Purcari livreaza EBITDA in crestere cu 25%, dar nivelul de incertitudine ramane unul ridicat
Bucuresti, 15 Mai 2020
Purcari Wineries Plc (“Grupul”), una din cramele de frunte din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare pentru primul trimestru 2020. Veniturile au crescut cu 10%, ajungand la 46.4 milioane RON, in timp ce EBITDA si Profitul Net normalizat au crescut cu 25% si 20%, pana la 17.4 milioane RON si, respectiv, 11.1 milioane RON.
“Sunt momente de grea cumpana si mare incertitudine pentru toata lumea, inclusiv Purcari, intrucat nu suntem nici noi imuni crizei. In acest context, rezultatele puternice din primul trimestru al 2020, care au inclus impactul carantinei din China, precum si colapsul in segmentele HoReCa si DutyFree din Europa Centrala si de Est in luna martie, sunt o marturie a eforturilor extraordinare depuse de echipa noastra pentru a minimiza efectele acestei pandemii. Prognozele pentru restul anului raman in continuare pline de incertitudine, dar situatia financiara puternica ne pozitioneaza bine pentru a infrunta aceasta furtuna pana revenim cu totii la normalitate” a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.
Puncte cheie
· Romania: Venituri in crestere cu 39%. Contributie semnificativa a brandului Purcari, +42% an la an. Crama Ceptura cresterea s-a accelerat la 35% sustinuta de imbunatatirea calitatii si un marketing mai activ; Bardar +80%, desi de la o baza mai mica. Segmentul IKA (Conturile Cheie) a generat majoritatea veniturilor. Un inceput de an puternic pentru HoReCa, nivelat in cele din urma la doar +8% pentru intreg trimestrul, ca urmare a carantinei instituite in martie.
· Moldova: Piata cu cea mai mare expunere a Grupului la HoReCa si DutyFree, afectata semnificativ de carantina, rezultand in scaderea cu 17% a vanzarilor. Cererea in aprilie a ramas in continuare una modesta.
· Polonia: Crestere cu 12% a vanzarilor, sustinuta de imbunatatirea mixului de produse. Extinderea in segmentul premium cu brandurile Purcari si Bardar, +21% si +101% respectiv, dar de la o baza mai mica.
· Asia: O scadere de 47% pentru trimestru. Covid-19 a afectat activitatea comerciala a tuturor jucatorilor mari din domeniul vinului in China. Vanzarile au inceput sa-si revina modest, dar departe de nivelul de dinaintea pandemiei.
· Cehia si Slovacia: Scadere de 34% a vanzarilor. Resimtire mai puternica a impactul negativ al Covid-19 decat pe celelalte piete. Scaderea explicata si de diferentele temporale in expedierea comenzilor, rezultand intr-o baza de comparatie mai mare in primul trimestru 2019. Vanzarile in aprilie si comenzile in mai prezinta o traiectorie de recuperare.
· Ucraina: Venituri in crestere cu 61%. Tractiune foarte puternica pentru brandul Purcari +186%, devenind din ce in ce mai popular in randul consumatorilor si al formatorilor de opinie locali, oferind un raport calitate pret foarte bun in piata.
Ghidajul 2020
Considerand gradul inalt de incertitudine ca urmare a Covid-19, Grupul a suspendat din 21 aprilie 2020 ghidajul anual prezentat anterior.
Informatii financiare selectate
|
1Q 2020
|
1Q 2019
|
∆ ’20 / ’19
|
Venituri
|
46,359,781
|
42,218,022
|
10%
|
Profit Brut
|
23,590,412
|
20,202,531
|
17%
|
% Marja Bruta
|
51%
|
48%
|
+3 pp
|
EBITDA
|
17,359,320
|
13,937,730
|
25%
|
% Marja EBITDA
|
37%
|
33%
|
+4 pp
|
Profit Net ajustat
|
11,062,741
|
9,253,057
|
20%
|
% Marja Profit Net ajustat
|
24%
|
22%
|
+2 pp
|
Profit Net
|
8,033,032
|
8,668,227
|
-7%
|
% Marja Profit Net
|
17%
|
21%
|
(4) pp
|
Nota: (1) Pierderile din re-evaluarea activelor si a pasivelor in suma de 3,1 milioane RON, cauzate de deprecierea MDL si RON fata de EUR si USD la sfarsitul trimestrului raportat.
Conferinta telefonica pentru investitori
Conferinta telefonica pentru discutii si prezentarea rezultatelor primului trimestru 2020 va avea loc pe 18 mai ora 14:30 PM EEST, 13:30 PM CEST. Anexate sunt Rezultatele Financiare pentru primul trimestrul 2020 si Prezentarea pentru conferinta telefonica.
Despre Purcari
Purcari Wineries Plc (brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan si Bardar) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri si brandy din Europa Centrala si de Est. Grupul gestioneaza in jur de 1,400 de hectare de podgorii si opereaza patru platforme de productie in Romania si Moldova. Grupul este lider in segmentul de vinuri premium din Romania, cu o cota de circa 25% si cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrand in peste 30 de tari. Fondata in 1827, Purcari este cea mai premiata vinarie din Europa Centrala si de Est, la Decanter Londra 2015-2019 si printre cele mai bine pozitionate pe Vivino, cu un scor mediu de 4.0 din 5.0, bazat pe mai mult de 38,000 de recenzii. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti (simbol WINE). Grupul e condus de Victor Bostan, un veteran de peste 30 de ani in businessul vinicol si sustinut de investitori de top ca Fiera Capital, Conseq, East Capital, SEB, Franklin Templeton, Aberdeen Standard si Horizon Capital.
Informatii
Investor.relations@purcari.wine
Declaratie generala privind raspunderea
Acest document poate contine anumite declaratii anticipative care se bazeaza pe estimari si previziuni. Prin natura lor, aceste declaratii de perspectiva sunt supuse unor riscuri si incertitudini importante si factori care nu tin de controlul sau de capacitatea noastra de a prezice. Aceste declaratii de perspectiva nu ar trebui considerate ca o garantie a performantei viitoare, rezultatele efective ar putea sa difere semnificativ de cele exprimate sau implicite de acestea. Declaratiile anticipative reflecta doar punctul de vedere al Grupului de la data prezentului document, iar Grupul nu se angajeaza sa revizuiasca sau sa actualizeze aceste declaratii anticipative. Declaratiile anticipative ar trebui sa fie utilizate cu prudenta si atentie si in nici un caz Grupul si conducerea acestuia nu pot fi trase la raspundere pentru nicio investitie sau alta decizie bazata pe astfel de declaratii. Informatiile din acest document nu constituie o oferta de vanzare sau o invitatie de a cumpara actiuni in cadrul Grupului sau o invitatie sau un stimulent pentru a se angaja in alte activitati de investitii.