sâmbătă | 20 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


IAMU SA BLAJ - IAMU

Raport anual 2017

Data Publicare: 18.04.2018 13:08:24

Cod IRIS: 971E5

 

RAPORT  ANUAL

 

PENTRU  EXERCITIUL  FINANCIAR  2017

DATA:  31.12.2017

 

 

 

Raport anual conform: Regulament CNVM nr.1/2006

Pentru exercitiului financiar: 2017

Data raportului: 18.04.2018

Denumirea societatii comerciale:   " I.A.M.U. "  S.A.

Sediul social: BLAJ, str. GH. BARITIU, nr. 38

Nr.  telefon   0040258/711907  / Fax  0040258/713604

Cod unic de inregistrare la OF. REG. COM.:   RO  1766830

Nr. de ordine in Reg Comertului:    J01/189/1991

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise:      AERO

Capital social subscris si varsat: 23.750.373 Lei

 

Raportul anual se afla publicat pe site-ul: www.iamu.ro

 

Principalele caracteristici ale valorilor mobiliare emise de societatea “I.A.M.U.” S.A. Blaj

 

 

1.   Analiza activitatii societatii comerciale

 

1.1.      a)  Descrierea activitatii de baza a societatii comerciale

Activitatea preponderenta: Executii accesorii si componente pentru masini unelte cod CAEN 2841- industrie

Produsul: elemente de ghidare liniara

 

b)   Precizarea datei de infiintare a societatii comerciale 

Infiintarea intreprinderii de stat  prin HCM  1427/11.1971

Reorganizarea conform L.15/1990 prin HG  1296/1990 

Forma de proprietate - proprietate privata

 

c)  Descrierea oricarei fuziuni sau reorganizari semnificative a societatii comerciale, ale

filialelor sau ale societatilor controlate, in timpul exercitiului financiar:  - Nu e cazul

 

d)  Descrierea achizitiilor si/sau instrainarilor de active:

 

In anul 2017, s-au achizitionat active imobilizate in valoare de 4.803.067 Lei, din care active de tipul cladirilor in valoare de 45.863 Lei

 

e)  Descrirea principalelor rezultate ale evaluarii activitatii societatii

 

  1.1.1  Elemente de evaluare generala: an 2017

                                                                                                                        LEI

a)  Profit brut;

6.359.612

b)  Cifra de afaceri

86.516.628

c)  Lichiditate (disponibil in cont)         

1.342.537

 

 

1.1.2. Evaluarea nivelului tehnic al societatii comerciale

a si b)  Ponderea grupelor de produse si/sau servicii realizate de societate  in cifra de afaceri

          Pe grupele principale de produse situatia livrarilor este:

Denumirea produsului

% pe piata din Cifra de afaceri

 

an 2015

an 2016

an 2017

componente  pentru tehnica liniara 

60.06%

55.20%

56.23%

minitehnica liniara 

22.65%

26.70%

24.42%

componente  pentru linii tehnologice 

9.09%

10.20%

9.70%

componente pentru masini unelte

2.94%

2.90%

2.31%

menghine

0.78%

0.58%

0.89%

componente pentru liniile de productie a tubulaturii flexibile

1.77%

1.86%

1.45%

componente pentru masinile de ambalat 

0.67%

0.84%

0.32%

accesorii pentru masini unelte

0.30%

0.07%

0.02%

componente pentru aparatura de masura si control

0.24%

0.01%

0.16%

produse domeniul hidraulic

0%

0%

1.72%

produse diverse

1.50%

1.64%

2.78%

 

100.00%

100.00%

100%

 

 

c) Produse noi si stadiul lor.

 

 

Valoarea realizata a produselor noi in anul 2017 este de 1.775.888 lei si reprezinta noi tipuri de produse hidraulice.

 

1.1.3. Evaluarea activitatii de aprovizionare tehnico – materiala.

 

Valoarea estimata a comenzilor pentru 2017 este de 45.290.000 lei.

 

Societatea  isi procura materiile prime semifabricatele sculele si materialele atat din tara cat si din strainatate.

 

Principalii furnizori de materii prime, semifabricate, scule si materiale ai societatii sunt urmatorii:

 

Nr.crt.

Materia prima

Denumirea  furnizorului

locatia

1

Otel

OVAKO –Suedia

2

Otel

VUHZ - Cehia

3

Otel

VOL-STAHL  - Germania

4

Otel

EHG-Austria

5

Otel

SC BOGNER Austria

6

Teava

SC Senal Bacau

7

Tabla Al Mg Si

SC Color Metal  Od-Secuiesc

8

Corpuri abrazive

SC Carbochim  - Cluj

9

Corpuri abrazive

SC Tyrolit  Bucuresti

10

Corpuri abrazive

SC Hermes Bucuresti

11

Scule

SC Metal Star Alba

12

Scule

SC Walter  - Timisoara

13

Scule

SC Sandvik Bucuresti

14

Scule

SC Romsan - Bucuresti

15

Scule

SC 4Industry - Brasov

16

Organe de asamblare

SC Herasib Medias

17

Petroliere

SC Divinol – Bucuresti

18

Petroliere

SC ASI Grup Cluj

19

Rulmneti

SC Universal Rulment - Brasov

20

Electrice

SC Crystal Distributie SRL Alba

21

Electrice

SC Electroalfa Alba

22

Electrice

SC Iverna  Sibiu

 

Sursele de aprovizionare sunt sigure la nivelul anului curent.

Preturile au in general o tendinta usor crescatoare, motivele fiind cresterea preturilor la energie, gaz si deseurile feroase. Pentru fiecare produs aprovizionat, preturile se negociaza cu furnizorii.

 

1.1.4. Evaluarea activitatii de vanzare.

 

a). Evolutia vanzarilor pe piata interna si externa si perspectivele pana in 2017

                                                                                           %

An

2015

2016

2017

Vanzari intracomunitare

45,78

50,21

49.01

Vanzari intern

54,22

49,79

50.99

Total CA    %

100

100

100

 

b) Situatia concurentiala.

 

1). Pentru produsele de pe piata externa avem concurenti pentru elemente de ghidare liniara, producatorii pentru Bosch Rexroth-Mechatronics din China, Polonia, Bulgaria si Romania.

 

2). Pentru produsele vandute pe piata interna, avem concurenti pe: Proinvest Pascani si Sysmec Arad

 

c) Dependenta semnificativa.

 

Societatea depinde in proportie de 92% de contractele transmise de firma Bosch-Rexroth AG din Germania.

 

 

1.1.5. Evaluarea aspectelor legate de personalul societatii comerciale:

 

 

Precizarea numarului si a nivelului de pregatire a angajatilor societatii comerciale precum si a gradului de sindicalizare a fortei de munca:

 

 

 

 

Salariatii

 

2015

2016

2017

Personal TESA

82

80

86

Muncitori

642

633

708

-direct productivi

531

523

600

-indirect productivi

111

110

108

TOTAL personal nr. Mediu scriptic

724

713

794

 

Sindicatele                                                                                              

Nume sindicat

Numar membri

(platitori de cotizatii)

% salariati

Sindicat Liber IAMU Blaj

331

41,68%

 

d) Descrierea raporturilor dintre manageri si angajati precum si a oricaror elemente conflictuale ce caracterizeaza aceste raporturi:    - Nu exista raporturi conflictuale -

1.1.6. Evaluarea aspectelor legate de impactul activitatii de baza a emitentului asupra mediului inconjurator.

           Pentru a putea tine sub control toate activitatile cu implicatii asupra mediului inconjurator si pentru a asigura imbunatatirea continua a acestor activitati organizatia a implementat si certificat, incepand cu luna martie 2006, un Sistem de Management de Mediu, in conformitate cu standardul SR EN ISO 14001 : 2005.
           Sistemul de Management de Mediu a fost recertificat de mai multe ori in conformitate cu cerintele referentialului ISO 14001. Certificatul pe care organizatia il detine in prezent este valabil pana in luna septembrie 2018.
           In luna martie 2018 a avut loc auditul de supraveghere a Sistemului de Management de Mediu. Echipa de auditori nu a constatat neconformitati de mediu, a facut recomandari care sunt in curs de implementare si a propus acordarea certificatului conform ultimei variante (din anul 2015)  a referentialului SR EN ISO 14001.
           SC IAMU SA BLAJ detine in prezent Autorizatia de Mediu nr.46 / 20.03.2012 valabila pana in 20.03.2022 (revizuita in 21.01.2016) si Autorizatia de Gospodarire a Apelor nr. 91 emisa in luna aprilie 2015 si valabila pana in aprilie 2018. Au fost intreprinse demersurile pentru reinnoirea Autorizatiei de Gospodarirea Apelor.
          Organizatia este monitorizata atat de Administratia Nationala „APELE ROMANE” prin Sistemul de Gospodarire a Apelor Alba, respectiv Administratia Bazinala de Apa Mures, cat si de Garda Nationala de Mediu prin Comisariatul Alba si colaboreaza permanent cu Agentia pentru Protectia Mediului Alba. Gradul de conformare cu cerintele legale si cu alte cerinte  aplicabile organizatiei aferent anului 2017, calculat dupa matricea de evaluare stabilita de societate a fost de 99,81%.
           De asemenea este de mentionat faptul ca SC IAMU SA BLAJ nu a fost sanctionata sau amendata pentru neconformitati referitor la prevederile legale in domeniul protectiei mediului.
           Pentru conformarea deplina cu prevederile legislatiei in vigoare privind evitarea poluarii factorilor de mediu, apa, aer, sol si avand in vedere si alte cerinte aplicabile, organizatia a stabilit pentru anul 2017 un Program de Management de Mediu cuprinzand 4 obiective, 26 tinte si 39 actiuni de indeplinit.  Actiunile au fost realizate in proportie de 100%.

           Se monitorizeaza permanent indicatorii poluanti ai apelor conform programului din Autorizatia de Gospodarire a Apelor mai sus amintita si a unor instructiuni de lucru de mediu proprii. Monitorizarea se face atat in laboratorul de testare parametri procese tehnologice cu impact asupra mediului al SC IAMU SA, cat si prin colaborare cu organizatii specializate, respectiv agentia de Protectie a Mediului Alba si Institutul de Cercetari pentru Instrumentatie Analitica Cluj-Napoca.

 

1.1.7 Evaluarea activitatii de cercetare si dezvoltare.

 

Activitatea de cercetare-proiectare s-a realizat in anul 2017 de catre serviciul tehnic prin:

       

A.    Analiza si ofertarea unui numar de 410 produse noi pentru 26 beneficiari.   

B.     Introducerea in fabricatie a 240 tipuri de produse noi, majoritatea de o complexitate si  precizie ridicata.

C.     Proiectarea, executia, respectiv modernizarea unor echipamente .

D.    Reducerea numarului de operatii pe fluxul de fabricatie prin proiectarea si modernizarea un numar de 60 SDV-uri.

E.       Reproiectarea tehnologica a unor operatii in verderea reducerii timpilor de fabricatie si a consumurilor de scule -Prelucrari dintr-o singura prindere-.

F.        Testarea de noi scule si port-scule 220 buc;

 

 

1.1.8. Evaluarea activitatii societatii comerciale privind managementul riscului

 

Deoarece S.C. I.A.M.U. S.A. detine Certificatul de FURNIZOR PREFERENTIAL pentru Concernul Rexroth-Bosch, avand posibilitatea livrarii produselor in intreg Concernul, se diminueaza mult riscul de piata al societatii.

 

La sfarsitul anului 2017 nu s-au inregistrat contracte nerealizate la termenul scadent.

 

1.1.9. Elemente de perspectiva privind activitatea societatii comerciale

 

a) Prezentarea si analizarea tendintelor, elementelor, evenimentelor sau factorilor de incertitudine ce afecteaza sau ar putea afecta lichiditatea societatii comerciale comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

 

-         Obiectul de activitate al firmei este producerea si comercializarea de accesorii si componente pentru masini unelte

-         Nici un eveniment nu a influientat activitatea societatii.  

 

b) Prezentarea si analizarea efectelor cheltuielilor de capital, curente sau anticipate asupra situatiei financiare a societatii comerciale comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

 

 

Capitalul social al societatii:

 

Capitalul social al SC  IAMU  SA este in valoare de 23.750.373 lei, din care in natura 0, divizat in 9.500.149 actiuni in valoare de 2,5 lei, subscris si varsat integral.

 

Actiunile societatii:   nominative: 2,5 lei.

Structura actionariatului (confirmarea Registrului Actionarilor Independent Autonom)         

 -eventual R.R.A.extras

 

Actionari

Adresa/Sediul

Nr. Actiuni

% din

capitalul social

SIF Banat-Crisana

Arad C. Victoriei 33-35

7.286.299

76,6967%

SIF Oltenia

Craiova, str Tufanele Nr 1

1.884.289

19,8343%

Altii (nume, prenume, cetatenie)

 

329.561

3,4690%

TOTAL

9.500.149

100%

 

·      Capital social                       Sold 31.12.2017=     23.750.373 lei

·      Fondul de rezerva                Sold 31.12.2017=       2.555.866 lei

·      Alte rezerve                         Sold 31.12.2017=     14.944.134 lei

·      Rezerve din reevaluare        Sold 31.12.2017=       7.175.090 lei

·      Rezerve surplus reev.           Sold 31.12.2017=         226.064 lei

·      Profitul exercitiului              Sold 31.12.2017=      5.926.080 lei

·      Repartizarea profitului         Sold 31.12.2017=     -3.101.363 lei

                  Total capitaluri proprii                                          51.476.244 lei

 

Investitii realizate in 2017

 

Nr.

Crt.

Investitie

An

Valoare contabila

( lei)

1

Dotari utilaje

2016

11.035.926

2

Dotari utilaje

2017

4.173.359

 

Plasamente financiare ale emitentului

                                                                                      lei                                                                                                                                             

Imobilizari financiare

31.12.2015

31.12.2016

31.12.2017

Titluri de participare

4.715

4715

4.715

Garantii furnizori

-

-    

-

TOTAL

4.715

4715

4.715

 

Prezentarea si analizarea evenimentelor, tranzactiilor schimbarilor economice care afecteaza semnificativ veniturile din activitatea de baza.

   lei

Anul

Evolutia cifrei de afaceri

Evolutia profitului brut

Evolutia investitiilor

 

2016

73.821.449

6.486.076

12.804.847

2017

86.516.628

6.359.612

4.803.067

 

In data de 22.04.2010 s-a incheiat cu Autoritatea de Management  pentru Programul Operational Sectorial „Cresterea Competitivitatii Economice contractul de finantare nr. 210301 privind acordarea finantarii nerambursabile pentru implimentarea proiectului  „Modernizarea activitatii de productie la SC IAMU SA Blaj „ in valoare  totala eligibila de 36.364.176 lei ,din care suma nerambursabila este in valoare de 17.818.446 lei .

Perioada de implementare a proiectului este de 36 luni.

Obiectivul general al proiectului a fost realizat in totalitate la data de 30.04.2013.

 

Obiectivele specifice ale prezentului proiect de investitii sunt:

 

•    Cresterea cifrei de afaceri

•    Realizarea de investitii moderne si cresterea productivitatii societatii

•    Introducerea de produse si tehnologii noi

•    Cresterea competitivitatii S.C. I.A.M.U. S.A. pe piata internationala

•    Cresterea gradului de inovare cu aplicabilitate in industrie

•    Promovarea dezvoltarii durabile, diminuarea impactului negativ asupra mediului.

 

 

 

 

 

  Indicatori asumati:

Indicatorul

Valoare de referinta la 31.12.2008

Valoare minima estimata la sfarsitul perioadei de mentinere obligatorie a investitiei, 2018

Contributia proprie a beneficiarului (lei)

0

18.545.730

Cresterea cifrei de afaceri fata de bilantul anului 2008 (%)

29.692.550

10%

Numarul locurilor de munca create

0

46

Numarul locurilor de munca mentinute

575

621

Cresterea exportului (%)

11.856.016

15%

 

Realizarea indicatorilor asumati prin proiect vor fi monitorizati pe o perioada de 5 ani de Autoritatea de Management, respectiv pana in anul 2018.

Acesti  indicatori au fost realizati la data de 31.12.2017.

 

Veniturile din vanzarea productiei sunt in suma de 85.395.413 si reprezinta 98,71% din cifra de afaceri.

Veniturile din vanzarea marfurilor  reprezinta 1,29% din cifra de afaceri.

Celelalte venituri din exploatare sunt aferente:

 

- Variatiei stocurilor (venituri din productia stocata)                                            3.193.233 lei                              

- Productia  realizata de entitate pentru scopurile                                                    334.962 lei

   sale proprii si capitalizata                    

- Alte venituri din exploatare                                                                                1.711.300 lei                                                                        

 -Veniturile din exploatare au crescut cu 20,30%

 -Cheltuielile din exploatare au inregistrat o crestere de 22,10% fata de anul precedent, ca urmare a diversificarii produselor. 

 -Rezultatul exploatarii a crescut cu 1,58%.  

 

Rezultatele societatii sunt influentate in acest an de:

-          Influentele cursului de schimb a monedei nationale;

-          Ponderea livrarilor  intracomunitare  in cifra de afaceri este de 49,01%.

-          Cresterea preturilor la materiile prime, materiale, utilitati etc.

-          Cresterea cheltuielilor privind amortizarea.

 

Obiectivele prioritare (comentarii ale S.C.).

 

Prioritatile in dezvoltarea SC IAMU SA deriva din colaborarea pe termen lung in domeniul fabricarii elementelor de ghidare liniara si din politica in domeniul calitatii ca o componenta  a politicii generale de dezvoltare.

Se are in vedere continuarea dezvoltarii noii game de produse in domeniul hidraulic prin sustinerea investitiilor in noul atelier de productie pentru hidraulica.

Se au in vedere in special investitii in cresterea productivitatii precum si investitii in asigurarea calitatii pe tot fluxul de fabricatie .

Sursele de finantare (comentarii ale S.C.)

-          Surse proprii

-          Credite pentru investitii

 

 

 

2. Activele corporale ale societatii comerciale

2.1. Precizarea amplasarii si a caracteristicilor principalelor capacitati de productie in proprietatea societatii comerciale.

 

Terenuri = 1.422.028  lei                                                                                                       

Nr.

Crt.

Amplasare

Suprafata

(m2)

Valoare contabila

( lei)

Tipul*

Proprietate**

1

Blaj str.Gh. Baritiu nr. 38

31.146,54

1.422.028

I

T

*Tip:  I-zona industriala,  N-alte zone

**Proprietate:   T-cu titlu de proprietate,  N-fara titlu de proprietate

 

Cladiri (cu titlu de proprietate)                                                                                                                      

Nr.

Crt.

Amplasare

Valoare neta contabila

( lei)

Vechimea

(ani)

 

Blaj str.Gh. Baritiu nr.38

11.419.902

44

Capacitatea anuala potentiala (pentru productie si servicii), raportata statistic (anul 2017).

Nr.

Crt.

Denumire produs/serviciu

UM

Capacitatea anuala

2017(buc)

1

Parti si accesorii pentru M.U.

Buc.

2.373.333

2

Menghine

3.518

 

Activitatea de productie este organizata in baza unui sistem integrat  folosid  un sistem propriu de managenment al productiei IPS  si un sistem intergat de gestiune utilizind  tehnologia SAP.

Activitatea de productie a societatii este structurata  pe 4 ateliere. Numarul de utilaje noi puse in functiune in anul 2017:

-           La atelierul 1, pentru productia de tehnica liniara a fost suplimentata capacitatea de productie cu patru centre de prelucrare HAAS VF.

-           La atelierul 2, s-a pus in functiune un centru de prelucrare Mazak VCN530C. 

-           La atelierul 4, pentru productia de componente pentru pompe hidraulice, au fost puse in functiune doua centre de prelucrare DMC 60H, o masina de spalat piese, o instalatie de filtrare Belki si o cabina de sablare.

 

Anul 2017 a fost caracterizat prin:

         Definitivarea si completarea fluxurilor de fabricatie.

         Dezvoltarea atelierului 4 – Hidraulica, prin dotarea tehnica necesara si asimilarea in productie a primelor familii de produse.

 

 

2.2. Descrierea si analizarea gradului de uzura al proprietatilor societatii comerciale.

Imobilizari corporale aflate in proprietate la valoarea ramasa la 31.12.2017 = 48.247.035 lei

 

·         Terenuri                                  =      1.422.028 lei

·         Constructii                              =    11.419.902 lei

·         Instalatii th. si masini             =     34.562.463 lei

·         Alte inst.utilaje si mobilier     =         151.499 lei

·         Avansuri si imob.in curs         =      1.828.626 lei

·         Imobilizari financiare  la 31.12.2017 sunt in suma de  4.715 lei 

·         Imobilizari necorporale la 31.12.2017 = 137.601 lei     

·         ACTIVE IMOBILIZATE –TOTAL   = 49.526.834 lei

 

2.3. Precizarea potentialelor probleme legate de dreptul de proprietate asupra activelor corporale ale societatii comerciale.   -  Nu este cazul -

 

3. Piata valorilor mobiliare emise de societatea comerciala

 

3.1. Precizarea pietelor din Romania si din alte tari pe care se negociaza valorile mobiliare emise de societatea comerciala.           - Piata AERO -

 

3.2. Descrierea politicii societatii comerciale cu privire la dividende. Precizarea dividendelor cuvenite/platite/acumulate  in ultimii 3 ani si, daca este cazul, a motivelor pentru eventuala micsorare a dividendelor pe parcursul ultimilor 3 ani.

 

 

Dividende ( lei)  -                                                                                                                               

 

2015

2016

2017

Profit net

5.931.484

6.271.373

5.926.080

Dividende  repartizate

1.578.925

1.615.025

2.755.044

SIF

1.524.152

1.559.000

2.659.471

Alti actionari

54.773

56.025

95.572

% din profitul net

26,6

25,8

46,8

*In functie de modificarea structurii actionarilor

*Profitul net s-a repartizat cf. Hot. A.G.O.A. nr. 2/17.04.2018.

 

 Repartizarea profitului  ( lei)            

                                                                                                                   

 

2015

2016

2017

Profit net

5.931.484

6.271.373

5.926.080

Profit nerepartizat an precedent

4.439.481

1.751.205

1.928.168

Profit repartizat

-

-

-

Fond de rezerva

310.561

324.304

317.981

Participarea salariatilor la profit

-

-

-

Cota managerului

-

-

-

Fond de dezvoltare

-

-

-

Dividende de platit

1.330.021

1.578.925

1.615.025

Alte rezerve

7.150.719

4.243.408

2.872.658

Rezultat reportat din surplusul realizat din rezervele din reevaluare

171.640

52.227

2.197

Profit nerepartizat

1.751.205

1.928.168

3.050.781

 

S-a aprobat repartizarea profitului realizat in 2017 cf. Hot. A.G.O.A. nr. 2/17.04.2018 astfel:

                       

                      -  alte rezerve (surse proprii de finantare)           2.853.056  lei

                      -  dividende                                                          2.755.044 lei

                      -  fond de rezerva                                                    317.981 lei

 

 

 

 

 

3.3. Descrierea oricaror activitati ale societatii comerciale de achizitionare a propriilor actiuni.

- Nu este cazul-

 

3.4. In cazul in care societatea comerciala are filiale, precizarea numarului si a valorii nominale a actiunilor emise de societatea mama detinute de filiale.

- Nu este cazul-

 

3.5. In cazul in care societatea comerciala a emis obligatiuni si/sau alte titluri de creanta, prezentarea modului in care societatea comerciala isi achita obligatiile fata de detinatorii de astfel de valori mobiliare.

- Nu este cazul-

 

4. Conducerea societatii comerciale

 

4.1. Prezentarea listei administratorilor societatii comerciale si a urmatoarelor informatii pentru fiecare administrator:

 

a) CV (nume, prenume, varsta, calificare, experienta profesionala, functia si vechimea in functie);

 

Conducerea societatii

A. Adunarea Generala a Actionarilor isi desfasoara lucrarile cf. Legii 31/1990 R. si modificata

 

B. Consiliul de Administratie

                                                                                                                             

Nume si

prenume

Domiciliu

Cetatenia

Varsta

Calificare

Experienta

Profesionala

Functia

Vechimea

in functie

Cimpean Gligor

Blaj

Str. Coriolan Suciu  nr23

Romana

60

Inginer

Electroth.

34 ani

Dir. Gen. Presedinte C.A.

26 ani

Cristea Eugen

Arad str. Fat Frumos nr39

bl.A 1-2

ap.29

Romana

59

Inginer

Mecanic

33 ani

Membru C.A.

20 ani

Vigaru Ion

Craiova

Str. Poienii nr 54 B

Romana

63

 

Inginer

electronist

38 ani

Membru C.A.

21 ani

 

C. Situatiile financiare pentru anul 2017 sunt auditate de firma KPMG Audit SRL cu care s-a incheiat  contract de prestari servicii  in vederea efectuarii auditului financiar.

                                                                                                                        

b)  orice acord, intelegere sau legatura de familie intre administratorul respectiv si o alta persoana datorita careia persoana respectiva a fost numita administrator.       - Nu este cazul. -

 

c) participarea administratorului la capitalul societatii comerciale;    = 0,14%

 

d) lista persoanelor afiliate societatii comerciale.                     - Nu este cazul.-

 

 

4.2. Prezentarea listei membrilor conducerii executive a societatii comerciale. Pentru fiecare, prezentarea urmatoarelor informatii:

 

a) termenul pentru care persoana face parte din conducerea executiva;

b) orice acord, intelegere sau legatura de familie intre persoana respectiva si o alta persoana datorita careia persoana respectiva a fost numita ca membru al conducerii executive;

c) participarea persoanei respective la capitalul societatii comerciale.

 

 

 

 

Conducerea executiva

Nume si prenume

Functia

Termenul pt. care face parte din cond.executiva

Participare la capitalul social

Bucur Tiberiu

Director tehnic

-

0,0685

Budiu Filimon

Director comercial

-

0,0045

Patruta Mircea

Director economic

-

-

Francu Tudor

Ing.sef calitate, mediu

-

0,0068

 

4.3. Pentru toate persoanele prezentate la 4.1 si 4.2 precizarea eventualelor litigii sau proceduri administrative in care au fost implicate, in ultimii 5 ani, referitoare la activitatea acestora in cadrul emitentului, precum si acelea care privesc capacitatea respectivei persoane de a-si indeplini atributiile in cadrul emitentului.

- Nu este cazul.-

 

5. Situatia financiar-contabila

Prezentarea unei analize a situatiei economico-financiare actuale comparativ cu ultimii 3 ani, cu referire cel putin la:

Rezultatele economico-financiare                                                                                    lei

INDICATORI

2015

2016

2017

Venituri din vanzarea marfurilor

489.399

533.707

1.121.215

Productia vanduta

73.509.623

73.287.742

85.395.413

Cifra de afaceri

73.999.022

73.821.449

86.516.628

Venituri din exploatare –total

77.393.827

76.314.424

91.803.719

Venituri financiare –total

812.188

719.137

523.374

Venituri exceptionale –total

 

 

 

VENITURI  TOTALE

78.206.015

77.033.561

92.327.093

Cheltuieli pentru exploatare -total

70.897.138

69.586.888

84.969.599

Cheltuieli financiare -total

1.097.648

960.597

997.882

Cheltuieli exceptionale -total

 

 

 

CHELTUIELI  TOTALE

71.994.786

70.547.485

85.967.481

Repartizari la fondul de rezerva

4.521.799

4.567.072

3.101.363

PROFIT BRUT/PIERDERE cu (-)

6.211.229

6.486.076

6.359.612

PROFIT NET

5.931.484

6.271.373

5.926.080

 

 

INDICATORI

2015

2016

2017

Solvabilitate (indice)

9,22

7,10

5,13

Lichiditate globala (indice)

3,16

2,23

1,96

Indicatori de profitabilitate (indice)

Rata profitului net

8,02

8.5

6,85

Grad de indatorare

21,34

21,72

13,19

Indicatori de activitate

Perioada de recuperare a creantelor zile

19,92

33,81

20,75

Perioade de plata a datoriilor zile

35,62

51.64

64,98

Durata de rotatie a stocurilor zile

4,68

4,73

4,40

 

 

a)      elemente de bilant: active care reprezinta cel putin 10% din total active; numerar si alte

disponibilitati lichide; profituri reinvestite; total active curente; total pasive curente;

 

Bilantul contabil                                                                                                                       lei

Denumirea indicatorului

2016

2017

Active imobilizate

I.Imobilizari necorporale

   Avansuri  imobilizari necorporale

114.787

137.601

 II.Imobilizari corporale

51.374.480

49.384.518

III Imobilizari financiare

4.715

4.715

Active imobilizate –TOTAL

51.493.982

49.526.834

Active circulante

  I. Stocuri

 

15.069.664

 

24.286.113

 II. Creante

7.132.567

4.985.632

III. Investitii financiare pe termen scurt

 

 

IV.Casa si conturi la banci

1.113.278

1.342.537

 Active circulante –TOTAL

23.315.509

30.614.282

Cheltuieli in avans

8.976

7.944

Datorii ce trebuie platite intr-o perioada de pana la un an

 

10.799.874

 

15.617.041

Active circulante nete, respectiv datorii

curente nete

 

10.880.911

 

13.358.885

Total active minus datorii curente

62.374.893

62.885.719

Datorii ce trebuie platite intr-o perioada mai mare de un an

 

10.011.228

 

6.789.140

Provizioane pentru riscuri si cheltuieli

155.000

150.000

Venituri in avans din care:

7.762.935

6.116.635

      - subventii pentru investitii

7.762.935

6.116.635

      - venituri inregistrate in avans

 

 

Capital si rezerve

  I. Capital din care:

 

23.750.373

 

23.750.373

   - capital subscris nevarsat

 

 

   - capital subscris varsat

23.750.373

23.750.373

   - patrimoniul regiei

 

 

II. Prime de capital

 

 

III. Rezerve din reevaluare                  Sold C

                                                             Sold D

6.101.528

7.175.090

 

 

IV. Rezerve

14.309.361

17.500.000

 V.  Rezultatul reportat                        Sold C

                                                             Sold D

223.867

226.064

 

 

VI. Rezultatul, exercitiului financiar   Sold C

                                                             Sold D

6.271.373

5.926.080

 

 

Repartizarea profitului

4.567.072

3.101.363

 

Capitaluri proprii –TOTAL

 

46.089.430

 

51.476.244

Patrimoniul public

 

 

Capitaluri TOTAL

46.089.430

51.476.244

 

 

b) contul de profit si pierderi: vanzari nete; venituri brute; elemente de costuri si cheltuieli cu o pondere de cel putin 20% in vanzarile nete sau in veniturile brute; provizioanele de risc si pentru diverse cheltuieli; referire la orice vanzare sau oprire a unui segment de activitate efectuata in ultimul an sau care urmeaza a se efectua in urmatorul an; dividendele declarate si platite;

 

 

 

Contul de profit si pierdere       

                                                                                      lei   

Denumire indicatori

2016

2017

Cifra de afaceri neta

73.821.449

86.516.628

Productia vinduta

73.287.742

85.395.413

Venituri din vinzarea marfurilor

533.707

1.121.215

Venituri din subventii de exploatare aferenta cifrei de afaceri nete

 

 

Variatia stocurilor                            Sold C

429.614

3.193.233

                                                         Sold D

 

 

Productia imobilizata

391.330

334.962

Venituri din subventii de exploatare

 

47.596

Alte venituri din exploatare

1.672.031

1.711.300

Venituri din exploatare –TOTAL

76.314.424

91.803.719

Cheltuieli cu mater. prime si materiale consumabile

25.186.816

30.753.585

Alte cheltuieli materiale

6.078.547

7.326.611

Alte cheltuieli din afara (cu energia si apa)

2.149.718

2.432.422

Cheltuieli privind marfurile

503.977

1.070.834

Cheltuieli cu personalul

26.758.770

32.099.839

Amortizari si provizioane pentru deprecierea imobilizarilor corporale si necorporale

6.028.935

7.068.903

Ajustarea valorii activelor circulante

1.018

2.638

Alte cheltuieli de exploatare - total-

3.288.231

4.292.847

        chelt. privind prestatiile externe

2.920.768

3.714.786

         chelt cu alte impozite si taxe

234.495

401.386

          alte cheltuieli

132.968

176.675

Ajustari privind proviz.pentru riscuri si cheltuieli

-364.293

-11.819

Cheltuieli de exploatare TOTAL

69.586.888

84.969.599

REZULTATUL DIN EXPLOATARE- profit

6.727.536

6.834.120

Venituri din interese de participare

 

 

Venituri din dobinzi

103

26

Alte venituri financiare

719.034

523.348

Venituri financiare-TOTAL

719.137

523.374

Cheltuieli privind dobanzile

161.340

161.308

Alte cheltuieli financiare

799.122

836.558

Ajust.de valoare privind imobilizari financiare

135

16

Cheltuieli financiare- TOTAL

950.597

997.882

REZULTATUL  FINANCIAR – profit

-241.460

-474.508

REZULTATUL CURENT – profit

6.486.076

6.359.612

Venituri exceptionale

 

 

Cheltuieli exceptionale

 

 

REZULTATUL EXCEPTIONAL – profit

 

 

Venituri totale

77.033.561

92.327.093

Cheltuieli totale

70.547.485

85.967.481

REZULTATUL BRUT – profit

6.486.076

6.359.612

Impozit pe profit

214.703

433.532

REZULTATUL  NET – profit

6.271.373

5.926.080

 

 

 

Provizioane pentru riscuri si cheltuieli     

                 

                                                                                                                    - lei - 

Denumirea ajustarii

Sold la

01.01.2017

Transferuri

Sold la

31.12.2017

in cont

din cont

0

1

2

3

4=1+2-3

Provizioane pentru riscuri si cheltuieli

155.000

150.000

155.000

150.000

TOTAL

155.000

150.000

155.000

150.000

 

In cursul anului 2017 s-au constituit provizioane pentru riscuri si cheltuieli in valoare de 150.000 lei reprezentand participarea salariatilor la profit.

c) Cash Flow: toate schimbarile intervenite in nivelul numerarului in cadrul activitatii de baza, investitiilor si activitati financiare, nivelul numerarului la inceputul si la sfarsitul perioadei.

Situatia fluxului de trezorerie                                                                                 

                                                                                                                                        lei

Denumire  elementului

Exercitiul financiar

Precedent

Curent

Fluxuri de trezorerie din activitati de exploatare;

 

 

 - incasari de la clienti

77.838.739

96.520.936

 - plati catre furnizori si angajati

62.470.301

80.284.323

 - dobanzi platite  

153.055

159.467

 - impozit pe profit platit

208.349

-

 - incasari din asigurarea impotriva cutremurelor

-

-

-plati impozite si taxe

6.189.947

6.948.859

 Trezoreria neta din activitati de exploatare

8.817.087

9.128.287

Fluxuri de trezorerie din activitati de investitii;

-

-

 - plati pentru achizitionarea de actiuni

-

-

 - plati pentru achizitionarea de imob. corporale

11.839.633

3.926.468

 - incasari din vinzarea de imobilizari corporale

-

-

 - dobanzi incasate

5.198

26

 - dividende incasate

-

-

Trezoreria neta din activitati de investitie

(11.834.435)

(3.926.442)

Fluxuri de trezorerie din activitati de finantare:

-

-

 - incasari din emisiuni de actiuni

-

-

 - incasari din imprunuturi

5.118.900

-

 - restituiri din imprumut 

2.749.478

3.432.339

 - incasari din subventii

 

-

 - dividente platite

1.515.147

1.582.720

 -variatia cursului mde schimbasupra numerarului

59.858

42.471

Trezoreria neta din activitati de finantare

914.133

(4.972.588)

 

 

 

Cresterea neta a trezoreriei si echivalentelor de trezorerie

(2.103.215)

229.257

Trezorerie si echivalente de trezorerie la inceputul exercitiului financiar

3.216.493

1.113.278

Trezorerie si echivalente de trezorerie la sfirsitul exercitiului financiar

1.113.278

1.342.537

 

6. Declaratia privind indeplinirea Principiilor de Guvernanta Corporativa

 

 

 

IAMU SA BLAJ

ROMANIA – BLAJ; Str. Gheorghe Baritiu Nr. 38; Nr. Registrul Comertului J01/189/1991; CUI RO 1766830; Capital social 23.750.372,50 lei; Cont: RO62BRDE010SV14100840100;

Banca BRD – Group Societe Generale, Agentia Blaj; Tel/fax: 0258/711907;

E-mail: office@iamu.ro

      

Declaratia privind Guvernanta Corporativa

31.12.2017

 

Principiile de Guvernanta Corporativa

      Respecta

Nu respecta sau respecta partial

Motivul pentru neconformitate

A.1. Societatea trebuie sa detina un regulament intern al Consiliului care sa includa termeni de referinta cu privire la Consiliu si la functiile de conducere cheie ale societatii.

     Administrarea conflictului de interese la nivelul Consiliului trebuie, de asemenea, sa fie tratat in regulamentul Consiliului.

x

 

 

A.2. Orice alte angajamente profesionale ale membrilor Consiliului, inclusiv pozitia de membru executiv sau neexecutiv al Consiliului in alte societati (excluzand filiale ale societatii) si institutii non- profit, vor fi aduse la cunostinta Consiliului inainte de numire si pe perioada mandatulului.

 

x

 Cerinta urmeaza sa fie implementata  odata cu expirarea mandatului curent.

 

A.3. Fiecare membru al Consiliului va informa Consiliul cu privire la orice legatura cu un actionar care detine direct sau indirect actiuni reprezentand nu mai putin de 5% din numarul total de drepturi de vot. Aceasta obligatie are in vedere orice fel de legatura care poate afecta pozitia membrului respectiv pe aspecte ce tin de decizii ale Consiliului.

 

x

Pana la acest moment aceasta obligatie nu a fost inclusa in mod expres in regulamentele societatii, fiind nou introdusa prin principiile de guvernanta corporativa ale BVB.

Cu toate acestea, exista in cuprinsul actului constitutiv obligatia membrilor consiliului de administratie de a isi exercita mandatul cu loialitate, in interesul societatii, care ii obliga pe acestia sa se abtina de la orice atitudine care poate afecta pozitia membrului cu privile la probleme decise in Consiliu. Cerinta urmeaza sa fie implementata.

A.4.  Raportul anual trebuie sa informeze daca a avut loc o evaluare a Consiliului, sub conducerea presedintelui. Trebuie sa contina, de asemenea, numarul de sedinte ale Consiliului.

 

x

Societatea urmeaza sa elaboreze o politica privind evaluarea Consiliului.

A.5.  Procedura privind cooperarea cu Consultantul Autorizat pentru perioada in care aceasta cooperare este impusa de Bursa de Valori Bucuresti.

     x

 

 

B.1. Consiliul va adopta o politica astfel incat orice tranzactie a societatii cu o filiala reprezendand 5% sau mai mult din activele nete ale societatii, conform celei mai recente raportari financiare, sa fie aprobata de Consiliu.

 

x

   Politica urmeaza sa fie elaborata.

B.2. Auditul intern trebuie sa fie realizat de catre o structura organizatorica separata (departamentul de audit intern) din cadrul societatii sau prin serviciile unei terte parti independente, care va raporta Consiliului, iar, in cadrul societatii, ii va raporta direct Directorului General.

x

 

Societatea are auditor intern, modul de functionare este conform prevederilor legale.

 

C.1. Societatea va publica in raportul anual o sectiune care va include veniturile totale ale membrilor Consiliului si ale directorului general aferente anului financiar respectiv si valoarea totala a tuturor bonusurilor sau a oricaror compensatii variabile si, de asemenea, ipotezele cheie si principiile pentru calcularea veniturilor mentionate mai sus.

 

x

 

Notele la situatiile financiare anuale contin informatii privind remunerarea administratorilor si directorului general. Cerinta urmeaza sa fie implementata.

 

D.1. Suplimentar fata de informatiile prevazute in prevederile legale, pagina de internet a societatii va contine o sectiune dedicata Relatiei cu Investitorii, atat in limba romana cat si in limba engleza, cu toate informatiile relevante de interes pentru investitori.

 

x

Cerinta urmeaza sa fie implementata.

D.2. O societate trebuie sa aiba adoptata o politica de dividend a societatii, ca un set de directii referitoare la repartizarea profitului net, pe care societatea declara ca o va respecta. Principiile politicii de dividend trebuie sa fie publicate pe pagina de internet a societatii.

 

 

 

x

Societatea nu a adoptat si nu a publicat pe site-ul  propriu  o politica  privind distributia anuala a dividendelor. Totusi societatea a distribuit anual dividende. Valoarea dividendelor a fost propusa anual de consiliul de administratie si supusa spre aprobare AGOA. In cadrul Adunarilor Generale Ordinare care au avut pe ordinea de zi aprobarea repratizarii profitului net, odata cu valoarea dividendului, au fost aprobate si modalitatile de distribuire a acestora catre actionari.

D.3. O societate trebuie sa aiba adoptata o politica cu privire la prognoze si daca acestea vor fi furnizate sau nu. Prognozele reprezinta concluziile cuantificate ale studiilor care vizeaza determinarea impactului total al unei liste de factori referitori la o perioada viitoare (asa

numitele ipoteze). Politica trebuie sa prevada frecventa, perioada avuta in vedere si continutul prognozelor. Prognozele, daca sunt publicate, vor fi parte a rapoartelor anuale, semestriale sau trimestriale. Politica cu privire la prognoze trebuie sa fie publicata pe pagina de internet a societatii.

 

x

 

 

 

Societatea nu a adoptat o politica privind previziunile care sa stabileasca frecventa, perioada si continutul acestora, sau daca sa fie facute publice sau nu.

Previziunile cu un anumit nivel de incertitudine sunt cuprinse de fiecare data in rapoartele anuale ale administratorilor.

 

 

 

D.4. O societate trebuie sa stabileasca data si locul unei adunari generale astfel incat sa permita participarea unui numar cat mai mare de actionari.

      x

 

 

D.5. Rapoartele financiare vor include informatii atat in romana cat si in engleza, cu privire la principalii factori care influenteaza schimbari la nivelul vanzarilor, profitului operational, profitului net  sau orice alt indicator financiar relevant.

 

x

Informatiile sunt prezentate  in limba romana in rapoartele financiare anuale.

D.6.  Societatea va organiza cel putin o intalnire/ conferinta telefonica cu analisti si investitori, in fiecare an. Informatiile prezentate cu aceste ocazii vor fi publicate in sectiunea Relatii cu Investitorii de pe pagina de internet a societatii, la momentul respectivei intalniri/ conferinte .

 

x

 

Nu au fost organizate sedinte cu analisti si investitori. Posibilitatea organizarii unor astfel de evenimente corporative va fi evaluata in raport cu solicitarile venite din partea investitorilor.

 

 

                                                                               

 

7. Semnaturi

 

Presedinte C.A

Director general,                                                                       

Ing.Dipl. Cimpean Gligor                                                         Director economic,

                                                                                                  Ec. Patruta Mircea

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.