miercuri | 24 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


SOCEP S.A. - SOCP

Raport trimestrul 1 2020

Data Publicare: 15.05.2020 18:03:22

Cod IRIS: F1BC9

RAPORTUL TRIMESTRIAL

PRIVIND REZULTATELE FINANCIARE

CONFORM  REGULAMENTULUI  A.S.F.  NR.5/2018

PENTRU TRIMESTRUL  I  2020

       Data raportului …………………………............................................. 15.05.2020

Denumirea emitentului ……………......................................….......... SOCEP S.A.

Sediul social …………………………….........    Constanta, Incinta Port, Dana 34

Nr. telefon/fax ………………………….................   0374.416142 / 0241.693759

Cod unic de inregistrare …………….................................................. RO 1870767

Nr. ordine Registrul Comertului ……............................................ J 13 / 643 / 1991

Capital social subscris si varsat …….... 34.342.574,40 lei impartit in 343.425.744                                                                          actiuni   nominative  dematerializate   cu                                                                                       valoare nominala de 0,10 lei/actiune

Piata tranzactionare ………………….. B.V.B., categoria Standard, simbol SOCP

 

 

SINTEZA A INDICATORILOR ECONOMICO – FINANCIARI

 

1.                 SITUATIA ECONOMICO – FINANCIARA

a) Principalele elemente de bilant si ale contului de profit si pierdere, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, se prezinta dupa cum urmeaza:                                                                                                  

 

INDICATORI

U.M.

31.03.2019

31.03.2020

I.         ACTIVE TOTALE

lei

196.479.859

357.337.877

1.1.

Active imobilizate

155.490.176

305.790.651

1.2.

Stocuri

1.080.410

1.291.259

1.3.

Creante

14.535.539

20.039.837

1.4.

Casa si conturi banci

24.867.238

30.059.400

1.5.

Cheltuieli in avans

506.496

156.730

1.6.

Investitii pe termen scurt

0

0

II.        PASIVE TOTALE

lei

196.479.859

357.337.877

2.1.

Capitaluri proprii

163.878.563

176.025.500

2.2.

Datorii totale

32.059.644

181.074.692

2.3.

Venituri in avans

23.329

22.006

2.4.

Provizioane

518.323

215.679

 

 

b) Contul de profit si pierderi

 

 

 

INDICATORI

U.M.

31.03.2019

31.03.2020

I.

CIFRA DE AFACERI

lei

17.991.895

18.071.217

II.

VENITURI TOTALE

18.948.122

19.760.018

III.

CHELTUIELI TOTALE

14.721.560

17.339.197

IV.

PROFIT BRUT

4.226.562

2.420.821

 

 

Dintre activele cu pondere de cel putin 5% din total active fac parte constructiile si terenurile (9,04 %), instalatiile si masinile (12,01 %), activele in curs de executie (11,90%) iar ca elemente de cheltuieli cu o pondere de cel putin 10% din vanzarile nete (cifra de afaceri) fac parte cheltuiala cu personalul (38,96 %), cheltuiala cu prestatiile externe (14,38  %), cheltuielile cu materii prime si materiale (13,47 %) si cheltuieli cu amortizarea (19,37 %).

 

           La trimestrul I 2020 societatea inregistreaza provizioane in suma totala de 764.475 lei, dupa cum urmeaza:

 

- Provizioane pentru beneficii angajati                      = 548.796 lei

- Alte provizioane                                                     =     5.784 lei

- Alte provizioane salariati                                        = 100.895 lei

- Alte provizioane dosare juridice                             = 100.000 lei

Provizionul pentru beneficii angajati in suma de 548.796 lei este constituit pentru sumele ce urmeaza a fi acordate personalului societatii, la nivelul a trei salarii de incadrare pentru fiecare angajat, primite la data pensionarii, iar alte provizioane salariati reprezinta sumele aferente concediului de odihna neefectuat de catre salariati aferent perioadelor anterioare.

c) Indicatori economico-financiari

INDICATORI

MODUL DE CALCUL

REZULTATE

31.03.2019

31.03.2019

1.

Lichiditatea curenta

Active curente/Datorii curente

3,37

2,72

2.

Grad indatorare

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital propriu

 

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital angajat

 

12,49

 

 

 

11,10

 

92,27

 

 

 

47,99

3.

Viteza de rotatie a debitelor clienti

Sold mediu clienti

------------------------ x 90

Cifra de afaceri

 

73,60

 

81,56

4.

Viteza de rotatie a activelor imobilizate

Cifra afaceri/Active imobilizate

0,12

0,06

 

 

2.                 ANALIZA ACTIVITATII

 

2.1.     In primul trimestru al anului 2020 s-a inregistrat o crestere a Traficului portuar cu 33 mii to, 4,83% fata de perioada similara a anului anterior. Situatia comparativa pe grupe de marfuri se prezinta astfel:

 

 

GRUPE MARFURI

U.M.

31.03.2019

31.03.2020

I.         TRAFIC PORTUAR TOTAL

mii to

683

716

1.1.

Marfuri generale

268

363

1.2.

Marfuri containerizate

280

298

1.3.

Produse minerale

135

55

II.        NUMAR CONTAINERE

 

19.616

21.379

III.       TEU-ri CONTAINERE

 

33.932

35.442

 

Din structura pe grupe de marfuri se constata o crestere a ponderii marfurilor generale, a marfurilor containerizate si o scadere a ponderii produselor minerale in total trafic portuar. Primele doua categorii de marfuri au inregistrat o crestere in valori absolute fata de perioada similara a anului trecut, Marfurile generale cu 35,44%, Marfurile containerizate cu 6,42%, in timp ce produsele minerale au marcat o scadere cu 59,25 %.

 

Pe grupe de servicii situatia comparativa a cifrei de afaceri se prezinta astfel:

 

GRUPE SERVICII

U.M.

31.03.2019

31.03.2020

I. TOTAL CIFRA DE AFACERI

lei

17.991.895

18.071.217

1.1.

Manipulari

13.878.501

16.392.149

1.2.

Depozitari

3.929.621

1.502.541

1.3.

Alte servicii

101.048

92.816

1.4.

Zona Sud Agigea

82.725

83.711

 

In total cifra de afaceri, se inregistreaza o modificare a ponderii fata de aceeasi perioada a anului precedent, a tuturor elementelor. Fata de aceeasi perioada a anului 2019, societatea a inregistrat o usoara crestere, de 0,44% a cifrei de afaceri, pe fondul modificarii structurii acesteia, ca urmare a cresterii ponderii veniturilor din manipulare, de la 77% la 91% si diminuarea ponderii veniturilor din depozitare, de la 22% la 9%.

 

2.2. Cheltuielile de capital efectuate pana la 31.03.2020 au vizat in principal achizitionarea unor echipamente, insa ponderea importanta este reprezentata de demararea investitiei privind Terminalul de cereale.

Societatea isi continua politica de investitii prin achizitionarea de noi echipamente in vederea imbunatatirii productivitatii muncii.

Cheltuielile de capital se regasesc in Programul de investitii si au fost finantate din surse proprii.

 

2.3.     Pentru perioada imediat urmatoare nu intrevedem evenimente, tranzactii sau schimbari economice care sa afecteze in mod semnificativ veniturile din exploatare, cu exceptia faptului ca: in AGEA din data de 06.01.2020 s-a aprobat de principiu fuziunea prin absorbtie de catre societatea SOCEP SA a societatii Casa de Expeditii Phoenix SA cu sediul in mun. Constanta, Incinta Port, jud.Constanta, avand numar de inregistrare in Registrul Comertului J13/703/1991 si cod unic de inregistrare RO 1878000, la valoarea evaluata.

In urma acestei hotarari se va majora capitalul social de la 34.342.574,40 la 35.399.149 prin emiterea de noiactiuni.

          La data elaborarii situatiilor financiare si-au exercitat dreptul de retragere din societate actionari ce detin un numar de 7.768.732 actiuni, ce urmeaza a fi rascumparate cu valoare de 4.087.906,78 lei.

          La data intocmirii situatiilor financiare exista un risc de afectare a activitatii societatii, urmare a efectelor globale si nationale a epidemiei de Covid 19. In acest sens, managementul companiei a implementat proceduri de protejare a salariatilor, si are in vedere masuri de gestionare a resurselor in corelatie cu evolutia situatiei, astfel incat sa se limiteze impactul asupra rezultatelor financiare, cat si al asigurarii continuitatii activitatii societatii.

 

 

3.      TRANZACTII SEMNIFICATIVE                                                                                                                                                                                         

           In AGEA din data de 06.01.2020 s-a aprobat fuziunea prin absorbtie de catre societatea SOCEP SA a societatii Casa de Expeditii Phoenix SA cu sediul in mun. Constanta, Incinta Port, jud.Constanta, avand numar de inregistrare in Registrul Comertului J13/703/1991 si cod unic de inregistrare RO 1878000, la valoarea evaluata.

                                  

 

4.      APROBARI SI ANEXE

 

           Prezentul raport a fost autorizat pentru publicare de catre Directorat, la data de 15.05.2020. Notele explicative fac parte integranta din situatiile financiare individuale. Anexe:

-    Situatia pozitiei financiare la 31.03.2020;

-    Situatia rezultatului global la 31.03.2020;

-    Situatia modificarii capitalurilor proprii la 31.03.2020;

-    Situatia Fluxurilor de numerar la 31.03.2020;

-    Notele explicative la situatiile financiare intocmite la 31.03.2020.

Situatiile financiare individuale la 31.03.2020 sunt intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare financiara adoptate de Uniunea Europeana si O.M.F.P. NR.2844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Raportarile financiar-contabile nu sunt auditate.

 

Rezultate financiare aferente trimestrului I 2020, pot fi consultate pe website-ul societatii www.socep.ro, sectiunea „Investitori – Raportari financiare BVB - 2020 - Trimestriale” incepand cu data de 15.05.2020 dupa orele 18:00 precum si la link-ul de mai jos:

 

 Director General                                                                   Director economic

  Dorinel Cazacu                                                                     Cristian-Mihai Ududec

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.