RAPORT CURENT CONFORM REGULAMENTULUI A.S.F. 5/2018
· DESTINATARUL RAPORTULUI: BURSA DE VALORI BUCURESTI
A.S.F.(COMISIA NATIONALA DE VALORI MOBILIARE )
· DATA RAPORTULUI: 22.01.2020
· DENUMIREA SOCIETATII EMITENTE: SINTEZA S.A.
· SEDIUL SOCIAL: Sos. Borsului nr.35,Oradea jud.BIHOR
· TELEFON: 0259456116 ; 0259444969,FAX: 0259462224
· COD UNIC DE INREGISTRARE LA ORC: 67329
· NUMAR DE ORDINE LA ORC: J/05/197/1991
· CAPITAL SOCIAL SUBSCRIS SI VARSAT: 9916888,50 LEI
· PIATA REGLEMENTATA PE CARE SE TRANZACTIONEAZA VALORILE MOBILIARE EMISE: BVB
Comunicat- Raport in conformitate cu art. 144 lit.b alin. (4)al Regulamentului ASF nr. 5/ 2018
Societatea Sinteza SA informeaza publicul interesat cu privire la faptul ca auditorul extern al societatii ACF Confident SRL a emis Raport independent de asigurare asupra tranzactiilor raportate de societate in cursul semestrului II 2019 in conformitate cu prevederile art.82 din Legea nr. 24/2017. Raportul independent de asigurare al ACF Confident SRL atasat prezentului comunicat este disponibil si pe website-ul www.sinteza.ro .
DIRECTOR GENERAL
Cosmin Turcu
ACF Confident SRL
Oradea, str. Dimitrie Cantemir 24-26
Tel/fax 0359 800586
confidentaudit@yahoo.com
Autorizatie CAFR 777/2007
Raport independent de asigurare emis in conformitate cu Regulamentul nr.5/2018
al Autoritatii de Supraveghere Financiara
Catre Consiliul de administratie al Sinteza SA
Am efectuat procedurile cu privire la Raportul curent din data de 10.09.2019 catre Autoritatea de Supraveghere Financiara ( ASF) si Bursa de Valori Bucuresti (BVB) in legatura cu Actul aditional nr. 15/2755/12.08.2019 la Contractul de credit 2755/22.02.2012 incheiat de catre Sinteza SA Oradea (Societatea), cu administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu entitatile afiliate acestora, a caror valoare individuala reprezinta cel putin echivalentul in lei a 50.000 euro, conform prevederilor art.82 din Legea 24/2017 si Regulamentul nr.5/2018, cu privire la emitentii si operatiunile cu valori mobiliare.
Scopul specific
Raportul a fost intocmit in scopul de a va sprijini pe dumneavoastra in evaluarea informatiilor privind Raportul curent din data de 10.09.2019, si nu trebuie utilizat in alte scopuri. Raportul nu trebuie asociat
cu situatiile financiare ale Societatii, luate in ansamblu. Procedurile noastre au fost efectuate exclusiv asupra contractelor incheiate in perioada 1 iulie 2019- 22 august 2019.
Responsabilitatile conducerii
Conducerea Sinteza SA este responsabila pentru intocmirea Rapoartelor curente si suplimentare in conformitate cu cerintele Legii nr.24/2017. Conducerea Societatii are responsabilitatea proiectarii si implementarii unor controale interne care permit intocmirea Rapoartului curent si suplimentare astfel incat sa fie lipsite de denaturari semnificative.
De asemenea, conducerea Societatii este responsabila pentru a se asigura ca documentele furnizate auditorului sunt complete si corecte.
Responsabilitatea auditorului
Am efectuat misiunea de asigurare in conformitate cu Standardele Internationale privind Angajamentele de Asigurare, respectiv ISAE 3000 (revizuit), „ Misiunile de asigurare, altele decat auditul sau revizuirea informatiilor financiare istorice”, adoptat de Camera Auditorilor Financiari din Romania. Aceste reglementari prevad ca noi sa respectam standardele etice , sa planificam misiunea si sa desfasuram misiunea de asigurare atfel incat sa obtinem o asigurare limitata cu privire la Raportul curent.
Respectam cerintele Standardul international de Control al Calitatii (ISQC 1), si in consecinta, mentinem un sistem de control al calitatii, inclusiv politici si proceduri documentate referitoare la conformitatea cu cerintele etice, standardele profesionale si cerintele legale si de reglementare.
Ne-am conformat cerintelor de independenta si altor cerinte etice din Codul Etic al Profesionistilor Contabili, care are la baza principiile fundamentale de integritate, obiectivitate, competenta profesionala si atentie cuvenita, confidentialitate si comportament profesional.
Angajamentul de asigurare efectuat reprezinta un angajament de asigurare limitata. Natura, termenul si extinderea procedurilor desfasurate in cadrul unei misiuni de asigurare limitata sunt limitate in comparatie cu cele necesare in cadrul unei misiuni de asigurare rezonabila. In consecinta, nivelul de asigurare obtinut in cadrul unui angajament de asigurare limitata este mai redus.
Cu privire la Raportul curent al Societatii am efectuat urmatoarele proceduri:
a) Am solicitat si am obtinut Raportul curent anexat si am verificat conformitatea cu cerintele Legii 24/2017, art.82, privind informatiile incluse in raport;
b) Am obtinut copii ale Contractului si actului aditional si verificat ca acestea au fost aprobate
de catre partile contractante;
c) Am verificat daca Raportul curent include toate informatiile prevazute in Regulamentul nr.5/2018, art.144, anexa 12 si informatiile prezentate in Raport sunt in conformitate cu prevederile Contractului la care acestea se refera;
d) Din discutiile cu conducerea Societatii, am obtinut o intelegere asupra modului in care au fost stabilite conditiile si costurile angajate prin contractul raortat;
e) Am verificat daca respectivele tranzactii sunt realizate in conformitate cu contractele aprobate si semnate.
Procedurile noastre au fost aplicate doar asupra contractului inclus in Raportul curent anexat, intocmit pentru perioada 1 iulie 2019- 22 august 2019 si care au o valoare estimata in cadrul perioadei de raportare mai mare de 50.000 euro. Nu am efectuat nicio procedura pentru a verifica daca Raportul curent include toate tranzactiile si detaliile pe care Societatea trebuie sa le raporteze conform art.82 al Legii nr.24/2017 .
Concluzie
Pe baza procedurilor efectuate si a probelor obtinute cu privire la contractul inclus in Raportul curent, am costatat urmatoarele:
a) Concordanta intre informatiile prezentate in Raportul curent si cele din contractul si actul aditional pus la dispozitia noastra;
b) Prezentarea in Raportul curent a detaliilor indicate de reglementarile legale;
c) Autorizarea tranzactiilor din Contract s-a facut in conformitate cu politicile si procedurile societatii;
d) Tranzactiile cu administratorii, personalul si actionarii sai semnificativi s-a efectuat conform temenilor si conditiilor stipulate de parti in Contractul incheiat.
Raportul nostru este emis doar in scopul stabilit in primul paragraf al prezentului Raport si pentru informarea dumneavoastra si nu trebuie folosit in alte scopuri
In numele
ACF Confident SRL
Oradea, str. Dimitrie Cantemir 24-26
Inregistratа la Camera Auditorilor Financiari
Din Romania cu numarul 777/2007
Urs Parasca- partener
Inregistrata la Camera Auditorilor Financiari
Din Romania cu numarul 1207/2001
Oradea, 10 septembrie 2019
Anexa: Raportul curent