miercuri | 24 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


SOCEP S.A. - SOCP

Raport trim 1 2021

Data Publicare: 17.05.2021 18:00:17

Cod IRIS: 0FB6E

RAPORTUL TRIMESTRIAL

PRIVIND REZULTATELE FINANCIARE

CONFORM  REGULAMENTULUI  A.S.F.  NR.5/2018

PENTRU TRIMESTRUL  I  2021

 Data raportului …………………………............................................. 17.05.2021

Denumirea emitentului ……………......................................….......... SOCEP S.A.

Sediul social …………………………….........    Constanta, Incinta Port, Dana 34

Nr. telefon/fax ………………………….................   0374.416142 / 0241.693759

Cod unic de inregistrare …………….................................................. RO 1870767

Nr. ordine Registrul Comertului ……............................................ J 13 / 643 / 1991

Capital social subscris si varsat …….... 35.399.149 lei impartit in 353.991.490 actiuni   nominative  dematerializate cu valoare nominala de 0,10 lei/actiune

Piata tranzactionare ………………….. B.V.B., categoria Standard, simbol SOCP

  

SINTEZA A INDICATORILOR ECONOMICO – FINANCIARI

 

 1.                 SITUATIA ECONOMICO – FINANCIARA

a) Principalele elemente de bilant si ale contului de profit si pierdere, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, se prezinta dupa cum urmeaza:                                                                                                  

 

INDICATORI

U.M.

31.03.2020

31.03.2021

I.         ACTIVE TOTALE

lei

357.337.877

406.924.320

1.1.

Active imobilizate

305.790.651

376.065.469

1.2.

Stocuri

1.291.259

1.024.558

1.3.

Creante

20.039.837

16.127.261

1.4.

Casa si conturi banci

30.059.400

12.958.724

1.5.

Cheltuieli in avans

156.730

748.309

1.6.

Investitii pe termen scurt

0

0

II.        PASIVE TOTALE

lei

357.337.877

406.924.320

2.1.

Capitaluri proprii

176.025.500

186.464.868

2.2.

Datorii totale

181.074.692

220.117.682

2.3.

Venituri in avans

22.006

18.440

2.4.

Provizioane

215.679

323.331

 

 

b) Contul de profit si pierderi

 

 

INDICATORI

U.M.

31.03.2020

31.03.2021

I.

CIFRA DE AFACERI

lei

18.071.217

16.230.154

II.

VENITURI TOTALE

19.760.018

17.462.940

III.

CHELTUIELI TOTALE

17.339.197

19.325.668

IV.

PROFIT BRUT

2.420.821

-1.862.728

 

Dintre activele cu pondere de cel putin 10% din total active fac parte constructiile si terenurile (11,13 %), instalatiile si masinile (13,31 %), activele in curs de executie (19,29%) iar ca elemente de cheltuieli cu o pondere de cel putin 10% din vanzarile nete (cifra de afaceri) fac parte cheltuiala cu personalul (43,94 %), cheltuieli cu amortizarea (23,53 %), cheltuiala cu prestatiile externe (20,38  %), cheltuielile cu materii prime si materiale (12,73 %) si cheltuielile financiare (13,27%).

 

           La trimestrul I 2021 societatea inregistreaza provizioane in suma totala de 323.331 lei, dupa cum urmeaza:

 

- Provizioane pentru beneficii angajati                      =  79.883 lei

- Alte provizioane                                                     =     5.784 lei

- Alte provizioane salariati                                        = 237.664 lei

Provizionul pentru beneficii angajati in suma de 79.883 lei este constituit pentru sumele ce urmeaza a fi acordate personalului societatii, la nivelul a doua salarii de incadrare pentru fiecare angajat, primite la data pensionarii, iar alte provizioane salariati reprezinta sumele aferente concediului de odihna neefectuat de catre salariati aferent perioadelor anterioare.

c) Indicatori economico-financiari

INDICATORI

MODUL DE CALCUL

REZULTATE

31.03.2020

31.03.2021

1.

Lichiditatea curenta

Active curente/Datorii curente

2,72

1,60

2.

Grad indatorare

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital propriu

 

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital angajat

 

92,27

 

 

 

47,99

 

107,89

 

 

 

51,90

3.

Viteza de rotatie a debitelor clienti

Sold mediu clienti

------------------------ x 90

Cifra de afaceri

 

81,56

 

76,65

4.

Viteza de rotatie a activelor imobilizate

Cifra afaceri/Active imobilizate

0,06

0,04

 

2.                 ANALIZA ACTIVITATII

 

2.1.     In primul trimestru al anului 2021 s-a inregistrat o crestere a Traficului portuar cu 32 mii to, 4,46% fata de perioada similara a anului anterior. Situatia comparativa pe grupe de marfuri se prezinta astfel:

 

GRUPE MARFURI

U.M.

31.03.2020

31.03.2021

I.         TRAFIC PORTUAR TOTAL

mii to

716

748

1.1.

Marfuri generale

363

359

1.2.

Marfuri containerizate

298

222

1.3.

Produse minerale

55

167

II.        NUMAR CONTAINERE

 

21.379

14.343

III.       TEU-ri CONTAINERE

 

35.442

22.907

Din structura pe grupe de marfuri se constata o scadere a ponderii marfurilor generale, a marfurilor containerizate si o crestere a ponderii produselor minerale in total trafic portuar. Primele doua categorii de marfuri au inregistrat o scadere in valori absolute fata de perioada similara a anului trecut, Marfurile generale cu 1,11%, Marfurile containerizate cu 25,50%, in timp ce produsele minerale au marcat o crestere cu 203,60 %.

Pe grupe de servicii situatia comparativa a cifrei de afaceri se prezinta astfel:

 

GRUPE SERVICII

U.M.

31.03.2020

31.03.2021

I.         TOTAL CIFRA DE AFACERI

lei

18.071.216

16.230.154

1.1.

Manipulari

16.392.149

15.387.678

1.2.

Depozitari

1.502.541

621.614

1.3.

Alte servicii

92.816

159.139

1.4.

Zona Sud Agigea

83.711

61.722

               

 

In total cifra de afaceri, se inregistreaza o relativa mentinere a ponderii fata de aceeasi perioada a anului precedent, a tuturor elementelor. Fata de aceeasi perioada a anului 2020, societatea a inregistrat o descrestere, de 10,20% a cifrei de afaceri, pe fondul scaderii veniturilor din manipulare cu 6,13%, si a veniturilor din depozitare cu 58,37%.

 

2.2. Cheltuielile de capital efectuate pana la 31.03.2021 au vizat in principal achizitionarea unor echipamente, insa ponderea importanta este reprezentata de demararea investitiei privind Terminalul de cereale.

Societatea isi continua politica de investitii prin achizitionarea de noi echipamente in vederea imbunatatirii productivitatii muncii.

Cheltuielile de capital se regasesc in Programul de investitii si au fost finantate din surse proprii.

 

2.3.     Pentru perioada imediat urmatoare nu intrevedem evenimente, tranzactii sau schimbari economice care sa afecteze in mod semnificativ veniturile din exploatare.

          La data intocmirii situatiilor financiare exista un risc de afectare a activitatii societatii, urmare a efectelor globale si nationale a epidemiei de Covid 19. In acest sens, managementul companiei a implementat proceduri de protejare a salariatilor, si are in vedere masuri de gestionare a resurselor in corelatie cu evolutia situatiei, astfel incat sa se limiteze impactul asupra rezultatelor financiare, cat si al asigurarii continuitatii activitatii societatii.

  

3.      TRANZACTII SEMNIFICATIVE                                                                                                                                                                                         

           Nu exista tranzactii semnificative in perioada analizata.

                                  

4.      APROBARI SI ANEXE

 

           Prezentul raport a fost autorizat pentru publicare de catre Directorat, la data de 17.05.2021. Notele explicative fac parte integranta din situatiile financiare individuale. Anexe:

-    Situatia pozitiei financiare la 31.03.2021;

-    Situatia rezultatului global la 31.03.2021;

-    Situatia modificarii capitalurilor proprii la 31.03.2021;

-    Situatia Fluxurilor de numerar la 31.03.2021;

-    Notele explicative la situatiile financiare intocmite la 31.03.2021.

Situatiile financiare individuale la 31.03.2021 sunt intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare financiara adoptate de Uniunea Europeana si O.M.F.P. NR.2844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Raportarile financiar-contabile nu sunt auditate.

 

 Director General                                                                   Director economic

Dorinel Cazacu                                                                     Cristian-Mihai Ududec

 

 

Raportului trimestrial aferent trimestrului I, incheiat la 31 martie 2021 este disponibil incepand cu data de 17 mai 2021, ora 18.00, dupa cum urmeaza:

 

-          in format electronic pe website-ul societatii, la rubrica „Relatia cu investitorii - Rapoarte BVB – Trimestriale”  http://www.socep.ro/rapoarte-bvb.htm

Raportul trimestrului I 2021 poate fi accesat la linkul de mai jos:

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.