RAPORTUL TRIMESTRIAL
PRIVIND REZULTATELE FINANCIARE
CONFORM REGULAMENTULUI C.N.V.M. NR.1/2006
PENTRU TRIMESTRUL III 2017
Data raportului …………………………............................................. 15.11.2017
Denumirea emitentului ……………......................................….......... SOCEP S.A.
Sediul social ……………………………......... Constanta, Incinta Port, Dana 34
Nr. telefon/fax …………………………................. 0241.602242 / 0241.693759
Cod unic de inregistrare …………….................................................. RO 1870767
Nr. ordine Registrul Comertului ……............................................J 13 / 643 / 1991
Piata tranzactionare ………………….. B.V.B., categoria Standard, simbol SOCP
SINTEZA A INDICATORILOR ECONOMICO – FINANCIARI
1. SITUATIA ECONOMICO – FINANCIARA
a) Principalele elemente de bilant si ale contului de profit si pierdere, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, se prezinta dupa cum urmeaza:
|
INDICATORI
|
U.M.
|
30.09.2016
|
30.09.2017
|
I. ACTIVE TOTALE
|
lei
|
163.091.257
|
174.628.545
|
1.1.
|
Active imobilizate
|
”
|
114.677.067
|
123.670.691
|
1.2.
|
Stocuri
|
”
|
525.206
|
1.876.329
|
1.3.
|
Creante
|
”
|
18.913.167
|
13.665.735
|
1.4.
|
Casa si conturi banci
|
”
|
12.920.794
|
10.238.930
|
1.5.
|
Cheltuieli in avans
|
”
|
274.015
|
234.948
|
1.6.
|
Investitii pe termen scurt
|
”
|
15.781.008
|
24.941.913
|
II. PASIVE TOTALE
|
lei
|
163.091.257
|
174.628.545
|
2.1.
|
Capitaluri proprii
|
”
|
132.651.641
|
137.735.519
|
2.2.
|
Datorii totale
|
”
|
29.658.039
|
36.402.635
|
2.3.
|
Venituri in avans
|
”
|
35.531
|
33.712
|
2.4.
|
Provizioane
|
”
|
746.046
|
456.679
|
b) Contul de profit si pierderi
|
INDICATORI
|
U.M.
|
30.09.2016
|
30.09.2017
|
%
|
I.
|
CIFRA DE AFACERI
|
lei
|
50.945.165
|
47.733.288
|
93,7
|
II.
|
VENITURI TOTALE
|
”
|
52.982.549
|
51.592.002
|
97,4
|
III.
|
CHELTUIELI TOTALE
|
”
|
41.007.685
|
46.527.365
|
113,5
|
IV.
|
PROFIT BRUT
|
”
|
11.974.864
|
5.064.637
|
42,3
|
Dintre activele cu pondere de cel putin 20% din total active fac parte constructiile (20,5%), instalatii tehnice (30,1%), numerar si echivalente de numerar (20,1%), iar ca elemente de cheltuieli cu o pondere de cel putin 10% din vanzarile nete (cifra de afaceri) fac parte cheltuiala cu personalul – fara cost reintegrati – (39%), cheltuiala cu prestatiile externe (26%), cheltuielile cu materii prime si materiale (12%) si cheltuieli cu amortizarea (13%).
La trimestrul III 2017 societatea inregistreaza provizioane in suma totala de 456.679 lei, dupa cum urmeaza:
- Provizioane pentru beneficii angajati = 450.895 lei
- Alte provizioane = 5.784 lei
Provizionul pentru beneficii angajati in suma de 450.895 lei este constituit pentru sumele ce urmeaza a fi acordate personalului societatii, la nivelul a trei salarii de incadrare pentru fiecare, primite la data pensionarii, conform Contract Colectiv de Munca la nivel de societate.
c) Indicatori economico-financiari
7
INDICATORI
|
MODUL DE CALCUL
|
REZULTATE
|
30.09.2016
|
30.09.2017
|
1.
|
Lichiditatea curenta
|
Active curente/Datorii curente
|
7,70
|
4,67
|
2.
|
Grad indatorare
|
Capital imprumutat
--------------------------- x 100
Capital propriu
Capital imprumutat
--------------------------- x 100
Capital angajat
|
16,26
13,99
|
18,87
15,87
|
3.
|
Viteza de rotatie a debitelor clienti
|
Sold mediu clienti
------------------------ x 270
Cifra de afaceri
|
104,90
|
83,23
|
4.
|
Viteza de rotatie a activelor imobilizate
|
Cifra afaceri/Active imobilizate
|
0,44
|
0,39
|
2. ANALIZA ACTIVITATII
2.1. In perioada de referinta traficul portuar a inregistrat o crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 13,26%, respectiv 267 mii tone marfuri. Situatia comparativa pe grupe de marfuri se prezinta astfel:
GRUPE MARFURI
|
U.M.
|
30.09.2016
|
30.09.2017
|
%
|
I. TRAFIC PORTUAR TOTAL
|
mii to
|
2.013
|
2.280
|
113,26
|
1.1.
|
Marfuri generale
|
”
|
1.157
|
1.346
|
116,34
|
1.2.
|
Marfuri containerizate
|
”
|
753
|
639
|
84,86
|
1.3.
|
Bauxita
|
“
|
103
|
295
|
286,41
|
II. NUMAR CONTAINERE
|
|
64.432
|
57.137
|
88,68
|
III. TEU-ri CONTAINERE
|
TEU
|
111.810
|
100.794
|
90,15
|
Din structura pe grupe de marfuri se constata o crestere semnificativa a ponderii marfurilor generale. Acestea au inregistrat o crestere de 16,34% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Bauxita de asemenea, a inregistrat o revenire, avand o crestere de 194 mii tone, respectiv 186,41%. Marfurile containerizate au inregistrat o scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Pe grupe de servicii situatia comparativa a cifrei de afaceri se prezinta astfel:
GRUPE SERVICII
|
U.M.
|
30.09.2016
|
30.09.2017
|
%
|
I. TOTAL CIFRA DE AFACERI
|
lei
|
50.945.165
|
47.733.288
|
93,7
|
1.1.
|
Manipulari
|
”
|
45.850.367
|
43.923.281
|
95,8
|
1.2.
|
Depozitari
|
”
|
4.329.578
|
3.205.632
|
74,0
|
1.3.
|
Alte servicii
|
”
|
525.120
|
374.279
|
71,3
|
1.4.
|
Zona Sud Agigea
|
”
|
240.100
|
230.096
|
95,8
|
In total cifra de afaceri, se constata o mentinere a ponderii fata de aceeasi perioada a anului precedent. Fata de aceeasi perioada a anului 2016, societatea a inregistrat o scadere, atat a cifrei de afaceri in proportie de 6,3%, cat si a profitului brut in procent de 57,7%.
2.2. Cheltuielile de capital efectuate pana la 30.09.2017 au vizat in principal achizitionarea de echipamente aferente terminalului de containere, modernizarea caii de rulare PORTAINER DANA 51-52. Scopul acesteia a fost reabilitarea caii de rulare pentru a putea asigura portanta noului STS achizitionat. De asemenea, societatea isi continua politica de investitii prin achizitionarea de noi echipamente in vederea intineririi parcului de utilaje, a imbunatatirii productivitatii muncii, cum ar fi: transportor cu banda mobila, incarcator frontal, masina de jantat, terminale mobile pentru camioane etc. (Punerea in functiune provizorie si receptia finala in luna noiembrie 2017 a 1 STS si a 2 RTG-uri).
Cheltuielile de capital se regasesc in Programul de investitii si au fost finantate din surse proprii si din imprumuturi.
2.3. Pentru perioada imediat urmatoare nu intrevedem evenimente, tranzactii sau schimbari economice care sa afecteze in mod semnificativ veniturile din exploatare.
3. TRANZACTII SEMNIFICATIVE
Nu s-au produs evenimente semnificative care sa influenteze pozitia financiara si performantele societatii.
4. EVENIMENTE ULTERIOARE PERIOADEI DE RAPORTARE
Precizam ca, ulterior datei de intocmire a situatiilor financiare, Consiliul de Supraveghere al SOCEP SA a hotarat cu privire la componenta Directoratului SOCEP SA urmatoarele:
¾ incheierea unui nou contract de mandat de director personal, organizare, normare, salarizare, cu d-l Corneliu Nadrag pentru perioada 18.10.2017 – 18.08.2019;
¾ revocarea - incepand cu data de 27.11.2017, a d-lui Fanel Stefanescu din functia de director operatiuni si din calitatea de membru in Directoratul SOCEP SA;
¾ numirea in functia de director operatiuni si de membru in Directoratul SOCEP SA, a d-lui Gabriel Codet.
5. APROBARI SI ANEXE
Prezentul raport a fost autorizat pentru publicare de catre Directorat, la data de 15.11.2017. Notele explicative fac parte integranta din situatiile financiare individuale. Anexe:
- Situatia pozitiei financiare la 30.09.2017
- Situatia rezultatului global la 30.09.2017
- Notele explicative la situatiile financiare intocmite la 30.09.2017
Situatiile financiare individuale la 30.09.2017 sunt intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara adoptate de Uniunea Europeana si O.M.F.P. nr.2844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
Raportarile financiar-contabile nu sunt auditate.