MedLife, rezultatele financiare S1 2020: „Performanta financiara a fost sensibil egala cu cea raportata in aceeasi perioada a anului trecut, avand o scadere de 3% datorata, cu precadere, vanzarilor din luna aprilie, in perioada starii de urgenta, cand au fost permise doar serviciile medicale ce nu puteau fi amanate”
Bucuresti, 14 august 2020: Sistemul Medical MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania, a inregistrat in primele sase luni ale anului 2020 o cifra de afaceri consolidata pro-forma in valoare de 454,6 de milioane de lei, apropiata de valoarea anului 2019. In pofida unui context si a unei crize sanitare fara precedent, prin masurile luate, compania a continuat sa isi desfasoare activitatea si a reusit o majorare a EBITDA datorita masurilor riguroase si rapide de reducere a costurilor aplicate inca de la finalul lunii martie.
“Ne-am mobilizat fortele, ne-am adaptat noilor conditii inca de la inceputul declansarii pandemiei de COVID-19 si am reusit sa fim alaturi de pacienti iar aplicarea seriei de masuri de siguranta medicala care se impuneau, ne-a ajutat sa avem situatia sub control si sa putem gandi proactiv, sa ne adaptam noii realitati economice si sa optimizam dinamica businessului pentru perioada urmatoare”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte si CEO MedLife Group.
Dezvoltarea celor trei laboratoare COVID-19, intr-un timp record, a reprezentat una dintre realizarile importante ale grupului din prima jumatate a anului 2020. Prin prisma acestora, compania a putut sa tina in siguranta angajatii MedLife, sa testeze periodic pesonalul medical si de suport, pacientii si sa pastreze functionale unitatile si sa asigure pacientilor un act medical de calitate si in siguranta, prin efectuarea a mii de teste RT-PCR saptamanal.
“Am putut sa le oferim romanilor o alternativa pentru monitorizarea si tratarea patologiilor existente in conditii de siguranta, intr-un context greu de dus pentru noi toti. Am reusit sa ajutam sute de mii de romani sa isi evalueze bolile existente si sa le tina sub control, inregistrand peste 860.000 de vizite in clinici si peste 2,5 milioane de analize procesate. Am putut sustine fluxurile din maternitati si spitale pentru ca viitoarele mame sa poata naste in siguranta, iar pacientii care au avut nevoie de interventii chirurgicale in regim de urgenta sa le poata efectua in timp util. Am putut asigura continuitatea tratamentelor pentru bolnavii de cancer, si in egala masura am asistat investigatiile imagistice pentru a ajuta medicii din zona de paraclinic sa poata pune un diagnostic corect. In paralel cu eforturile facute pentru a mentine siguranta in randul colegilor si a pacientilor, am sustinut autoritatile in lupta cu noul virus, procesand zeci de mii de analize la nivel national pentru DSP”, a declarat Mihai Marcu.
Grupul MedLife a inregistrat o activitate dinamica si in zona clientilor corporate. Astfel, inca de la inceputul pandemiei de COVID-19, compania a dezvoltat produse noi pentru a raspunde nevoilor aparute in acest context epidemiologic, a gandit proiecte speciale adaptate care sa vina in sprijinul angajatilor din companiile partenere si a sporit la maximum segmentele de servicii medicale si investigatii care se impuneau prioritare.
“In perioada starii de urgenta, echipa noastra a asigurat peste 100.000 de consultatii online si offline, fiind prima companie medicala din Romania care a lansat acest serviciu online, imediat dupa declansarea pandemiei, consultatii destinate angajatilor companiilor. S-au oferit in deplina siguranta peste 20.000 de investigatii imagistice si peste 400.000 de analize de laborator angajatilor companiilor, in plus s-au sustinut gratuit peste 5000 de ore de sport precum si de consiliere psihologica. Mai mult decat atat, prin lansarea diviziei de cercetare, am adus un aport important in ceea ce priveste o mai buna claritate a evolutiei virusului, ajutand astfel managementul companiilor partenere sa actioneze pe mai departe in baza unor informatii cat mai clare. Am fost inca din prima zi alaturi de ei, venind cu solutii pentru a putea relua activitatea in conditii de siguranta si continuam aceasta misiune”, a declarat Mihai Marcu.
In a doua jumatate de an, compania intentioneaza continuarea investirii in programele deja existente, dar si dezvoltarea de proiecte si produse noi post COVID.
„Faptul ca ne-am mobilizat rapid, ca am reactionat in timp real fata de situatia noua care a impactat toate sistemele medicale ale lumii, ne-a ajutat sa functionam din nou la capacitate. Ne dorim sa continuam sa investim, sa ne extindem, avand la dispozitie noua majorare a creditului, anuntata in luna mai a.c., in valoare de 20 milioane euro, fonduri ce vor fi folosite pentru dezvoltarea mai multor proiecte in contextul COVID-19, cat si in afara acestuia, proiecte ce tin de zona de preventie, cercetare, retehnologizare si nu numai, dar si pentru extinderea programului de achizitii, atat la nivel national, cat si international. Continuarea proiectui MedPark deja demarat, concentarea activitatilor spitalicesti din Bucuresti in noul complex de pe Calea Grivitei, dezvoltarea PharmaLife pe verticala si orizontala, precum si dezvoltarea serviciilor de oncologie sunt principalele domenii pe care dorim sa le dezvoltam in a doua jumatate a acestui an si prima parte a anului 2021. Noile investitii se vor derula cu un ritm mai ponderat, cu o privire atenta catre reducerea costurilor si la evolutia pandemiei. In saptamanile imediat urmatoare vom deschide cel de al patrulea Laborator SARS-CoV-2, de aceasta data la Cluj, dorind sa jucam in continuare un rol important in zona de screeneing a pacientilor post COVID-19, respectiv in tratarea comorbiditatilor acestei boli care a schimbat prioritatile medicale ale oamenilor de pe intregul mapamond”, a declarat Mihai Marcu.
I.ANALIZA FINANCIARA
Analiza Contului de Profit si Pierdere Consolidat
Cifra de afaceri a perioadei de 6 luni incheiate la 30 iunie 2020 s-a ridicat la 469.530.819 RON, in crestere fata de cifra de afaceri obtinuta in primele 6 luni ale lui 2019 cu 0,3%.
Linie de afaceri |
6 luni 2020 |
% din Total Vanzari |
6 luni 2019 |
% din Total Vanzari |
Variatie |
|
Vanzari |
Vanzari |
2020/2019 |
Clinici |
142,177,693 |
30.3% |
139,893,313 |
29.9% |
1.6% |
Stomatologie |
25,486,852 |
5.4% |
28,815,355 |
6.2% |
-11.6% |
Spitale |
104,535,623 |
22.3% |
107,025,708 |
22.9% |
-2.3% |
Laboratoare |
74,421,693 |
15.9% |
75,561,558 |
16.1% |
-1.5% |
Vanzari Corporative |
93,717,326 |
20.0% |
91,004,382 |
19.4% |
3.0% |
Farmacii |
22,635,468 |
4.8% |
19,586,689 |
4.2% |
15.6% |
Altele |
6,556,164 |
1.4% |
6,407,290 |
1.4% |
2.3% |
TOTAL |
469,530,819 |
100.0% |
468,294,295 |
100.0% |
0.3% |
Alte venituri operationale au inregistrat o scadere de 56,2% in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2020 comparativ cu perioada corespondenta a lui 2019, ajungand la 1.703.993 RON la 30 iunie 2020.
Cheltuielile operationale includ cheltuieli fixe si variabile, precum si cheltuieli cu bunuri si materiale utilizate de Grup pentru prestarea serviciilor. Grupul a inregistrat cheltuieli operationale de 440.347.856 RON in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2020, reprezentand o scadere de 0,8%, sau 3.718.685 RON, comparativ cu perioada corespunzatoare a lui 2019. Cheltuielile operationale ca pondere in total venituri operationale au reprezentat 94,8% in 2019 si 93,8% in 2020.
Evolutie cheltuielile operationale
|
30 iunie
2020 |
30 iunie
2019 |
Variatie 2020/2019 |
Consumabile si materiale de reparatii |
75,468,411 |
76,031,056 |
-0.7% |
Cheltuieli cu marfurile |
18,299,256 |
15,366,400 |
19.1% |
Utilitati |
6,455,252 |
5,958,792 |
8.3% |
Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile |
5,032,545 |
5,688,967 |
-11.5% |
Chirii |
3,254,906 |
3,826,647 |
-14.9% |
Prime din asigurari |
1,523,664 |
1,530,404 |
-0.4% |
Reclama si publicitate |
5,711,775 |
6,148,989 |
-7.1% |
Comunicatii |
2,111,219 |
2,016,807 |
4.7% |
Cheltuieli cu tertii (inclusiv contractele cu medicii) |
128,399,941 |
125,927,709 |
2.0% |
Cheltuieli cu salariile cele asimilate salariilor |
135,151,395 |
141,973,483 |
-4.8% |
Contributii sociale |
5,236,880 |
5,084,011 |
3.0% |
Amortizare |
49,308,137 |
45,837,992 |
7.6% |
Alte cheltuieli administrative si de exploatare |
4,394,476 |
8,675,283 |
-49.3% |
TOTAL |
440,347,856 |
444,066,540 |
-0.8% |
Profitul operational a inregistrat o crestere de 9,8% in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2020, comparativ cu perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2019, de la 28.120.991 RON in 2019 la 30.886.956 RON in perioada incheiata la 30 iunie 2020.
Pierderea financiara a crescut in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2020 cu 717.619 RON, de la 14.358.488 RON in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2019, la o pierdere de 15.076.107 RON in perioada incheiata la 30 iunie 2020.
Rezultatul net inregistrat in 2020 a crescut cu 462.025 RON, comparativ cu 2019, de la un profit de 10.473.913 RON in 2019 la un profit de 10.935.937 RON in 2020. Cresterea reprezinta translatarea cresterii profitului operational in rezultatul net.
Analiza Bilantului Consolidat
Active imobilizate insumeaza 803.740.481 RON la 30 iunie 2020, inregistrand o scadere de 7.856.491 RON sau 1,0% comparativ cu 31 decembrie 2019.
Activele curente cresc cu 34.960.150 RON sau 16,6% de la 210.976.471 RON la 31 decembrie 2019 la 245.936.621 RON la 30 iunie 2020.
Datoriile curente (excluzand datoriile purtatoare de dobanda) au crescut cu 6.587.714 RON, sau 2,7%, de la 240.385.368 RON la 31 decembrie 2019, la 246.973.082 RON la 30 iunie 2020.
Datoriile purtatoare de dobanda au crescut cu 5.561.226 RON, sau 1,0%, de la 552.166.160 RON la 31 decembrie 2019 la 557.727.385 RON la 30 iunie 2020.
II.EVENIMENTE IMPORTANTE 6 LUNI 2020
Anul 2020 a venit cu un context epidemiologic unic, declararea pandemiei de COVID-19 de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii, iar in acest context ne-am mobilizat fortele si ne-am adaptat noilor conditii. Am deschis laboratoare RT PCR de testare a virusului SARS-CoV-2, fiind printre primele companii din Romania care au implementat foarte rapid un sistem amplu de masuri de preventie medicala si triaj pentru a tine in siguranta personalul medical si pacientii.
Am demarat un proiect-pilot de testare pentru detectarea anticorpilor pentru COVID-19 pe un esantion reprezentativ, testand prezenta anticorpilor IgG, cat si IgM in cazul cadrelor medicale care sunt simultan testate prin metoda RT PCR, pentru determinarea exacta a stadiului imunizarii acestora.
Am decis sa investim resurse considerabile in testarea preventiva si sistematica a cadrelor medicale si personalului auxiliar din unitatile MedLife, deruland un studiu in premiera, fiind primul proiect in regim de studiu efectuat de catre grup la o scara atat de mare. Acest studiu, derulat in perioada 24 martie – 30 aprilie, a fost dezvoltat si realizat de propria divizie a grupului, pentru a cauta solutii in combaterea pandemiei si a veni in sprijinul autoritatilor.
Odata cu definitivarea primului studiu, MedLife a pus bazele propriei divizii de cercetare, avand investitii alocate in valoare de peste 500.000 euro pentru anul acesta, obiectivul fiind cautarea unor solutii autohtone pentru contextul epidemiologic actual si nu numai.
In contextul masurilor restrictive legate de circulatie, ne-am adaptat si am fost primii care am lansat platforma de consultatii online, unde pacientii pot intra in contact prin videoconferinta cu medicii din numeroase specialitati pentru consult, diagnostic si tratament.
Mai mult decat atat, am dezvoltat un Ghid de Preventie si Bune Practici pentru a oferi sprijin companiilor din Romania in a-si relua activitatea in conditii de siguranta.
Majorarea participatiei in grupul Genesys Arad
Sistemul Medical MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania, anunta preluarea unui nou pachet de 7% din grupul de firme Genesys Arad, unul dintre cei mai mari operatori privati de servicii medicale din zona de vest a Romaniei. Ca urmare a acestei preluari, Sistemul MedLife detine pachetul de 68%.
Achizitie Labor Maricor
Sistemul Medical MedLife, anunta preluarea pachetului de 100% din actiunile companiei Labor Maricor SRL din Bacau.
III.INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI la 30 IUNIE 2020
|
|
Perioada incheiata la |
1 |
Indicatorul lichiditatii curente |
30 iunie 2020 |
|
|
|
|
|
|
Active curente |
245,936,621 |
= |
0.70 |
|
Datorii curente |
350,712,208 |
|
|
|
2 |
Indicatorul gradului de indatorare |
|
|
|
|
|
|
|
Capital imprumutat |
453,988,260 |
= |
203% |
|
Capital propriu |
223,837,989 |
|
|
|
|
|
|
Capital imprumutat |
453,988,260 |
= |
67% |
|
Capital angajat |
677,826,248 |
|
|
|
3 |
Viteza de rotatie a debitelor clientii (zile) |
|
|
|
|
|
|
|
Sold mediu clienti |
100,960,806 |
= |
38.70 |
|
Cifra de afaceri x 90/180/360 |
469,530,819 |
|
|
|
4 |
Viteza de rotatie a activelor imobilizate |
|
|
|
|
|
|
|
Cifra de afaceri |
469,530,819 |
= |
0.58 |
|
Active imobilizate |
803,740,481 |
Linie de afaceri |
Informatii |
6 luni perioada incheiata |
30 iunie |
30 iunie |
2020 |
2019 |
Clinici |
Venit |
142,177,693 |
139,893,313 |
Clinici |
Vizite |
862,759 |
899,257 |
Clinici |
Venit mediu |
164.8 |
155.6 |
Stomatologie |
Venit |
25,486,852 |
28,815,355 |
Stomatologie |
Vizite |
42,778 |
59,871 |
Stomatologie |
Venit mediu |
595.8 |
481.3 |
Spitale |
Venit |
104,535,623 |
107,025,708 |
Spitale |
Pacienti |
35,680 |
41,638 |
Spitale |
Venit mediu |
2,929.8 |
2,570.4 |
Laboratoare |
Venit |
74,421,693 |
75,561,558 |
Laboratoare |
Analize |
2,484,730 |
2,969,079 |
Laboratoare |
Venit mediu |
30.0 |
25.4 |
Vanzari Corporative |
Venit |
93,717,326 |
91,004,382 |
Vanzari Corporative |
PPM |
678,174 |
676,276 |
Vanzari Corporative |
Venit mediu |
138.2 |
134.6 |
Farmacii |
Venit |
22,635,468 |
19,586,689 |
Farmacii |
Clienti |
106,451 |
132,080 |
Farmacii |
Venit mediu |
212.6 |
148.3 |
Altele |
Venit |
6,556,164 |
6,407,290 |