sâmbătă | 20 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


ROMCARBON SA - ROCE

Raport auditor Sem 1 2017- art. 82, Legea 24/2017

Data Publicare: 28.07.2017 16:00:04

Cod IRIS: 0D4C3

 

ROMCARBON S.A.

RAPORT DE ASIGURARE INDEPENDENT

LA 30 IUNIE 2017

 

 

Catre Consiliul de Administratie,

Romcarbon S.A.,

Bucuresti, Romania

 

 

RAPORT DE ASIGURARE INDEPENDENT EMIS IN CONFORMITATE CU CERINTELE REGULAMENTULUI CNVM NR.1/2006

 

  

Scopul raportului de asigurare independent

 

Urmare a cererii dumneavoastra, am efectuat proceduri, enumerate mai jos, cu privire la contractele incheiate de Romcarbon SA („Societatea”) cu administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu entitatile afiliate acestora, si raportate conform articolului 225 al Legii nr. 297/2004, cu privire la perioada 1 ianuarie 2017 – 31 martie 2017 si articolului 82 al Legii nr. 24/2017, cu privire la perioada 1 aprilie 2017 – 30 iunie 2017 conform Anexei 1. Responsabilitatea intocmirii acestei Anexe revine conducerii Societatii (denumita in continuare „Conducerea”).

 

Misiunea noastra a fost efectuata in conformitate cu Standardul International pentru Misiuni de Asigurare (ISAE) 3000, Misiuni de asigurare, altele decat audituri, revizuiri sau informatii financiare din perioade anterioare. Conform acestui standard, noi efectuam un numar suficient de proceduri, pe baza de esantioane, pentru a obtine o asigurare limitata cu privire la obiectivele procedurilor specifice enumerate mai jos. Avand in vedere ca aceste proceduri limitate nu sunt considerate un audit sau o revizuire a situatiilor financiare sau a oricaror parti ale acestora, date fiind limitarile inerente ale acestor proceduri, nu dam nici o opinie de audit sau de revizuire limitata asupra acestora.

 

Societatea a raportat la Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) acte juridice incheiate in a prima jumatate a anului 2017 cu partile afiliate, indiferent de valoarea estimata a actelor juridice (mai putin de 50.000 EUR sau mai mult de 50.000 EUR).

 

Procedurile efectuate

 

1)        Obtinerea Anexei 1, cuprinzand lista tranzactiilor raportate pentru anul 2017, selectia tranzactiilor care in primul semestru al anului 2017 aveau valoare mai mare de 50,000 EUR si agrearea detaliilor contractelor din Anexa 1, cu contractele per se.

2)        Obtinerea si revizuirea contractelor pentru a verifica daca acestea au fost autorizate corespunzator de partile contractante si verificarea acestora in ceea ce priveste: partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.

3)        Obtinerea unei intelegeri corespunzatoare prin discutii cu conducerea asupra felului in care este stabilita relatia contractuala pentru contractele raportate

4)       Discutii cu conducerea asupra politicilor interne ale Societatii cu privire la tranzactiile cu administratorii, angajatii, actionarii care detin controlul, precum si cu entitatile afiliate acestora.

 

Rezultatele procedurilor

1)         Am obtinut Anexa 1 semnata de management, am agreat detaliile contractelor aferente primului semestru al anului 2017, raportate in Anexa 1, cu contractele in sine. Procedurile noastre au fost aplicate doar contractelor listate in Anexa 1. Nu am efectuat nicio procedura pentru a verifica daca aceasta lista include toate tranzactiile pe care Societatea trebuie sa le raporteze conform articolului 225 al Legii 297/2004, pentru perioada 1 ianuarie 2017 – 31 martie 2017 si articolului 82 al Legii nr. 24/2017, cu privire la perioada 1 aprilie 2017 – 30 iunie 2017. Procedurile au fost aplicate doar asupra tranzactiilor/ contractelor care in primul semestru al anului 2017 au totalizat mai mult de 50,000 EUR.

2)         Am obtinut si revizuit contractele si am verificat daca acestea au fost autorizate corespunzator de partile contractante, partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.

3)         Cu privire la punctul 3, Conducerea declara ca preturile agreate intre partile contractante au fost stabilite conform punctului 4 mai jos.

4)         Cu privire la punctul 4 mai sus, pe baza discutiilor noastre cu Conducerea, intelegem ca Societatea a adoptat urmatoarele politici de preturi:

 

a)         Spatiul a fost inchiriat catre LivingJumbo Industry SA conform contractului 619/19.04.2010 (Anexa 1), iar chiria lunara platita de LivingJumbo Industry SA are valoare similara cu chiria platita de catre LivingJumbo Industry SA cand aceasta era parte neafiliata. In al primul semestru al anului 2017 nu au existat modificari cu privire la clauzele contractuale privind pretul in cadrul acestui contract.

 

b)      In baza contractului 353/22.01.2016 folia de polietilena a fost vanduta catre LivingJumbo Industry SA. Conducerea ne-a informat ca acest tip de folie este livrat doar catre LivingJumbo Industry, pretul pentru folia de polietilena fiind stabilit in anexa contractului si negociat cu LivingJumbo Industry SA.

 

c)         In baza contractului 899 / 4.02.2010 si a actului aditional nr.8, granulele de polipropilena au fost vandute catre LivingJumbo Industry SA, iar pretul de vanzare este calculat pe baza costului de achizitie de la furnizor (incluzand pretul transportului, 16.50 EUR) plus o marja de 0.5%.

 

d)      Energie electrica a fost vanduta catre LivingJumbo Industry SA in baza contractului nr.2586/1/12.07.2005 (Anexa 1) la un pret egal cu costul direct (energie electrica de la furnizor si costuri de mentenanta) plus costul indirect (pierderi) si cheltuieli generale, fara marja. Acelasi mecanism de pret este folosit atat cu partile afiliate cat si cu partile neafiliate.

 

e)          Energo Install presteaza catre Romcarbon SA servicii de exploatare statii trafo pe baza contractului 1841/29.12.2009 si a actului aditional 1/21.06.2016. Pretul este determinat luand in calcul numarul de salariati, numarul de ore lucratoare, tariful orar la care se adauga o parte de cheltuieli fixe lunare. Tariful orar se determina pe baza salariului mediu al specialistilor implicati. Costurile fixe reprezinta echivalentul materialelor de curatare, al articolelor de inventar, al echipamentului de lucru, al costurilor de instruire, al tichetelor cadou si al altor cheltuieli.

 

f)         Energo Install presteaza catre Romcarbon SA servicii de exploatare statii pompe apa pe baza contractului 1839/29.12.2009. Pretul este determinat luand in calcul numarul de salariati, numarul de ore lucratoare, tariful orar la care se adauga o parte de cheltuieli fixe lunare. Tariful orar se determina pe baza salariului mediu al specialistilor implicati. Costurile fixe reprezinta echivalentul materialelor de curatare, al articolelor de inventar, al echipamentului de lucru, al costurilor de instruire, al tichetelor cadou si al altor cheltuieli.

 

g)         Au avut loc achizitii de servicii de refacere instalatii de la Energo Install pe baza de comenzi - pretul de vanzare este calculat pe baza devizului emis de Energo Install. Devizul cuprinde costurile materialelor folosite pentru lucrari si costul manoperei plus costurile de deplasare.

 

Concluzie

Pe baza procedurilor efectuate, de noi, descrise in acest raport, cu privire la contractele ce sunt cuprinse in Anexa 1 pentru perioada 1 ianuarie 2017 – 30 iunie 2017, nu am identificat nimic care sa ne faca sa credem ca:

 

a)         Detaliile contractuale raportate de catre Conducere catre ASF, cuprinse in Anexa 1 nu sunt in conformitate cu contractele selectate.

b)         Contractele nu au fost autorizate corespunzator de partile contractante.

c)         Contractele nu contin prevederi privind termenii si conditiile care guverneaza relatiile contractuale intre partile afiliate, cum ar fi: partile care au incheiat actul juridic, data incheierii si natura actului, descrierea obiectului acestuia, valoarea totala a actului juridic, creantele reciproce, garantiile constituite, termenele si modalitatile de plata.

d)         Preturile convenite intre parti nu au fost acceptate de comun acord pe baza tipului de produse si a altor termeni si conditii.

 

Intrucat procedurile de mai sus nu constituie un audit sau o revizuire efectuate in conformitate cu Standardele Internationale pentru Audit sau Standardele Internationale pentru misiunile de revizuire, nu ne exprimam nici o opinie asupra oricaror situatii financiare ale Societatii ca urmare a efectuarii acestor proceduri. In consecinta, acest raport se refera numai la documentele, informatiile financiare precizate mai sus si nu se extinde asupra oricaror situatii financiare ale Societatii, in intregime sau oricaror parti ale acestora.

 

In cazul in care am fi efectuat proceduri aditionale sau in cazul in care am fi efectuat un audit sau revizuire a situatiilor financiare in conformitate cu Standardele Internationale pentru Audit sau Standardele Internationale pentru misiunile de revizuire, este posibil sa fi avut constatari aditionale, pe care vi le-am fi raportat. Munca noastra este limitata la proceduri efectuate cu privire la informatiile prezentate si raportul nostru se refera la constatari faptice.

 

Procedurile si constatarile din acest raport trebuie considerate in contextul scopului pentru care aceste proceduri sunt efectuate si, in consecinta, nu trebuie considerate ca baza unica pentru formarea de concluzii.

 

Prezentul raport este adresat Conducerii Societatii si Consiliului de Administratie al acesteia.  Raportul nostru are exclusiv scopul unic prezentat in paragrafele de mai sus si nu este menit folosirii de alte persoane decat cele care au convenit asupra procedurilor sau care inteleg suficienta procedurilor pentru scopurile lor. In limita maxima permisa de lege, nu acceptam sau nu ne asumam responsabilitatea fata de nici o parte, alta decat Societatea, pentru munca noastra sau pentru constatarile raportate. Prezentul raport a fost emis exclusiv cu scopul prezentat in prima sectiune a acestui raport si nu poate fi utilizat sau distribuit pentru nici un alt scop sau utilizat ca referinta de catre nici o alta parte externa cu exceptia unor scopuri interne ale Societatii si a depunerii la Autoritatea de Supraveghere Financiara si Bursa de Valori Bucuresti.

 

 

 

Deloitte Audit S.R.L.

Bucuresti, Romania

27 Iulie 2017

 

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.