SINTEZA RAPORT TRIMESTRIAL
Conform Regulament ASF NR.5/2018
pentru exercitiul financiar 01.01.2018 – 30.09.2018
SOCIETATEA EMITENTA : SOCEP SA
SEDIUL SOCIAL : CONSTANTA, INCINTA PORT Dana 34
TELEFON/FAX : 0241/693856; 0241/693759
COD UNIC INREGISTRARE : RO 1870767
NR.ORDINE in REG.COM. : J 13/643/1991
PIATA DE TRANZACTIONARE : B.V.B. Cat.Standard, simbol SOCP
CAPITAL SOCIAL : 34.342.574,4 lei impartit in 343.425.744 actiuni nominative
dematerializate cu valoarea nominala de 0,10 lei/actiune
SINTEZA INDICATORILOR ECONOMICO-FINANCIARI
1. SITUATIA ECONOMICO – FINANCIARA
a) Principalele elemente de bilant si ale contului de profit si pierdere, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, se prezinta dupa cum urmeaza:
|
INDICATORI
|
U.M.
|
30.09.2017
|
30.09.2018
|
I. ACTIVE TOTALE
|
lei
|
174.628.545
|
180.810.364
|
1.1.
|
Active imobilizate
|
”
|
123.670.691
|
126.671.006
|
1.2.
|
Stocuri
|
”
|
1.876.329
|
1.862.498
|
1.3.
|
Creante
|
”
|
13.665.735
|
13.348.473
|
1.4.
|
Casa si conturi banci
|
”
|
10.238.930
|
21.778.108
|
1.5.
|
Cheltuieli in avans
|
”
|
234.948
|
196.895
|
1.6.
|
Investitii pe termen scurt
|
”
|
24.941.913
|
16.953.384
|
II. PASIVE TOTALE
|
lei
|
174.628.545
|
180.810.364
|
2.1.
|
Capitaluri proprii
|
”
|
137.735.519
|
146.536.482
|
2.2.
|
Datorii totale
|
”
|
36.402.635
|
33.761.305
|
2.3.
|
Venituri in avans
|
”
|
33.712
|
26.220
|
2.4.
|
Provizioane
|
”
|
456.679
|
486.357
|
b) Contul de profit si pierderi
|
INDICATORI
|
U.M.
|
30.09.2017
|
30.09.2018
|
%
|
I.
|
CIFRA DE AFACERI
|
lei
|
47.733.288
|
53.962.945
|
113,05
|
II.
|
VENITURI TOTALE
|
”
|
51.592.002
|
56.348.652
|
109,21
|
III.
|
CHELTUIELI TOTALE
|
”
|
46.527.365
|
46.874.534
|
100,74
|
IV.
|
PROFIT BRUT
|
”
|
5.064.637
|
9.474.118
|
187,06
|
Dintre activele cu pondere de cel putin 20% din total active fac parte constructiile (20,79%), instalatii tehnice (28,20%), iar ca elemente de cheltuieli cu o pondere de cel putin 10% din vanzarile nete (cifra de afaceri) fac parte cheltuiala cu personalul (36,39%), cheltuiala cu prestatiile externe (20,82%), cheltuielile cu materii prime si materiale (10,84%) si cheltuieli cu amortizarea (14,78%).
La trimestrul III 2018 societatea inregistreaza provizioane in suma totala de 486.357 lei, dupa cum urmeaza:
- Provizioane pentru beneficii angajati = 480.573 lei
- Alte provizioane = 5.784 lei
Provizionul pentru beneficii angajati in suma de 480.573 lei este constituit pentru sumele ce urmeaza a fi acordate personalului societatii, la nivelul a trei salarii de incadrare pentru fiecare, primite la data pensionarii, conform Contract Colectiv de Munca la nivel de societate.
c) Indicatori economico-financiari
INDICATORI
|
MODUL DE CALCUL
|
REZULTATE
|
30.09.2017
|
30.09.2018
|
1.
|
Lichiditatea curenta
|
Active curente/Datorii curente
|
4,67
|
4,47
|
2.
|
Grad indatorare
|
Capital imprumutat
--------------------------- x 100
Capital propriu
Capital imprumutat
--------------------------- x 100
Capital angajat
|
18,87
15,87
|
15,13
13,14
|
3.
|
Viteza de rotatie a debitelor clienti
|
Sold mediu clienti
------------------------ x 270
Cifra de afaceri
|
83,23
|
56,18
|
4.
|
Viteza de rotatie a activelor imobilizate
|
Cifra afaceri/Active imobilizate
|
0,39
|
0,43
|
2. ANALIZA ACTIVITATII
2.1 In perioada de referinta traficul portuar a inregistrat o crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 22,76%, respectiv 519 mii tone marfuri. Situatia comparativa pe grupe de marfuri se prezinta astfel:
GRUPE MARFURI
|
U.M.
|
30.09.2017
|
30.09.2018
|
%
|
I. TRAFIC PORTUAR TOTAL
|
mii to
|
2.280
|
2.799
|
122,76
|
1.1.
|
Marfuri generale
|
mii to
|
1.346
|
1.113
|
82,69
|
1.2.
|
Marfuri containerizate
|
mii to
|
639
|
789
|
123,47
|
1.3.
|
Minereu
|
mii to
|
295
|
897
|
304,07
|
II. NUMAR CONTAINERE
|
|
57.137
|
60.837
|
106,48
|
III. TEU-ri CONTAINERE
|
TEU
|
100.794
|
102.603
|
101,79
|
Din structura pe grupe de marfuri se constata o crestere semnificativa a ponderii minereului. Aceasta a inregistrat o crestere de 204,07% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Marfurile containerizate, de asemenea, au inregistrat o revenire, avand o crestere de 150 mii tone, respectiv 23,47%. Marfurile generale au inregistrat o scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Pe grupe de servicii situatia comparativa a cifrei de afaceri se prezinta astfel:
GRUPE SERVICII
|
U.M.
|
30.09.2017
|
30.09.2018
|
%
|
I. TOTAL CIFRA DE AFACERI
|
lei
|
47.733.288
|
53.962.945
|
113,05
|
1.1.
|
Manipulari
|
”
|
43.923.281
|
46.575.269
|
106,04
|
1.2.
|
Depozitari
|
”
|
3.205.632
|
6.758.800
|
210,84
|
1.3.
|
Alte servicii
|
”
|
374.279
|
465.982
|
124,50
|
1.4.
|
Zona Sud Agigea
|
”
|
230.096
|
162.894
|
70,79
|
In total cifra de afaceri, se constata o crestere semnificativa a ponderii fata de aceeasi perioada a anului precedent. Astfel, societatea a inregistrat o crestere, atat a cifrei de afaceri in proportie de 13,05 % iar profitul brut a inregistrat o crestere de 87,06 % fata de ianuarie-septembrie 2017.
2.2 Cheltuielile de capital efectuate pana la 30.09.2018 au vizat in principal achizitionarea de echipamente aferente terminalului de containere (grinda cu carlig de 50T), achizitionarea unei statii de distributie carburant si de asemenea achizitionarea a doua autoturisme FORD. De asemenea, societatea isi continua politica de investitii prin achizitionarea de noi echipamente in vederea intineririi parcului de utilaje, a imbunatatirii productivitatii muncii, cum ar fi: transportor cu banda mobila, nacela autoridicatoare.
Cheltuielile de capital se regasesc in Programul de investitii si au fost finantate din surse proprii.
2.3. Pentru perioada imediat urmatoare nu intrevedem evenimente, tranzactii sau schimbari economice care sa afecteze in mod semnificativ veniturile din exploatare.
3. TRANZACTII SEMNIFICATIVE
Nu s-au produs evenimente semnificative care sa influenteze pozitia financiara si performantele societatii.
4. EVENIMENTE ULTERIOARE PERIOADEI DE RAPORTARE
Precizam ca, ulterior datei de intocmire a situatiilor financiare, Consiliul de Supraveghere al SOCEP SA a hotarat cu privire la componenta Directoratului SOCEP SA urmatoarele:
- numirea in functia de director economic si de membru in Directoratul SOCEP SA, a d-lui Cristian Mihai Ududec.
5. APROBARI SI ANEXE
Prezentul raport a fost autorizat pentru publicare de catre Directorat, la data de 13.11.2018. Notele explicative fac parte integranta din situatiile financiare individuale. Anexe:
a. Situatia pozitiei financiare la 30.09.2018
b. Situatia rezultatului global la 30.09.2018
c. Notele explicative la situatiile financiare intocmite la 30.09.2018
Situatiile financiare individuale la 30.09.2018 sunt intocmite in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara adoptate de Uniunea Europeana si O.M.F.P. nr.2844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
Raportarile financiar-contabile nu sunt auditate.