni
- Profitul de exploatare in restaurante* a crescut cu 38% in T3 si cu 18% in primele 9 luni
- EBITDA* normalizata a crescut cu 45% in T3 si cu 26% in primele 9 luni
- Profitul net* a crescut cu 47% in T3 si cu 18% in primele 9 luni
*) Excluzand impactul din adoptarea IFRS 16.
Sphera Franchise Group („Sphera”) a inregistrat o crestere cu 25,9% a vanzarilor consolidate, la 694 milioane lei, in primele noua luni ale anului 2019, dupa ce vanzarile din T3 au crescut cu 23,5% fata de anul precedent. Performanta pe primele noua luni a fost sprijinita de cresterea continua a vanzarilor USFN Romania (restaurantele KFC) (+17,1% fata de anul precedent), USFN Italia (restaurantele KFC din Italia), (+222%) si CFF (restaurantele Taco Bell) (+184%), in timp ce vanzarile ARS (restaurantele Pizza Hut) au avansat cu 7.1% Y/Y.
„Rezultatele solide ale Sphera reflecta angajamentul nostru de a genera valoare pentru clientii nostri si, prin acest lucru, pentru actionarii nostri. Vom continua sa demonstram capacitatea noastra de a face fata conditiilor de piata din ce in ce mai dificile si sa crestem pe mai departe activitatea noastra in mod solid, indeplinindu-ne obligatiile fata toate partile interesate”, a declarat Georgios Argentopoulos, CEO al Sphera Franchise Group.
Imbunatatirea rezultatelor in primele noua luni ale anului are la baza performanta solida a companiei din trimestrul trei, cand toate marcile Sphera Franchise Group au generat EBITDA pozitiva, inclusiv noile linii de business KFC Italia si Taco Bell.
In baza unor marje superioare in restaurante, EBITDA* normalizata a crescut cu 45% fata de anul precedent pana la 30,5 milioane lei, acesta fiind cel mai bun rezultat trimestrial al companiei de la listarea sa la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) in T4-2017. In aceeasi perioada, vanzarile consolidate au crescut cu 23,5% pana la 249 milioane lei, iar vanzarile comparabile au crescut cu 6,8%.
„Aceste rezultate au fost obtinute de echipa noastra capabila si dedicata. Sunt mandru de ei si mandru sa fac parte din aceasta echipa. Vom continua pe aceasta cale”, a adaugat Argentopoulos.
In T3-2019, vanzarile comparabile au fost sustinute de cresterea cu 7,7% a vanzarilor KFC Romania, cu 1,0% a vanzarilor Pizza Hut, cu 5,9% a vanzarilor KFC Italia si cu 22% a vanzarilor Taco Bell.
Profitul de exploatare in restaurante* s-a majorat cu 18,3% pana la nivelul de 88,2 milioane lei in primele noua luni din 2019, atingand 12,7% din vanzari. In acelasi timp, EBITDA* normalizata a crescut cu 26,0% pana la 67,2 milioane lei, iar profitul net* a crescut cu 17,9% pana la 38,2 milioane lei.
In T3-2019, profitul de exploatare in restaurante* s-a majorat cu 38,5% pana la nivelul de 38,8 milioane lei, EBITDA* normalizata a crescut cu 45,1% pana la 30,5 milioane lei, iar profitul net* a crescut cu 47,4% pana la 20,1 milioane lei.
Contact:
For more information, please contact:
Andrada Busuioc
Head of Corporate Division, Golin Bucharest
E-mail: abusuioc@golin.com