luni | 14 octombrie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


SOCEP S.A. - SOCP

Raport semestrial S1 2024

Data Publicare: 30.08.2024 18:00:22

Cod IRIS: 175AA

CAP. I SINTEZA RAPORT SEMESTRIAL       

conform Regulament A.S.F. nr.5/2018

pentru exercitiul financiar 01.01.2024-30.06.2024

 

SOCIETATEA EMITENTA                : SOCEP SA

SEDIUL SOCIAL                               : CONSTANTA, INCINTA PORT Dana 34

TELEFON/FAX                                  : 0241/693856; 0241/693759

COD UNIC INREGISTRARE             : RO 1870767

NR.ORDINE in REG.COM.               : J 13/643/1991

PIATA DE TRANZACTIONARE       : B.V.B. Cat.Standard, simbol SOCP

CAPITAL SOCIAL                             : 63.972.750,40 lei impartit in 639.727.504 actiuni nominative dematerializate cu valoarea nominala de 0,10 lei/actiune; din care varsat 43.646.379,06 lei si 20.326.371,34                                                                   lei nevarsat;

 

I. 1. ACTIVITATEA SOCEP S.A.

 

 

PREZENTAREA GENERALA

 

            a) ACTIVITATEA DE BAZA consta in efectuarea de servicii portuare, respectiv: incarcari, descarcari, depozitari, expedieri marfuri generale si containere si a altor operatiuni conexe transporturilor navale.

            Aceste servicii sunt definite ca "manipulari" si au cod CAEN "5224".

 

            b) DATA INFIINTARII SOCIETATII este 01.02.1991 in baza H.G.nr.19/1991 prin care s-a divizat fosta intreprindere de exploatare portuara a Ministerului Transporturilor.

            In urma divizarii au rezultat mai multe societati comerciale cu capital social integral de stat printre care si SOCEP SA.

            In anul 1996 SOCEP SA s-a privatizat integral, 60% prin programul de privatizare in masa (cupoane atribuite gratuit cetatenilor romani) si 40% prin cumpararea actiunilor de la stat de catre Asociatia Salariatilor.

            In prezent Asociatia s-a desfiintat, actiunile fiind distribuite nominal membrilor asociatiei.

 

I.2. SITUATIA ECONOMICO – FINANCIARA

a) Principalele elemente de bilant si ale contului de profit si pierdere, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, se prezinta dupa cum urmeaza:

 

INDICATORI

U.M.

30.06.2023

30.06.2024

I.         ACTIVE TOTALE

lei

501.606.488

684.941.224

1.1.

Active imobilizate

429.549.210

528.286.965

1.2.

Stocuri

810.674

823.263

1.3.

Creante

28.420.247

67.227.225

1.4.

Casa si conturi banci

34.432.621

80.152.249

1.5.

Cheltuieli in avans

1.162.018

1.219.803

1.6.

Investitii pe termen scurt

7.231.718

7.231.718

II.        PASIVE TOTALE

lei

501.606.490

684.941.224

2.1.

Capitaluri proprii

232.234.672

403.610.437

2.2.

Datorii totale

268.680.580

280.826.888

2.3.

Venituri in avans

15.189

55.759

2.4.

Provizioane

676.049

448.140

 

b) Contul de profit si pierderi                              

 

 

INDICATORI

U.M.

30.06.2023

30.06.2024

I.

CIFRA DE AFACERI

lei

87.418.118

93.502.869

II.

VENITURI TOTALE

97.630.534

101.681.768

III.

CHELTUIELI TOTALE

62.968.684

62.795.072

IV.

PROFIT BRUT

34.661.850

39.345.301

 

Dintre activele cu pondere de cel putin 10% din total active fac parte constructiile (21,88%), instalatii, utilaje (18,37%), ponderea importanta de 32,08%, fiind reprezentata de activele aferente dreptului de utilizare, iar ca elemente de cheltuieli cu o pondere de cel putin 10% din vanzarile nete (cifra de afaceri) fac parte cheltuiala cu personalul (26,61%), cheltuiala cu amortizarea si deprecierea (13,31%) si cheltuielile cu serviciile prestate de terti (15,09%).

La finele semestrului I 2024 societatea inregistreaza provizioane in suma totala de 448.140 lei, dupa cum urmeaza:

- Provizioane pentru beneficii angajati                                 = 97.344 lei

- Provizioane concedii de odihna neefectuate                         = 350.796 lei.

Provizionul pentru beneficii angajati in suma de 97.344 lei este constituit pentru sumele ce urmeaza a fi acordate personalului societatii, primite la data pensionarii.

 

 c) Fluxuri de trezorerie

 

 

Semestrul I 2024

FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE EXPLOATARE

Incasari de la clienti

103.567.576

Plati catre furnizori si angajati

-50.219.362

TVA si alte impozite (mai putin impozitul pe profit)

-2.738.761

Impozit pe profit platit

-8.096.783

Alte incasari

2.045.585

Alte plati

-1.423.911

I. NUMERAR NET DIN ACTIVITATILE DE EXPLOATARE

43.134.344

FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE INVESTITII

 

Plati pentru achizitionarea de imobilizari necorporale

-5.207

Plati pentru achizitionarea de imobilizari corporale

-42.969.856

Dobanzi incasate

1.582.987

Dividende incasate

0

II. NUMERAR NET DIN ACTIVITATI DE INVESTITII

-41.392.076

FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE FINANTARE

 

Incasari din imprumuturi pe termen lung

18.467.865

Plati aferente imprumuturilor pe termen lung

-17.607.326

Dobanda aferenta imprumuturi pe termen lung

-175.036

III. NUMERAR NET DIN ACTIVITATI DE FINANTARE

685.503

IV. CRESTEREA NETA A NUMERARULUI SI ECHIVALENTELOR DE NUMERAR (I+II+III)

2.427.771

V. INCIDENTA VARIATIEI CURSURILOR DE SCHIMB

579.465

VI. NUMERAR SI ECHIVALENTE DE NUMERAR LA INCEPUTUL EXERCITIULUI FINANCIAR

84.376.732

VII. NUMERAR SI ECHIVALENTE DE NUMERAR LA 30.06.2024

87.383.968

 

 

d)   Indicatori economico-financiari

 

INDICATORI

MODUL DE CALCUL

REZULTATE

30.06.2023

30.06.2024

1.

Lichiditatea curenta

Active curente/Datorii curente

1,93

2,20

2.

Grad indatorare

Capital imprumutat

   

--------------------------------- x 100

99,95

52,09

Capital propriu

   
     

Capital imprumutat

49,99

34,25

------------------------------ x 100

   

Capital angajat

 

 

3.

Viteza de rotatie a debitelor clienti

Sold mediu clienti

   

"---------------------------- x 180

43,64

49,85

Cifra de afaceri

   

 

 

 

4.

Viteza de rotatie a activelor imobilizate

Cifra afaceri/Active imobilizate

0,20

0,18

 

          I.3. ANALIZA ACTIVITATII

I.3.1.   In perioada de referinta traficul portuar a inregistrat o crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 4,81%, respectiv 84 mii tone marfuri.  Situatia comparativa pe grupe de marfuri se prezinta astfel:

 

GRUPE MARFURI

U.M.

30.06.2023

30.06.2024

I. TRAFIC PORTUAR TOTAL

mii to

1.738

1.822

1.1.

Marfuri generale si vrac

mii to

889

782

1.2.

Marfuri containerizate

mii to

849

1.040

II. NUMAR CONTAINERE

buc.

49.202

60.287

III. TEU-ri CONTAINERE

TEU

78.333

95.454

 

Pe grupe de servicii situatia comparativa a cifrei de afaceri se prezinta astfel:

 

GRUPE SERVICII

U.M.

30.06.2023

30.06.2024

I.         TOTAL CIFRA DE AFACERI

lei

87.418.118

93.502.869

1.1.

Servicii portuare

86.901.837

92.583.314

1.2.

Alte servicii

516.281

919.555

 

 

Cifra de afaceri in primul semestru fata de anul precedent, a inregistrat o crestere cu 6,96%, pe fondul cresterii veniturilor din servicii portuare cu 6,54%, in timp ce veniturile din alte servicii au inregistrat o crestere de 78,11%.

 

          I.3.2. In cursul acestui semestru s-au inregistrat intrari de active imobilizate in valoare de 4.618.229 lei, in urma cumpararii acestora.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, situatia cheltuielilor de capital se prezinta astfel:

 

GRUPE IMOBILIZARI

U.M.

30.06.2023

30.06.2024

I.         TOTAL CHELTUIELI

lei

1.937.848

4.618.229

1.1.

Necorporale

31.385

77.733

1.2.

Echipamente, aparatura

15.981

739.721

1.3.

Mijloace transport

1.880.249

3.790.739

1.4.

Alte active

10.233

10.036

 

In cursul acestui an a continuat realizarea fazei a II a Terminalului de cereale.

 

I.3.3.   Pentru perioada imediat urmatoare intrevedem aceleasi evenimente, tranzactii sau schimbari economice care au afectat in mod semnificativ veniturile din exploatare, in cursul primului trimestru. 

 

            I.4. CONDUCEREA SOCEP  S.A.

 

            In conformitate cu hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor din 14 decembrie 2012, societatea este administrata in sistem dualist de un Consiliu de Supraveghere si un Directorat care isi desfasoara activitatea in conditiile prevazute de lege.

 

Incepand din data 11.06.2022 Consiliul de Supraveghere este format din 3 membri, in urma hotararii AGOA/27.04.2022. Componenta Consiliului de Supraveghere este urmatoarea:

-       DUSU NICULAE - Presedinte, economist, vechime in functii de conducere peste 25 ani;

-       DUSU ION - Vicepresedinte, inginer, vechime in functii de conducere peste 25 ani;

-       SAMARA STERE - Vicepresedinte, economist, vechime in functii de conducere peste 25 ani.

Directoratul este format din 5 membri, la data de 30.06.2024 componenta Directoratului SOCEP SA este urmatoarea:

Þ    Cazacu Dorinel - Presedinte Directorat

Þ   Codet Gabriel -  Membru

Þ    Pavlicu Ramona - Membru

Þ    Ududec Cristian Mihai - Membru

Þ    Teodorescu Lucian - Membru

 

 Membrii Directoratului au fost numiti in conformitate cu prevederile Actului Constitutiv al SOCEP SA, prin Hotararile Consiliului de Supraveghere.

 

Membrii Directoratului isi desfasoara activitatea in baza Contractelor de mandat aprobate de Consiliul de Supraveghere.

 

Dl. Dorinel Cazacu indeplineste functia de presedinte al Directoratului. Directorii isi desfasoara activitatea in baza contractelor de mandat incheiate conform prevederilor legale si nu au fost implicati in litigii sau proceduri administrative.

 

I.5. SCHIMBARI CARE AFECTEAZA CAPITALUL SI ADMINISTRAREA   SOCIETATII COMERCIALE

 

In perioada de referinta nu s-au inregistrat cazuri de imposibilitate de respectare a obligatiilor financiare fata de creditori sau salariati.

 

   

Raportul aferent semestrului I al anului 2024 este disponibil incepand cu data de 30 august 2024, ora 18.00, dupa cum urmeaza:

-       in format electronic pe website-ul societatii, la rubrica „Relatia cu investitorii - Rapoarte BVB – Semestriale”  http://www.socep.ro/rapoarte-bvb.htm

-       poate fi accesat la linkul de mai jos.

https://www.socep.ro/raportari

 

 

 

DIRECTOR GENERAL,                                   DIRECTOR ECONOMIC

DORINEL CAZACU                                        CRISTIAN MIHAI UDUDEC



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.