joi | 25 aprilie, 2024 |
Starea pietei: DESCHISA

Stiri Piata


ROMRADIATOARE S.A. - RRD

Raport anual 2017

Data Publicare: 27.04.2018 15:59:33

Cod IRIS: B32D9

 

Raportul anual conform

Regulamentul CNVM Nr 1/2006 privind emitentii si operatiunile cu valori mobiliare

Pentru exercitiul financiar

01.01.2017 - 31.12.2017

Data raportului

26.04.2018

Denumirea societatii

ROMRADIATOARE SA

Sediul social

Str. Zizinului 113 A, 500407, Brasov, Romania

Numar de telefon/fax

0268.317.550 / 0268.317.500

Website

http://www.romradiatoare.com

E-mail

romradiatoare@romradiatoare.com

Codul unic de inregistrare la ORC

RO1108834

Nr. de ordine in Reg. Comertului

J08/180/1991

Capital social subscris si varsat

24,450,000 lei

Principalele caracteristici ale valorilor mobiliare

o   Actiuni comune, nominative, dematerializate, a caror evidenta este tinuta de Depozitarul Central SA Bucuresti, conform contractului de prestari servicii de registru nr 21776 / 19.06.2017

o   Valoarea nominala, lei/actiune: 1.63

o   Numar de actiuni: 15,000,000

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise

Sistemul alternativ de tranzactionare la vedere, administrat de Bursa de Valori Bucuresti  SA (BVB) – piata AeRO

Simbol de tranzactionare

RRD


 

1.  ANALIZA ACTIVITATII SOCIETATII
Descrierea activitatii de baza a societatii

ROMRADIATOARE S.A. proiecteaza si produce schimbatoare de caldura si sisteme de schimb termic pentru motoare si alte aplicatii industriale si rezidentiale precum si o gama larga de piese metalice si module asamblate, peste 80% din produse fiind destinate exportului. Produsele fabricate de ROMRADIATOARE deservesc clienti din industrii precum furnizarea de solutii de incalzire rezidentiala si comerciala, generarea, cogenerarea si recuperarea de energie, productie automotive, utilaje agricole, forestiere, extractive si de constructii, producatori si reparatori din domeniul feroviar, producatori de echipamente hidraulice, etc.

ROMRADIATOARE SA Brasov este constituita ca societate pe actiuni cu capital integral privat. Obiectul principal de activitate conform CAEN REV2 il reprezinta “Fabricarea altor piese si accesorii pentru autovehicule si pentru motoare de autovehicule” (cod 2932).

Data de infiintare a societatii comerciale

Societatea a fost infiintata in anul 1991, in baza Legii nr 15/1990 si a Hotararii de Guvern nr 139/25.02.1991 – anexa 1 pct 16, prin preluarea integrala a patrimoniului fostei Intreprinderi de Radiatoare Brasov. Obiectul de de activitate principal a fost definit ca “proiectarea, producerea si comercializarea in tara si in strainatate a radiatoarelor de racire pentru motoare termice, instalatiilor de climatizare, filtrelor de aer, rezervoarelor de compensare, utilajelor specifice, inclusiv servicii si asistenta tehnica”. Societatea a dobandit personalitate juridica de la data inmatricularii in Registrul Comertului Brasov sub numarul J/08/180/25.03.1991.

ROMRADIATOARE este o societate detinuta public, conform terminologiei prevazute de Lg 24/2017 privind emitentii de instrumente si operatiuni de piata, fiind inregistrata la A.S.F conform certificatului de inregistrare a valorilor mobiliare nr AC-3961 din 19.12.2013, avand codul ISIN RORRDBACNOR8 eliberat de Depozitarul Central Bucuresti si cod CFI ESVUFR din 16.01.2014. Actiunile societatii au fost admise la tranzactionare (simbol RRD) pe sistemul alternativ de tranzactionare AeRO administrat de Bursa de Valori Bucuresti SA (BVB), conform deciziei CA BVB nr 344/ 07.07.2017

Fuziuni sau reorganizari semnificative ale companiei, ale filialelor sau ale societatilor controlate, in timpul exercitiului financiar

Nu este cazul.

Achizitii sau instrainari de active
In cursul anului 2017 au fost achizitionate active in valoare totala de 2,282,144 lei fara TVA, constand in: Imobilizari corporale - instalatii tehnice si masini 1,299,539 lei, Imobilizari corporale - terenuri si amenajari constructii 636,885 lei (finalizarea noii hale de productie), Infrastructura IT (hardware + software) 323,237 lei si Autorizatii si certificari - imobilizari necorporale 22,483 lei. Evolutia achizitiilor de active realizate in perioada 2012 – 2017 este prezentata in graficul de mai jos.
In cursul anului 2017 au fost scoase din evidenta prin casare active imobilizate (instalatii tehnice si masini) in suma totala de 64,282.79 lei.
Descrierea principalelor rezultate ale evaluarii activitatii societatii
Elemente de evaluare generala

u  Cifra de afaceri la 31.12.2017 a fost de 36,311,957 lei, in crestere cu 8 % fata de anul 2016, si cu 9% peste nivelul bugetat pentru 2017. Exporturile au avut o pondere de 79.60% in total cifra de afaceri in 2017.

u  Veniturile totale inregistrate in anul fiscal 2017 au fost de 37,549,423 lei, din care 37,185,379 lei venituri din exploatare si 364,044 lei venituri financiare. Cheltuielile totale inregistrate in anul fiscal 2017 au fost de 39,832,575 lei, din care 39,036,968 lei cheltuieli de exploatare si 795,607 cheltuieli financiare.

u  Profit: Societatea a incheiat exercitiul financiar 2017 cu un rezultat din exploatare negativ, in suma de -1,851,589 lei, la care se adauga o pierdere financiara de - 431,563 lei, rezultatul exercitiului la 31.12.2017 fiind o pierdere totala de -2,283,152 lei.

u  Lichiditate: La finele anului 2017 societatea dispunea de lichiditati in suma de 814,645 lei reprezentand casa si conturi bancare.


Evaluarea nivelului tehnic al societatii comerciale
ROMRADIATOARE S.A. proiecteaza si produce schimbatoare de caldura si sisteme de schimb termic pentru motoare si alte aplicatii industriale si rezidentiale precum si o gama larga de piese metalice si module asamblate, peste 80% din produse fiind destinate exportului. Activitatea societatii este organizata in vederea:

·         dezvoltarii de solutii individualizate pentru cerintele tehnice ale clientilor in domeniul schimbatoarelor de caldura si modulelor termice (proiecte la tema)

·         asimilarii rapide a design-urilor de produs furnizate de catre clienti (radiatoare, schimbatoare de caldura, piese metalice) prin identificarea si configurarea optima a fluxurilor tehnologice (dpdv al calitatii si costurilor)

·         extinderii gamei de tehnologii si solutii constructive in domeniul schimbatoarelor de caldura si pieselor metalice

Fluxurile tehnologice si logistice sunt specifice fiecarui dintre cele 3 segmete principale de activitate:

·         Segmentul piese metalice, care furnizeaza componente atat pentru clientii proprii cat si pentru celelalte segmente de activitate, cuprinde capabilitati de: debitare table si profile/bare pe masini cu comanda numerica, inclusiv debitare LASER, perforare/stantare table pe masini cu comanda numerica, indoiri table pe masini cu comanda numerica, sudura piese metalice (diverse procedee), debitari si deformari la rece pe diverse prese mecanice si hidraulice, debitari si prelucrari prin aschiere pe masini traditionale si cu comanda numerica, vopsire in camp electrostatic, asamblare, ambalare.

·         Segmentul radiatoare si schimbatoare de caldura cuprinde tehnologii specifice pentru productia radiatoarelor din cupru/alama (productie componente, asamblare, cositorire, etc), precum si a schimbatoarelor de caldura din aluminiu (productie componente, asamblare, brazare in cuptor cu atmosfera controlata, sudura, etc). Ocazional, proiectele acestui segment inglobeaza si alte tehnologii de fabricatie, pentru schimbatoare de caldura in constructie combinata cupru-aluminiu sau din diverse alte materiale (oteluri).  

·         Segmentul module termice cuprinde tehnologii specifice fabricatiei de tevi asamblate si sudate din cupru, precum si o celula de asamblare si testare a produselor finite, ce inglobeaza diverse componente comerciale (pompe, actuatori electrici, schimbatoare de caldura, module de comanda, valve, etc).

ROMRADIATOARE S.A. opereaza in baza unui sistem de management integrat calitate-mediu-sanatate si securitate ocupationala, certificat in conformitate cu ISO 9001, ISO 14001 si OHSAS 18001 (prima certificare a sistemului de management al calitatii datand din 1998).

Evaluarea activitatii de aprovizionare tehnico-materiala

ROMRADIATOARE aprovizioneaza materii prime, materiale, semifabricate si componente comerciale necesare realizarii produselor sale, atat de la furnizori autohtoni, cat si din import (preponderent Europa si Asia). In 2017, importurile de materii prime, componente si materiale au reprezentat valoric 37% din cifra de afaceri a societatii.

Conform procedurilor implementate in cadrul sistemului integrat de management al calitatii si medilului, materiile prime, materialele si componentele necesare productiei sunt achiztionate de la furnizori agreati, supusi unor evaluari periodice pe criterii de calitate, cost si seriozitate, urmarindu-se in permanenta siguranta surselor de aprovizionare precum si optimizarea preturilor de achizitie si a nivelului stocurilor.

Valoarea stocurilor de materii prime si materiale la 31.12.2017 a fost de 6,005,867 lei, fata de 4,888,186 lei la 31.12.2016, cresterea volumului si valorii stocurilor fiind detetrminata de aprovizionarea pentru noile contracte si comenzi castigate de societate la finele anului 2017.

Evaluarea activitatii de vanzare

Evolutia vanzarilor secvential pe piata interna si/sau externa si perspectivele de vanzari pe termen mediu si lung

Cresterea cifrei de afaceri in ultimii ani a fost generata in special de cresterea exporturilor, acestea apropiindu-se de o pondere de 80% din totalul cifrei de afaceri in 2017, fata de 49% in 2012.

Produsele ROMRADIATOARE SA sunt exportate direct sau prin intermediari in tari precum: Marea Britanie, Franta, Slovacia, Ungaria, Polonia, Belgia, Bulgaria, Cehia, SUA, Danemarca, Egipt, Germania, etc.

Cresterea cifrei de afaceri in ultimii ani a fost generata in special de cresterea exporturilor. Principalele game de produse care au generat cresterea veniturilor si profitabilitatii in ultimii ani sunt modulele termice pentru aplicatii de incalzire centralizata (rezidentiale sau comerciale), schimbatoarele de caldura din aluminiu brazat si schimbatoarele de caldura pentru aplicatii specializate, cum ar fi recuperarea energiei termice din procesele de generare/cogenerare a energiei, sau din diverse procese industriale.

Evolutia cifrei de afaceri pe segmente de activitate este prezentata in graficul de mai jos.  

Pentru urmatorii ani conducerea societatii isi propune continuarea aceleiasi strategii de dezvoltare, si anume atragerea de proiecte complexe, constand in sisteme si schimbatoare de caldura cu aplicatii specializate, industriale, precum si din domeniul pieselor si ansamblelor metalice, strategie menita a mentine trendul de crestere a cifrei de afaceri si profitabilitatii societatii.

Conducerea societatii considera ca principalele piete si aplicatii pe care a ales sa canalizeze eforturile de dezvoltare a afacerii au un potential extrem de atractiv de crestere pe termen mediu si lung, mai ales in domeniul sistemelor inteligente de incalzire si in domeniul recuperatoarelor de caldura, domenii ce reduc impactul general asupra mediului si care sunt sustinute intens de mediul economic si politic global.

De asemenea, se estimeaza continuarea ritmului de crestere a cererii pentru schimbatoare de caldura din aluminiu brazat, date fiind caractersticile acestora (cost material si masa mai reduse fata de cele din cupru/alama, robustete in exploatare, schimb termic performant, impact mai redus asupra mediului fata de cele din cupru/alama, posibilitati de valorificare la sfarsitul vietii fara necesitatea dezmembrarii).

Descrierea situatiei concurentiale in domeniul de activitate al societatii, a ponderii pe piata a produselor sau serviciilor societatii si a principalilor competitori

Pietele pe care societatea activeaza sunt extrem de largi, produsele si competentele acesteia incadrandu-se in zona "industrial product design and manufacturing", concurand cu alti furnizori pentru a castiga cererile de oferta lansate de departamentele de achizitii tehnice ale marilor producatori/ integratori/ reparatori/ distribuitori de echipamente, utilaje si piese de schimb pentru acestea. ROMRADIATOARE lucreaza in principal pe baza de comenzi ferme si contracte de furnizare, volumul produselor de serie destinate vanzarii cu amanuntul (de pe stoc) fiind redus de la un an la altul, conform strategiei societatii.

ROMRADIATOARE activeaza in principal pe piata europeana, dar cu o concurenta globala. Datorita experientei si expertizei tehnice deosebite societatea poate concura cu succes la capitolul capabilitate si calitate cu alti producatori din vestul Europei. Pe de alta parte, datorita costurilor reduse de productie comparativ cu concurentii din vest, putem afirma ca societatea se bucura de un avantaj competitiv tip "Best cost supplier" pentru multi dintre clientii din Europa de Vest sau SUA.

Descrierea oricarei dependente semnificative a societatii fata de un singur client sau fata de un grup de clienti a caror pierdere ar avea un impact negativ asupra veniturilor societatii

Avand o gama larga de produse si clienti din industrii variate, precum si o flexibiltate relativ ridicata a tehnologiilor de productie, societatea nu este dependenta pe termen lung de evolutia unui anumit client sau sector industrial in particular.

Pe termen scurt si mediu, dat fiind parteneriatul in domeniul proiectarii si productiei de module termice pentru sistemele centralizate de incalzire rezidentiala, parteneriat pe care societatea l-a dezvoltat incepand cu anul 2012 cu o firma britanica, exista un grad de dependenta de evolutia pietei de instalatii pentru constructii din Marea Britanie, risc ce se cauta a fi diminuat prin dezvoltarea de noi piete geografice pentru acest segment de activitate.

De asemenea, domeniul recuperatoarelor de caldura din cadrul segmentului de radiatoare si schimbatoare de caldura este sensibil la evolutia pretului energiei si al petrolului/gazelor pe pietele internationale.

Evaluarea aspectelor legate de angajatii/personalul societatii

La finalul anului 2017 in societatea noastra isi desfasurau activitatea 221 angajati cu CIM, 3 persoane cu contracte de administrare si 3 directori cu contract de mandat.

Evolutia multianuala a numarului mediu de personal precum si structura angajatilor in functie de pregatire sunt rezentate mai jos:

Descrierea raporturilor dintre manager si angajati precum si a oricaror elemente conflictuale ce caracterizeaza aceste raporturi

La nivelul societatii functioneaza o singura organizatie de sindicat, din care la 31.12.2017 faceau parte 51% din angajatii societatii.  Relatiile dintre administratie si sindicat sunt bune, fiind intemeiate pe respectul reciproc, salariatii impreuna cu conducerea intelegand atat provocarile cat si obiectivele strategice pentru urmatorii ani.

Evaluarea aspectelor legate de impactul activitatii de baza a emitentului asupra mediului inconjurator

Activitatea ROMRADIATOARE se desfasoara in conformitate cu autorizatia de mediu nr. 279/12.10.2009, find certificata de un organism acreditat de terta parte din punct de vedere al managementului mediului conform referentialului ISO 14001:2004.

Societatea mentine contracte cu firme acreditate pentru preluarea tuturor deseurilor rezultate din activitatea de baza. La demararea oricarei activitati noi este analizat impactul asupra mediului si minimizat inca din faza de proiectare proces. De-a lungul existentie sale, societatea nu a inregistrat niciun incident de mediu.

Evaluarea activitatii de cercetare si dezvoltare

Dupa cum s-a aratat mai sus, activitatea societatii este organizata in vederea:

u  dezvoltarii de solutii individualizate pentru cerintele tehnice ale clientilor in domeniul schimbatoarelor de caldura si modulelor termice (proiecte la tema)

u  asimilarii rapide a design-urilor de produs furnizate de catre clienti (radiatoare, schimbatoare de caldura, piese metalice) prin identificarea si configurarea optima a fluxurilor tehnologice (dpdv al calitatii si costurilor)

u  extinderii gamei de tehnologii si solutii constructive in domeniul schimbatoarelor de caldura si pieselor metalice

In acest sens, in cadrul societatii sunt organizate doua servicii de proiectare (proiectare produse si proiectare tehnologie – inginerie industriala), dotate cu echipamente si software de ulitma generatie (tehnolgii de proiectare 3D, tehnologii de evaluare si simulare performante tehnice, soft-uri CAM). Bugetul anual alocat pentru sustinerea activitatii de cercetare-dezvoltare este de 2% din cifra de afaceri, reprezentand costuri cu personalul, consumuri de materiale efectuate in vederea validarii noilor produse/tehnologii si costul testelor subcontractate.

Evaluarea activitatii societatii privind managementul riscului financiar

Prin natura activitatii desfasurate, societatea este expusa unor riscuri variate care includ: riscul de piata (inclusiv riscul monetar, de rata a dobanzii, riscul de pret), riscul de credit si riscul de lichiditate. Conducerea societatii cauta sa minimizeze potentialele efecte adverse ale evolutiilor imprevizibile ale factorilor sus-mentionati asupra performantelor financiare ale societatii.

·         Riscul valutar: Activitatea de productie a societatii se desfasoara in Romania, dar 80% din vanzari sunt destinate exportului. Importurile de materii prime si materiale din zona euro reprezinta 30% din total valoare materii prime si materiale achizitionate, iar cele din tari non-euro 9%. De asemenea, pentru o buna parte din materiile prime aprovizionate de pe piata locala, pretul de referinta este dat de bursele internationale, fiind exprimat in Euro sau USD. Putem astfel aprecia ca societatea are o expunere moderata la riscului valutar rezultat, conducerea societatii preocupandu-se de identificarea celor mai bune metode de gestionare a riscului valutar.

·         Riscul de rata a dobanzii: Imprumuturile contractate cu dobanda variabila expun societatea la riscul de rata a dobanzii privind fluxul de numerar, care este compensat partial de numerarul plasat in depozite la termen si de tip “over-night” cu rate variabile.

·         Riscul de credit: Riscul de credit rezulta din expunerile legate de creditare, inclusiv creantele de incasat si tranzactiile angajate. Evaluarea bonitatii financiare a clientilor este realizata de catre conducerea societatii, in baza unor calificative interne, tinandu-se cont de informatiile disponibile, pozitia financiara a clientilor, istoricul relatiei, experienta trecuta si alti factori.

·         Riscul de lichiditate: Conducerea societatii analizeaza in permanenta proiectiile referitoare la fluxurile de trezorerie si monitorizeaza previziunile privind necesarul de lichiditati al societatii, pentru a se asigura ca exista numerar suficient pentru a raspunde cerintelor operationale, astfel incat societatea sa nu incalce limitele sau intelegerile de imprumut pentru toate facilitatile de imprumut existente. Aceste previziuni tin cont de planurile de finantare a datoriei societatii, de respectarea intelegerilor cu partenerii de afaceri precum si de respectarea obiectivelor legate de indicatorii din bilantul contabil.

Elemente de perspectiva privind activitatea societatii 

a)      Prezentarea si analizarea tendintelor, elementelor, evenimentelor sau factorilor de incertitudine ce afecteaza sau ar putea afecta lichiditatea societatii comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

In bugetul de venituri si cheltuieli al anului 2018 conducerea societatii a prevazut o cifra de afaceri de 40,672,368 lei, reprezentand o crestere cu 12% fata de cifra de afaceri realizata in 2017. Dat fiind specificul pietelor pe care activam, aceasta previziune s-a bazat pe evolutia istorica a segmentelor de activitate, coroborata cu previziunile primite de la clientii societatii. Nivelul comenzilor poate fi estimat cu acuratete numai pentru o perioada de 2-3 luni, iar evenimente neprevazute precum fluctuatii bruste si ample ale cursului valutar sau a pretului energiei si materiilor prime (in baza contextului politic si economic european sau chiar global) pot influenta semnificativ cererea pe anumite segmente de activitate, cu influentele de rigoare in cash flow-ul societatii.

b)      Prezentarea si analizarea efectelor cheltuielilor de capital, curente sau anticipate asupra situatiei financiare a societatii comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Programul de investitii pentru 2017 a fost realizat in proportie 83.3%, in cursul anului 2017 fiind finalizate si puse in functiune investitii in suma de 2,892,331 lei, reprezentand:

-          Achizitii, reparatii capitale, modernizari echipamente si dotari aferente productiei                            1,892,628 lei                                               

-          Finalizare instalatii la noua hala de productie                                                                                        636,885 lei

-          Investitii IT: hardware + software                                                                                                           323,237 lei

-          Certificari                                                                                                                                                  22,483 lei

-          Amenajari cladiri                                                                                                                                      17,098 lei

Programul de investitii al anului 2018 prevede finalizarea/achizitia si punerea in functiune de mijloace fixe in valoare totala de 2,515,000 lei, constand in:

-          Reparatii, modernizari si amenajari cladiri si spatii de productie, inclusiv instalatii                                1,750,000 lei

-          Investitii IT: hardware + software                                                                                                               410,000 lei

-          Achizitii, reparatii capitale, modernizari echipamente si dotari aferente productiei                                   340,000 lei

-          Certificari                                                                                                                                                     15,000 lei

 c)       Prezentarea si analizarea evenimentelor, tranzactiilor, schimbarilor economice care afecteaza semnificativ veniturile din activitatea de baza.

-          Idem pct a) – mai sus

2.  ACTIVELE CORPORALE ALE SOCIETATII
Precizarea amplasarii si a caracteristicilor principalelor capacitati de productie in proprietatea societatii

ROMRADIATOARE SA Brasov isi desfasoara activitatea pe platforma industriala de est a Brasovului, pe Str. Zizinului 113A, intr-o suprafata totala de 28,762 m2, din care suprafata construita 10,423 m2. Societatea detine si opereaza spatii de productie si administrative structurate astfel:

(NOU) Hala fabricatie si asamblare module termice automatizate (suprafata construita 1,300 m2,- obiectiv finalizat 2017), dotata cu:

·         Linie de productie tevi cupru (debitare, robot indoire CNC, formare capete, sudura, proba presiune)

·         Celula de asamblare module termice automatizate

·         Stand de proba presiune si proba functionala

·         Depozit componente, materiale si produse finite

Hala fabricatie radiatoare aluminiu, prelucrari prin aschiere si presaj (suprafata construita 2635m2, constructie 1973-1974), dotata cu:

·         Cuptor orizontal de  brazare cu atmosfera controlata,  CNC

·         Masini CNC de fabricat aripioara aluminiu din benzi subtiri 

·         Centru CNC de prelucare 3 axe

·         Strunguri CNC cu frezare

·         Prese mecanice  si hidraulice  de la 10-250 TF

·         Ghilotina hidraulica

·         Prese CNC rapide (400 batai/minut)

·         Masini CNC de debitat tevi si profile

·         Masini CNC de indoit tevi

·         Standuri de testare electro-hidraulica pentru  unitati termice

·         Aparate de sudura MIG-MAG si TIG

·         Aparat si generator de Hidrogen pentru  brazat   cu aliaje neferoase

·         Poduri rulante max 5 tone

 Hala fabricatie piese metalice (1000m2, constructie 1977), dotata cu

·         Masini CNC de debitat cu laser

·         Prese CNC rapide de decupat (punch press)

·         Masini CNC de indoit (press brake)

·         Aparate de sudura MIG-MAG si TIG

·         Masini CNC de sudat in puncte

 Hala vopsire si conditionare (1320m2, constructie 1974), dotata cu:

·         Linie vopsire in pulbere  electrostatica cu cuptor de polimerizare de 25 m

·         Instalatie de pregatire a  suprafetelor inainte de vopsire

 Hala fabricatie radiatoare din cupru/alama (1220m2, constructie 1966),

·         Masini specifice pentru fabricatia aripioarelor radiante

·         Masini specifice pentru fabricatia tubului radiant (CNC)

·         Masini impachetat (format corpi) cu comanda numerica

·         Cuptoare de lipire continua cu temperatura si avans controlat

 Hala mentenanta masini utilaje si scule (560 m2, constructie 1936)

·         Masina de gaurit si alezat  universala tip SIP

·         Masina de gaurit radiala

·         Masina de electroeroziune cu electrod

·         Masini de rectificat plan si rotund, clasice

·         Strunguri  si freze  clasice,  cu afisaj numeric

·         Cuptor  de tratament termic

 Magazii materii prime si produse finite

 Spatii Administrative (birouri si laborator calitate) (1200m2, constructie 1946 si 1984)


Cladirea administrativa a fost renovata in 2016, iar spatiile de productie sunt in curs de modernizare, in sensul reabilitarii termice, refacerii hidroizolatiilor, incalzirii, iluminatului si amenajarii spatiilor de lucru.


Structura imobilizarilor corporale

31.12.2012

31.12.2013

31.12.2014

31.12.2015

31.12.2016

31.12.2017

Variatie

Terenuri si constructii

14,847,784

14,716,177

14,417,489

14,138,310

15,784,095

16,814,109

1,030,014

Instalatii tehnice si masini

5,265,842

5,384,074

5,171,192

8,335,171

8,802,757

9,041,820

239,063

Alte instalatii, utilaje si mobilier

17,369

14,500

8,521

63,061

418,204

389,295

-28,909

Avansuri si imobilizari corporale in curs

2,146,049

1,197,839

1,053,629

1,801,591

1,456,447

562,954

-893,493

Total imobilizari corporale

22,277,044

21,312,590

20,650,831

24,338,133

26,461,503

26,808,178

346,675

Imobilizarile corporale reprezinta 60.50% din total active la 31.12.2017. Valoarea contabila neta a imobilizarilor corporale la finele anului 2017 este de 26,808,178 lei, in crestere cu 346,675 lei fata de inceputul anului.

Descrierea si analizarea gradului de uzura al proprietatilor societatii

Situatia pe vechimi a echipamentelor tehnologice aflate in proprietatea societatii este prezentata mai jos, comparativ cu anul 2013 (inainte de demararea proiectelor de investitii recente):

Structura utilaje pe vechimi - 2017 versus 2013

Buc 2013

Buc 2017

Val intrare 2013

Val intrare 2017

Valoare ramasa de amortizat 2013

Valoare ramasa de amortizat 2017

Grad de amortizare 2013

Grad de amortizare 2017

sub 3 ani

60

166

1,887,938

7,699,803

1,594,727

5,935,116

16%

23%

intre 3 si 5 ani

23

17

948,510

962,032

554,314

524,361

42%

45%

peste 5 ani

107

115

12,613,315

13,192,881

2,857,670

1,865,925

77%

86%

Total

190

298

15,449,763

21,854,716

5,006,711

8,325,401

68%

62%

Precizarea potentialelor probleme legate de dreptul de proprietate asupra activelor corporale ale societatii

Nu este cazul


3.  PIATA VALORILOR MOBILIARE EMISE DE SOCIETATE
 
3.1.    Pietele de capital unde sunt tranzactionate actiunile emise de societate

Actiunile Romradiatoare SA se tranzactioneaza incepand cu data de 01.08.2017 pe sistemul alternativ de tranzactionare AeRO administrat de Bursa de Valori Bucuresti SA (BVB), avand simbol de piata RRD, conform deciziei CA BVB nr.344/07.07.2017.

·         Numar total de actiuni emise: 15,000,000, Valoare nominala lei/actiune: 1.63

·         Nu exista restrictii la transferul de actiuni; Nu exista restrictii la drepturile de vot;

·         Nu exista detinatori cu drepturi speciale de control.

3.2.   Descrierea politicii societatii cu privire la dividende:

Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii si actului constitutiv, confera dreptul de vot in AGA si dreptul de a participa la dividende. Nu exista actiuni preferentiale.

Exercitiul financiar 2017 a fost inchis cu pierdere. Prin urmare, societatea nu va distribui dividende.

 
3.3.   Descrierea oricaror activitati ale societatii de achizitionare a propriilor actiuni:

Nu este cazul

 
3.4.    In cazul in care societatea are filiale, precizarea numarului si valorii nominale a actiunilor emise de societatea mama detinute de filiale:

Nu este cazul

3.5.    In cazul in care societatea a emis obligatiuni si/sau alte titluri de creanta, prezentarea modului in care societatea isi achita obligatiile fata de detinatorii de astfel de valori mobiliare:

In data de 27.11.2017 societatea a achitat integral la scadenta, suma de 5.650.000 lei reprezentand contravaloarea unui numar de 2.260.000 de obligatiuni dematerializate, emise de societate in luna noiembrie 2012, cu o valoare de 2,50 lei/obligatiune, obligatiuni achizitionate integral de actionarul majoritar SIF TRANSILVANIA SA Brasov.


4.  CONDUCEREA SOCIETATII

4.1.   Prezentarea administratorilor societatii

a)      In anul 2017 conducerea societatii a fost asigurata de un Consiliu de Administratie, reales pentru un mandat de 4 ani in cadrul AGEA din 09.01.2016, cu urmatoarea componenta:

Nume, Prenume

Functia

Procent actiuni detinute in societate

Dr. Ec. Floriean FIRU

Presedinte

0.0081%

Dr. Av. Ioan SCHIAU

Membru

0.0075%

Ec. Sorin Radulescu

Membru

-

 

b)    Nu exista nici un acord, intelegere sau legatura de familie intre administratorii societatii si alte persoane care sa fi influentat numirea administratorilor.

c)       Persoane afiliate (actionari semnificativi) ai societatii ROMRADIATOARE SA Brasov:

o   SIF TRANSILVANIA SA Brasov  = 76,51%

o   Lucescu Mircea = 16,50%


4.2.              Prezentarea membrilor conducerii executive a societatii:

a)      In anul 2017 conducerea executiva a societatii a avut urmatoarea componenta:

Ø  Dipl.Ing Niculescu Oliviu - Director General mandatat cu atributii de conducere a societatii in baza deciziei nr 1/23.05.2007 si reconfirmat in functie in baza Hot CA din 15.01.2008, 09.01.2012 si 11.01.2016 pentru un mandat de 4 ani (2016-2020);

Ø  Ing.Ec. Barbu Ioan - Director General Adjunct - mandatat cu atributii de conducere a societatii pentru un mandat de 4 ani (2016-2020), anterior Director de Productie al ROMRADIATOARE SA (din 2008)

Ø  Ec. Richea Daniela Valentina - Director General Adjunct - mandatata cu atributii de conducere a societatii pentru un mandat de 4 ani (2016-2020), anterior Director de Dezvoltare al ROMRADIATOARE SA (din 2011)

Nume, Prenume

Functia

Procent actiuni

detinute in societate

Ing. Oliviu Niculescu

Director General

0.4567%

Ing. Ec. Ioan Barbu

Director General Adjunct

0.0384%

Ec. Daniela Valentina Richea

Director General Adjunct

0.0100%

b)      Nu exista nici un acord, intelegere sau legatura de familie intre membrii conducerii executive a societatii si alte persoane, care sa fi influentat numirea acestora.

        Membrii conducerii executive detin participatii la capitalul social al ROMRADIATOARE SA Brasov, sub 1% din actiunile emise de societate la data de 31.12.2017.

4.3.   Eventualele litigii sau proceduri administrative in care au fost implicate persoanele nominalizate la sectiunile 4.1 si 4.2 in ultimii 5 ani

Membrii Consilului de Administratie precum si membrii conducerii executive, nu au fost implicati de la infiintarea societatii si pana in prezent in litigii referitoare la activitatea lor in cadrul societatii sau la capacitatea lor de a-si indeplini atributiunile in cadrul societatii.

4.4.  Declaratia de Guvernanta Corporativa

Contine autoevaluarea gradului de respectare a “prevederilor de indeplinit” precizate in documentul  “Principii de Guvernanta Corporativa  pentru AeRO – piata de actiuni a BVB” intrat in vigoare la 04.01.2016, precum si a masurilor adoptate sau care urmeaza a fi adoptate in scopul de a se ajunge la indeplinirea tuturor acestora

Tabel privind Conformitatea cu Principiile de Guvernanta Corporativa:

 

Prevederile Codului

Respecta

Nu respecta sau respecta partial

Motivul neconformitatii

1

2

3

4

A.1

Societatea trebuie sa detine un regulament intern al Consiliului care sa includa termeni de referinta cu privire la Consiliu si la functiile de conducere cheie ale societatii. Administrarea conflictului de interese la nivelul Consiliului trebuie, de asemenea, sa fie tratat in regulamentul Consiliului.

Da

 

 

A.2

Orice alte angajamente profesionale ale membrilor Consiliului, inclusiv pozitia de membru executiv sau neexecutiv al Consiliului in alte societati (excluzand filiale ale societatii) si institutii non-profit, vor fi aduse la cunostinta Consiliului inainte de numire si pe perioada mandatului.

Da

 

 

A.3

Fiecare membru al Consiliului va informa Consiliul cu privire la orice legatura cu un actionar care detine direct sau indirect actiuni reprezentand nu mai putin de 5% din numarul total de drepturi de vot. Aceasta obligatie are in vedere orice fel de legatura care poate afecta pozitia membrului respectiv pe aspecte ce tin de decizii ale Consiliului.

Da

 

 

A.4

Raportul anual trebuie sa informeze daca a avut loc o evaluare a Consiliului, sub conducerea presedintelui. Trebuie sa contina, de asemenea, numarul de sedinte ale Consiliului.

 

 

Partial

In anul 2017 Consiliul de Administratie s-a intrunit in 13 sedinte. Pentru evaluarea Consiliului de Administratie  sub conducerea Presedintelui nu exista o obligatie legala, aceasta face parte din atributiile Adunari Generale a Actionarilor.

A.5

Procedura privind cooperarea cu Consultantul Autorizat pentru perioada in care aceasta cooperare este impusa de Bursa de Valori Bucuresti contine cel putin toate prevederile precizate in Codul de Guvernanta Corporatista.

 

Da

 

 

B.1

Consiliul va adopta o politica astfel incat orice tranzactie a societatii cu o filiala reprezentand 5% sau mai mult din activele nete ale societatii, conform celei mai recente raportari financiare, sa fie aprobata de Consiliu.

Da

 

 

B.2

Auditul intern trebuie sa fie realizat de catre o structura organizatorica separata (departamentul de audit intern) din cadrul societatii sau prin serviciile unei terte parti independente, care va raporta Consiliului, iar, in cadrul societatii, ii va raporta direct Directorului General.

Da

 

 

C.1

Societatea va publica in raportul anual o sectiune care va include veniturile totale ale membrilor Consiliului si ale directorului general aferente anului financiar respectiv si valoarea totala a tuturor bonusurilor sau a oricaror compensatii variabile si, de asemenea, ipotezele cheie si principiile pentru calcularea veniturilor mentionate mai sus.

 

Nu

Consiliul de Administratie va analiza oportunitatea publicarii veniturilor totale ale membrilor sai si ale directorului general. Limitele generale ale remuneratiilor pentru Administratori  si Director General sunt prevazute in Actul Constitutiv.

D.1

Suplimentar fata de informatiile prevazute in prevederile legale, pagina de internet a societatii va contine o sectiune dedicata Relatiei cu Investitorii, atat in limba romana cat si in limba engleza, cu toate informatiile relevante de interes pentru investitori, incluzand:

D.1.1. Principalele regulamente ale societatii, in particular actul constitutiv si regulamentele interne ale organelor statutare

D.1.2. CV-urile membrilor organelor statutare

D.1.3. Rapoartele curente si rapoartele periodice

D.1.4. Informatii cu privire la adunarile generale ale actionarilor: ordinea de zi si materialele aferente; hotararile adunarilor generale

D.1.5. Informatii cu privire la evenimente corporative precum plata dividendelor sau alte evenimente care au ca rezultat obtinerea sau limitari cu privire la drepturile unui actionar, incluzand termenele limita si principiile unor astfel de operatiuni

D.1.6. Alte informatii de natura extraordinara care ar trebui facute publice: anularea/ modificarea/ initierea cooperarii cu un Consultant Autorizat; semnarea/ reinnoirea/ terminarea unui acord cu un Market Maker

D.1.7. Societatea trebuie sa aiba o functie de Relatii cu Investitorii si sa includa in sectiunea dedicata acestei functii, pe pagina de internet a societatii, numele si datele de contact ale unei persoane care are capacitatea de a furniza, la cerere, informatiile corespunzatoare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Partial

Se va analiza oportunitatea publicarii pe site a informatiilor suplimentare, fata de cele prevazute de lege.

D.2

O societate trebuie sa aiba adoptata o politica de dividend a societatii, ca un set de directii referitoare la repartizarea profitului net, pe care societatea declara ca o va respecta. Principiile politicii de dividend trebuie sa fie publicate pe pagina de internet a societatii.

 

 

Nu

Se va analiza oportunitatea adoptarii unei politici de dividend. Societatea nu a distribuit dividende in ultimii ani. Actionarii Societatii vor hotari modalitatea de distribuire a profiturilor viitoare.

D.3

O societate trebuie sa aiba adoptata o politica cu privire la prognoze si daca acestea vor fi furnizate sau nu. Prognozele reprezinta concluziile cuantificate ale studiilor care vizeaza determinarea impactului total al unei liste de factori referitori la o perioada viitoare (asa-numitele ipoteze). Politica trebuie sa prevada frecventa, perioada avuta in vedere si continutul prognozelor. Prognozele, daca sunt publicate, vor fi parte a rapoartelor anuale, semestriale sau trimestriale. Politica cu privire la prognoze trebuie sa fie publicata pe pagina de internet a societatii.

 

Nu

Societatea va lua in considerare intocmirea unei politici cu privire la prognoze, in functie de contextul economic in care evolueaza. Acestea nu vor fi insa publicate.

 

D.4

O societate trebuie sa stabileasca data si locul unei adunari generale astfel incat sa permita participarea unui numar cat mai mare de actionari.

Da

 

 

D.5

Rapoartele financiare vor include informatii atat in romana cat si in engleza, cu privire la principalii factori care influenteaza schimbari la nivelul vanzarilor, profitului operational, profitului net sau orice alt indicator financiar relevant.

 

Partial

Se va analiza oportunitatea includerii informatiilor si in limba engleza.

D.6

Societatea va organiza cel putin o intalnire/ conferinta telefonica cu analisti si investitori, in fiecare an. Informatiile prezentate cu aceste ocazii vor fi publicate in sectiunea Relatii cu Investitorii de pe pagina de internet a societatii, la momentul respectivei intalniri/ conferinte telefonice.

 

 

Nu

Societatea va pune la dispozitia investitorilor toate informatiile prevazute de reglementarile legale din perspectiva sa de emitent listat pe AeRO. De asemenea, Consiliu de Administratie va raspunde tuturor solicitarilor investitorilor si analistilor cu privire la sitiuatia financiara si evolutia economica a societatii.

5.   SITUATIA FINANCIAR – CONTABILA
5.1.     Contul de profit si pierdere

In anul 2017, societatea a realizat o cifra de afaceri de 36,311,957 lei, si venituri totale de 37,549,423 lei. Evolutia anuala a cifrei de afaceri si a principalelor categorii de cheltuieli este prezentata grafic mai jos. Exercitiul financiar s-a incheiat cu o pierdere bruta de -2,283,152 lei.  

Contul de profit si pierdere, Lei

2013

2014

2015

2016

BVC 2017

2017

Var % (17/16)

Var % vs BVC

Var abs vs BVC

VENITURI TOTALE, din care:

26,308,116

28,000,388

38,658,319

36,003,691

35,530,000

37,549,423

4.29%

5.68%

2,019,423

Cifra de afaceri

25,016,240

27,315,321

36,518,924

33,754,051

33,310,000

36,311,957

7.58%

9.01%

3,001,957

Venituri financiare

342,858

317,381

490,499

356,752

420,000

364,044

2.04%

-13.32%

-55,956

CHELTUIELI TOTALE, din care:

26,054,449

27,462,497

36,981,308

35,733,323

34,894,450

39,832,575

11.47%

14.15%

4,938,125

Cheltuieli cu materii prime si materiale

16,052,745

16,496,349

22,456,019

20,506,509

18,802,450

22,877,220

11.56%

21.67%

4,074,770

Cheltuieli cu personalul

5,927,369

6,519,699

7,614,640

9,527,247

9,797,000

10,537,606

10.60%

7.56%

740,606

Cheltuieli cu amortizari si deprecieri

1,579,014

1,587,919

1,976,430

2,410,078

2,650,000

2,517,200

4.44%

-5.01%

-132,800

Alte cheltuieli din exploatare

1,554,592

1,774,052

2,706,184

2,381,825

2,545,000

2,539,811

6.63%

-0.20%

-5,189

Ajustari de valoare privind activele circulante

21,924

-61,578

124,374

118,953

100,000

85,118

-28.44%

-14.88%

-14,882

Ajustari privind provizioanele

                   -  

                   -  

                   -  

                    -  

                     -  

      480,013

   

480,013

Cheltuieli financiare

922,729

729,576

982,156

788,711

1,000,000

795,607

0.87%

-20.44%

-204,393

REZULTAT BRUT

253,667

537,891

1,677,011

270,368

635,550

-2,283,152

-944.5%

-459.2%

-2,918,702

VENITURILE TOTALE la 31.12.2017 au fost influentate de:

Cresterea cifrei de afaceri cu 7.58%  fata de 2016 si cu 9% (3,001,957 lei) fata BVC pentru anul 2017.  Cresterea cifrei de afaceri fata de 2016 a fost generata de segmentele radiatoare si module termice.

(2)    Veniturile aferente costului productiei in curs de executie – in suma de -339,774 lei, in scadere cu 213% (-639,862 lei) fata de 31.12.2016

(3)    Veniturile din productia de imobilizari corporale – in suma de 617,945 lei, in scadere cu 42% (-445,102 lei) fata de 31.12.2016

** (2) si (3) influentate de corectarea valorii contabile a stocurilor de produse finite, semifabricate, SDV si productie in curs de executie si productia de imobilizari pentru reflectarea acestora la valoarea justa (cost de productie), urmarea a introducerii noului sistem de gestiune si a inventarierii anuale a patrimoniului. Necesitatea inregistrarii acestor corectii nu a fost cunoscuta la momentul fundamentarii BVC 2017, ele devenind evidente odata cu finalizarea reimplementarii sistemului informatic ERP, pe zona contabilitatii de gestiune

(4)    Veniturile din subventii pentru investitii, in suma de 491,813 lei (fata de 432,167 lei in 2016) aferente in special cotei de amortizare a echipamentelor co-finantate prin Granturile Norvegiene 2009-2014 in cadrul domeniului de finantare Inovare Verde in Industria din Romania

(5)    Veniturile financiare, in suma de 364,044 lei, provenite in special din diferente favorabile de curs valutar

CHELTUIELILE TOTALE la 31.12.2017 au fost influentate de:

(1)    Cheltuielile cu materiile prime, materialele si marfurile -  in crestere cu 12.44% fata de 2016 si cu 22.78% fata de nivelul BVC 2017, in principal datorita cresterii ponderii produselor ce integreaza componente comerciale in total productie (rezultand o crestere cu aprox 2,730,000 lei a costurilor materiale fata de BVC 2017, pe fondul cresterii veniturilor), dar si datorita problemelor de calitate intampinate in 2017 in segmentul de radiatoare (impact pe cheltuieli materiale aprox 330,000 lei).

(2)    Cheltuielile cu personalul – in crestere cu 8.21% fata de 2016 si cu 5.23% fata de nivelul BVC 2017, in principal datorita cresterii salariului minim brut pe tara + conditiile generale de pe piata fortei de munca din industrie in Brasov, precum si in datorita inregistrarii ca “alte datorii in legatura cu personalul” de costuri aferente concediilor de odihna neefectuate in 2017 => total suma 228,181 lei la 31.12.2017

(3)    Inregistrarea la valoarea justa (realizabila neta) a stocurilor de materii prime si produse finite fara miscare / neutilzabile identificate in baza inventarierii generale a patrimoniului la 31.12.2017

Ajustari pentru deprecierea stocurilor de materii prime (fara miscare / fara utilizare in urma inventarierii la 31.12.2017)

       (92,544)

Ajustari pentru deprecierea stocurilor de produse finite (fara miscare / fara utilizare in urma inventarierii la 31.12.2017)

       (77,108)

(4)    Constituirea de provizioane pentru garantii acordate produselor vandute, in suma totala de 480,000 lei, in baza problemelor de calitate / cererilor de despagubiri notificate de clienti in cursul anului 2017 si care urmeaza a se materializa in cheltuieli in perioada urmatoare, dupa clarificarea valorii exacte.

Constituirea de provizioane pentru garantii acordate pentru produsele vandute in 2017: module termice

     (350,000)

Constituirea de provizioane pentru garantii acordate pentru produsele vandute in 2017: radiatoare

     (130,000)

Total provizioane

     (480,000)

Mentionam ca in cursul anului 2017 nu a avut loc nici o vanzare sau oprire a unui segment de activitate, si nici nu exista planuri in acest sens pentru anul 2018.

5.2.  Elemente de bilant

Indicator - BILANT

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2017 - 2016

Var % (17/16)

 TOTAL ACTIVE, din care

  35,792,733

  36,897,691

 36,953,820

  43,917,259

  43,419,706

  44,307,886

       888,180

2.05%

A. ACTIVE IMOBILIZATE, din care

  22,405,235

  21,406,174

  20,722,345

  24,501,309

  26,793,469

  27,138,495

      345,026

1.29%

Terenuri si constructii

  14,847,784

  14,716,177

  14,417,489

  14,138,310

  15,784,095

  16,814,109

    1,030,014

6.53%

Instalatii tehnice si masini

    5,265,842

   5,384,074

    5,171,192

    8,335,171

    8,802,757

    9,041,820

       239,063

2.72%

Avansuri si imobilizari corporale in curs

    2,146,049

    1,197,839

    1,053,629

    1,801,591

    1,456,447

       562,954

     (893,493)

-61.35%

B. ACTIVE CIRCULANTE, din care:

  13,387,498

  15,491,517

  16,231,475

  19,415,950

  16,569,059

  17,169,391

       600,332

3.62%

Stocuri

    7,478,054

    9,024,573

    7,869,721

    8,314,830

    8,498,323

  10,155,595

    1,657,272

19.50%

Creante

    3,152,613

    5,599,011

    5,719,319

    7,038,535

    4,839,185

    6,199,151

    1,359,966

28.10%

Investitii financiare pe termen scurt

          23,104

       132,660

          59,319

          99,080

                   -  

                   -  

                   -  

 

Casa si conturi la banci

    2,733,727

      735,273

    2,583,116

    3,963,505

    3,231,551

      814,645

 (2,416,906)

-74.79%

C. CHELTUIELI IN AVANS

                   -  

                    -  

                     -  

                     -  

          57,178

                   -  

       (57,178)

-1

 D. DATORII CURENTE

    5,283,845

    6,699,041

    6,291,900

    7,830,410

  12,367,560

  10,100,638

 (2,266,922)

-18.33%

 G. DATORII (> 1 AN)

    5,793,658

   5,650,000

    5,650,000

    7,503,639

    1,709,000

    7,165,247

    5,456,247

319.27%

H. PROVIZIOANE

                   -  

                    -  

                     -  

                     -  

                   -  

       480,013

       480,013

 

I. VENITURI IN AVANS

       462,348

       456,015

       449,456

    2,407,271

    2,364,049

    1,866,043

     (498,006)

-21.07%

 CAPITALURI PROPRII din care

  24,252,882

  24,092,635

  24,562,464

  26,175,939

  26,979,097

  24,695,945

 (2,283,152)

-8.46%

Capital subscris si varsat

  24,450,000

  24,450,000

  24,450,000

  24,450,000

  24,450,000

  24,450,000

                   -  

0.00%

Rezerve din reevaluare

       372,755

          10,961

          10,961

          10,961

      532,086

      439,164

      (92,922)

-17.46%

Rezerve

      470,505

      483,168

       916,979

    2,191,872

    2,456,815

    2,456,815

                   -  

0.00%

Profitul sau pierderea reportata

 (1,118,596)

 (1,040,378)

       893,565

       815,476

      459,804

      366,882

      (92,922)

-20.21%

Profit/pierdere exercitiul financiar

          84,362

      201,547

       511,880

    1,613,475

      264,942

 (2,283,152)

 (2,548,094)

-961.7%

                 

DATORII TOTALE

  11,077,503

  12,349,041

  11,941,900

  15,334,049

  14,076,560

  17,265,885

    3,189,325

22.66%

 

Valoarea activelor imobilizate a crescut la 31.12.2017 fata de anul anterior, in baza investitiilor finalizate in 2017. Valoarea activelor totale ale societatii la data de 31.12.2017 era de   44,307,886 lei, in crestere cu 888,180 lei fata de valoarea inregistrata la 31.12.2016.

Datoriile totale ale societatii la data de 31.12.2017 erau in valoare de 17,265,885 lei, in crestere cu 3,189,325 lei fata de 2016.  

5.3.    Cash Flow

SITUATIA FLUXURILOR DE TREZORERIE

2016

2017

Fluxuri de trezorerie din activitati de exploatare:

Incasari de la clienti

38,058,664

38,117,043

Plati catre furnizori si angajati

35,214,833

37,870,165

Dobanzi platite

297,227

282,185

Impozit pe profit platit

65,078

0

Trezorerie neta din activitati de exploatare

2,481,526

-35,307

Fluxuri de trezorerie din activitati de investitie:

Achizitionarea de imobilizari corporale

3,991,887

1,789,633

Dobanzi incasate

5,123

443

Trezorerie neta din activitati de investitie

-3,986,764

-1,789,190

Fluxuri de trezorerie din activitati de finantare:

Incasari din imprumuturi

2,416,423

5,651,238

Plata datoriilor aferente activ de finant

1,624,917

6,207,383

Dividende platite

0

0

Trezorerie neta din activitati de finantare

791,506

-556,145

 

 

 

Cresterea neta a trezoreriei si echivalentelor de trezorerie

-713,732

-2,380,642

Trezorerie si echivalente de trezorerie la inceputul perioadei

4,010,942

3,297,210

Trezorerie si echivalente de trezorerie la finele perioadei

3,297,210

916,568

 Administrator                                                   Director General                                              Contabil Sef

Radulescu Sorin-Ion                                       Niculescu Oliviu                                               Atodiresei Rodica



 Numarul mediu de personal include persoanele cu contract de administrare si contract de mandat (conducerea societatii)

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.