vineri | 29 martie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


SOCEP S.A. - SOCP

Raport trim 3 2017

Data Publicare: 15.11.2017 18:30:04

Cod IRIS: 67E39

RAPORTUL TRIMESTRIAL

PRIVIND REZULTATELE FINANCIARE

CONFORM  REGULAMENTULUI  C.N.V.M.  NR.1/2006

PENTRU TRIMESTRUL  III  2017

 

 

Data raportului …………………………............................................. 15.11.2017

Denumirea emitentului ……………......................................….......... SOCEP S.A.

Sediul social …………………………….........    Constanta, Incinta Port, Dana 34

Nr. telefon/fax ………………………….................   0241.602242 / 0241.693759

Cod unic de inregistrare …………….................................................. RO 1870767

Nr. ordine Registrul Comertului ……............................................J 13 / 643 / 1991

Piata tranzactionare ………………….. B.V.B., categoria Standard, simbol SOCP

 

SINTEZA A INDICATORILOR ECONOMICO – FINANCIARI

 

1.                 SITUATIA ECONOMICO – FINANCIARA

a) Principalele elemente de bilant si ale contului de profit si pierdere, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, se prezinta dupa cum urmeaza:                                                                                                  

 

INDICATORI

U.M.

30.09.2016

30.09.2017

I.         ACTIVE TOTALE

lei

163.091.257

174.628.545

1.1.

Active imobilizate

114.677.067

123.670.691

1.2.

Stocuri

525.206

1.876.329

1.3.

Creante

18.913.167

13.665.735

1.4.

Casa si conturi banci

12.920.794

10.238.930

1.5.

Cheltuieli in avans

274.015

234.948

1.6.

Investitii pe termen scurt

15.781.008

24.941.913

II.        PASIVE TOTALE

lei

163.091.257

174.628.545

2.1.

Capitaluri proprii

132.651.641

137.735.519

2.2.

Datorii totale

29.658.039

36.402.635

2.3.

Venituri in avans

35.531

33.712

2.4.

Provizioane

746.046

456.679

 

b) Contul de profit si pierderi

 

 

INDICATORI

U.M.

30.09.2016

30.09.2017

%

I.

CIFRA DE AFACERI

lei

50.945.165

47.733.288

93,7

II.

VENITURI TOTALE

52.982.549

51.592.002

97,4

III.

CHELTUIELI TOTALE

41.007.685

46.527.365

113,5

IV.

PROFIT BRUT

11.974.864

5.064.637

42,3

 

           Dintre activele cu pondere de cel putin 20% din total active fac parte constructiile (20,5%), instalatii tehnice (30,1%), numerar si echivalente de numerar (20,1%), iar ca elemente de cheltuieli cu o pondere de cel putin 10% din vanzarile nete (cifra de afaceri) fac parte cheltuiala cu personalul – fara cost reintegrati – (39%), cheltuiala cu prestatiile externe (26%), cheltuielile cu materii prime si materiale (12%) si cheltuieli cu amortizarea (13%).

La trimestrul III 2017 societatea inregistreaza provizioane in suma totala de 456.679 lei, dupa cum urmeaza:

 

- Provizioane pentru beneficii angajati                     = 450.895 lei

- Alte provizioane                                                     =     5.784 lei

Provizionul pentru beneficii angajati in suma de 450.895 lei este constituit pentru sumele ce urmeaza a fi acordate personalului societatii, la nivelul a trei salarii de incadrare pentru fiecare, primite la data pensionarii, conform Contract Colectiv de Munca la nivel de societate.

 

c)   Indicatori economico-financiari

 

7

INDICATORI

MODUL DE CALCUL

REZULTATE

30.09.2016

30.09.2017

1.

Lichiditatea curenta

Active curente/Datorii curente

7,70

4,67

2.

Grad indatorare

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital propriu

 

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital angajat

 

16,26

 

 

 

13,99

 

 

18,87

 

 

 

15,87

3.

Viteza de rotatie a debitelor clienti

Sold mediu clienti

------------------------      x 270

Cifra de afaceri

 

 

104,90

 

83,23

4.

Viteza de rotatie a activelor imobilizate

Cifra afaceri/Active imobilizate

0,44

0,39

 

2.                 ANALIZA ACTIVITATII

2.1.     In perioada de referinta traficul portuar a inregistrat o crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 13,26%, respectiv 267 mii tone marfuri.  Situatia comparativa pe grupe de marfuri se prezinta astfel:

                                                                                             

GRUPE MARFURI

U.M.

30.09.2016

30.09.2017

%

I.         TRAFIC PORTUAR TOTAL

mii to

2.013

2.280

113,26

1.1.

Marfuri generale

1.157

1.346

116,34

1.2.

Marfuri containerizate

753

639

84,86

1.3.

Bauxita

103

295

286,41

II.        NUMAR CONTAINERE

 

64.432

57.137

88,68

III.       TEU-ri CONTAINERE

TEU

111.810

100.794

90,15

Din  structura  pe grupe de marfuri se constata o crestere semnificativa a ponderii marfurilor generale. Acestea au inregistrat o crestere de 16,34% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Bauxita de asemenea, a inregistrat o revenire, avand o crestere de 194 mii tone, respectiv 186,41%. Marfurile containerizate au inregistrat o scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pe grupe de servicii situatia comparativa a cifrei de afaceri se prezinta astfel:

 

GRUPE SERVICII

U.M.

30.09.2016

30.09.2017

%

I.         TOTAL CIFRA DE AFACERI

lei

50.945.165

47.733.288

93,7

1.1.

Manipulari

45.850.367

43.923.281

95,8

1.2.

Depozitari

4.329.578

3.205.632

74,0

1.3.

Alte servicii

525.120

374.279

71,3

1.4.

Zona Sud Agigea

240.100

230.096

95,8

 

In total cifra de afaceri, se constata o mentinere a ponderii fata de aceeasi perioada a anului precedent. Fata de aceeasi perioada a anului 2016, societatea a inregistrat o scadere, atat a cifrei de afaceri in proportie de 6,3%, cat si a profitului brut in procent de 57,7%.

 

2.2. Cheltuielile de capital efectuate pana la 30.09.2017 au vizat in principal achizitionarea de echipamente aferente terminalului de containere, modernizarea caii de rulare PORTAINER DANA 51-52. Scopul acesteia a fost reabilitarea caii de rulare pentru a putea asigura portanta noului STS achizitionat. De asemenea, societatea isi continua politica de investitii prin achizitionarea de noi echipamente in vederea intineririi parcului de utilaje, a imbunatatirii productivitatii muncii, cum ar fi: transportor cu banda mobila, incarcator frontal, masina de jantat, terminale mobile pentru camioane etc. (Punerea in functiune provizorie si receptia finala in luna noiembrie  2017 a 1 STS si a 2 RTG-uri).

 

Cheltuielile de capital se regasesc in Programul de investitii si au fost finantate din surse proprii si din imprumuturi.

 

2.3.     Pentru perioada imediat urmatoare nu intrevedem evenimente, tranzactii sau schimbari economice care sa afecteze in mod semnificativ veniturile din exploatare.

 

3.      TRANZACTII SEMNIFICATIVE   

 

Nu s-au produs evenimente semnificative care sa influenteze pozitia financiara si performantele societatii.

 

4.      EVENIMENTE  ULTERIOARE  PERIOADEI  DE RAPORTARE

                                                                                                  

Precizam ca, ulterior datei de intocmire a situatiilor financiare, Consiliul de Supraveghere al SOCEP SA a hotarat cu privire la componenta Directoratului SOCEP SA urmatoarele:

¾    incheierea unui nou contract de mandat de director personal, organizare, normare, salarizare, cu d-l Corneliu Nadrag pentru perioada 18.10.2017 – 18.08.2019;

¾    revocarea - incepand cu data de 27.11.2017, a d-lui Fanel Stefanescu din functia de director operatiuni si din calitatea de membru in Directoratul SOCEP SA;

¾    numirea in functia de director operatiuni si de membru in Directoratul SOCEP SA, a d-lui Gabriel Codet.

 

                                  

5.      APROBARI SI ANEXE

 

           Prezentul raport a fost autorizat pentru publicare de catre Directorat, la data de 15.11.2017. Notele explicative fac parte integranta din situatiile financiare individuale. Anexe:

-    Situatia pozitiei financiare la 30.09.2017

-    Situatia rezultatului global la 30.09.2017

-    Notele explicative la situatiile financiare intocmite la 30.09.2017

Situatiile financiare individuale la 30.09.2017 sunt intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara adoptate de Uniunea Europeana si O.M.F.P. nr.2844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Raportarile financiar-contabile nu sunt auditate.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.