joi | 25 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


CONTED SA - CNTE

Rezultate financiare preliminare la 31 decembrie 2017

Data Publicare: 15.02.2018 8:07:49

Cod IRIS: 4654F

 

Raport curent

conform Regulamentului C.N.V.M. nr. 1/2006

                 

Data raportului: 15.02.2018

Denumirea societatii: S.C. CONTED S.A.

Sediul social: Dorohoi, str. 1 Decembrie nr. 8, judetul Botosani

Numar Oficiul Registrului Comertului: J07/107/1991

Cod Unic de Inregistrare: RO 622445

Capital social subscris varsat: 2.284.360,06 lei

Piata de tranzactionare: B.V.B. Categoria - Standard

 

Evenimente importante de raportat: Rezultatele financiare preliminare la 31 decembrie 2017

 

Societatea prezinta principalii indicatori realizati in anul 2017 conform Standardelor Internationale de Raportare Financiara. Moneda de raportare a situatiilor financiare este leul.

            Situatia pozitiei financiare, situatia profitului sau pierderii si alte elemente ale rezultatului global, componente a Situatiilor Financiare Individuale incheiate la 31 decembrie 2017, cuprind informatii din evidenta contabila corespunzatoare sfarsitului exercitiului financiar de raportare si sfarsitul exercitiului financiar anterior celui de raportare.

Din analiza elementelor prezentate, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent 2016 se constata urmatoarele:

Din situatia pozitiei financiare s-a observat o descrestere a activelor imobilizate cu 7,94% si  a activelor circulante cu 12,20%. Ponderea datoriilor in total active a fost de numai 14,47%, nivel minim in ultimii 2 ani, perioada in care capitalurile proprii au oscilat intre 83,79% si 85,53% din totalul activelor.

Cifra de afaceri a Societatii aferenta anului 2017 este de 13.894.359 lei din care 6.592.637 lei export si 7.301.722 lei intern, comparativ cu anul 2016 cand am inregistrat 16.890.499 lei, din care 7.635.249 lei export si 9.255.250 lei intern. In structura cifra de afaceri s-a realizat in principal prin vanzarea productiei proprii in proportie de 98%. Valoarea vanzarilor la export in anul 2017 reprezinta 47%, iar valoarea vanzarilor la intern reprezinta 53% din cifra de afaceri. Cifra de afaceri inregistrata in anul 2017 in suma de 13.894.359 lei a scazut cu 17,74% fata de anul 2016.

Volumul veniturilor totale realizate a fost in suma de 14.564.831 lei, reprezentand o descrestere cu 10,06% fata de veniturile totale obtinute in anul 2016 in valoare de 16.194.137 lei.

Volumul cheltuielilor totale in valoare de 15.281.314 lei au scazut cu 3,95% fata de anul 2016, cand am inregistrat suma de 15.910.386 lei. In volumul cheltuielilor totale ponderea cea mai mare o detin cheltuielile cu personalul in procent de 79,20%. Cheltuielile cu personalul in suma de 12.103.070 lei, au scazut cu 3,52%, fata de anul 2016 cand s-a inregistrat suma de 12.544.148 lei si reprezinta 87,11% din cifra de afaceri.

Veniturile din exploatare in valoare de 14.505.795 lei au scazut in anul 2017 cu 10,19%, fata de anul 2016 cand s-a inregistrat suma de 16.151.139 lei la fel si cheltuielile de exploatare in valoare de 15.235.095 lei au scazut cu 3,75%, fata de anul 2016 cand s-a inregistrat suma de 15.828.400 lei.

In totalul veniturilor de exploatare, ponderea cea mai mare o detine productia vanduta, iar la cheltuielile de exploatare, ponderea cea mai mare o detin cheltuielile cu personalul, ele fiind in suma de 12.103.070 lei, reprezentand 79,44% din totalul cheltuielilor de exploatare.

  Activitatea de exploatare s-a incheiat cu o pierdere in suma de (729.300) lei, spre deosebire de anul 2016 cand am inregistrat un profit in suma de 322.739 lei.

Veniturile financiare in valoare de 59.036 lei provin din dobanzi si diferente de curs valutar.

Cheltuielile financiare sunt in suma de 46.219 lei si provin din alte cheltuieli financiare (diferente de curs nefavorabile). Rezultatul financiar este profit in suma de 12.817 lei comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016 cand am inregistrat pierdere in suma de 38.988 lei.

  In anul 2017, S.C. Conted S.A. a inregistrat pierdere de (716.483) lei fata de anul anterior cand a inregistrat profit in suma de 283.751 lei. 

Aceste pierderi au fost cauzate de o serie de factori defavorabili.

Cel mai important aspect a fost scaderea veniturilor din exploatare cu 10,19% fata de anul 2016. Aceasta scadere a fost cauzata de urmatorii factori:

- diminuarea numarului de salariati direct productivi cu 15,78%;

- scaderea preturilor la clientii nostri principali cu 14%;

- lungirea perioadei de intersezon de la 8 saptamani la 14 saptamani ;

- nealimentarea constanta a liniilor de productie.

Datorita existentei unor cheltuieli fixe mari, scaderea numarului de salariati direct productivi a dus la o crestere a costului unitar si astfel, la o scadere in volum a comenzilor. Totodata, diminuarea numarului salariatilor direct productivi a dus la o scadere cu 12 -14% a volumului productiei realizate.

In plus, scaderea numarului de salariati direct productivi a dus la o lipsa acuta de personal in liniile de productie, scazand drastic productia realizata, datorita liniilor incomplete. Lipsa de personal direct productiv ne-a fortat sa desfiintam o linie de productie pentru a acoperi lipsurile de pe celelalte linii cu personalul liniei desfiintate. Insa schimbarea locului de munca a dus la adaptarea mai greoaie a personalului mutat si deci la o reducere a productivitatii liniei.

Pierderea salariatilor s-a datorat mai multor cauze:

- implinirea varstei de pensionarea atat la limita de varsta de pensionare, cat si pensionare anticipata;

- concurenta de pe piata muncii;

- abateri disciplinare foarte grave ce au dus la concedierea salariatilor respectivi;

- demisia unor salariati din motive neimputabile societatii.

Concurenta foarte mare de pe pietele internationale unde activeaza clientii nostri a dus la o scadere drastica a preturilor de productie si deci a incasarilor.

S-a incercat mentinerea preturilor la acelasi nivel, insa doar anumiti clienti au acceptat-o, fapt ce a dus la lipsa de comenzi cu cantitati mari. Primirea de comenzi mici a dus la o scadere a productivitatii muncii si deci la o diminuare a incasarilor lunare.

In anul 2017, perioada de intersezon, in care clientii nostri nu au comenzi sau au comenzi putine si prost platite, s-a marit substantial de la 8 saptamani, cat a fost in 2016, la 14 saptamani. Acest lucru a dus la o lipsa acuta de comenzi in lunile martie, aprilie , mai si octombrie si astfel la o scadere drastica a veniturilor realizate.

Incepand cu sfarsitul anului 2016, clientii nostri au inceput sa intampine dificultati cu aprovizionarea cu materii prime si auxiliare, ceea ce a dus la lipsuri in alimentarea liniilor si la goluri de productie. Toate aceste lipsuri au generat pierderi ce nu au putut fi recuperate.

Un alt aspect important a fost cresterea cheltuielilor de productie. Aceasta s-a datorat urmatorilor factori:

- cresterea cu 16% a salariului minim pe economie in 2017 fata de 2016;

- cresterea cu 47% a provizionului pentru beneficiile angajatilor privind concediul de odihna neefectuat aferent anului 2017 fata de cel al anului 2016.

 - cresterea cu 130% a impozitelor si taxelor locale in 2017 fata de 2016.

-   cresterea cu 14,12% a numarului zilelor de concediu medical platite de societate, de la 2.861 zile (176.128 lei in 2016) la 3.265 zile (237.222 lei). In bani, cresterea a fost de 34,69%.

Cheltuielile cu personalul reprezinta 79,20% din totalul cheltuielilor societatii. Cresterea de 16% a salariului minim a dus la o crestere a cheltuielilor totale de 12,67%. S-a decis masura de anulare a acordarii tichetelor de masa pentru a diminua partial cresterea cheltuielilor, insa nu a fost acoperitoare.

Datorita reevaluarii obligatorii a cladirilor, a crescut valoarea cladirilor si astfel au crescut si impozitele locale cu 130%. Cresterea pretului energiei a dus la o crestere a costului de productie.

In anul 2017 nu au fost realizati indicatorii din bugetul de venituri si cheltuieli.

La sfarsitul anului 2017, din fluxurile de trezorerie s-a inregistrat o descrestere neta de numerar in suma de 1.168.013 lei, reflectata in soldul casei si al conturilor la banci. La 31.12.2017 s-a inregistrat o scadere a numarului mediu de salariati fata de aceeasi perioada a anului 2016, de la 464 salariati la 398 salariati.

Situatiile financiare au fost intocmite in conformitate cu:

·         Ordinul 881 din 25 iunie 2012 privind aplicarea de catre societatile comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata a Standardelor Internationale de Raportare Financiara;

·         Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS) adoptate de Uniunea Europeana;

·         Legea 82 din 24 decembrie1991 a contabilitatii republicata si actualizata; 

·         Ordin 2844 din 12 decembrie 2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu  Standardele Internationale de Raportare Financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata;

Situatiile financiare au fost aprobate de catre Consiliul de Administratie in sedinta din data de 24 ianuarie 2018. Mentionam ca situatiile financiare preliminare nu sunt auditate si pot sa se modifice in functie de eventualele reglementari contabile si fiscale ce pot sa apara in perioada urmatoare, pana la Adunarea Generala a Actionarilor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SITUATIA PRELIMINARA A POZITIEI FINANCIARE

 

 

 

                               31.12.2017

 

               31.12.2016

 

 

Active

 

 

 

 

Imobilizari  corporale

5.092.263

        5.523.847   

 

 

Imobilizari  necorporale

21.298

38.082   

 

 

Investitii imobiliare

119.512

122.610  

 

 

Total Active Imobilizate

5.233.073

5.684.539

 

 

Stocuri

1.850.045

1.571.167

 

 

Creante comerciale si alte creante

2.504.831

2.452.744   

 

 

Cheltuieli  inregistrate in avans

                          15.736

             11.576

 

 

Numerar si echivalente de numerar

1.622.539

2.790.552   

 

 

Total Active Curente

5.993.151

6.826.039

 

 

Total Active

11.226.224

      12.510.578

 

 

Capitaluri Proprii

 

 

 

 

Capital social subscris varsat

2.284.360

2.284.360   

 

 

Alte elemente de capitaluri proprii

(256.827)

(287.858)

 

 

Rezerva din reevaluare

2.276.601

2.470.543

 

 

Rezerva  legala

456.661

456.661   

 

 

Alte rezerve

4.080.948

4.080.948

 

 

Rezultat reportat

1.476.415

1.282.473

 

 

Rezultatul exercitiului

(716.483)

195.545   

 

 

Total Capitaluri Proprii

                    9.601.675

10.482.672   

 

 

Datorii

 

 

 

 

Datorii pe Termen Lung

 

 

 

 

Datorii privind impozitul pe profit amanat

256.827

          287.858   

 

 

Total Datorii pe Termen Lung

256.827

           287.858

 

 

Datorii Curente

 

 

 

 

Datorii comerciale si alte datorii

989.917

        1.482.963   

 

 

Provizioane pentru beneficiile angajatilor

377.805

257.085

 

 

Total Datorii Curente

1.367.722

       1.740.048

 

 

Total Datorii

1.624.549

        2.027.906

 

 

Total Capitaluri Proprii si Datorii

11.226.224

      12.510.578

 

 

 

 

 

 

 

 

SITUATIA PRELIMINARA A PROFITULUI SAU PIERDERII  SI ALTE ELEMENTE

ALE REZULTATULUI GLOBAL

Activitati Continue

      31.12.2017

                   31.12.2016

Venituri 

13.894.359

16.890.499

Alte venituri  

106.831

82.209

Venituri aferente costurilor stocurilor de produse  

504.605

(821.569)

Total venituri operationale

14.505.795

16.151.139

Cheltuieli cu materiile prime si materiale consumabile

912.541

876.259

Cheltuieli privind marfurile

204.480

227.213

Cheltuieli privind utilitatile

919.231

1.071.584

Cheltuieli cu salariile, contributiile sociale si alte beneficii

12.103.070

12.544.148

Cheltuieli cu amortizarea

454.617

326.831

Ajustari privind provizioanele

120.720

257.085

-          Cheltuieli

373.164

257.085

-          Venituri

(252.444)

-

Alte cheltuieli

520.436

525.280

Total cheltuieli operationale

15.235.095

15.828.400

Rezultatul  activitatilor operationale

(729.300)

322.739

Venituri financiare

59.036

42.998

Cheltuieli financiare

46.219

81.986

Rezultatul financiar

12.817

(38.988)

Rezultatul  inainte de impozitare

(716.483)

283.751

Cheltuiala cu impozitul pe profit curent

-

84.602

Cheltuieli cu impozitul pe profit amanat

-

3.604

Rezultatul  din activitati continue

(716.483)

195.545

Alte elemente ale rezultatului global                                            

31.031

1.268.132

-   Impozit pe profit amanat recunoscut pe seama capitalurilor proprii, aferent surplusului realizat din rezerva din reevaluare amortizata pe masura folosirii activului transferata in rezultatul reportat

31.031

  3.480

-   Impozit pe profit amanat recunoscut pe seama capitalurilor proprii aferent cresterii rezervei din reevaluarea imobilizarilor corporale ,,constructii” si a ,,investitiei imobiliare”

                  -

(237.085)

-    Cresterea rezervei din reevaluarea imobilizarilor corporale ,,constructii” si a investitiei imobiliare

                  -

    1.481.781 

-    Rezultat reportat provenit din corectarea erorilor contabile

                  -

        19.956

Total rezultat global aferent perioadei

    (685.452)

1.463.677

Profit atribuibil

                -

      195.545

Rezultatul pe actiune de baza

                 -

            0,81

Rezultatul pe actiune diluat

                -

            0,81

 

              Presedinte al Consiliului de Administratie                                         Sef birou economic,

                          Ing. POPA MANOLE                                                                  Ec. Mihai Elena

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.