joi | 18 aprilie, 2024 |
Starea pietei: DESCHISA

Stiri Piata


MERCUR SA CRAIOVA - MRDO

Convocare AGA O & E 1/2 martie 2021

Data Publicare: 27.01.2021 18:48:21

Cod IRIS: BA7DA

MERCUR S.A. CRAIOVA, CALEA UNIRII NR. 14

J 16/91/1991   C.U.I. 2297960

Nr. 40/27.01.2021

 

Catre,

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA

Sectorul Instrumente si Investitii Financiare

BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A.

 

RAPORT CURENT

Conform Regulamentului nr. 5/2018 al A.S.F. privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, Legii nr. 297/2004 privind piata de capital si Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata

 

Data raportului : 27.01.2021

 

Denumirea societatii emitente : Societatea MERCUR – societate pe actiuni.

Sediul social : Judetul Dolj, Craiova – Calea Unirii nr. 14, cod postal 200419.

C.U.I. : 2297960.

Numar de ordine la Registrul Comertului : J 16/91/06.03.1991.

Capital social subscris si varsat : 18.150.650 lei

B.V.B. – Sistemul Alternativ de Tranzactionare  - Sectiunea Instrumente Financiare listate pe A.T.S. – AeRo, Sectorul Titluri de Capital, Categoria Actiuni.

Simbol : MRDO

 

EVENIMENT IMPORTANT DE RAPORTAT :

Consiliul de Administratie al MERCUR S.A., intrunit in sedinta in data de 27.01.2021, a hotarat convocarea, in data de 01.03.2021, la sediul societatii, a ADUNARILOR GENERALE ALE ACTIONARILOR,  la care vor fi indreptatiti sa participe si sa voteze actionarii inregistrati la sfarsitul zilei de 17.02.2021 (considerata ca data de referinta) – astfel:

la ora 1000 – in sedinta EXTRAORDINARA – cu urmatoarele puncte pe ORDINEA DE ZI la solicitarea actionarului SOCIETATEA DE INVESTITII FINANCIARE OLTENIA S.A.:

1.                  Aprobarea modificarii actului constitutiv al societatii, astfel:

I.                   ART. 13. Se completeaza cu alineatul l) care are urmatorul continut:

“l) Adunarile Generale Extraordinare ale Actionarilor au competente stabilite prin lege. Suplimentar atributiilor stabilite prin lege, Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor aproba prealabil orice act de dobandire, instrainare, schimb sau constituirea in garantie a activelor din categoria imobilizari corporale de natura cladirilor si terenurilor, indiferent de valoarea lor. ”

II. ART.20. alineatul (1)

“(1) Administrarea societatii se realizeaza in sistem unitar, de catre un Consiliu de Administratie format din un presedinte si 2 membri.”

se modifica si completeaza avand urmatorul continut :

“(1) Societatea este administrata in sistem unitar, de catre un Consiliu de Administratie compus din trei membri. Mandatul membrilor CA este de 2 (doi) ani, cu posibilitatea de a fi realesi.”

III.             ART. 20 alineatul (2)

“(2) Administratorii sunt temporari si revocabili, fiind alesi de A.G.A., in conditiile legii, pentru un mandat de 4 ani. Administratorii sunt reeligibili. Drepturile si raspunderea administratorilor sunt reglementate de dispozitiile referitoare la mandat si de cele prevazute in legislatia aplicabila in materia societatilor.”

se modifica si completeaza avand urmatorul continut :

„(2) Membrii Consiliului de Administratie incheie un contract de administrare cu societatea, reprezentata de mandatarul aprobat de Adunarea Generala a Actionarilor societatii. Drepturile si raspunderea administratorilor sunt reglementate de dispozitiile referitoare la contractul de administrare, actul constitutiv si de cele prevazute in legislatia aplicabila in materia societatilor.”

 

IV.             ART. 23 alineatul m)

“m) analizeaza si aproba incheierea de contracte ce angajeaza societatea, care vor fi semnate de presedintele C.A., cu exceptia celor date de catre C.A. in competenta directorului general sau date de lege in competenta A.G.A.; toate contractele vor fi avizate de consilierul juridic al societatii;”

se modifica si completeaza avand urmatorul continut :

“m) analizeaza si aproba incheierea de contracte ce angajeaza societatea, care vor fi semnate de presedintele C.A., cu exceptia celor date de catre C.A. in competenta directorului general sau date de lege si actul constitutiv in competenta A.G.A.; toate contractele vor fi avizate de consilierul juridic al societatii;”

V.                ART. 23 alineatul r)

„r) actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii, a caror valoare depaseste, individual sau cumulat, pe durata unui exercitiu financiar, 20% din totalul activelor imobilizate in sold la inceputul exercitiului financiar, mai putin creantele, vor fi incheiate de catre administratorii sau directorii societatii numai dupa aprobarea prealabila de catre adunarea generala extraordinara a actionarilor.

Inchirierile de active corporale, pentru o perioada mai mare de un an, a caror valoare individuala sau cumulata fata de acelasi co-contractant sau persoane implicate ori care actioneaza in mod concertat depaseste 20% din valoarea totalului activelor imobilizate, mai putin creantele la data incheierii actului juridic, precum si asocierile pe o perioada mai mare de un an, depasind aceeasi valoare, se aproba in prealabil de adunarea generala extraordinara a actionarilor.”

se modifica si completeaza avand urmatorul continut :

„r) actele de dobandire, instrainare, schimb sau constituirea in garantie a activelor din categoria imobilizari corporale de natura cladirilor si terenurilor, indiferent de valoarea lor, sunt aprobate prealabil de adunarea generala extraordinara a actionarilor.

Inchirierile de active corporale, pentru o perioada mai mare de un an, a caror valoare individuala sau cumulata fata de acelasi co-contractant sau persoane implicate ori care actioneaza in mod concertat depaseste 20% din valoarea totalului activelor imobilizate, mai putin creantele, la data incheierii actului juridic, precum si asocierile pe o perioada mai mare de un an, depasind aceeasi valoare, se aproba in prealabil de adunarea generala extraordinara a actionarilor.”

2.      Aprobarea imputernicirii Presedintelui Consiliului de Administratie al societatii, cu posibilitatea de substituire, pentru a semna hotararile Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor, forma modificata si actualizata a actului constitutiv si orice alte documente conexe, pentru a reprezenta societatea si pentru a  efectua toate actele si formalitatile de publicitate, de inregistrare si implementare a hotararilor adoptate de adunarea generala a actionarilor la Oficiul Registrului Comertului, Autoritatea de Supraveghere Financiara, Depozitarul Central si la alte autoritati.

 

si urmatoarele puncte pe  ORDINEA DE ZI stabilite de catre Consiliul de Administratie al societatii:

3.                  Aprobarea modificarii actului constitutiv al societatii, astfel:

I.       Art. 4 alin. 2 se completeaza cu codul CAEN “6499 alte intermedieri financiare n.c.a.” intre codurile 6312 si 6810.

II.    la art. 15 alin. 3 se va elimina ultima propozitie, avand urmatoarea formulare : „ A doua adunare nu se poate intruni in chiar ziua fixata pentru prima adunare, termenul putand fi redus la 8 zile.”

III. art. 17 se modifica si va avea urmatoarea formulare: „ART.17. Orice actiune detinuta da dreptul la un vot in adunarea generala.”

IV. art. 19 alin. 2 se modifica si va avea urmatoarea formulare: „Alegerea membrilor Consiliului de administratie si a auditorului financiar, revocarea lor, precum si hotararile referitoare la raspunderea membrilor organelor de administrare, de conducere si de control ale societatii se fac prin vot secret.”

V.    art. 23 alin. 2 litera d) fara continut in prezent va avea urmatoarea formulare: „d) – organizarea si asigurarea exercitarii activitatii de audit intern;”

VI. art. 23 alin. 2 litera o) se modifica si va avea urmatoarea formulare: „o) -   exercita drepturile aferente calitatii de actionar in societatile in care MERCUR S.A. detine participatii; poate da mandat de reprezentare directorului executiv;”

4. Aprobarea datei de 19.03.2021 ca data de inregistrare si a datei de 18.03.2021 ca ex date.

 

si la ora 1100 – in sedinta ORDINARA – cu urmatoarea ORDINE DE ZI stabilita de Consiliul de Administratie al societatii:

1. Prezentarea si aprobarea situatiilor financiare individuale ale anului 2020, pe baza Raportului Consiliului de Administratie si a Raportului Auditorului Financiar.

2. Aprobarea repartizarii profitului net aferent exercitiului financiar al anului 2020  conform propunerii Consiliului de Administratie al societatii.

3. Aprobarea intocmirii pentru exercitiul financiar al anului 2020 a situatiilor financiare anuale intocmite conform IFRS, set independent de situatiile financiare anuale intocmite si publicate in conformitate cu legislatia romana in vigoare.

4. Prezentarea si aprobarea B.V.C. pentru anul 2021.

5. Prezentarea si aprobarea Programului de activitate pentru anul 2021.

6. Prezentarea si aprobarea Programului de investitii pentru anul 2021.

7. Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor pentru activitatea desfasurata in exercitiul financiar al anului 2020.

8. Numirea auditorului financiar JPA AUDIT&CONSULTANTA S.R.L. pe perioada determinata de un an, respectiv pentru exercitiul financiar 2021.

9. Aprobarea nivelului indemnizatiilor lunare cuvenite membrilor Consiliului de Administratie al societatii incepand cu data de 01.03.2021.

10.              Aprobarea limitei anuale a asigurarii de raspundere profesionala pentru membrii Consiliului de Administratie al societatii.

            11. Aprobarea formei contractului de administrare care va fi incheiat de societate cu administratorii  MERCUR  S.A.

            12. Mandatarea reprezentantului SIF OLTENIA S.A. in cadrul Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor sa semneze, in numele si pe seama societatii MERCUR  S.A., contractul de administrare cu membrii Consiliului de Administratie.

 13. Aprobarea datei de 19.03.2021 ca data de inregistrare si a datei de 18.03.2021 ca ex date.

 14. Imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie, cu posibilitatea de inlocuire de catre Directorul General,  sa indeplineasca toate formalitatile legale, sa semneze toate actele juridice necesare pentru depunerea hotararii A.G.O.A. la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Dolj, spre a fi mentionata in registru si publicata  in Monitorul Oficial al Romaniei, precum si toate actele juridice necesare pentru ducerea la indeplinire a acestei hotarari.

Actionarii reprezentand singuri sau impreuna 5% din capitalul social au dreptul de a introduce puncte pe ordinea de zi a adunarilor generale, cu conditia ca fiecare punct sa fie insotit de o justificare/proiect de hotarare propus spre adoptare de adunarea generala, precum si dreptul de a prezenta proiecte de hotarare pentru punctele incluse/propuse a fi incluse pe ordinea de zi a adunarii generale. Actionarii isi pot exercita aceste drepturi in termen de cel mult 15 zile de la data publicarii convocarii adunarilor generale. Drepturile mentionate mai sus pot fi exercitate numai in scris, prin servicii de curierat, pe adresa MERCUR S.A. – Craiova, Calea Unirii nr.14, judetul Dolj, cu mentiunea ”pentru Adunarea Generala a Actionarilor din data de 01/02.03.2021” sau prin mijloace electronice – la adresa office@mercurcraiova.ro.

Fiecare actionar are dreptul de a adresa intrebari privind punctele inscrise pe ordinea de zi a adunarilor generale. Societatea poate raspunde inclusiv prin postarea raspunsului pe website-ul propriu www.mercurcraiova.ro, la sectiunea intrebari frecvente.

Pentru identificarea persoanelor, actionarii care fac propuneri pentru completarea ordinii de zi sau care adreseaza intrebari privind punctele de pe ordinea de zi a adunarilor generale, vor anexa solicitarii urmatoarele documente care sa le ateste identitatea : pentru persoanele fizice – act de identitate si extrasul de cont din care rezulta calitatea de actionar si numarul de actiuni detinute; pentru persoanele juridice – actul de identitate al reprezentantului legal, insotit de dovada calitatii de reprezentant legal, respectiv certificat constatator eliberat de registrul comertului, prezentat in original sau in copie conforma cu originalul sau orice alt document, in original sau in copie conforma cu originalul, emis de catre o autoritate competenta din statul in care actionarul este inmatriculat legal, care ii atesta calitatea de reprezentant legal, precum si extrasul de cont din care rezulta calitatea de actionar si numarul de actiuni detinute. Documentele care atesta calitatea de reprezentant legal al actionarului – persoana juridica vor fi emise cu cel mult 3 luni inainte de data publicarii convocatorului A.G.A. Documentele care atesta calitatea de reprezentant legal intocmite intr-o limba straina, alta decat engleza, vor fi insotite de o traducere – in limba engleza sau romana – realizata de un traducator autorizat.

Situatiile financiare anuale, raportul anual al consiliului de administratie, precum si propunerea cu privire la distribuirea profitului sunt puse la dispozitia actionarilor la sediul societatii sau pe website-ul oficial de la data convocarii adunarii generale ordinare. Celelalte materiale care vor fi supuse dezbaterii pot fi consultate sau procurate de la sediul MERCUR S.A. din Craiova – Calea Unirii nr.14, judetul Dolj sau pe website-ul oficial al societatii (www.mercurcraiova.ro) incepand cu data 29.01.2021.

            Actionarul – persoana fizica poate participa la sedintele adunarilor generale in nume propriu sau prin reprezentare, pe baza de imputernicire speciala sau generala - incredintata oricarei persoane fizice sau juridice. Actionarul – persoana juridica poate participa la sedintele adunarilor generale prin reprezentantul sau legal sau prin alta persoana imputernicita de catre reprezentantul legal al actionarului respectiv.

            Formularele de imputerniciri speciale vor fi puse la dispozitia actionarilor de la data de 29.01.2021, la Oficiul Juridic – Actionariat al MERCUR S.A. si pe website-ul societatii (www.mercurcraiova.ro).

Imputernicirile speciale si generale vor fi depuse, in original, la MERCUR S.A. (prin registratura sau corespondenta), pana cel mai tarziu la data de 27.02.2021, ora 1000, pentru A.G.E.A. si ora 1100 pentru A.G.O.A.; in situatia depasirii acestui termen, acestea nu vor fi luate in considerare.

De la data de 29.01.2021, vor fi puse la dispozitia actionarilor, la Oficiul Juridic - Actionariat al MERCUR S.A. si pe website-ul societatii (www.mercurcraiova.ro), procedura de vot prin corespondenta si buletinul de vot in baza caruia actionarii au posibilitatea de a vota prin corespondenta. Actionarii care vor opta pentru votul prin corespondenta sunt obligati sa depuna buletinele de vot, in original, la MERCUR S.A. (la registratura societatii sau prin corespondenta), pana cel mai tarziu la data de 27.02.2021, ora 1000 pentru A.G.E.A. si ora 1100 pentru A.G.O.A.

Participarea actionarilor la sedinte va fi permisa numai pe baza buletinului/cartii de identitate – pentru persoanele fizice, iar pentru persoanele juridice - si in baza dovezii calitatii de reprezentant legal/imputernicit. In situatia persoanelor juridice/fizice reprezentate, mandatarii vor prezenta si copia imputernicirii speciale sau a imputernicirii generale, dupa caz.

In cazul in care, la data de 01.03.2021, nu vor fi intrunite conditiile de cvorum necesare desfasurarii sedintei A.G.E.A. in conditiile legii si ale Actului constitutiv al societatii – respectiv prezenta actionarilor care detin impreuna cel putin 3/4 din capitalul social – sedinta EXTRAODINARA a A.G.A. se va desfasura in data de 02.03.2021 (a doua convocare), cu aceeasi ordine de zi, in acelasi loc si la aceeasi ora precizate pentru prima convocare, la a doua convocare adunarea fiind valabil intrunita daca sunt prezenti actionari care detin impreuna 1/2 din capitalul social.

In cazul in care, la data de 01.03.2021 nu se va intruni cvorumul necesar desfasurarii sedintei A.G.O.A. in conditiile legii si ale Actului constitutiv al societatii – respectiv prezenta actionarilor care detin impreuna cel putin 1/2 din capitalul social – sedinta ORDINARA a A.G.A. se va desfasura la data de 02.03.2021 (a doua convocare), cu aceeasi ordine de zi, in acelasi loc si la aceeasi ora precizate in prima convocare.”

 

-                     Schimbari in controlul asupra emitentului - nu este cazul.

-                     Achizitii sau instrainari substantiale de active – nu este cazul.

-                     Procedura de insolventa, respectiv de organizare judiciara sau faliment – nu este cazul.

-                     Tranzactii de tipul celor enumerate la art. 82 din Legea nr. 24/2017 – nu este cazul.

-                     Alte evenimente – nu este cazul

 

 

DIRECTOR GENERAL,

RADUT DUMITRU



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.