Raport curent
conform Regulamentului C.N.V.M. nr. 1/2006
Data raportului: 15.02.2018
Denumirea societatii: S.C. CONTED S.A.
Sediul social: Dorohoi, str. 1 Decembrie nr. 8, judetul Botosani
Numar Oficiul Registrului Comertului: J07/107/1991
Cod Unic de Inregistrare: RO 622445
Capital social subscris varsat: 2.284.360,06 lei
Piata de tranzactionare: B.V.B. Categoria - Standard
Evenimente importante de raportat: Rezultatele financiare preliminare la 31 decembrie 2017
Societatea prezinta principalii indicatori realizati in anul 2017 conform Standardelor Internationale de Raportare Financiara. Moneda de raportare a situatiilor financiare este leul.
Situatia pozitiei financiare, situatia profitului sau pierderii si alte elemente ale rezultatului global, componente a Situatiilor Financiare Individuale incheiate la 31 decembrie 2017, cuprind informatii din evidenta contabila corespunzatoare sfarsitului exercitiului financiar de raportare si sfarsitul exercitiului financiar anterior celui de raportare.
Din analiza elementelor prezentate, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent 2016 se constata urmatoarele:
Din situatia pozitiei financiare s-a observat o descrestere a activelor imobilizate cu 7,94% si a activelor circulante cu 12,20%. Ponderea datoriilor in total active a fost de numai 14,47%, nivel minim in ultimii 2 ani, perioada in care capitalurile proprii au oscilat intre 83,79% si 85,53% din totalul activelor.
Cifra de afaceri a Societatii aferenta anului 2017 este de 13.894.359 lei din care 6.592.637 lei export si 7.301.722 lei intern, comparativ cu anul 2016 cand am inregistrat 16.890.499 lei, din care 7.635.249 lei export si 9.255.250 lei intern. In structura cifra de afaceri s-a realizat in principal prin vanzarea productiei proprii in proportie de 98%. Valoarea vanzarilor la export in anul 2017 reprezinta 47%, iar valoarea vanzarilor la intern reprezinta 53% din cifra de afaceri. Cifra de afaceri inregistrata in anul 2017 in suma de 13.894.359 lei a scazut cu 17,74% fata de anul 2016.
Volumul veniturilor totale realizate a fost in suma de 14.564.831 lei, reprezentand o descrestere cu 10,06% fata de veniturile totale obtinute in anul 2016 in valoare de 16.194.137 lei.
Volumul cheltuielilor totale in valoare de 15.281.314 lei au scazut cu 3,95% fata de anul 2016, cand am inregistrat suma de 15.910.386 lei. In volumul cheltuielilor totale ponderea cea mai mare o detin cheltuielile cu personalul in procent de 79,20%. Cheltuielile cu personalul in suma de 12.103.070 lei, au scazut cu 3,52%, fata de anul 2016 cand s-a inregistrat suma de 12.544.148 lei si reprezinta 87,11% din cifra de afaceri.
Veniturile din exploatare in valoare de 14.505.795 lei au scazut in anul 2017 cu 10,19%, fata de anul 2016 cand s-a inregistrat suma de 16.151.139 lei la fel si cheltuielile de exploatare in valoare de 15.235.095 lei au scazut cu 3,75%, fata de anul 2016 cand s-a inregistrat suma de 15.828.400 lei.
In totalul veniturilor de exploatare, ponderea cea mai mare o detine productia vanduta, iar la cheltuielile de exploatare, ponderea cea mai mare o detin cheltuielile cu personalul, ele fiind in suma de 12.103.070 lei, reprezentand 79,44% din totalul cheltuielilor de exploatare.
Activitatea de exploatare s-a incheiat cu o pierdere in suma de (729.300) lei, spre deosebire de anul 2016 cand am inregistrat un profit in suma de 322.739 lei.
Veniturile financiare in valoare de 59.036 lei provin din dobanzi si diferente de curs valutar.
Cheltuielile financiare sunt in suma de 46.219 lei si provin din alte cheltuieli financiare (diferente de curs nefavorabile). Rezultatul financiar este profit in suma de 12.817 lei comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016 cand am inregistrat pierdere in suma de 38.988 lei.
In anul 2017, S.C. Conted S.A. a inregistrat pierdere de (716.483) lei fata de anul anterior cand a inregistrat profit in suma de 283.751 lei.
Aceste pierderi au fost cauzate de o serie de factori defavorabili.
Cel mai important aspect a fost scaderea veniturilor din exploatare cu 10,19% fata de anul 2016. Aceasta scadere a fost cauzata de urmatorii factori:
- diminuarea numarului de salariati direct productivi cu 15,78%;
- scaderea preturilor la clientii nostri principali cu 14%;
- lungirea perioadei de intersezon de la 8 saptamani la 14 saptamani ;
- nealimentarea constanta a liniilor de productie.
Datorita existentei unor cheltuieli fixe mari, scaderea numarului de salariati direct productivi a dus la o crestere a costului unitar si astfel, la o scadere in volum a comenzilor. Totodata, diminuarea numarului salariatilor direct productivi a dus la o scadere cu 12 -14% a volumului productiei realizate.
In plus, scaderea numarului de salariati direct productivi a dus la o lipsa acuta de personal in liniile de productie, scazand drastic productia realizata, datorita liniilor incomplete. Lipsa de personal direct productiv ne-a fortat sa desfiintam o linie de productie pentru a acoperi lipsurile de pe celelalte linii cu personalul liniei desfiintate. Insa schimbarea locului de munca a dus la adaptarea mai greoaie a personalului mutat si deci la o reducere a productivitatii liniei.
Pierderea salariatilor s-a datorat mai multor cauze:
- implinirea varstei de pensionarea atat la limita de varsta de pensionare, cat si pensionare anticipata;
- concurenta de pe piata muncii;
- abateri disciplinare foarte grave ce au dus la concedierea salariatilor respectivi;
- demisia unor salariati din motive neimputabile societatii.
Concurenta foarte mare de pe pietele internationale unde activeaza clientii nostri a dus la o scadere drastica a preturilor de productie si deci a incasarilor.
S-a incercat mentinerea preturilor la acelasi nivel, insa doar anumiti clienti au acceptat-o, fapt ce a dus la lipsa de comenzi cu cantitati mari. Primirea de comenzi mici a dus la o scadere a productivitatii muncii si deci la o diminuare a incasarilor lunare.
In anul 2017, perioada de intersezon, in care clientii nostri nu au comenzi sau au comenzi putine si prost platite, s-a marit substantial de la 8 saptamani, cat a fost in 2016, la 14 saptamani. Acest lucru a dus la o lipsa acuta de comenzi in lunile martie, aprilie , mai si octombrie si astfel la o scadere drastica a veniturilor realizate.
Incepand cu sfarsitul anului 2016, clientii nostri au inceput sa intampine dificultati cu aprovizionarea cu materii prime si auxiliare, ceea ce a dus la lipsuri in alimentarea liniilor si la goluri de productie. Toate aceste lipsuri au generat pierderi ce nu au putut fi recuperate.
Un alt aspect important a fost cresterea cheltuielilor de productie. Aceasta s-a datorat urmatorilor factori:
- cresterea cu 16% a salariului minim pe economie in 2017 fata de 2016;
- cresterea cu 47% a provizionului pentru beneficiile angajatilor privind concediul de odihna neefectuat aferent anului 2017 fata de cel al anului 2016.
- cresterea cu 130% a impozitelor si taxelor locale in 2017 fata de 2016.
- cresterea cu 14,12% a numarului zilelor de concediu medical platite de societate, de la 2.861 zile (176.128 lei in 2016) la 3.265 zile (237.222 lei). In bani, cresterea a fost de 34,69%.
Cheltuielile cu personalul reprezinta 79,20% din totalul cheltuielilor societatii. Cresterea de 16% a salariului minim a dus la o crestere a cheltuielilor totale de 12,67%. S-a decis masura de anulare a acordarii tichetelor de masa pentru a diminua partial cresterea cheltuielilor, insa nu a fost acoperitoare.
Datorita reevaluarii obligatorii a cladirilor, a crescut valoarea cladirilor si astfel au crescut si impozitele locale cu 130%. Cresterea pretului energiei a dus la o crestere a costului de productie.
In anul 2017 nu au fost realizati indicatorii din bugetul de venituri si cheltuieli.
La sfarsitul anului 2017, din fluxurile de trezorerie s-a inregistrat o descrestere neta de numerar in suma de 1.168.013 lei, reflectata in soldul casei si al conturilor la banci. La 31.12.2017 s-a inregistrat o scadere a numarului mediu de salariati fata de aceeasi perioada a anului 2016, de la 464 salariati la 398 salariati.
Situatiile financiare au fost intocmite in conformitate cu:
· Ordinul 881 din 25 iunie 2012 privind aplicarea de catre societatile comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata a Standardelor Internationale de Raportare Financiara;
· Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS) adoptate de Uniunea Europeana;
· Legea 82 din 24 decembrie1991 a contabilitatii republicata si actualizata;
· Ordin 2844 din 12 decembrie 2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata;
Situatiile financiare au fost aprobate de catre Consiliul de Administratie in sedinta din data de 24 ianuarie 2018. Mentionam ca situatiile financiare preliminare nu sunt auditate si pot sa se modifice in functie de eventualele reglementari contabile si fiscale ce pot sa apara in perioada urmatoare, pana la Adunarea Generala a Actionarilor.
SITUATIA PRELIMINARA A POZITIEI FINANCIARE
|
|
31.12.2017
|
31.12.2016
|
|
|
Active
|
|
|
|
|
Imobilizari corporale
|
5.092.263
|
5.523.847
|
|
|
Imobilizari necorporale
|
21.298
|
38.082
|
|
|
Investitii imobiliare
|
119.512
|
122.610
|
|
|
Total Active Imobilizate
|
5.233.073
|
5.684.539
|
|
|
Stocuri
|
1.850.045
|
1.571.167
|
|
|
Creante comerciale si alte creante
|
2.504.831
|
2.452.744
|
|
|
Cheltuieli inregistrate in avans
|
15.736
|
11.576
|
|
|
Numerar si echivalente de numerar
|
1.622.539
|
2.790.552
|
|
|
Total Active Curente
|
5.993.151
|
6.826.039
|
|
|
Total Active
|
11.226.224
|
12.510.578
|
|
|
Capitaluri Proprii
|
|
|
|
|
Capital social subscris varsat
|
2.284.360
|
2.284.360
|
|
|
Alte elemente de capitaluri proprii
|
(256.827)
|
(287.858)
|
|
|
Rezerva din reevaluare
|
2.276.601
|
2.470.543
|
|
|
Rezerva legala
|
456.661
|
456.661
|
|
|
Alte rezerve
|
4.080.948
|
4.080.948
|
|
|
Rezultat reportat
|
1.476.415
|
1.282.473
|
|
|
Rezultatul exercitiului
|
(716.483)
|
195.545
|
|
|
Total Capitaluri Proprii
|
9.601.675
|
10.482.672
|
|
|
Datorii
|
|
|
|
|
Datorii pe Termen Lung
|
|
|
|
|
Datorii privind impozitul pe profit amanat
|
256.827
|
287.858
|
|
|
Total Datorii pe Termen Lung
|
256.827
|
287.858
|
|
|
Datorii Curente
|
|
|
|
|
Datorii comerciale si alte datorii
|
989.917
|
1.482.963
|
|
|
Provizioane pentru beneficiile angajatilor
|
377.805
|
257.085
|
|
|
Total Datorii Curente
|
1.367.722
|
1.740.048
|
|
|
Total Datorii
|
1.624.549
|
2.027.906
|
|
|
Total Capitaluri Proprii si Datorii
|
11.226.224
|
12.510.578
|
|
SITUATIA PRELIMINARA A PROFITULUI SAU PIERDERII SI ALTE ELEMENTE
ALE REZULTATULUI GLOBAL
Activitati Continue
|
31.12.2017
|
31.12.2016
|
Venituri
|
13.894.359
|
16.890.499
|
Alte venituri
|
106.831
|
82.209
|
Venituri aferente costurilor stocurilor de produse
|
504.605
|
(821.569)
|
Total venituri operationale
|
14.505.795
|
16.151.139
|
Cheltuieli cu materiile prime si materiale consumabile
|
912.541
|
876.259
|
Cheltuieli privind marfurile
|
204.480
|
227.213
|
Cheltuieli privind utilitatile
|
919.231
|
1.071.584
|
Cheltuieli cu salariile, contributiile sociale si alte beneficii
|
12.103.070
|
12.544.148
|
Cheltuieli cu amortizarea
|
454.617
|
326.831
|
Ajustari privind provizioanele
|
120.720
|
257.085
|
- Cheltuieli
|
373.164
|
257.085
|
- Venituri
|
(252.444)
|
-
|
Alte cheltuieli
|
520.436
|
525.280
|
Total cheltuieli operationale
|
15.235.095
|
15.828.400
|
Rezultatul activitatilor operationale
|
(729.300)
|
322.739
|
Venituri financiare
|
59.036
|
42.998
|
Cheltuieli financiare
|
46.219
|
81.986
|
Rezultatul financiar
|
12.817
|
(38.988)
|
Rezultatul inainte de impozitare
|
(716.483)
|
283.751
|
Cheltuiala cu impozitul pe profit curent
|
-
|
84.602
|
Cheltuieli cu impozitul pe profit amanat
|
-
|
3.604
|
Rezultatul din activitati continue
|
(716.483)
|
195.545
|
Alte elemente ale rezultatului global
|
31.031
|
1.268.132
|
- Impozit pe profit amanat recunoscut pe seama capitalurilor proprii, aferent surplusului realizat din rezerva din reevaluare amortizata pe masura folosirii activului transferata in rezultatul reportat
|
31.031
|
3.480
|
- Impozit pe profit amanat recunoscut pe seama capitalurilor proprii aferent cresterii rezervei din reevaluarea imobilizarilor corporale ,,constructii” si a ,,investitiei imobiliare”
|
-
|
(237.085)
|
- Cresterea rezervei din reevaluarea imobilizarilor corporale ,,constructii” si a investitiei imobiliare
|
-
|
1.481.781
|
- Rezultat reportat provenit din corectarea erorilor contabile
|
-
|
19.956
|
Total rezultat global aferent perioadei
|
(685.452)
|
1.463.677
|
Profit atribuibil
|
-
|
195.545
|
Rezultatul pe actiune de baza
|
-
|
0,81
|
Rezultatul pe actiune diluat
|
-
|
0,81
|
Presedinte al Consiliului de Administratie Sef birou economic,
Ing. POPA MANOLE Ec. Mihai Elena