Purcari – inceput de an puternic, profitul net trimestrial in crestere cu 28%
Bucuresti, 17 mai 2021
Purcari Wineries Plc (“Grupul”), una din cramele de frunte din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare pentru trimestrul I 2021. Veniturile au crescut cu 8%, la 49,8 milioane RON fata de aceeasi perioada din anul trecut (si in crestere cu 18% fata de trimestrul I 2019). Marjele de profitabilitate au avansat mai rapid ca veniturile, fiind impulsionate de o imbunatatire continua a mixului de produse, cu EBITDA in crestere +13%, la 19,6 milioane RON si Profit net +28%, la 10,3 milioane RON. Grupul inregistreaza performante puternice intr-o realitate de piata post-Covid si a intreprins, printre altele, masuri ferme pentru a valorifica cererea online in crestere pentru vinuri. In acest sens, Purcari a anuntat pe 14 mai investitia sa in 8Wines.com o platforma online de vanzare a vinurilor, care demonstreaza un ritm de crestere accelerata, pentru a consolida prezenta sa in comertul electronic.
“Deja a devenit o mantra pentru noi ca fiecare criza creeaza si mari oportunitati; si in acest caz, am increderea ca iesim mult mai puternici din aceasta pandemie. Am continuat sa investim in 2020, cand multi dintre competitorii nostri si-au inghetat dezvoltarea, iar aceasta se reflecta in rezultatele noastre si aprecierile consumatorilor nostri. Pot afirma cu certitudine, suntem intr-o pozitie foarte buna la acest start de 2021”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.
Puncte cheie
· Romania: Cresterea puternica continua si in trimestrul I, +19% fata de T1 a anului trecut. Brandul lider, Purcari, a condus cresterea cu +29%. Bardar si-a dublat vanzarile, desi de la o baza de comparatie mai mica. Canalului de comert modern a continuat sa evolueze puternic, in timp ce comertul traditional a inregistrat o revenire deosebit de puternica, avansand cu 24%.
· Moldova: Activitatea comerciala s-a imbunatatit semnificativ, dar cifra de afaceri ramane inca sub nivelul din 2019. Vanzarile si-au revenit in toate canalele, exceptie HoReCa, afectata de restrictii.
· Polonia: Vanzarile in scadere cauzate de un Paste mai tarziu in acest an si de efectele unor restrictii pandemice mai stricte. Astfel, campaniile de trade marketing au fost amanate pentru a maximiza rentabilitatea investitiilor. Estimam o revenire in trimestrul II ce va compensa performanta modesta in trimestrul I 2021.
· Asia: In crestere cu 23% an de an, dar vanzarile raman inca sub nivelul celor din 2019, segmentul de catering, unul foarte important pentru vanzarile din China, inca nefiind revenit deplin. Bostavan a beneficiat de cerere sporita pentru vinurile din segmentul mediu. Interes crescut fata de Bardar, generand cele mai mari marje de profitabilitate, desi de la o baza de comparatie mai mica.
· Cehia si Slovacia: Recuperarea lenta, vanzarile fiind in crestere cu 2% an de an. Atat canalul de comert modern, cat si cel traditional suferind semnificativ de restrictiile pandemice, in special in Slovacia. Restructurarea Tesco inca afecteaza rezultatele, dar cu un efect in scadere. Intrare pe segmentul premium cu Purcari, vanzari in crestere, in T1 2021 atingand 43% din intreg anul 2020.
· Ucraina: Dublarea vanzarilor de vinuri Purcari fata de perioada similara a anului trecut, devenind din ce in ce mai popular in randul consumatorilor si al formatorilor de opinie locali. In proces de deschidere a unui birou local pentru a sustine cresterea.
Informatii financiare selectate
|
Tr. I 2020
|
Tr. I 2021
|
∆ Tr.I
|
Venituri
|
46,359,781
|
49,845,667
|
8%
|
Profit brut
|
23,590,412
|
26,034,372
|
10%
|
% Marja Bruta
|
51%
|
52%
|
+1pp
|
EBITDA
|
17,359,320
|
19,626,253
|
13%
|
% Marja EBITDA
|
37%
|
39%
|
+2pp
|
Profit Net
|
8,033,032
|
10,281,448
|
28%
|
% Marja Profit Net
|
17%
|
21%
|
+4pp
|
Conferinta telefonica pentru investitori
Conferinta telefonica pentru discutii si prezentarea rezultatelor financiare pentru trimestrul I 2021 va avea loc pe 18 mai, ora 15:00 PM EEST, 14:00 PM CEST. Anexate sunt Rezultatele financiare pentru perioada de trei luni incheiata la 31 martie 2021 si Prezentarea pentru conferinta telefonica.
Despre Purcari
Purcari Wineries Plc (brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan si Bardar) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri si brandy din Europa Centrala si de Est. Grupul gestioneaza in jur de 1,300 de hectare de podgorii si opereaza patru platforme de productie in Romania si Moldova. Grupul este lider in segmentul de vinuri premium din Romania, cu o cota de circa 30% si cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrand in peste 30 de tari. Fondata in 1827, Purcari este cea mai premiata vinarie din Europa Centrala si de Est, la Decanter Londra 2015-2020 si printre cele mai bine pozitionate pe Vivino, cu un scor mediu de 4.1 din 5.0, bazat pe mai mult de 51,000 de recenzii. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti (simbol WINE). Grupul e condus de Victor Bostan, un veteran de peste 30 de ani in businessul vinicol si sustinut de investitori de top ca Horizon Capital, Fiera Capital, Conseq, East Capital, Franklin Templeton si SEB.
Informatii
Investor.relations@purcari.wine
Declaratie generala privind raspunderea
Acest document poate contine anumite declaratii anticipative care se bazeaza pe estimari si previziuni. Prin natura lor, aceste declaratii de perspectiva sunt supuse unor riscuri si incertitudini importante si factori care nu tin de controlul sau de capacitatea noastra de a prezice. Aceste declaratii de perspectiva nu ar trebui considerate ca o garantie a performantei viitoare, rezultatele efective ar putea sa difere semnificativ de cele exprimate sau implicite de acestea. Declaratiile anticipative reflecta doar punctul de vedere al Grupului de la data prezentului document, iar Grupul nu se angajeaza sa revizuiasca sau sa actualizeze aceste declaratii anticipative. Declaratiile anticipative ar trebui sa fie utilizate cu prudenta si atentie si in nici un caz Grupul si conducerea acestuia nu pot fi trase la raspundere pentru nicio investitie sau alta decizie bazata pe astfel de declaratii. Informatiile din acest document nu constituie o oferta de vanzare sau o invitatie de a cumpara actiuni in cadrul Grupului sau o invitatie sau un stimulent pentru a se angaja in alte activitati de investitii.