vineri | 29 martie, 2024 |
Starea pietei: DESCHISA

Stiri Piata


ROPHARMA SA - RPH

Raport conf. art. 108 Legea 24/2017 (R)

Data Publicare: 01.10.2021 18:00:19

Cod IRIS: BFAF8

 

 

RAPORT CURENT

In conformitate cu Legea nr. 24/2017 R si Regulamentul ASF Nr. 5/2018

 

Data raportului: 01.10.2021

Denumirea societatii comerciale: ROPHARMA S.A.

Sediul social: Brasov, str. Iuliu Maniu nr. 55, 500091, jud. Brasov

Numarul de telefon/fax: 0268 547230/0268 547231

Codul unic de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului: 1962437

Numar de ordine in Registrul Comertului: J08/2886/2007

Capitalul social subscris si varsat: 51.126.741,30 RON

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise: Categoria Standard BVB (simbol RPH)   

 

Eveniment important de raportat:

 

Raportarea tranzactiilor cu partile afiliate conform cu art. 108 din Legea nr. 24/2017 R

In semestrul I 2021, Ropharma SA a incheiat / executat tranzactii cu o singura persoana afiliata care depasesc, cumulativ, 5% din activele nete ale societatii conform situatiilor financiare individuale ale Ropharma SA la 30 iunie 2021, dupa cum urmeaza:

 

Achizitii de produse

 

Tranzactii ale Ropharma SA cu Ropharma Logistic SA in valoare totala de 139.407.665 lei, reprezentand achizitii de medicamente, dispozitive medicale, suplimente alimentare, parafarmaceutice, cosmetice si alte produse comercializate in cadrul farmaciilor Ropharma SA.

 

In cursul semestrului I 2021, Ropharma Logistic a emis 239.429 facturi fiscale catre Ropharma SA, a asigurat intr-o proportie de 80 % aprovizionarea celor 149 farmacii ale subscrisei iar numarul de repere aprovizionate de Ropharma SA de la Ropharma Logistic a fost de 7.280.

 

 

 

 

Achizitii de servicii / refacturari

 

Tranzactii ale Ropharma SA cu Ropharma Logistic in valoare de 1.034.109 lei reprezentand refacturarea unor cheltuieli pentru care titularul contractelor este Ropharma SA.

Cheltuielile refacturate au fost reprezentate de costurile specifice unor parti din 3 cladiri proprietate Ropharma SA in care activeaza depozitele logistice (utilitati, amortizare, paza, consumabile utilizate, taxe si impozite aferente cladirilor si asigurari), costuri directe aferente mentinerii in proprietatea Ropharma SA a 5 camioane prin intermediul carora Ropharma Logistic efectueaza aprovizionarea cu produse (salarii soferi, tichete, asigurari, combustibili, taxe si impozite si reparatii) precum si o parte a chiriei unui sediu la care titular de contrat este Ropharma SA, in care isi desfasoara o parte a activitatii departamentele suport Ropharma Logistic.

Mentionam ca, pentru camioanele utilizate de catre Ropharma Logistic, Ropharma SA detine licente de transport. Vanzarea camioanelor catre Ropharma Logistic ar presupune pierderea licentelor de transport.

 

Creante / datorii reciproce

Creantele Ropharma Logistic de incasat de la Ropharma SA la 30 iunie 2021 au fost de 79.120.050 lei.

Creantele Ropharma SA de incasat de la Ropharma Logistic la 30 iunie 2021 au fost de 229.793 lei.

 

Baza contractuala / legislativa

 

In contextul achizitiilor de medicamente, dispozitive medicale, suplimente alimentare, parafarmaceutice, cosmetice si alte produse comercializate, mentionam ca Ropharma desfasoara atat activitati de eliberare de medicamente catre populatie prin intermediul retelei proprii de farmacii, cat si activitati de distributie angro de medicamente prin intermediul depozitelor de medicamente.

In anul 2015 a fost publicata Legea 91/2015 pentru modificarea si completarea Legii 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii care prevede ca persoanele juridice autorizate sa elibereze medicamente catre populatie nu pot, conform legislatiei nationale, sa desfasoare si activitate de distributie angro de medicamente.

In acest context, incepand cu luna noiembrie 2015, distributia angro de medicamente a fost separata de activitatea de retail si a fost realizata in cadrul societatii Ropharma Logistic.

Actionarii Ropharma Logistic SA sunt societatile Ropharma SA (90%) si Aesculap Prod SRL (10%).

Prezenta tranzactie intre Ropharma Logistic si Ropharma SA se desfasoara in baza contractului de vanzare – cumparare nr. CM 651015/01.10.2015 impreuna cu actele aditionale.

 

 

 

 

 

Preturi si termene de plata

 

Preturile de vanzare stabilite de catre Ropharma Logistic in relatie cu Ropharma SA in cadrul acestei tranzactii au fost stabilite la nivelul preturilor de lista pe care Ropharma Logistic le practica atat cu clientii afiliati, cat si cu clientii terti (i.e. farmacii sau magazine din afara grupului Ropharma).

In cazul medicamentelor eliberate pe baza de prescriptie (RX), Ropharma Logistic procedeaza la folosirea pretului maximal de vanzare admis la nivelul unui distribuitor de medicamente RX, conform reglementarilor legislative din Romania.

La toate aceste preturi de lista (i.e. atat pentru medicamente RX, cat si pentru restul de produse) s-au adaugat dupa caz reduceri comerciale.

Preturile la medicamente au un caracter reglementat si se aplica preturile maximale din catalogul national al preturilor la medicamentele de uz uman eliberate cu prescriptie medicala, autorizate de punere pe piata, publicat de catre Ministerul Sanatatii.

Valoarea contractului este data de valoarea totala a facturilor fiscale intocmite de Vanzator in baza comenzilor cumparatorului.

Termenul de plata este diferentiat pentru fiecare grupa de produse, acesta fiind inscris si pe fiecare factura.

 

Garantii

 

Pentru aceste tranzactii nu s-au constituit garantii.

In semestrul I 2021, Ropharma Logistic, pentru un furnizor strategic extern pentru care este selectat ca fiind distribuitor autorizat, a emis o Scrisoare de Garantie bancara in cuantum de 1,5 milioane Usd.

Pentru linia de credit contractata de la ING Bank, sub forma de capital de lucru, ambele societati au garantie constituita sub forma de fidejusiune si ipoteci imobiliare asupra creantelor, stocurilor si a conturilor deschise la banca.

 

Alte consideratii generale

 

Avand in vedere precizarile de mai sus, in cazul tranzactiilor desfasurate in semestrul I 2021, au fost respectate interesele Ropharma SA in raport cu ofertele de acelasi tip existente pe piata la data efectuarii tranzactiilor.

Pentru anul 2021, societatea, va intocmi dosarul preturilor de transfer in conformitate cu cerintele Ordinului nr. 442/2016 si ale Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Mentionam deasemeni ca, societatea intocmeste situatii financiare consolidate si rezultatele Ropharma Logistic sunt integrate in cadrul situatiilor financiare consolidate.

 

Presedintele Consiliului de Administratie al S.C. ROPHARMA S.A.

Dr. Farm. Mihai Miron

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.