sâmbătă | 20 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


SINTEZA S.A. - STZ

Convocare AGAE 21 Iunie 2022

Data Publicare: 11.05.2022 15:55:45

Cod IRIS: 1AE34

RAPORT CURENT CONFORM REGULAMENTULUI  A.S.F. 5/2018

 

DESTINATARUL RAPORTULUI: BURSA DE VALORI BUCURESTI

                                                               A.S.F.( Autoritatea de Supraveghere Financiara)

DATA RAPORTULUI: 11.05.2022

DENUMIREA SOCIETATII EMITENTE:.SINTEZA S.A.

SEDIUL SOCIAL:  Sos. Borsului nr.35,Oradea jud.BIHOR

TELEFON: 0259456116 ; 0259444969,FAX: 0259462224

COD UNIC DE INREGISTRARE LA ORC: 67329

NUMAR DE ORDINE LA ORC: J/05/197/1991

CAPITAL SOCIAL SUBSCRIS SI VARSAT: 9916888,50 LEI

PIATA REGLEMENTATA PE CARE SE TRANZACTIONEAZA VALORILE MOBILIARE EMISE: BVB

 

EVENIMENT IMPORTANT DE RAPORTAT: CONVOCARE ADUNARE GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR pentru data de 21 Iunie 2022                                                                                                                                                                                                                                                                                            

CONSILIUL DE ADMINISTRATIE al societatii SINTEZA S.A. Oradea, cu sediul in Oradea, Sos. Borsului nr.35, judetul Bihor, inregistrata   la ORC Bihor sub nr. J05/197/1991, avand Codul unic de inregistrare RO 67329   si capitalul social subscris si varsat 9916888,50 LEI,                                                                                                                                                                                                                  intrunit in data de 10.05.2022, in conformitate cu prevederile art. 117 din Legea nr.31/1990 republicata cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr.24/2017, a Regulamentului ASF nr.5/2018 si ale Actului Constitutiv,

convoaca ADUNAREA  GENERALA  EXTRAORDINARA a actionarilor pe data de 21.06.2022 ora 12,00 la sediul societatii din  Oradea, Sos. Borsului nr. 35, avand urmatoarea   

 

                                                            ORDINE   DE   ZI:

1) Discutarea si aprobarea modificarii ACTULUI CONSTITUTIV al societatii;

Modificarile propuse la Actul Constitutiv sunt urmatoarele:

a.Art.1. DENUMIREA SOCIETATII

“Denumirea societatii este: Societatea SINTEZA S.A.”(se inlocuieste sintagma societate comerciala cu societate ) ;

b. Art. 4. DURATA SOCIETATII

“Durata societatii este nedeterminata.”( se inlocuieste sintagma nelimitata cu nedeterminata );

c. Art. 6. OBIECTUL DE ACTIVITATE se completeaza cu urmatoarele activitati (CODURI CAEN):

3511-Productia de energie electrica, 3512-Transportul energiei electrice, 3513-Distributia energiei electrice, 3514-Comercializarea energiei electrice

d. Art.15. ADUNAREA GENERALA ORDINARA,

litera j va avea urmatorul continut: schimbarea obiectului principal de activitate al societatii;

e. Art.19. EXERCITAREA DREPTULUI DE VOT

alineatul 10 se modifica  astfel:

Exercitarea dreptului de vot poate fi efectuata prin reprezentare. Reprezentarea actionarilor in adunarea generala a actionarilor se poate face si prin alte persoane decat actionarii, pe baza unei imputerniciri speciale sau generale.

alineatul 11 se modifica astfel :

“Imputernicirile, inainte de prima lor utilizare, se depun la societate cu 48 de ore inainte de adunarea generala, in copie, cuprinzand mentiunea conformitatii cu originalul sub semnatura reprezentantului. Copii ale imputernicirilor sunt retinute de societate, facandu-se mentiune despre aceasta in procesul verbal al adunarii generale .“

f.Art. 21.GARANTIA ADMINISTRATORILOR- se abroga .

g. Art.22.- CONDUCEREA CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE

Primul alineat va avea urmatorul cuprins:“ Consiliul de administratie se intruneste ori de cate ori este necesar, dar cel putin odata la trei luni.“

h.Art.23. ORGANIZAREA CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE

va avea urmarorul cuprins:

“ Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in limitele competentelor si raspunderilor stabilite de adunarea generala a actionarilor.

            Presedintele consiliului de administratie este numit si revocat de catre consiliul de administratie. Presedintele consiliului de administratie poate fi si director general al societatii, calitate in care asigura conducerea societatii, aducand la indeplinire hotirarile adunarii generale si ale consiliului de administratie, in limitele obiectului de activitate al societatii.

            Sedintele Consiliului de administratie pot avea loc si prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanta, inclusiv prin e-mail, telefon, teleconferinta sau videoconferinta, indiferent de obiectul deciziei, inclusiv prin combinatii de astfel de metode, potrivit regulamentului pe care Consiliul de administratie il va adopta in acest sens.

Sedintele Consiliului de administratie sunt prezidate de presedinte sau de administratorul care ii tine locul. Consiliul de administratie adopta decizii in prezenta si cu votul a cel putin doi administratori.

Deciziile Consiliului de Administratie pot fi luate si prin vot exprimat in scris fara, intrunirea efectiva a unei adunari .

            La fiecare sedinta se va intocmi un proces-verbal, care va cuprinde ordinea deliberarilor, deciziile luate, numarul de voturi intrunite si optiunile separate, dupa caz.

            Procesul-verbal se inscrie in registrul sedintelor si deliberarilor consiliului de administratie, prin grija unui secretar numit de presedinte. Functia de secretar al consiliului de administratie este remunerata .

            Procesul-verbal al fiecarei sedinte a Consiliului de administratie se semneaza de membrii prezenti si de secretar. Membrii absenti au obligatia semnarii procesului verbal, cu sau fara obiectiuni.

k. Art.24.- OBLIGATIILE ADMINISTRATORILOR , dupa alineatul 2 se introduce un nou alineat cu urmatorul cuprins : “Persoana numita in functia de administrator trebuie sa fie asigurata pentru raspundere profesionala . “

l.Art.25.ATRIBUTIILE CONSILIULUI DE ADMINISRATIE se redenumeste COMPETENTELE SI ATRIBUTIILE CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE

-litera k a Art. 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins: “ consiliul de administratie aproba actele de dobandire, instrainare, schimb sau de constituire in garantie a unor active din categoria activelor imobilizate ale societatii , finantari pentru activitati curente, capital de lucru, credite de investitii, alte destinati, a caror valoare  nu depaseste, individual sau cumulat, pe durata unui exercitiu financiar, 20% din totalul activelor imobilizate, mai putin creantele;“

- se introduce la Art. 25 litera m cu urmatorul cuprins ; “modifica obiectul de activitate al societatii, cu exceptia celui principal. “

 

2)Aprobarea Actului Constitutiv in forma actualizata dupa modificari;

 

3)Discutarea si aprobarea mandatarii Presedintelui Consiliului de Administratie dl. Alexandru Savin, cu posibilitatea de substituire, pentru a semana Actul Constitutiv in forma actualizata, inclusiv in fata notarului, de a efectua toate operatiunile necesare inregistrarii Actului Constitutiv in forma actualizata, la Oficiul Registrului Comertului;

 

4) Aprobarea participarii SINTEZA SA, in calitate de actionar fondator, la infiintarea unei societati pe actiuni conform prevederilor Legii nr. 31/1990, avand denumirea CHEMSTATE SA astfel cum reiese din dovada privind disponibilitatea si rezervarea firmei eliberata de Oficiul National al Registrului Comertului cu nr. 54070/ 09.05.2022, in vederea autorizarii si functionarii sale in urmatoarele conditii :

(i) forma juridica a societatii este aceea de societate pe actiuni, cu capital privat , de tip inchis ;

(ii) sediul in Oradea, Sos. Borsului nr. 35, judetul Bihor, Romania ;

(iii) durata de functionare : nedeterminta

(iv) capitalul social :125.000 RON , aportul Sinteza SA la capitalul social va fi de 63.750 RON , aport in numerar ;

(v) actiuni nominative , valoarea unei actiuni 10 RON, dematerializate ;

(vi) obiect principal de activitate : cod caen 2014 Fabricarea altor produse chimice organice, de baza, in speta  fabricarea benzoatului de sodiu ;

(vii) participarea la profit si pierderi a societatii Sinteza SA:  51 %;

(viii) coactionari fondatori: 3 persoane fizice de nationalitate ucraineana, care vor detine 49 % din capitalul social;

(ix) forma de administrare: in sistem unitar cu consiliu de administratie format din 3 membri ;

 

5) Aprobarea mandatarii Consiliului de Administratie pentru adoptarea tuturor deciziilor necesare si realizarea tuturor formalitatilor necesare in vederea indeplinirii hotararii de constituire a societatii CHEMSTATE SA potrivit celor aratate la punctul 4), inclusiv dar fara a se limita acestea, precum si la stabilirea obiectelor de activitate secundare, numirea administratorilor, numirea cenzorilor/auditorului financiar dupa caz, sa intocmeasca Actul constitutiv al societatii si orice alte elemente necesare infiintarii, de a lua toate masurile si a efectua toate operatiunile de ordin economic, financiar sau juridic, considerate necesare sau adecvate de acesta pentru  infiintarea si autorizarea noii societati

 

6) Aprobarea mandatarii Consiliului de Administratie pentru adoptarea tuturor deciziilor necesare in legatura cu activitatile si functionarea societatii CHEMSTATE SA, societate in curs de constituire, decizii ale Consiliului de Administratie care reprezinta consimtamantul societatii SINTEZA SA cu privire la orice aspect in legatura cu functionarea si derularea activitatii de catre societatea in curs de constituire.

 

7) Aprobarea mandatarii dlui Savin Alexandru Presedinte al Consiliului de administratie Sinteza SA, cu posibilitatea de substituire, sa coordoneze operatiunea de infiintare si autorizare a noii societati pe actiuni, precum si sa reprezinte, sa-si asume, sa decida si sa semneze in numele si pe seama societatii SINTEZA SA, in conditiile legii, Actul Constitutiv  sau orice alte documente, sa efectueze orice demers in relatia cu institutii sau terti, cu autoritatile competente( notar, banci, etc ) inclusiv formalitatile de publicare si inregistrare a acestora la Oficiul Registrului Comertului sau la orice alta autoritate competenta ( ASF, BVB, Depozitarul Central SA, alte entitati publice si private, in legatura cu operatiunile privind constituirea si functionarea noii societati, sa dea si sa primeasca declaratiile aferente infiintarii societatii mentionate la punctul 4).

 

8) Imputernicirea Presedintelui Consiliului de Administratie dl. Savin Alexandru, pentru a semna in numele actionarilor hotararile AGEA si orice alte documente in legatura cu acestea, de a indeplini orice act sau formalitate cerute de lege pentru  aducerea la indeplinire a hotararilor AGEA, de a indeplini toate formalitatile necesare aferente scopurilor de mai sus, in relatiile cu autoritatile competente (notar, banci) inclusiv formalitatile de publicare si inregistrare a acestora la Oficiul Registrului Comertului sau la orice alta autoritate competenta (ASF, BVB, Depozitarul Central SA, alte entitati publice sau private). Presedintele Consiliului de Administratie poate delega toate sau o parte din puterile conferite mai sus altei persoane pentru a indeplini acest mandat.

 

9) Aprobarea datei de inregistrare, data de 12.07.2022, in functie de care vor fi identificati actionarii asupra carora se vor resfrange efectele hotararilor AGA, in conformitate cu prevederile art. 87 din Legea 24/2017 si stabilirea datei de 11.07.2022 ca ex-date conform art.2, lit l din Regulamentul ASF nr. 5/ 2018;

 

In situatia neindeplinirii conditiilor statutare privind tinerea Adunarii Generale Extraordinare   a actionarilor in ziua aratata, acesta se va reconvoca pentru data de 22 Iunie 2022 la aceeasi ora, in acelasi loc si cu aceeasi ordine de zi.

 

Actionarii care au dreptul sa participe la adunarile generale sunt cei care figureaza in Registrul actionarilor tinut de Depozitarul Central SA Bucuresti, la sfarsitul zilei de 08 Iunie 2022, considerata data de referinta.

 

 

Actionarii inregistrati la data de referinta pot participa si vota la adunarile generale direct sau pot fi reprezentati si prin alte persoane decat actionarii, in baza unei imputerniciri speciale sau generale acordata conform prevederilor legale. Accesul actionarilor la adunarile generale se face prin simpla proba a identitatii acestora, facuta in cazul actionarilor persoane- fizice cu actul de identitate, iar in cazul actionarilor persoane- juridice si a actionarilor persoane - fizice reprezentate, cu imputernicire generala / procura speciala, data persoanei fizice care ii reprezinta.

Procura speciala (imputernicirea speciala) sau procura generala se va intocmi in trei exemplare originale (unul pentru societate, unul pentru mandant si unul pentru mandatar) si sunt disponibile in limba romana si limba engleza fie de la sediul societatii personal, fie de pe pagina de web www.sinteza.ro, incepand cu data de 20.05. 2022 ora 12.

Dupa completare si semnare exemplarul pentru emitent se va depune personal in original pana la data de 19.06.2022 ora 12,00 in plic inchis cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule “PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN DATA DE 21/22.06.2022” sau transmis prin e-mail cu semnatura electronica extinsa, la sediul societatii, insotit de o copie a actului de identitate sau a certificatului de inregistrare al actionarului reprezentat, pana la data de 19.06.2022 ora 12,00, pe adresa de e-mail este sinteza@sinteza.ro .

Vor fi acceptate procurile fie in limba romana, fie in limba engleza. 

 

Actionarii inregistrati la data de referinta in registrul actionarilor au posibilitatea de a vota prin corespondenta, inainte de Adunarile Generale ale Actionarilor, prin utilizarea formularului de vot prin corespondenta (in limba romana si sau engleza).

 

Formularul (buletinul) de vot prin corespondenta in limba romana si in limba engleza poate fi obtinut incepand cu data de 20.05.2022 ora 12, de la sediul societatii sau de site-ul www.sinteza.ro .

Formularul (buletinul) de vot prin corespondenta in limba romana sau limba engleza, completat si semnat de actionar impreuna cu toate documentele insotitoare, poate fi inaintat dupa cum urmeaza:

a) transmis societatii in original la sediul acesteia pana la data de 19.06.2022  ora 12 in plic inchis cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule “PENTRU ADUNAREA GENERALA   EXTRAORDINARA  A  ACTIONARILOR DIN DATA  DE 21/22.06.2022„cu legalizare de semnatura de catre un notar public cu copia actului de identitate sau certificatului de inregistrare al actionarului, prin orice forma de curierat,

 b) transmis prin e-mail cu semnatura electronica extinsa incorporata conform Legii nr. 455/ 2001 privind semnatura electronica, pana la data de 19.06.2022 ora 12 la adresa sinteza@sinteza.ro mentionand la subiect “PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA  A  ACTIONARILOR DIN DATA  DE  21/22.06.2022 „ .

 

 Unul sau mai multi actionari care detin, individual sau impreuna, cel putin 5 % din capitalul social au dreptul de a introduce, in termen de cel mult 15 zile de la data publicarii convocarii, respectiv data de 03.06.2022,  puncte noi  pe ordinea de zi a Adunarilor  generale a actionarilor,  cu conditia ca fiecare punct sa fie insotit de o justificare sau de un proiect de hotarare propus spre aprobare de adunarile generale AGA, care vor fi transmise  la sediul societatii in scris, pana la data de 03.06.2022 ora 12, deasemenea au dreptul de a prezenta proiecte de hotarare pentru punctele incluse sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a AGA, drept care se poate exercita in scris, prin transmitere la sediul societatii,  pana la data de 03.06.2022  ora 12 .

 

 

Cererile cu privire la introducerea unor noi puncte pe ordinea de zi precum si proiectele de hotarari pentru aceste puncte se vor inainta Consiliului de Administratie numai in scris, in plic inchis cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule “PENTRU ADUNAREA GENERALA  EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN DATA DE 21/22.06.2022”. Ordinea de zi completata cu punctele propuse va fi republicata cu indeplinirea cerintelor prevazute de lege pentru convocarea Adunarii generale.

 

Actionarii societatii pot adresa intrebari privind punctele de pe ordinea de zi, pana la data  03.06.2022 ora 12, acestea se vor transmite in scris, urmand a fi depuse la sediul societatii impreuna cu copii dupa acte care permit identificarea actionarului, pana la data de 03.06.2022 ora 12.

Intrebarile se inainteaza Consiliului de Administratie in scris, in original, in plic inchis cu mentiunea scrisa in clar si cu majuscule “PENTRU ADUNAREA GENERALA EXTRAORDINARA A ACTIONARILOR DIN DATA DE 21/22.06.2022”. Societatea va formula raspuns la intrebari pe pagina de internet (in format intrebare- raspuns), in cel mai scurt timp posibil.

 

 Procurile speciale, formularul de vot completat si semnat in original, cererile cu privire la introducerea unor noi puncte pe ordinea de zi, intrebarile formulate de actionari, vor fi insotite de urmatoarele documente (a) an cazul persoanelor fizice fotocopie act de identitate semnata pentru conformitate cu originalul, respectiv (b) in cazul persoanelor juridice fotocopie al actului de identitate al representant legal, certificat constatator eliberat de Registrul Comertului, emis cu cel mult 3 luni inainte de data publicarii convocatorului adunarii generale a actionarilor, in original ori in copie conforma cu originalul.

 

Documentele, materialele vizand problemele de pe ordinea de zi, numarul total al actiunilor emise si al drepturilor de vot la data convocarii, proiectele de hotarare, formularele procurilor speciale si formularul de vot prin corespondenta vor fi disponibile si in limba engleza actionarilor atat la sediul societatii cat si pe pagina web www.sinteza.ro, incepand cu data publicarii prezentului convocator, respectiv 20.05.2022.

 

Informatii suplimentare, inclusiv informatii cu privire la drepturile actionarilor, se gasesc pe site-ul www.sinteza.ro sau se pot obtine la telefon: 0259/444969, in zilele lucratoare, de luni pana vineri intre orele 9,00-13,00.

 

                              PRESEDINTELE CONSILIULUI   DE ADMINISTRATIE

                                                        ALEXANDRU   SAVIN

 

 

       

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.