sâmbătă | 20 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


ANTIBIOTICE S.A. - ATB

Rezultate financiare trim 3 2018

Data Publicare: 14.11.2018 8:28:39

Cod IRIS: 26C50

RAPORTUL ADMINISTRATORILOR

ianuarie-septembrie 2018

 

Raport Trimestrul III conform:                     IFRS

Pentru exercitiul financiar :                       30.09.2018

Data raportului:                                       25 octombrie 2018

Denumirea societatii comerciale:               Antibiotice SA

Sediul social:                                           Iasi, Strada V.Lupului nr.1

Numarul de telefon:                                 0232/209000;  fax: 0232/209633

Codul de inregistrare fiscala:                     RO1973096

Numar de ordine in Registrul

Comertului:                                            J22/285/1991

Piata reglementata pe care se

tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti

Capitalul social subscris si varsat:               67.133.804 lei

Principalele caracteristice ale valorilor mobiliare emise de societatea comerciala: actiuni nominative, valoarea nominala: 0,10 lei

 

In primele trei trimestre ale anului curent, Antibiotice SA a realizat venituri din vanzari de 241,25 milioane lei in crestere cu 3% si un profit net de 21,17 milioane lei superior cu 5% comparativ cu perioada similara a anului 2017.

Rentabilitatea(profit brut/venituri din vanzari) calculata prin prisma acestor indicatori a fost de 8,8% s-a mentinut la acelasi nivel cu anul precedent.

SITUATIA REZULTATULUI GLOBAL

Situatia rezultatului global (LEI)

30.09.2017

30.09.2018

2018/

2017

Venituri din vanzari

234,210,689

241,251,421

1.03

Alte venituri din exploatare

18,857,951

24,491,926

1.30

Venituri aferente costurilor stocurilor de produse

-160,508

4,449,274

 

Venituri din activitatea realizata de entitate si capitalizata

1,269,892

2,381,088

1.88

Cheltuieli cu materiile prime si materialele consumabile

84,127,323

94,208,926

1.12

Cheltuieli cu personalul

60,150,288

64,763,769

1.08

Cheltuieli cu amortizarea si deprecierea

13,104,815

14,863,487

1.13

Alte cheltuieli de exploatare

74,391,993

73,955,331

0.99

Profit din exploatare

22,403,604

24,782,196

1.11

Costuri de finantare

-1,345,469

-2,907,952

2.16

Profit inainte de impozitare

21,058,134

21,874,244

1.04

Cheltuieli cu impozit pe profit

813,166

700,700

0.86

Profit

20,244,968

21,173,544

1.05

Cresterea veniturilor din vanzari s-a datorat valorilor superioare pe piata interna cu 5,3% ca urmare a masurilor de destocare din piata.

Piata interna

Din punct de vedere structural, evolutia pozitiva a vanzarilor de pe piata interna a fost influentata de:

-          Cresteri pe clasele terapeutice: Sistem cardiovascular (+6,5 milioane lei), Antiinfectioase (+5,6 milioane lei) si Sistem Nervos Central (+3 milioane lei), generate atat de aportul de produse noi cat si de evolutia pozitiva a produselor de top ale companiei.

-   Performanta de unele produse precum: Fluxiv®, Meropenem® inj gama , Nolet ® 5 mg cpr, Glicerina sup gama, Cefort® inj gama, Colistina Antibiotice ® inj, si Eficef® cps gama.

(mil. lei)

     

Denumire indicator

30.09.2017

30.09.2018

∆ Ian - Sep 2018/2017

Vanzari nete (piata interna)

142,69

150,20

5,3%

Vanzari distributie Sell IN

230,72

237,90

3,1%

Vanzari Sell OUT (Farmacii+Spital)*

234,40

250,38

6,8%

*estimare (sursa datelor: Cegedim Romania)

Piata internationala

Veniturile din piata internationala reprezinta 37,8% din vanzarile societatii au ramas constante comparativ cu perioada precedenta.

Pe zone geografice, cela mai importante cresteri au  fost atinse  comparativ cu 9 luni 2017, dupa cum urmeaza:

-      Asia  crestere cu 35% datorat vanzarilor de produse finite in Vietnam;

-      America Latina - prin dublarea vanzarilor de Nistatina catre partenerii din Brazilia;

-      Orientul Mijlociu - atat prin cresterea vanzarilor de produse finite cat si  a substantei active Nistatina cu 35% pe pietele din Iordania si Iraq;

 

Cresterea cu 30%  comparativ cu aceeasi perioada a anului 2017 a  indicatorului „Alte venituri din exploatare”(in valoare de 24,49 milioane lei)provine din diferentele de curs valutar precum si provizioanele consituite pentru creante ce au fost incasate.

Indicatorul “Venituri aferente costurilor stocurilor de produse”evidentiaza o crestere de 4,61 milioane lei determinata de necesitatea unui stoc tampon care sa asigure continuitatea vanzarilor de unguente si supozitoare in perioada de tranfer a fabricatiei pe noua Sectie aflata in faza de investitie.

Indicatorul“Venituri din activitatea realizata de entitate si capitalizata” in crestere cu 88% comparativ  cu aceeasi perioada a anului trecut, reprezinta valoarea proiectelor realizate prin cercetare.

Ca urmare a cresterii productiei cu 22% determinata in principal de stocarea produselor unguente si supozitoare, cheltuielile cu materiile prime si materialele consumabile au inregistrat o crestere de 12% comparativ cu anul 2017. Cheltuielile cu materiile prime si materialele sunt atent monitorizate in acord cu structura productiei si  marja de profit a produselor.

Cheltuielile cu personalul in primele 9 luni ale anului 2018 au atins valoarea de 64,8 milioane lei in crestere cu 8% comparativ cu anul precedent ca urmare a majorarii salariale acordate in mai 2017, in contextul evolutiei indicatorilor de personal sustinuti de cresterearezultatelor societatii asa cum este prezentat mai jos.

- LEI -

30.09. 2017

30.09.2018

Nr.mediu personal

1420

1420

Valoarea Adaugata/Nr.personal

82,670

88,443

Ch.personalul/Valoarea Adaugata (<60%)

51%

52%

Ch.personalul/venituri vanzari

26%

27%

Productivitatea muncii (venituri vanz/nr.pers)

165,162

170,345

 

Ca rezultat al investitiilor puse in functiune in aceasta perioada, totalul cheltuielilo rcu amortizarea in valoare de 14,9 milioane lei in crestere cu 13% comparativ cu anul 2017 este rezultatul investitiilor puse in functiune in aceasta perioada.

Indicatorul„Alte cheltuieli de exploatare” in valoare de 73,96 milioane lei inregistreaza o diminuare cu 1% in comparatie cu anul 2017care este determinata de o atenta gestionarea costurilor societatii pentru a atenua efectul produs de cresterea cu 4,17 milioane lei a taxei de claw back.In structura, acestea cuprind in principal cheltuielile cu impozitele si taxele 37%, cheltuieli cu utilitatile 9%, cheltuieli cu provizioanele constituite pentru creante 2%, cheltuieli comerciale 3%, cheltuieli de autorizare a produselor 1%.

In valoare totala de 2,97 milioane lei costurile de finantare (diferenta dintre veniturile si cheltuielile financiare cu dobanzile perioadei) au crescut cu 116% si reprezinta, rezultat al atragerii creditelor pentru investitii si pentru finantarea activitatii curente.

Profitul inainte de impozitare este pentru perioada raportata de 21,87 milioane lei, superior celui inregistrat in anul 2017 cu 4%,

Profitul dupa impozitareeste de 21,17milioane lei, superior anului 2017 cu 5%.

 

 

 

 

 

Situatia pozitiei financiare

 

31.12.2017

30.09.2018

 

ACTIVE

 

 

 

ACTIVE IMOBILIZATE

   

 

Imobilizari corporale

223,242,890

239,409,398

1.07

Imobilizari necorporale

13,107,622

14,067,249

1.07

TOTAL ACTIVE IMOBILIZATE

236,350,512

253,476,647

1.07

ACTIVE CIRCULANTE

   

 

Stocuri

67,264,546

88,248,307

1.31

Creante comerciale si similare

264,212,743

310,881,514

1.18

Active financiare detinute pentru vanzare

0

0

 

Numerar si echivalente numerar

5,107,743

1,883,061

0.37

TOTAL ACTIVE  CIRCULANTE

336,585,032

401,012,882

1.19

TOTAL ACTIVE

572,935,544

654,489,529

1.14

DATORII

 

 

 

DATORII CURENTE

   

 

Datorii comerciale si similare

55,535,974

74,632,943

1.34

Sume datorate institutiilor de credit

69,731,310

116,236,132

1.67

Datorii din impozite si taxe curente

9,792,887

7,595,648

0.78

Provizioane pe termen scurt

0

0

 

Subventii pentru investitii

326,246

472,875

1.45

TOTAL  DATORII CURENTE

135,386,417

198,937,598

1.47

DATORII PE TERMEN LUNG

   

 

Subventii pentru investitii

2,498,889

2,751,360

1.10

Impozit amanat

18,172,398

17,862,975

0.98

Sume datorate institutiilor de credit

0

14,984,555

 

TOTAL DATORII TERMEN LUNG

20,671,287

35,598,890

1.72

TOTAL DATORII

156,057,704

234,536,488

1.50

Capital social si rezerve

   

 

Capital social

264,835,156

264,835,156

1.00

Rezerve din reevaluare

14,556,141

13,246,482

0.91

Rezerve legale

13,426,761

13,426,761

1.00

Alte rezerve

162,134,513

166,884,712

1.03

Rezultat reportat

-71,633,085

-59,613,613

0.83

Rezultatul curent

33,558,354

21,173,543

0.63

TOTAL CAPITALURI PROPRII

416,877,840

419,953,041

1.01

TOTAL CAPITALURI SI DATORII

572,935,544

654,489,529

1.14

 

 

 

 

 

Active

La data de 30.09.2018, activele curente depaseau datoriile pe termen scurt iar capitalurile permanente (capitaluri proprii + datorii pe termen lung) erau superioare activelor fixe, fapt ce arata ca societatea respecta principiul alinierii maturitatii activelor si pasivelor – “regula de aur” a finantelor unei companii.

-          Activele imobilizate (investitiile date in functiune) au inregistrat o crestere cu 7% comparativ de inceputul anului.

-          Strategia societatii pentru aceasta perioada a fost sa se realizeze o productie suplimentara atat pentru perioada de revizie generala cat si pentru crearea unui stocul tampon de produse topice care urmeaza a fi valorificate premergator deschiderii noii sectii de Unguente, cand productia va fi sistata.

Stocurile s-au situat un nivel superior cu 31% in raport cu inceputul anului.

-          Nivelul Creantelor comerciale si similare a sporit cu 18% ca urmare a cresterii creantelor comerciale cu 8% (de la 255,69 milioane lei la 277,82 milioane lei)si a avansurilor pentru imobilizari de la 3,13 milioane lei la 24,88 milioane lei.

Datorii

In perioada de raportare, societatea a inregistrat datorii curente in valoare de 198,9 milioane lei in crestere cu 47% comparativ cu inceputul anului. Avand in vedere decizia de realizare a unei productii suplimentar pentru unguente si supozitoare, societatea, prin strategia de mentinerea continuitatii activitatii (unguente, supozitoare) gestioneaza datoriile comerciale negociind cu furnizorii perioade mai lungi de plata. Pe parcursul anului curent, nevoia de cash a societatii in anul 2018 este superioara anului 2017,ceea ce atras utilizarea unei cote mai mari din liniile de credit. Sumele astfel atrase au fost destinate achitarii taxei claw back, a dividendelor catre actionari si sustinerii achizitiilor din planul de investitii.

Pentru anul 2018 Antibiotice si-a propus un plan de investitii, in valoare de 116,3 milioane lei, aprobat de sedinta AGA din 26.04.2018. Acest plan a fost sustinut atat prin resurse proprii cat si din credite bancare pe termen scurt (linii de finantare) si pe termen lung ceea ce a determinat o crestere a gradului de indatorare si o diminuare a lichidatii curente.Nivelul acestor indicatori se incadreaza insa in limitele optime de siguranta si eficienta economica potrivit datelor din tabelul de mai jos.

Denumire indicator

Mod de calcul

30.09.2017

30.09.2018

Limite optime*

Lichiditate curenta

Active curente/datorii curente

2,47

2.02

1 – 2.5

Gradul de indatorare

Capitalimprumutat/

Capital propriu

17%

27,68%

0 – 40

Viteza de rotatie a debitelor clienti

Sold mediu client/

(Venituri din vanzari)*270

294 zile

313 zile

<180

Viteza de rotatie a activelor imobilizate

Venituri din vanzari/

Active imobilizate

1,03

0,95

>4

* prevazute in literatura de specialitate si contractele incheiate cu partenerii

La data de 30.09.2018 lichiditatea curenta este supraunitara si se incadreaza in limitele admise, este expresie a unui fond de rulment pozitiv in valoare de202,76 milioane lei (Fond de rulment=Capitaluri Proprii+Datorii pe termen lung–Active fixe), gradul de indatorare a crescut la 27,68%, incadrandu-se in valoarea planificata pentru anul acesta de40%. Solvabilitatea generala (Active totale/Datorii totale) are o valoare de 2,83, incadrandu-se in limitele optime de 1,66-3.

Viteza de rotatie a debitelor clienti este mai mare cu 19 zile comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut si decat limitata acceptata ca urmare a cresterii creantelor cu 18%. Pentru gestionarea efectului produs de incasarea cu intarziere a creantelor si pentru evitarea unor situatii nedorite, societatea monitorizeaza cu atentie modul de utilizare a creditului comercial si creditele aprobate. In acest context gradul de acoperire a dobanzii (profit din exploatare/cheltuieli cu dobanda) este de 9,8 in conditiile in care valoarea optima este ≥ 5.

Indicatorul „Viteza de rotatie a activelor imobilizate” reprezinta numarul de rotatii efectuate de activele imobilizate pentru realizarea cifrei de afaceri. La 30.09.2018 acest indicator este de 0,95 sub limita recomandata, datorat cresterii mai rapide a activelor imobilizate fata de veniturile din vanzari. Durata realizarii obiectivelor cu valori mari din planul de investitii este peste un 1 an, iar veniturile generate de aceste investitii se vor regasi dupa aceasta perioada.

Flux de numerar

I. FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE EXPLOATARE

30.09.2018

     Incasari in numerar din vanzarea de bunuri si prestarea de servicii

230,134,358

     Incasari in numerar provenite din redevente, onorarii, comisioane si alte venituri

330,747

     Plati in numerar catre furnizori de bunuri si servicii

(142,774,585)

     Plati in numerar catre si in numele angajatilor, plati efectuate de angajator in legatura cu personalul

(61,434,181)

     Contributii la Ministerul Sanatatii si Ministerul Mediului

(27,293,844)

     Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate platite

(506,521)

     Dobanzi incasate

2,302

     Dobanzi platite

(2,385,814)

     Impozit pe profit platit

(2,389,375)

     Fluxuri de numerar nete din activitati de exploatare

(6,316,914)

II.FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE INVESTITII

 
   

     Platile in numerar pentru achizitionarea de terenuri si mijloace fixe, active necorporale si alte active pe termen lung

(42,016,765)

     Fluxuri de numerar nete din activitati de investitie

(42,016,765)

III. FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE FINANTARE

 

     Incasari din imprumuturi pe termen lung/rambursari

14,967,185

     Dividende platite

(16,139,023)

     Fluxuri de numerar nete din activitati de finantare

(1,171,838)

Crestere/(scadere) neta de numerar

(49,729,505)

   

    Numerar si echivalente de numerar la inceputul perioadei

(64,623,567)

    Numerar si echivalente de numerar la finele perioadei

(114,353,072)

    Numerar si echivalente de numerar la finele perioadei includ:

(114,353,072)

      Conturi la banci si numerar

1,883,061

      Linii de credit

(116,236,132)

Societatea are achitate integral obligatii la bugetul de stat si local in valoare de 58,26 milioane lei.

 

Evenimente relevante

Continuarea strategiilor societatii in perioada ianuarie – septembrie 2018 s-au concetrat pe dezvoltarea activitatilor stiintifice si de cercetare, dezvoltarea parteneriatelor pe principalele piete internationale, dezvoltarea portofoliului prin asimilarea de produse noi precum si cresterea prezentei medicamentelor marca Antibiotice in farmacii prin orientarea atat a structurii de vanzare cat si a politicii de promovare catre medicamente valoroase terapeutic. Toate acestea au determinat consolidarea afacerii pe termen lung si cresterea profitului, atat pe piata interna cat si la nivel international.

Pe piata internationala, ca urmare a deschiderii de reprezentante s-au consolidat veniturilor din vanzari din aceste zone astfel:

Asia de Sud - Est

-     Vietnam:

-     vanzarile in primele 9 luni ale anului 2018 sunt in crestere cu 35% comparativ cu perioada similara a anului 2017, datorita produselor sterile antiinfectioase;

-     Filipine:

-     S-au incheiat contracte de distributie si urmeaza sa fie transmise primele dosare de inregistrare a produselor Antibiotice;

-    Alte piete: Au fost demarate negocieri pentru incheierea contractelor de distributie pentru pietele din Myanmar si Hong Kong.

 

Republica Moldova:

- Este piata cu cea mai mare crestere – 35% comparativ cu anul 2017, urmare a activitatii de promovare asigurata prin echipa reprezentantei locale deschisa la inceputul acestui an.

Ucraina

-     a fost angajat personal specializat in Regulatory Affairs si Farmacovigilenta pentru depunerea dosarelor pentru inregistrarea produselor, urmand ca in perioada urmatoare sa fie completata echipa comerciala;

-     au fost evaluate si pregatite pentru autorizare 8 produse din clasele Sistem cardiovascular si Antiinflamatoare;

Pentru substanta activa Nistatina, Antibiotice este in continuare lider de piata cu o cota de peste 50%, principala piata strategica este piata SUA, unde vanzarile au inregistrat o crestere de 15% comparativ cu perioada similara a anului 2017 si estimam ca la sfarsitul anului cresterea sa fie de 40% comparativ cu anul 2017. Obiectivul pe termen mediu fiind de consolidare a pozitiei pe aceasta piata.

 

In perioada analizata, pe piata interna Antibiotice SA a realizat vanzari nete (iesiri ATB) in valoare de 150,2 milioane lei in crestere cu 5,3% comparativ cu perioada similara a anului 2017 ca urmare a cresterilor valorice pe toate cele trei segmente de vanzare: lanturi de farmacii, farmacii independente si minilanturi si spitale.

Antibiotice SA in perioada ianuarie – septembrie continua sa reprezinte:

-    locul 4 dintr-un total de 273 competitori, inregistrand o cota de piata de 5,2%. In piata relevanta in care activeaza 137 de producatori,  compania Antibiotice este lider valoric cu o cota de piata de 13,5%.

-    pozitia de lider din punct de vedere al unitatilor vandute pe segmentul unguente cu o cota de piata de 26,3%, supozitoare cu o cota de piata de 41,7% si pulberi injectabile cu o cota de piata de 71,8%.

*estimare (sursa datelor: Cegedim Romania)

 

Consolidarea prezentei pe pietele internationale de interes s-a realizat prin inregistrarea de 29 noi autorizatii de punere pe piata pentru produse marca Antibiotice, in tari din Europa si Asia.

In perioada de raportare a fost introdus in portofoliu un produs din clasa Antiinfectioase de uz sistemic Perasin® gama - pulbere pentru solutie pefuzabila – medicament utilizat pentru tratamentul infectiilor bacteriene.

Pentru cresterea accentuata a afacerii pe clasa dermatologie Antibiotice investeste intr-o sectie noua ce va avea un portofoliu imbogatit, pentru aceasta au fost inregistrate in aceasta perioada doua produse noi Tinero® crema si Fluxiv® crema.In vederea completarii acestui portofoliu s-au dezvoltat noi forme de ambalare pentru Clafen® gel 1%, Clafen® gel 5% si Cutaden Bebe® si Saliform forte® (tub 50g si 100g).

In trimestrul III al anului 2018 Unitatea Clinica a Centrului de Evaluare a Medicamentului a fost reautorizata pentru desfasurarea de studii clinice de bioechivalenta si faza I, autorizare ce este valabila pana in iulie 2020.

Pentru modernizarea si dezvoltarea de capacitati de productie necesare sustinerii portofoliului, valoarea investitiilor pentru anul 2018 este de 116.280.727 lei (valoare contractata).

S-au realizat pana la data de 30.09.2018 investitii de 53.969.724 lei, reprezentand 46,41% din totalul programat, valoarea contractelor incheiate pentru investitii este de 113.179.051 lei, existand premisa realizarii investitiilor planificate.

          In perioada urmatoare a  anului se vor derula efectiv achizitiile de la furnizori pentru investitiile contractate,  pentru restul obiectivelor de investitii, se deruleaza activitatile anterioare contractarii, in conformitate cu procedurile interne si legislatia in vigoare, constand in: realizarea de proiecte, specificatii tehnice, obtinerea de avize, autorizatii; solicitarea si analizarea de oferte; negociere si contractare.

 

OBIECTIVE DE INVESTITII (mii lei)

APROBAT
2018

Realizat pana la 30.09.2018

 
 

 

CHELTUIELI PENTRU INVESTITII, din care:

116.280.727 

53.969.724

 

1

Investitii in curs, din care:

59.484.987

26.313.915

 

 

Realizarea unei capacitati de productie Unguente si Supozitoare

44.814.272

16.297.595

 

 

Echipamente pentru sectiile de productie, directia Calitate, directia Medicala

9.245.476

4.129.986

 

 

Realizarea proiectelor de cercetare si alte investitii in curs

5.425.240

5.886.334

 

2

Investitii noi, din care:

56.795.740

27.655.806

 

 

Echipamente pentru serializare(sectia Produse Parenterale, sectia Capsule Operculate, sectia Comprimate, sectia Unguente si supozitoare, Depozit produs finit)

17.250.000

12.789.838

 

 

Sistem inteligent de monitorizare a consumurilor energetice din cadrul societatii

1.081.000

703.348

 

 

Realizare studiu de fezabilitate si proiectare pentru marirea capacitatii de fabricatie a Nistatinei

92.000

3.000

 

 

Investitii in fluxurile de fabricatie

18.525.120

9.538.267

 

 

Alte investitii noi

18.605.620

4.621.353

 

 

Prin obiectivele de investitii cuprinse in program se urmareste:

-realizarea unei capacitati noi, performante, echipata cu instalatii de productie moderne pentru fabricatia de unguente si supozitoare, autorizabila GMP si FDA;

-modernizarea si retehnologizarea fluxurilor de productie existente pentru cresterea capacitatilor de productie, a calitatii produselor si a reducerii costurilor de productie;

- dezvoltarea prin cercetare de produse pentru sustinerea si marirea portofoliului de produse;

-modernizarea instalatiilor care asigura utilitatile pentru intreaga platforma;

- creearea de noi facilitati pentru productie in scopul reducerii costurilor, consumurilor de utilitati si cresterii productivitatii muncii, conformarea continua la cerintele crescande ale regulilor de buna practica de fabricatie GMP, cat si la reglementarile privind protectia muncii si protectia mediului cat si  pentru consolidarea sistemului de management integrat,

-marirea capacitatii de depozitare pentru materii prime corespunzator cu marirea capacitatii de productie.

 

 

 

Numarul mediu de personal inregistrat la data de 30.09.2018 este 1420 salariati si asigura structura optima de functionare si mentinerea echilibrului indicatorilor asumati si aprobati prin Bugetul de Venituri si Cheltuieli. 

Prin natura activitatilor specifice desfasurate in Antibiotice, structura personalului pe nivele de educatie si pregatire profesionala, este urmatoarea:

 

Studii superioare - 600 salariati din care:

42,21%

 - 30 salariati cu studii doctorale finalizate (5%)

Studii medii – 820 salariati

57,79%

Total 1420

100%

 

In perioada ianuarie – septembrie 2018  a fost angajat personal  cu studii superioare in Asigurarea Calitatii, Productie, Afaceri Internationale, Promovare si Comercial, Automatizari, Unitatea Analitica, Investitii, Inginerie si Calificari Echipamente, Import si personal cu studii medii in sectiile de productie, Controlul Calitatii, Inginerie si service, Comercial si logistica.

Proiectele specifice consacrate de atragere si selectie a personalului in aceasta perioada au fost:

u Proiectul Performa+, editia a treia s-a derulat in cadrul Directiei Medicale,  prin colaborarea cu Facultatea de Farmacie din Iasi, pentru un numar de 10 studenti.

u Componenta externa a Scolii de vara a+ editia a IX a urmarit identificarea si  formarea de specialisti din domeniile farmacie, biologie, chimie, inginerie chimica.Un numar de 30 de participanti au fost selectati pentru a beneficia de  instruire din partea specialistilor din societate.

u In cadrul parteneriatelorcu Liceul Tehnologic „Petru  Poni” Iasi si Liceul Tehnologic de Mecatronica si Automatizari pentru anul scolar 2017 – 2018,70 elevi din clasele a XI-a si a XII-a si-au desfasurat stagiile de practica.

Pentru implicarea angajatilor in realizarea obiectivelor stabilite in corespondenta cu  Planul de afaceri al companiei pentru perioada 2018 – 2020, se deruleaza sistemul de Management prin Obiective in care sunt implicati 340 de angajati.

Pentru  cresterea motivarii angajatilor a fost demarat un studiu cu privire la veniturile din salarii care va sta la baza fundamentarii unui nou sistem de salarizare pentru posturile din structura organizatorica a societatii. Analiza are ca scop restabilirea grilelor de salarizare, pentru posturile cu studii medii si superioare, stabilirea unor planuri de cariera si evaluarea posibilitatii alinierii nivelurilor salariale la aceasta grila.

In aceasta perioada este in derulare un program de crestere a atractivitatii societatii in atragerea si retentia personalului, prin realizarea unui studiu de impact si stabilirea unui plan de crestere a notorietatii brandului de angajator.

 

Pentru respectarea cerintelor legale, nationale si internationale, specifice industriei farmaceutice, Managementul Calitatii se realizeaza prin mentinerea sub control si imbunatatirea Sistemului de Management Integrat.

 

In perioada ianuarie – septembrie s-au efectuat urmatoarelor inspectii si audituri:

-      desfasurate de autoritati - inspectia ANMDM pentru evaluarea conformitatii BPF (Buna Practica de Fabricatie) a Sistemului de Management al Calitatii din Antibiotice SA si a fluxurilor de fabricatie a unguentelor si unguentelor oftalmice.

-      ale organismelor de certificare- auditul de supraveghere SRAC  (oraganism de certificare ISO) pentru tuburi din aluminiu, capace din polietilena si capse metalice fabricate la Sectia Microproductie.

-      din partea clientilorun audit la Sectia Produse Parenterale in vederea calificarii companiei ca furnizor de produse finite si un pre-audit in vederea certificarii fluxului de fabricatie a supozitoarelor pentru sustinerea reautorizarii produselor in Rusia.

-      la furnizori de materii prime/materiale de ambalare primara/produse finite – 5 audituri in urma carora nu au fost identificate neconformitati critice, acestia putand fi inclusi in Lista Furnizorilor Aprobati ai societatii.

 

Concluzii:

§  venituri din vanzari in crestere cu 3% comparativ cu primele 9 luni ale anului 2017;

§  profit net superior cu 5% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2017;

§  cresterii vanzarilor din piata interna cu 5,3% comparativ cu perioada similara;

§  cresterea veniturilor din vanzari realizate prin reprezentanta din Vietnam cu 35% si prin reprezentanta din Moldova cu 35%;

§  reautorizare Unitate Clinica a Centrului de Evaluare a Medicamentului.

§   

Vicepresedintele Consiliului de Administratie

Ec.Ioan NANI

 

 

Director Economic

Ec. Paula Coman

Data raportului: 14.11.2018

Denumirea entitatii emitente: Antibiotice SA

Sediul social: Iasi, str. Valea Lupului nr. 1, cod postal 707410, http://www.antibiotice.ro

E-mail: relatiicuinvestitorii@antibiotice.ro

Numarul de telefon/fax: 0232 209000 / 0232 209633

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: RO1973096

Numarul de ordine in Registrul Comertului: J22/285/1991

Capital social subscris si varsat: 67.133.804 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Bursa de Valori Bucuresti

 

 

Comunicat disponibilitate pentru Raportul la 30 septembrie 2018

 

 

Antibiotice Iasi informeaza ca Raportul la 30.09.2018, este disponibil investitorilor prin Bursa de Valori Bucuresti, Autoritatea de Supraveghere Financiara, precum si prin website-ul propriu: www.antibiotice.ro (Investitori/Informatii financiare/ Raportari financiare-2018, 9 luni).

Mentionam ca raportul poate fi obtinut si de la sediul societatii (Relatii cu Investitorii, nr.0232 209570, 0232 209583, fax: 0372 065633, e-mail: relatiicuinvestitorii@antibiotice.ro).

 

 

Director General,

ec. Ioan NANI

 

 

Director Economic,

ec. Paula-Luminita COMAN

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.