Nr. 2631/06.04.2017
RAPORT CURENT
conform Regulamentului C.N.V.M. nr. 1/2006
Data raportului: 06.04.2017
S.I.F. Transilvania S.A.
Sediul social: str. Nicolae Iorga nr. 2, Brasov 500057
Telefon: 0268/41.55.29, 41.61.71; Fax: 0268/47.32.15; 47.32.16
Locatie WEB: www.siftransilvania.ro
CUI/Cod de inregistrare fiscala: RO3047687
Numarul de ordine in Registrul Comertului: J08/3306/92
Capital social subscris si varsat: 218.428.666,40 lei
Piata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti (Simbol SIF3)
Eveniment important de raportat: Revizuirea ordinii de zi a A.G.E.A. convocata pentru data de 28/29 aprilie 2017
Avand in vedere solicitarea A.S.F. de revizuire a ordinii de zi a Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor S.I.F. „Transilvania” S.A., Directoratul societatii intrunit in sedinta din 06.04.2017 a decis revizuirea ordinii de zi a sedintei A.G.E.A. convocata pentru data de 28/29.04.2017, conform celor de mai jos:
Directoratul
Societatii de Investitii Financiare „Transilvania” S.A.,
cu sediul in Brasov, str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Brasov, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Brasov sub numarul J08/3306/1992, avand Codul de inregistrare fiscala RO3047687, in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, republicata in 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 92 alin. (6) al Legii nr. 24/2017 si prevederile art. 14 din Actul Constitutiv al societatii, la solicitarea A.S.F., completeaza ordinea de zi a Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor convocata pentru data de 28/29.04.2017 prin publicarea convocatorului initial in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a nr. 934/21.03.2017, in ziarul national Bursa si in ziarul local Transilvania Expres din 21.03.2017 si pe website-ul societatii la adresa www.siftransilvania.ro, prin revizuirea propunerilor de modificare ale alin. (1) al art. 15 si alin. (2) al art. 19 din Actul Constitutiv, prevazute la pct. 3 al ordinii de zi, astfel:
1. Alin. (1) al art. 15 se modifica si va avea urmatorul continut:
“Art. 15 - (1) Societatea este administrata in sistem dualist de catre un Directorat sub controlul Consiliului de Supraveghere. Mandatul membrilor Consiliului de Supraveghere este acordat pentru o perioada de 4 ani. Consiliul de Supraveghere este format din 7 persoane fizice, care trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) detine experienta relevanta, de minimum 5 ani, in domeniul pietei de capital, financiar-bancar sau al administrarii investitiilor;
b) nu este condamnata sau nu se afla in curs de urmarire penala in cazuri referitoare la: (i) infractiuni prevazute de legislatia financiar-bancara, inclusiv infractiuni prevazute de legislatia referitoare la spalarea banilor si finantarea terorismului; (ii) infractiuni contra patrimoniului sau alte infractiuni specifice domeniului economic/financiar; (iii) infractiuni prevazute de legislatia fiscala; (iv) alte infractiuni prevazute de legislatia privind societatile, falimentul, insolventa, precum si de cea privind protectia consumatorului;
c) nu face obiectul unor investigatii sau anchete administrative relevante anterioare sau in curs de desfasurare, actiuni de punere in aplicare a legii sau impunerea unor sanctiuni administrative pentru nerespectarea dispozitiilor aplicabile activitatilor reglementate de legislatia financiar-bancara;
d) nu face obiectul unor anchete relevante anterioare sau in curs de desfasurare, actiuni de punere in aplicare a legii din partea altor organisme de reglementare sau profesionale;
e) nu se afla in situatii de incompatibilitate prevazute de legislatia aplicabila administratorilor de fonduri de investitii alternative.”
2. Alineatul (2) al art. 19 se modifica si va urmatoarea redactare:
“(2) Membrii Directoratului, precum si persoanele care ii inlocuiesc pe acestia, trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute la alin. (1) al art. 15 din prezentul Act Constitutiv, sa aiba o experienta de minimum cinci ani in domeniul administrarii de investitii sau in domeniul pietei de capital si sa incheie o asigurare de raspundere profesionala, in limita echivalentului in lei a 300.000 euro. Primele de asigurare vor fi suportate de societate.”
Astfel, sedinta Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor convocata pentru data de 28/29.04.2017, ora 1230,, care isi va desfasura lucrarile in Municipiul Brasov, b-dul Alexandru Vlahuta nr. 10 (sediul International Trade & Logistic Center) si la care au dreptul sa participe si sa voteze persoanele care au calitatea de actionari inregistrati in registrul actionarilor societatii la sfarsitul zilei de 10.04.2017, va avea urmatoarea ordine de zi:
1. Alegerea secretariatului de sedinta, conform art. 129 din Legea nr. 31/1990, format din trei membri, respectiv Gavril Ola, Mihaela Susan si Simona Modval, cu datele de identificare disponibile la sediul societatii, domnul Gavril Ola urmand sa fie ales secretarul sedintei care va intocmi Procesul-verbal al adunarii;
2. Alegerea comisiei de numarare a voturilor exprimate in cadrul sedintei A.G.E.A., compusa din trei membri, respectiv Mielu Dobrin, Florian Serac si Gheorghe Rusu, cu datele de identificare disponibile la sediul societatii;
3. Aprobarea modificarii si completarii actului constitutiv al societatii, dupa cum urmeaza:
3.1. Art. 10 alin. (3) se modifica si va avea urmatorul continut:
(3) Fiecare actionar are dreptul la dividende proportional cu cota sa de participare la capitalul social. Fixarea dividendelor si termenul in care acestea se vor plati actionarilor, se vor decide prin hotarare a adunarii generale. S.I.F. “Transilvania” in calitate de societate platitoare a dividendelor are dreptul sa-si deduca, din sumele de platit ca dividende, cheltuielile justificate de efectuarea platii. Plata dividendelor si a oricaror sume cuvenite detinatorilor de valori mobiliare emise de S.I.F. “Transilvania” se va realiza prin intermediul depozitarului central si al participantilor la sistemul de compensare-decontare si registru, conform legii.
3.2. Alin. (1) al art. 15 se modifica si va avea urmatorul continut:
Art. 15 - (1) Societatea este administrata in sistem dualist de catre un Directorat sub controlul Consiliului de Supraveghere. Mandatul membrilor Consiliului de Supraveghere este acordat pentru o perioada de 4 ani. Consiliul de Supraveghere este format din 7 persoane fizice, care trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) detine experienta relevanta, de minimum 5 ani, in domeniul pietei de capital, financiar-bancar sau al administrarii investitiilor;
b) nu este condamnata sau nu se afla in curs de urmarire penala in cazuri referitoare la: (i) infractiuni prevazute de legislatia financiar-bancara, inclusiv infractiuni prevazute de legislatia referitoare la spalarea banilor si finantarea terorismului; (ii) infractiuni contra patrimoniului sau alte infractiuni specifice domeniului economic/financiar; (iii) infractiuni prevazute de legislatia fiscala; (iv) alte infractiuni prevazute de legislatia privind societatile, falimentul, insolventa, precum si de cea privind protectia consumatorului;
c) nu face obiectul unor investigatii sau anchete administrative relevante anterioare sau in curs de desfasurare, actiuni de punere in aplicare a legii sau impunerea unor sanctiuni administrative pentru nerespectarea dispozitiilor aplicabile activitatilor reglementate de legislatia financiar-bancara;
d) nu face obiectul unor anchete relevante anterioare sau in curs de desfasurare, actiuni de punere in aplicare a legii din partea altor organisme de reglementare sau profesionale;
e) nu se afla in situatii de incompatibilitate prevazute de legislatia aplicabila administratorilor de fonduri de investitii alternative.
3.3. Alin (4) al art. 15 se modifica si va avea urmatorul continut:
(4) Consiliul de Supraveghere are puteri depline in supravegherea activitatii Directoratului referitoare la luarea oricaror decizii de gestiune si administrare - conform regulii judecatii de afaceri - adoptate in vederea realizarii obiectului de activitate al societatii, in afara celor pe care legea le da in mod expres adunarii generale a actionarilor si/sau directoratului.
3.4. In art. 15 se introduce un nou alineat, alin. (5), care va avea urmatorul continut:
(5) Consiliul de Supraveghere are urmatoarele responsabilitati de baza cu privire la aplicarea principiilor guvernantei corporative:
(i) supravegheaza si este responsabil pentru realizarea managementului strategic al societatii si indeplinirea obiectivelor stabilite;
(ii) avizeaza planul de afaceri al societatii si evalueaza pozitia financiara a societatii;
(iii) stabileste criteriile relevante de monitorizare a rezultatelor activitatii Directoratului si a societatii in ansamblu si evalueaza anual modul de aplicare a acestora;
(iv) se asigura ca exista un cadru adecvat de verificare a modului in care se aplica legislatia specifica privind raportarea catre A.S.F. si de verificare a informatiilor transmise catre A.S.F. la solicitarea acesteia, privind anumite actiuni intreprinse de societate;
(v) analizeaza adecvarea, eficienta si actualizarea sistemului de administrare a riscului in vederea gestionarii eficiente a activelor detinute de societate, precum si modul de administrare a riscurilor aferente la care aceasta este expusa;
(vi) aproba apetitul si limitele tolerantei la risc ale societatii, precum si procedura pentru identificarea, evaluarea, monitorizarea, gestionarea si raportarea riscurilor semnificative la care este sau poate fi expusa societatea;
(vii) analizeaza adecvarea, eficienta si actualizarea sistemului de control intern-conformitate, astfel incat sa asigure independenta acestuia fata de structurile organizatorice operationale si cele de suport din cadrul societatii;
(viii) supravegheaza respectarea cerintelor privind externalizarea /delegarea unor activitati operationale sau functii, atat inainte de efectuarea acesteia, cat si pe toata durata externalizarii/delegarii;
(ix) analizeaza si stabileste politica de remunerare a societatii, astfel incat aceasta sa corespunda strategiei de afaceri, obiectivelor si intereselor pe termen lung si sa cuprinda masuri pentru prevenirea aparitiei conflictelor de interese;
(x) se asigura ca la nivelul societatii exista o strategie de comunicare care respecta cerintele legale aplicabile;
(xi) se asigura de dezvoltarea standardelor etice si profesionale pentru a se asigura un comportament profesional si responsabil la nivelul societatii in vederea prevenirii aparitiei conflictelor de interese;
(xii) evalueaza semestrial planurile pentru asigurarea continuitatii activitatii si pentru situatiile de urgenta la nivelul societatii.
3.5. Alin. (2) si alin. (6) ale art. 17 se modifica si va avea urmatorul continut:
(2) Convocarea, in vederea intrunirii consiliului de supraveghere, va fi transmisa membrilor cu suficient timp inainte de data intrunirii. Acest termen si modalitatea de lucru a consiliului vor fi stabilite prin Regulamentul de functionare al Consiliului de Supraveghere.
...
(6) Participarea la reuniunile consiliului de supraveghere poate avea loc si prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanta, in sistem teleconferinta, daca doua treimi din numarul membrilor consiliului de supraveghere nu se opune. Continutul procesului-verbal intocmit dupa o astfel de sedinta va fi confirmat in scris de catre toti membrii Consiliului de supraveghere care au participat la sedinta.
3.6. Alin. (1)-(2) si (4) ale art. 19 se modifica si vor avea urmatorul continut:
(1) Consiliul de supraveghere numeste un directorat format din minim 3 membri. Dupa cum va stabili Consiliul de Supraveghere, unul dintre acestia va fi numit Presedinte executiv, si avand si functia de Director General, iar unul Vicepresedinte executiv, inlocuitor al presedintelui si avand functia de Director General Adjunct. Mandatul membrilor directoratului este acordat pentru o perioada de 4 ani, putand fi reinnoit pentru noi perioade de 4 ani.
(2) Membrii Directoratului, precum si persoanele care ii inlocuiesc pe acestia, trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute la alin. (1) al art. 15 din prezentul Act Constitutiv, sa aiba o experienta de minimum cinci ani in domeniul administrarii de investitii sau in domeniul pietei de capital si sa incheie o asigurare de raspundere profesionala, in limita echivalentului in lei a 300.000 euro. Primele de asigurare vor fi suportate de societate.
...
(4) In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre Presedintele Directoratului sau un alt membru al Directoratului desemnat in acest sens si este angajata prin doua semnaturi (doi membri ai Directoratului sau un membru al directoratului si conducatorul compartimentului functional care a intocmit respectivul document).
3.7. In cadrul art. 19 se introduc trei alineate noi, alin. (11)-(13), care vor avea urmatorul continut:
(11) Convocarea, in vederea intrunirii directoratului, va fi transmisa membrilor cu suficient timp inainte de data intrunirii. Acest termen si modalitatea de lucru a directoratului vor fi stabilite prin Regulamentul de functionare al Directoratului.
(12) Membrii Directoratului isi vor exercita mandatul personal, cu loialitate si in interesul societatii. Prin exceptie, un membru al directoratului poate reprezenta la sedintele directoratului numai un singur membru absent, pe baza unei procuri speciale, valabila numai pentru o anumita sedinta a directoratului.
(13) Cel putin jumatate dintre membrii Directoratului trebuie sa fie prezenti pentru ca deciziile sa fie valabile. Deciziile Directoratului vor fi luate in mod valabil prin votul afirmativ al majoritatii membrilor prezenti sau reprezentati la respectiva intalnire a Directoratului. In cazul unei egalitati de voturi, presedintele Directoratului sau inlocuitorul desemnat al Presedintelui va avea votul decisiv.
4. Aprobarea datei de 19.05.2017 ca data de inregistrare (ex date 18.05.2017), in conformitate cu prevederile legale aplicabile, pentru stabilirea actionarilor asupra carora se rasfrang efectele hotararilor adoptate;
5. Imputernicirea d-lui Mihai FERCALA, Presedinte Executiv/Director General, pentru semnarea Hotararii Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor si efectuarea formalitatilor de publicitate si inregistrare a acesteia.
Ordinea de zi revizuita a adunarii generale, modelul de imputerniciri speciale, formularele de buletine de vot prin corespondenta si proiectul hotararii A.G.E.A. vor fi disponibile incepand cu data de 07 aprilie 2017 pe site-ul societatii www.siftransilvania.ro, la sectiunea „A.G.E.A. Aprilie 2017”, cat si la sediul societatii.
Celelalte aspecte privind organizarea si desfasurarea A.G.E.A. cuprinse in convocatorul initial raman neschimbate.
Presedintele Directoratului,
|
Vicepresedinte al Directoratului,
|
dr. ec. Mihai FERCALA
|
dr. ec. Iulian STAN
|