SIF MUNTENIA SA
COMUNICAT
cu privire la initierea procedurii de selectie a auditorului financiar
conform dispozitiilor Regulamentului (UE) nr. 537/2014
si ale Normei ASF nr. 27/2015 in vederea numirii
de catre Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor
Consiliul de administratie al SAI Muntenia Invest SA in calitate de administrator al Societatii de Investitii Financiare MUNTENIA S.A., persoana juridica romana cu sediul social in Bucuresti, Splaiul Unirii nr.16, sector 4, inmatriculata la Oficiul Registrul Comertului Bucuresti sub nr. J40/27499/1992, CUI 3168735, in considerarea dispozitiilor Regulamentului (UE) nr.537/2014 si ale Normei ASF nr. 27/2015, cu avizul prealabil al Consiliului Reprezentantilor Actionarilor SIF MUNTENIA SA, a decis initierea procedurii de selectie a auditorului financiar pentru anii financiari 2017-2019, in vederea numirii de catre Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor si stabilirea duratei contractului de audit financiar.
Scopul acestui Comunicat este de a invita potentialii candidati sa depuna ofertele in vederea selectiei firmei ce va fi recomandata Adunarii Generale a Actionarilor SIF MUNTENIA SA in vederea numirii.
Procesul de selectie va fi coordonat de catre Comitetul de Audit.
Fiecare auditor participant trebuie sa depuna o oferta scrisa in care vor fi prezentate abilitatile, elementele cheie ale serviciilor si echipei, precum si onorariul propus. Fiecare participant va suporta costurile asociate depunerii ofertei.
La procesul de selectie pot participa exclusiv auditorii persoane juridice avizati de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, conform Normelor acesteia.
Mai multe detalii asupra informatiilor/documentelor care trebuie incluse in ofertele scrise ale firmelor participante sunt prezentate in Anexa la prezentul comunicat.
Ofertele vor fi depuse incepand cu data de 20.06.2017, ora 8.00, pana la data de 30.06.2017, ora 12.00, la sediul societatii - Bucuresti, Splaiul Unirii nr.16, sector 4, cam. 104, sau pe adresele de e-mail relatii@sifmuntenia.ro, ioana.petrescu@munteniainvest.ro.
Comitetul de audit va analiza ofertele depuse in functie de criteriile profesionale necesare si va selecta cea mai buna oferta. Oferta selectata va fi recomandata Consiliului de administratie al SAI Muntenia Invest SA. Ulterior obtinerii avizului Consiliului Reprezentantilor Actionarilor SIF MUNTENIA SA, va fi publicat materialul privind nominalizarea auditorului financiar ce urmeaza a fi supus numirii de catre Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor.
Toate intrebarile si cererile de informatii suplimentare pot fi adresate doamnei Ioana Petrescu, consilier juridic la SAI Muntenia Invest SA, la adresa de email: ioana.petrescu@munteniainvest.ro.
SIF MUNTENIA, prin administratorul sau
SAI Muntenia Invest SA
GABRIELA GRIGORE
Director General
Compartimentul de Control Intern
Claudia Jianu
ANEXA la Comunicatul cu privire la initierea procedurii de selectie a auditorului financiar
1. Documentul de oferta trebuie sa includa cel putin urmatoarele informatii:
Detaliile firmei:
· Descrieti experienta in industrie si prezentati o baza de clienti relevanta;
· Descrieti in rezumat beneficiile pe care SIF Muntenia le-ar putea avea in urma selectarii firmei;
· Descrieti organizarea si structura firmei in masura in care este relevant pentru acest angajament.
Resurse
· Prezentati numele partenerului-cheie de audit, locatia si experienta relevanta a acestuia;
· Descrieti planificarea detaliata a angajamentului;
· Descrieti planificarea succesiunii si masuri pentru asigurarea continuitatii personalului pe toata perioada desfasurarii angajamentului (pentru exercitiile financiare 2017-2019).
Abordare:
· Prezentati intelegerea nevoilor si riscurilor afacerii;
· Descrieti procesele interne ale auditorului menite sa asigure furnizarea de servicii de audit personalizate, receptive si aliniate la nevoile specifice ale SIF Muntenia, masurarea performantelor si imbunatatirea continua;
· Descrieti modul de colaborare al auditorul cu Comitetul de audit si Auditorul intern;
· Descrieti modul in care auditorul va folosi tehnologia pentru furnizarea serviciilor;
· Descrieti modul si termenele raportarii de catre auditor a constatarilor si/sau a transmiterii recomandarilor catre management.
Tranzitia (daca este cazul):
· Descrieti procesul de tranzitie de audit;
· Descrieti experienta anterioara in ceea ce priveste tranzitiile de audit ale companiilor similare;
· Descrieti planul de tranzitie.
Asigurarea calitatii
· Descrieti procesele interne utilizate pentru asigurarea calitatii;
· Descrieti abordarea firmei dvs. pentru rezolvarea problemelor de contabilitate si de raportare financiara.
Independenta si guvernare
· Descrieti practici interne pentru asigurarea respectarii cerintelor de independenta si a lipsei de conflicte de interese;
· Descrieti serviciile care pot fi considerate in mod rezonabil ca nu incalca principiul independentei si planul propus in gestionarea acestora (i.e. serviciile non-audit);
· Prezentati confirmarea formala de catre auditor in sensul asigurarii tuturor masurilor necesare pentru a-si asigura independenta.
2. Dosarul pentru depunerea ofertelor auditorilor financiari va contine cel putin:
a. Document eliberat de catre C.A.F.R. care atesta calitatea de auditor financiar persoana juridica, valabil pe anul in curs;
b. Certificat constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului, nu mai vechi de 30 zile, cu starea la zi a persoanei juridice, in original;
c. Document eliberat de C.A.F.R. care sa cuprinda mentiuni referitoare la calificativul acordat la ultima evaluare realizata;
d. Contract de asigurare de raspundere civila profesionala, in copie;
e. Cazier judiciar si cazier fiscal al auditorului in termenul legal de valabilitate, in original;
f. Curriculum vitae, semnat si datat, precum si documentele prevazute la lit. a), e), h) pentru partenerul-cheie de audit;
g. Declaratie pe propria raspundere sub semnatura olografa a partenerului-cheie de audit din care sa rezulte ca nu a fost sanctionat/nu a primit interdictii din partea autoritatilor romane sau straine privind activitatile de audit financiar desfasurate in ultimii 3 ani;
h. Declaratie pe propria raspundere, sub semnatura olografa, a auditorului si a partenerului-cheie, din care sa rezulte ca nu se afla in vreuna dintre situatiile de incompatibilitate ori de conflict de interese prevazute de legislatia in vigoare;
i. Declaratie pe propria raspundere a partenerelui-cheie de audit, sub semnatura olografa, din care sa rezulte ca nu mai detine calitatea de partener-cheie de audit/detine calitatea de partener-cheie de audit pentru alte entitati.
3. Oferta financiara pentru auditare:
Estimari separate ale onorariilor totale privind:
· Revizuirea rezultatelor semestriale ale SIF Muntenia intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS, Norma 39/2015), la 30.06.2018 si 30.06.2019;
· Auditarea Situatiilor financiare intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS, Norma 39/2015) individuale ale SIF Muntenia pentru anii financiari 2017, 2018 si 2019;
· Auditarea Situatiilor financiare consolidate intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS, Norma 39/2015) ale SIF Muntenia pentru anii financiari 2017, 2018 si 2019. Estimarea onorariilor va include toate procedurile de audit necesare in vederea auditarii Situatiilor financiare consolidate, inclusiv procedurile de audit aferente raportarilor financiare pentru consolidare pregatite de filialele SIF Muntenia;
· Prezentarea generala a programului si calendarul facturarilor.
Oferta va contine valoarea fara TVA si va fi exprimata in lei.
Detalii privind activitatea SIF Muntenia, inclusiv filialele acesteia, se gasesc pe pagina de web a societatii: www.sifmuntenia.ro