vineri | 26 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


TERAPLAST SA - TRP

Hotarare CA 11 mai 2020

Data Publicare: 11.05.2020 18:41:47

Cod IRIS: B5331

 

RAPORT CURENT

In conformitate cu Legea nr. 24/2017 si Regulamentul ASF nr.5/2018

 

 

Data raportului: 11.05.2020

Denumirea societatii emitente: TERAPLAST S.A.

Sediul social: Sat Saratel, comuna Sieu-Magherus, DN 15A, KM 45+500, Judetul Bistrita-Nasaud

Telefon/Fax: 0263/238.202; 0263/231.221

Numar de inregistrare ORC: J06/735/1992

Cod unic de inregistrare: RO3094980

Capital social subscris si varsat: 133.780.650,80 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza: Bursa de Valori Bucuresti

 

Evenimente importante de raportat:

In data de 11 mai 2020, a avut loc sedinta online a Consiliului de Administratie al TeraPlast. La aceasta au participat toti membrii Consiliului de Administratie, iar in urma votului favorabil al tuturor membrilor, management-ul Grupului TeraPlast, cel mai mare producator roman de materiale de constructii, aduce la cunostinta partilor interesate, intentia de a efectua schimbari in structura de personal la nivelul companiei TeraPlast, incepand cu luna mai 2020.

Evolutia raspandirii pandemiei Covid-19 a determinat nevoia intocmirii, de catre Comisia de Analiza a Grupului, a unui set de planuri de actiune in baza a 10 scenarii care presupun reducerea graduala a costurilor in functie de evolutia crizei sanitare. Obiectivele acestor scenarii sunt continuitatea afacerilor si alinierea costurilor la volumele de business.

In T1 2020, Grupul TeraPlast a inregistrat o cifra de afaceri consolidata de 208,9 milioane de lei, in linie cu nivelul bugetat si in crestere cu 20% fata de T1 din 2019. Cresterile au fost sustinute in principal de performantele inregistrate de TeraPlast si TeraSteel Serbia. In aceeasi perioada, Wetterbest si TeraGlass au inregistrat costuri aditionale ridicate, cauzate de aducerea in parametri functionali a investitiilor din 2019 si de dimensionarea structurii de personal atat in vederea alinierii la necesarul noilor capacitati de productie, cat si pentru sustinerea cresterilor bugetate pentru 2020. Ambele companii au implementat masuri de reducere temporara a costurilor cu personalul (program de munca redus, somaj tehnic) odata cu criza generata de raspandirea Covid-19.

In urma evolutiei cererii din luna aprilie si a evaluarii perspectivelor de evolutie a acesteia in urmatoarea perioada, Comisia de Analiza a inaintat un nou set de masuri pentru alinierea costurilor cu personalul la noile volume de business. Acestea includ si analiza unui plan de disponibilizari in cadrul companiei TeraPlast, care vizeaza circa 8,9% din forta de munca totala.

Prin masurile de reducere a costurilor vizam toate zonele de activitate, inclusiv cele cu personalul, pentru a echilibra si eficientiza raportul intre costurile fixe si evolutia cererii in functie de specificul fiecarei companii. Din pacate, aceasta inseamna inclusiv analizarea si implementarea unui plan de disponibilizari. Doar actionand proactiv la toate nivelurile putem raspunde presiunii economice actuale si asiguram sustenabilitatea in ceea ce priveste businessul. Masurile pe care le luam se fac cu respectarea prevederilor legale, in urma consultarilor cu Sindicatul.

Angajamentul fata de comunitate si actionarii nostri este de a gestiona optim atat cresterea si dezvoltarea afacerilor, cat si crizele, pentru a maximiza valoarea companiei si aportul adus comunitatii pe termen lung. Trebuie sa iesim din criza actuala intariti si cu o situatie economica care sa ne permita sa recuperam in viitor locurile de munca disponibilizate acum” a declarat Alexandru Stanean, director general al Grupului TeraPlast.

Management-ul Grupului TeraPlast va incepe consultarile cu sindicatul pe tema planului de disponibilizari si, totodata, va notifica Inspectoratul Teritorial de Munca si Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca, in acord cu decizia Consiliului de Administratie de aprobare a demararii acestor proceduri, din data de 11 mai 2020.

Reprezentantii Grupului vor reveni cu decizia finala pe aceasta tema in acord cu reglementarile in vigoare carora se supune.

 

Director General

Alexandru Stanean

 

 

Pentru relatii suplimentare va rugam sa ne contactati la numarul de telefon +4 0741 270 439, e-mail: investor.relations@teraplast.ro , persoana de contact Alexandra Sica – Manager PR.



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.