CAP. I SINTEZA RAPORT SEMESTRIAL
conform Regulament A.S.F. nr.5/2018
pentru exercitiul financiar 01.01.2024-30.06.2024
SOCIETATEA EMITENTA : SOCEP SA
SEDIUL SOCIAL : CONSTANTA, INCINTA PORT Dana 34
TELEFON/FAX : 0241/693856; 0241/693759
COD UNIC INREGISTRARE : RO 1870767
NR.ORDINE in REG.COM. : J 13/643/1991
PIATA DE TRANZACTIONARE : B.V.B. Cat.Standard, simbol SOCP
CAPITAL SOCIAL : 63.972.750,40 lei impartit in 639.727.504 actiuni nominative dematerializate cu valoarea nominala de 0,10 lei/actiune; din care varsat 43.646.379,06 lei si 20.326.371,34 lei nevarsat;
I. 1. ACTIVITATEA SOCEP S.A.
PREZENTAREA GENERALA
a) ACTIVITATEA DE BAZA consta in efectuarea de servicii portuare, respectiv: incarcari, descarcari, depozitari, expedieri marfuri generale si containere si a altor operatiuni conexe transporturilor navale.
Aceste servicii sunt definite ca "manipulari" si au cod CAEN "5224".
b) DATA INFIINTARII SOCIETATII este 01.02.1991 in baza H.G.nr.19/1991 prin care s-a divizat fosta intreprindere de exploatare portuara a Ministerului Transporturilor.
In urma divizarii au rezultat mai multe societati comerciale cu capital social integral de stat printre care si SOCEP SA.
In anul 1996 SOCEP SA s-a privatizat integral, 60% prin programul de privatizare in masa (cupoane atribuite gratuit cetatenilor romani) si 40% prin cumpararea actiunilor de la stat de catre Asociatia Salariatilor.
In prezent Asociatia s-a desfiintat, actiunile fiind distribuite nominal membrilor asociatiei.
I.2. SITUATIA ECONOMICO – FINANCIARA
a) Principalele elemente de bilant si ale contului de profit si pierdere, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, se prezinta dupa cum urmeaza:
|
INDICATORI
|
U.M.
|
30.06.2023
|
30.06.2024
|
I. ACTIVE TOTALE
|
lei
|
501.606.488
|
684.941.224
|
1.1.
|
Active imobilizate
|
”
|
429.549.210
|
528.286.965
|
1.2.
|
Stocuri
|
”
|
810.674
|
823.263
|
1.3.
|
Creante
|
”
|
28.420.247
|
67.227.225
|
1.4.
|
Casa si conturi banci
|
”
|
34.432.621
|
80.152.249
|
1.5.
|
Cheltuieli in avans
|
”
|
1.162.018
|
1.219.803
|
1.6.
|
Investitii pe termen scurt
|
”
|
7.231.718
|
7.231.718
|
II. PASIVE TOTALE
|
lei
|
501.606.490
|
684.941.224
|
2.1.
|
Capitaluri proprii
|
”
|
232.234.672
|
403.610.437
|
2.2.
|
Datorii totale
|
”
|
268.680.580
|
280.826.888
|
2.3.
|
Venituri in avans
|
”
|
15.189
|
55.759
|
2.4.
|
Provizioane
|
”
|
676.049
|
448.140
|
b) Contul de profit si pierderi
|
INDICATORI
|
U.M.
|
30.06.2023
|
30.06.2024
|
I.
|
CIFRA DE AFACERI
|
lei
|
87.418.118
|
93.502.869
|
II.
|
VENITURI TOTALE
|
”
|
97.630.534
|
101.681.768
|
III.
|
CHELTUIELI TOTALE
|
”
|
62.968.684
|
62.795.072
|
IV.
|
PROFIT BRUT
|
”
|
34.661.850
|
39.345.301
|
Dintre activele cu pondere de cel putin 10% din total active fac parte constructiile (21,88%), instalatii, utilaje (18,37%), ponderea importanta de 32,08%, fiind reprezentata de activele aferente dreptului de utilizare, iar ca elemente de cheltuieli cu o pondere de cel putin 10% din vanzarile nete (cifra de afaceri) fac parte cheltuiala cu personalul (26,61%), cheltuiala cu amortizarea si deprecierea (13,31%) si cheltuielile cu serviciile prestate de terti (15,09%).
La finele semestrului I 2024 societatea inregistreaza provizioane in suma totala de 448.140 lei, dupa cum urmeaza:
- Provizioane pentru beneficii angajati = 97.344 lei
- Provizioane concedii de odihna neefectuate = 350.796 lei.
Provizionul pentru beneficii angajati in suma de 97.344 lei este constituit pentru sumele ce urmeaza a fi acordate personalului societatii, primite la data pensionarii.
c) Fluxuri de trezorerie
|
Semestrul I 2024
|
FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE EXPLOATARE
|
Incasari de la clienti
|
103.567.576
|
Plati catre furnizori si angajati
|
-50.219.362
|
TVA si alte impozite (mai putin impozitul pe profit)
|
-2.738.761
|
Impozit pe profit platit
|
-8.096.783
|
Alte incasari
|
2.045.585
|
Alte plati
|
-1.423.911
|
I. NUMERAR NET DIN ACTIVITATILE DE EXPLOATARE
|
43.134.344
|
FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE INVESTITII
|
|
Plati pentru achizitionarea de imobilizari necorporale
|
-5.207
|
Plati pentru achizitionarea de imobilizari corporale
|
-42.969.856
|
Dobanzi incasate
|
1.582.987
|
Dividende incasate
|
0
|
II. NUMERAR NET DIN ACTIVITATI DE INVESTITII
|
-41.392.076
|
FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE FINANTARE
|
|
Incasari din imprumuturi pe termen lung
|
18.467.865
|
Plati aferente imprumuturilor pe termen lung
|
-17.607.326
|
Dobanda aferenta imprumuturi pe termen lung
|
-175.036
|
III. NUMERAR NET DIN ACTIVITATI DE FINANTARE
|
685.503
|
IV. CRESTEREA NETA A NUMERARULUI SI ECHIVALENTELOR DE NUMERAR (I+II+III)
|
2.427.771
|
V. INCIDENTA VARIATIEI CURSURILOR DE SCHIMB
|
579.465
|
VI. NUMERAR SI ECHIVALENTE DE NUMERAR LA INCEPUTUL EXERCITIULUI FINANCIAR
|
84.376.732
|
VII. NUMERAR SI ECHIVALENTE DE NUMERAR LA 30.06.2024
|
87.383.968
|
d) Indicatori economico-financiari
INDICATORI
|
MODUL DE CALCUL
|
REZULTATE
|
30.06.2023
|
30.06.2024
|
1.
|
Lichiditatea curenta
|
Active curente/Datorii curente
|
1,93
|
2,20
|
2.
|
Grad indatorare
|
Capital imprumutat
|
|
|
--------------------------------- x 100
|
99,95
|
52,09
|
Capital propriu
|
|
|
|
|
|
Capital imprumutat
|
49,99
|
34,25
|
------------------------------ x 100
|
|
|
Capital angajat
|
|
|
3.
|
Viteza de rotatie a debitelor clienti
|
Sold mediu clienti
|
|
|
"---------------------------- x 180
|
43,64
|
49,85
|
Cifra de afaceri
|
|
|
|
|
|
4.
|
Viteza de rotatie a activelor imobilizate
|
Cifra afaceri/Active imobilizate
|
0,20
|
0,18
|
I.3. ANALIZA ACTIVITATII
I.3.1. In perioada de referinta traficul portuar a inregistrat o crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 4,81%, respectiv 84 mii tone marfuri. Situatia comparativa pe grupe de marfuri se prezinta astfel:
GRUPE MARFURI
|
U.M.
|
30.06.2023
|
30.06.2024
|
I. TRAFIC PORTUAR TOTAL
|
mii to
|
1.738
|
1.822
|
1.1.
|
Marfuri generale si vrac
|
mii to
|
889
|
782
|
1.2.
|
Marfuri containerizate
|
mii to
|
849
|
1.040
|
II. NUMAR CONTAINERE
|
buc.
|
49.202
|
60.287
|
III. TEU-ri CONTAINERE
|
TEU
|
78.333
|
95.454
|
Pe grupe de servicii situatia comparativa a cifrei de afaceri se prezinta astfel:
GRUPE SERVICII
|
U.M.
|
30.06.2023
|
30.06.2024
|
I. TOTAL CIFRA DE AFACERI
|
lei
|
87.418.118
|
93.502.869
|
1.1.
|
Servicii portuare
|
”
|
86.901.837
|
92.583.314
|
1.2.
|
Alte servicii
|
”
|
516.281
|
919.555
|
Cifra de afaceri in primul semestru fata de anul precedent, a inregistrat o crestere cu 6,96%, pe fondul cresterii veniturilor din servicii portuare cu 6,54%, in timp ce veniturile din alte servicii au inregistrat o crestere de 78,11%.
I.3.2. In cursul acestui semestru s-au inregistrat intrari de active imobilizate in valoare de 4.618.229 lei, in urma cumpararii acestora.
Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, situatia cheltuielilor de capital se prezinta astfel:
GRUPE IMOBILIZARI
|
U.M.
|
30.06.2023
|
30.06.2024
|
I. TOTAL CHELTUIELI
|
lei
|
1.937.848
|
4.618.229
|
1.1.
|
Necorporale
|
”
|
31.385
|
77.733
|
1.2.
|
Echipamente, aparatura
|
”
|
15.981
|
739.721
|
1.3.
|
Mijloace transport
|
”
|
1.880.249
|
3.790.739
|
1.4.
|
Alte active
|
”
|
10.233
|
10.036
|
In cursul acestui an a continuat realizarea fazei a II a Terminalului de cereale.
I.3.3. Pentru perioada imediat urmatoare intrevedem aceleasi evenimente, tranzactii sau schimbari economice care au afectat in mod semnificativ veniturile din exploatare, in cursul primului trimestru.
I.4. CONDUCEREA SOCEP S.A.
In conformitate cu hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor din 14 decembrie 2012, societatea este administrata in sistem dualist de un Consiliu de Supraveghere si un Directorat care isi desfasoara activitatea in conditiile prevazute de lege.
Incepand din data 11.06.2022 Consiliul de Supraveghere este format din 3 membri, in urma hotararii AGOA/27.04.2022. Componenta Consiliului de Supraveghere este urmatoarea:
- DUSU NICULAE - Presedinte, economist, vechime in functii de conducere peste 25 ani;
- DUSU ION - Vicepresedinte, inginer, vechime in functii de conducere peste 25 ani;
- SAMARA STERE - Vicepresedinte, economist, vechime in functii de conducere peste 25 ani.
Directoratul este format din 5 membri, la data de 30.06.2024 componenta Directoratului SOCEP SA este urmatoarea:
Þ Cazacu Dorinel - Presedinte Directorat
Þ Codet Gabriel - Membru
Þ Pavlicu Ramona - Membru
Þ Ududec Cristian Mihai - Membru
Þ Teodorescu Lucian - Membru
Membrii Directoratului au fost numiti in conformitate cu prevederile Actului Constitutiv al SOCEP SA, prin Hotararile Consiliului de Supraveghere.
Membrii Directoratului isi desfasoara activitatea in baza Contractelor de mandat aprobate de Consiliul de Supraveghere.
Dl. Dorinel Cazacu indeplineste functia de presedinte al Directoratului. Directorii isi desfasoara activitatea in baza contractelor de mandat incheiate conform prevederilor legale si nu au fost implicati in litigii sau proceduri administrative.
I.5. SCHIMBARI CARE AFECTEAZA CAPITALUL SI ADMINISTRAREA SOCIETATII COMERCIALE
In perioada de referinta nu s-au inregistrat cazuri de imposibilitate de respectare a obligatiilor financiare fata de creditori sau salariati.
Raportul aferent semestrului I al anului 2024 este disponibil incepand cu data de 30 august 2024, ora 18.00, dupa cum urmeaza:
- in format electronic pe website-ul societatii, la rubrica „Relatia cu investitorii - Rapoarte BVB – Semestriale” http://www.socep.ro/rapoarte-bvb.htm
- poate fi accesat la linkul de mai jos.
https://www.socep.ro/raportari
DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR ECONOMIC
DORINEL CAZACU CRISTIAN MIHAI UDUDEC