vineri | 19 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. - SNN

Raport curent privind material aferent punctului 13 ordinea de zi AGOA

Data Publicare: 09.06.2017 12:23:05

Cod IRIS: 65E8D

Data raport: 09.06.2017

Denumirea entitatii emitente: Societatea Nationala NUCLEARELECTRICA S.A.

Sediul social: Strada Polona nr. 65, Sector 1, Bucuresti

Numarul de telefon/fax: 021-203.82.00 / 021 – 316.94.00

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: 10874881

Numar de ordine in Registrul Comertului: J40/7403/1998

Capital social subscris si varsat: 3.015.138.510 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti

 

Catre:             Bursa de Valori Bucuresti

                        Autoritatea de Supraveghere Financiara

 

 

Eveniment important de raportat:

 

Informare privind punctul 13 de pe ordinea de zi a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor din data 11.07.2017, punct introdus pe ordinea de zi la solicitarea Ministerului Energiei transmisa prin adresa nr. 101864/TFP/12.05.2017 inregistrata la SNN cu nr. 5769/12.05.2017

 

 

SN Nuclearelectrica SA (“SNN”) anunta investitorii si actionarii ca a publicat pe site-ul propriu, in sectiunea Relatii cu Investitorii, Informatii referitoare la AGA, pentru Adunarea Generala a Actionarilor din data de 11.07.2017, nota privind punctul 13 de pe ordinea de zi a AGOA, punct introdus la solicitarea Ministerului Energiei 101864/TFP/12.05.2017 inregistrata la SNN cu nr. 5769/12.05.2017.

 

Prin adresa mentionata, Ministerul Energiei a solicitat Consiliului de Administratie al SNN urmatoarele:

(i)                 sa formuleze propuneri de redistribuire/distribuire a dividendelor, in conformitate cu prevederile art. II si art. III din OUG nr. 29/2017, insotite de raportul de fundamentare a acestor propuneri, intocmit de catre Consiliul de Administratie si conducerea executiva, in vederea pregatirii mandatului pentru Adunarea Generala a Actionarilor si

 

(ii)               in temeiul prevederilor art. 119 din Legea Societatilor nr. 31/1990, cu modificarile si completarile ulterioare, sa convoace Adunarea Generala a Actionarilor pentru a supune aprobarii actionarilor propunerea de redistribuire/distribuire a dividendelor.”

 

 

Astfel, cu privire la propunerea de distribuire a dividendelor in conformitate cu prevederile art. II si art. III din OUG nr. 29/2017, Consiliul de Administratie si conducerea executiva  ale  SNN propun sa nu se distribuie dividende suplimentare din rezerve si din rezultatul reportat, sumele disponibile fiind necesare proiectelor de investitii pe termen mediu si lung ale SNN, asa cum rezulta din nota anexata acestui raport curent.

 

 

 

Daniela Lulache

Director General

 

 

 Anexa 1

 

Nota privind propunerea Consiliului de Administratie 

referitoare la distribuirea dividendelor

in conformitate cu prevederile art. II si art. III din OUG nr. 29/2017

 

 

 

I.                    Cadrul legal si competente

 

Guvernul Romaniei a adoptat in 30 martie 2017 Ordonanta de urgenta nr. 29/2017 (“OUG 29/2017”) pentru modificarea art 1. alin. (1) lit. g) din Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, si pentru modificarea art. 1 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, astfel:

 

-          OG nr. 64/2001:

 

o   Art. 1 alin. (1) lit. g) prevede faptul ca “profitul nerepartizat pe destinatiile prevazute la lit. a) – f) se repartizeaza la alte rezerve si constituie sursa proprie de finantare, putand fi redistribuit ulterior sub forma de dividende sau varsaminte la bugetul de stat in cazul regiilor autonome”.

 

Conform OUG nr. 29/2017:

 

-          Art. II: sumele repartizate in anii anteriori la alte rezerve in conditiile art.1 alin. (1) lit. g) din OG nr. 64/2001, existente la data intrarii in vigoare a OUG 29/2017, se pot redistribui sub forma de dividende incepand cu aprobarea situatiilor financiare ale anului 2016;

-          Art. III: rezultatul reportat existent in sold la data de 31 decembrie a fiecarui an poate fi distribuit sub forma de dividend incepand cu aprobarea situatiilor financiare ale anului 2016, inclusiv pentru rezultatul reportat reflectat in situatiile financiare ale anului 2016.

 

Astfel, in urma aprobarii OUG 29/2017 care modifica si completeaza OG 64/2001 s-a creat posibilitatea, in cazul companiilor cu capital majoritar de stat, sa distribuie sub forma de dividende rezerve care au constituit surse proprii de finantare, precum si sume din rezultatul reportat.

 

In conformitate cu prevederile art. 111 alin. 1 lit. a) din Legea societatilor nr. 31/1990 republicata (“Legea 31/1990”), cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in conformitate cu art. 13 alin. (2) lit. b) din Actul Constitutiv al S.N. Nuclearelectrica S.A., Adunarea Generala a Actionarilor stabileste repartizarea profitului net si fixeaza dividendul.

 

Astfel, Adunarea Generala a Actionarilor S.N. Nuclearelectrica S.A. (“SNN” sau “Societatea”), poate decide distribuirea suplimentara de dividende din alte rezerve si rezultatul reportat incepand cu aprobarea situatiilor financiare ale anului 2016.

 

Ministerul Energiei, in calitate de actionar majoritar al SNN, a solicitat Consiliului de Administratie, urmatoarele:

 

(i)                 sa formuleze propuneri de redistribuire/distribuire a dividendelor, in conformitate cu prevederile art. II si art. III din OUG nr. 29/2017, insotite de raportul de fundamentare a acestor propuneri, intocmit de catre Consiliul de Administratie si conducerea executiva, in vederea pregatirii mandatului pentru Adunarea Generala a Actionarilor si

(ii)               in temeiul prevederilor art. 119 din Legea Societatilor nr. 31/1990, cu modificarile si completarile ulterioare, sa convoace Adunarea Generala a Actionarilor pentru a supune aprobarii actionarilor propunerea de redistribuire/distribuire a dividendelor.

 

II. Prezentare

 

In vederea formularii prezentei propuneri, Consiliul de Administratie al SNN a avut in vedere urmatoarele informatii si sustineri prezentate de conducerea executiva:

 

(i)                 Situatia sumelor aflate in conturile de “Alte rezerve reprezentand surse proprii de finantare” si in contul de “Rezultat reportat” la 31 decembrie 2016

 

La data de 31 decembrie 2016, SNN are 146.714.458 lei in contul de “alte rezerve”, din care 128.915.264 lei “alte rezerve reprezentand surse proprii de finantare”, respectiv partea din profit repartizata in anii anteriori la “alte rezerve reprezentand surse proprii de finantare”. Tot la aceeasi data, SNN are 3.664.453.196 lei in conturile de rezultat reportat cumulat. Prin urmare, din sumele reflectate in aceste conturi s-ar putea efectua distributii suplimentare la dividende in baza prevederilor antementionate.

 

(ii)               Disponibilitati banesti la 31 martie 2017

 

La 31 martie 2017, SNN are disponibilitati banesti de 275.697.727 lei (numerar si echivalente de numerar); la acestea se adauga depozite bancare cu maturitatea peste 3 luni in suma de 1.386.070.605 lei. Astfel, soldul disponibilitatilor banesti, la care se adauga investitiile pe termen scurt sub forma depozitelor bancare cu maturitatea peste 3 luni, la 31 martie 2017 este in suma de 1.661.768.332 lei; dintre acestea, depozitele colaterale pentru diverse scrisori de garantie sunt in suma totala de 36.396.860 lei.

 

(iii)             Imprumuri bancare

 

La 31 martie 2017, soldul imprumuturilor bancare (atat portiunea pe termen lung cat si cea pe termen scurt) era in cuantum de 1.275.453.199 lei. Aceste imprumuturi beneficiaza de garantia statutului si sunt rambursate din surse proprii SNN. Maturitatea finala a acestor credite este la orizontul anului 2024.

 

(iv)             Investitii

 

Cheltuielile pentru investitii aprobate pentru anul 2017, precum si prognoza pentru anii 2018 si 2019, asa cum rezulta din Anexa nr. 4 la BVC pentru anul 2017 aprobat de AGA SNN prin Hotararea nr. 1/29.03.2017 sunt dupa cum urmeaza:

 

Nr. Crt.

Program de investitii

(cf. Anexa 4 BVC 2017, aprobat prin Hotararea AGA nr. 1/29.03.2017) – sume in lei


2017
 


2018
 


2019
 

1

CHELTUIELI PENTRU INVESTITII, din care:

440.717.830

554.344.861

701.447.842

2

- Cheltuieli privind obiectivele de investitii

231.593.375

344.319.201

491.422.182

3

- Rambursari de rate aferente creditelor pentru investitii

209.124.455

210.025.660

210.025.660

 

In cadrul cheltuielilor privind obiectivele de investitii sunt incluse obiectivele majore de investitii din planul de administrare (perioada 2013-2017), precum si obiective de importanta strategica majora cum ar fi “Extinderea duratei de viata a Unitatii 1 prin retubarea reactorului si retehnologizarea sistemelor principale” ( “Retehnologizare U1”), “Contributie initiala la capitalul social al companiei de proiect de tip joint-venture (JVco) pentru proiectul Unitatilor 3 si 4” (“Proiect U 3&4”) si “Instalatie detritiere D2O (aferenta Unitatilor 1 si 2)” (“Detritiere U1&2”), astfel:

 

Nr.crt.

Denumire investitie (sume in lei)

Program investitii 2017

Program investitii 2018

Program

investitii 2019

1

Depozit intermediar de combustibil ars (*)

23.742.887

15.409.638

12.098.898    

2

Modernizare si extindere sistem de protectie fizica (*)

16.150.000

29.413.139

31.500.000    

3

Imbunatatirea raspunsului CNE Cernavoada, respectiv a functiilor de securitate nucleara in cazul evenimentelor din afara bazelor de proiectare ca urmare a accidentului nuclear survenit la centrala nucleara Fukushima 1, Japonia (*)

41.079.000

45.460.795

-      

4

Extinderea duratei de viata a Unitatii 1 prin retubarea reactorului si retehnologizarea sistemelor principale (studii prefezabilitate si fezabilitate)

4.000.126

44.692.430

41.478.572    

5

Contributie initiala la capitalul social al companiei de proiect de tip joint-venture (JVco) pentru proiectul Unitatilor 3 si 4

8.920.000

-

-      

6

Instalatie detritiere D2O (U1+U2)

-

66.713.855

317.459.158    

TOTAL investitii majore si de importanta strategica majora

    93.892.013    

201.689.857

402.536.628

(*) Obiective majore de investitii, conform Planului de Administrare 2013-2017

   
             

 

Pe termen scurt si mediu, SNN trebuie sa finanteze proiecte importante de investitii, dincolo de investitiile de mentinere a capacitatii de operare existente si de suportare a serviciului datoriei la creditele contractate pentru finalizare Unitatii 2. Cele mai importante proiecte de investitii din perspectiva efortului investitional sunt:

 

-          Instalatia de detritiere, avand o valoare estimata totala de circa 170 milioane EUR;

 

-          Proiectul de retehnologizare a Unitatii 1 cu o valoare estimata de 1,2-1,5 miliarde EUR, valoare estimata pe baza analizei comparative cu alti producatori de energie nucleara care folosesc aceeasi tehnologie.

 

Astfel, pe termen scurt, o decizie finala de investitii trebuie luata in legatura cu instalatia de detritiere, iar pe termen mediu o decizie finala de investitii pentru retehnologizarea Unitatii 1 (decizia de principiu privind retehnologizarea U1 si inceperea lucrarilor pregatitoare a fost aprobata de AGA in data 23 decembrie 2013).

 

Proiectele majore de investitii au riscuri asociate, ca urmare a duratelor lungi de derulare, complexitatii lor tehnice si operationale, ca urmare a diversitatii resurselor implicate, precum si ca urmare a posibilitatii identificarii altor nevoi pe parcursul derularii lor.

 

De asemenea, cu toate ca investitii precum retehnologizarea Unitatii 1 presupun oprirea acesteia pentru o perioada de circa 2 ani, ceea ce duce la reducerea unor costuri aferente operarii centralei, cheltuieli, precum cheltuielile cu salariile, trebuie mentinute la un nivel care sa asigure retentia de personal inclusiv pe perioada opririi unitatii, in vederea asigurarii expertizei si experientei necesare, precum si a numarului suficient de personal necesar pentru perioada normala de activitate a celor doua unitati, astfel incat pe perioada retehnologizarii nevoile pentru sustinerea activitatii cu o singura unitate in functiune vor fi mai mari.

 

(v)               Distribuirea de dividende

 

In perioada 2002-2012, SNN nu a distribuit dividende actionarilor sai, deoarece nu au fost intrunite conditiile legale pentru distributia de dividende.

 

SNN a inceput sa plateasca dividende actionarilor sai, incepand cu anul 2013. Situatia dividendelor declarate incepand cu anul 2013 este prezentata in continuare:

 

Anul

Dividende declarate (RON)

Rata de distribuire din profitul net (%)

2013

             340.957.135    

85,16%

2014

               90.366.312     

71,22%

2015

               99.499.571    

70,10%

2016

               99.499.571    

92,76%

Total 2013 - 2016

             630.322.589    

79,81%

*) Rata de distribuire este calculata prin raportarea dividendelor declarate la profitul net al exercitiului financiar la care s-a adaugat (pentru reintregire) provizionul de participare a salariatilor la profit si din care s-au dedus alocarile la rezerva legala si la rezerve reprezentand facilitate fiscale, pentru fiecare exercitiu financiar, dupa caz.

 

Astfel, se poate observa ca in perioada de 4 ani cuprinsa intre 2013 si 2016, SNN a platit dividende in valoare de 630.322.589 lei, cu rate de repartizare intre 70,1% si 92,8% din profitul distribuibil, rezultand o rata medie de repartizare de aproape 80%.

 

OG 64/2001 prevede o rata de repartizare minima de 50% din profitul net, iar pentru anii financiari 2013 si 2016, prin memorandum de guvern s-a stabilit ca rata minima de repartizare sa fie de 85%, respectiv 90%.

 

Distributia profitului catre actionari trebuie sa aiba in vedere o alocare echilibrata intre dividende si retinerea de profit pentru surse proprii de finantare.

 

O parte din sursele financiare disponibile ale SNN (disponibilitati banesti si depozite bancare) provine din sursele atrase cu ocazia listarii companiei la BVB in anul 2013; suma atrasa cu ocazia listarii a fost de 312.478.099 lei, din care: 281.003.950 lei reprezentand capital social iar diferenta de 31.474.149 lei prime de emisiune.

 

Mentinerea ratelor mari de distributie a profitului in jurul mediei de 80% in urmatoarele perioade presupune ca sursele de finantare din profit sa fie limitate, iar acesta sa nu mai reprezinte sursa consistenta pentru finantarea de investitii.

 

Astfel, distribuirea de dividende suplimentare, in conformitate cu prevederile art. II si art. III din OUG nr. 29/2017, din alte rezerve si rezultatul reportat ar putea conduce la:

 

-       necesitatea anularii unor depozite bancare avand maturitati peste termenul de plata care ar fi stabilit de Adunarea Generala a Actionarilor, in situatia necorelatii acestui termen de plata cu maturitatile acestor active, cu consecinta pierderii financiare a dobanzii la termen si a nerealizarii de venituri financiare din dobanzi conform bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul 2017 aprobat, aspect care trebuie asumat de actionari;

 -       scaderea semnificativa a rezervelor financiare disponibile inclusiv pentru rambursarea imprumuturilor bancare, ceea ce ar putea conduce la necesitatea achitarii acestora de catre statul roman, in calitate de garant, in cazul unor dificultati financiare majore ale sociatetii, care sa afecteze capacitatea de rambursare proprie;

 

-       decapitalizarea societatii prin distribuirea de rezerve, care poate afecta proiectele strategice ale SNN, din perspectiva sanselor de finantare/co-finantare cu contributii proprii.

 

Avand in vedere considerentele indicate mai sus, cel putin pana la luarea unor decizii de investitii finale in legatura cu proiectele de investitii strategice si securizarea finantarii acestora, coroborat cu scaderea gradului de indatorare prin rambursarea creditelor contractate cu garantia statului,  nu este oportuna distribuirea de sume sub forma de dividende, din alte surse altele decat profitul curent al fiecarui exercitiu financiar.

 

III. Propunerea Consiliului de Administratie referitoare la distribuirea dividendelor, in conformitate cu prevederile art. II si art. III din OUG nr. 29/2017

Avand in vedere considerentele indicate mai sus, fundamentate de conducerea executiva, Consiliul de Administratie propune sa nu se distribuie dividende suplimentare din rezerve si din rezultatul reportat, in conformitate cu prevederile art. II si art. III din OUG nr. 29/2017.

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.