vineri | 26 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


SOCEP S.A. - SOCP

Rezultate financiare sem 1 2017

Data Publicare: 16.08.2017 18:52:10

Cod IRIS: 8BE7E

SINTEZA RAPORT SEMESTRIAL      

conform Regulament CNVM nr.1/2006

pentru exercitiul financiar 01.01.2017-30.06.2017

   

SOCIETATEA EMITENTA                : SOCEP SA

SEDIUL SOCIAL                               : CONSTANTA, INCINTA PORT Dana 34

TELEFON/FAX                                  : 0241/602242; 0241/693759

COD UNIC INREGISTRARE             : RO 1870767

NR.ORDINE in REG.COM.               : J 13/643/1991

PIATA DE TRANZACTIONARE       : B.V.B. Cat.Standard, simbol SOCP

CAPITAL SOCIAL                             : 34.342.574,4 lei impartit in 343.425.744 actiuni nominative

                                                             dematerializate cu valoarea nominala de 0,10 lei/actiune

         

I. 1. ACTIVITATEA SOCEP S.A.      

PREZENTAREA GENERALA

       a) ACTIVITATEA DE BAZA consta in efectuarea de servicii portuare, respectiv: incarcari, descarcari, depozitari, expedieri marfuri generale si containere si a altor operatiuni conexe transporturilor navale.

            Aceste servicii sunt definite ca "manipulari" si au cod CAEN "5224".

 

            b) DATA INFIINTARII SOCIETATII este 01.02.1991 in baza H.G.nr.19/1991 prin care s-a divizat fosta intreprindere de exploatare portuara a Ministerului Transporturilor.

            In urma divizarii au rezultat mai multe societati comerciale cu capital social integral de stat printre care si SOCEP SA.

            In anul 1996 SOCEP SA s-a privatizat integral, 60% prin programul de privatizare in masa (cupoane atribuite gratuit cetatenilor romani) si 40% prin cumpararea actiunilor de la stat de catre Asociatia Salariatilor.

            In prezent Asociatia s-a desfiintat, actiunile fiind distribuite nominal membrilor asociatiei.

 

            c) FUZIUNI, FILIALE, REORGANIZARI: In anul 2012, SOCEP S.A. a infiintat ca actionar unic, societatea cu raspundere limitata SOCEFIN S.R.L. Constanta, cu obiect principal de activitate cod CAEN 6420 – activitati ale holdingurilor si cu un capital social in suma de 30.000.000 lei.

           

 I.2. SITUATIA ECONOMICO – FINANCIARA

a) Principalele elemente de bilant si ale contului de profit si pierdere, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, se prezinta dupa cum urmeaza:

                                                                                                         

 

INDICATORI

U.M.

30.06.2016

30.06.2017

I.         ACTIVE TOTALE

lei

147.117.666

174.316.690

1.1.

Active imobilizate

95.219.255

124.905.489

1.2.

Stocuri

609.666

779.635

1.3.

Creante

16.045.617

14.124.064

1.4.

Casa si conturi banci

17.911.651

10.480.438

1.5.

Cheltuieli in avans

383.327

356.513

1.6.

Investitii pe termen scurt

16.948.150

23.670.551

II.        PASIVE TOTALE

lei

147.117.666

174.316.690

2.1.

Capitaluri proprii

130.493.717

135.833.069

2.2.

Datorii totale

15.839.907

38.001.220

2.3.

Venituri in avans

37.996

25.722

2.4.

Provizioane

746.046

456.679

 

 b) Contul de profit si pierderi

                                                                               

 

INDICATORI

U.M.

30.06.2016

30.06.2017

I.

CIFRA DE AFACERI

lei

34.803.504

32.783.247

II.

VENITURI TOTALE

36.179.216

34.453.012

III.

CHELTUIELI TOTALE

26.736.331

31.722.937

IV.

PROFIT BRUT

9.442.885

2.730.075

 Dintre activele cu pondere de cel putin 20% din total active fac parte constructiile (21%) si instalatii, utilaje (30%), iar ca elemente de cheltuieli cu o pondere de cel putin 20% din vanzarile nete (cifra de afaceri) fac parte cheltuiala cu personalul (44%) si cheltuiala cu prestatiile externe (26%).

La finele semestrului I  2017 societatea inregistreaza provizioane in suma totala de 456.679 lei, dupa cum urmeaza:

- Provizioane pentru beneficii angajati                                  = 450.895 lei

- Alte provizioane                                                      =     5.784 lei.

 

Provizionul pentru beneficii angajati in suma de 450.895 lei este constituit pentru sumele ce urmeaza a fi acordate personalului societatii, la nivelul a trei salarii de incadrare pentru fiecare, primite la data pensionarii, conform Contract Colectiv de Munca la nivel de societate.

  

c) Fluxuri de trezorerie

                                                                                                                                  = lei =

 

 

Semestrul I 2017

FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE EXPLOATARE

Incasari de la clienti

32.753.793

Plati catre furnizori si angajati

(27.967.971)

Dobanzi platite

*

TVA si alte impozite (mai putin impozitul pe profit)

(1.336.651)

Impozit pe profit platit

(165.507)

Alte incasari

778.216

Alte plati

(699.503)

I. NUMERAR NET DIN ACTIVITATILE DE EXPLOATARE

3.362.377

FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE INVESTITII

Plati pentru achizitionarea de imobilizari necorporale

(52.556)

Plati pentru achizitionarea de imobilizari corporale

(10.224.703)

Plati pentru achizitionarea de instrumente de capital

*

Incasari din vanzarea de imobilizari corporale

7.578

Dobanzi incasate

16.310

Dividende incasate

4.654

II. NUMERAR NET DIN ACTIVITATI DE INVESTITII

(10.248.717)

FLUXURI DE NUMERAR DIN ACTIVITATI DE FINANTARE

Plati aferente imprumuturilor pe termen lung

(415.111)

Incasari din imprumuturi pe termen lung

7.840.000

Dobanda aferenta imprumuturi pe termen lung

(164.362)

Dividende platite

(3.436)

III. NUMERAR NET DIN ACTIVITATI DE FINANTARE

7.257.091

IV. CRESTEREA NETA A NUMERARULUI SI ECHIVALENTELOR DE NUMERAR (I+II+III)

370.751

V. INCIDENTA VARIATIEI CURSURILOR DE SCHIMB

(470.517)

VI. NUMERAR SI ECHIVALENTE DE NUMERAR LA INCEPUTUL EXERCITIULUI FINANCIAR

34.250.755

VII. NUMERAR SI ECHIVALENTE DE NUMERAR LA 30.06.2017

34.150.989

 

d)   Indicatori economico-financiari

 

INDICATORI

MODUL DE CALCUL

REZULTATE

30.06.2016

30.06.2017

1.

Lichiditatea curenta

Active curente/Datorii curente

9,03

4,53

2.

Grad indatorare

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital propriu

 

Capital imprumutat

--------------------------- x 100

Capital angajat

 

8,33

 

 

 

7,69

 

20,30

 

 

 

16,87

3.

Viteza de rotatie a debitelor clienti

Sold mediu clienti

------------------------ x 180

Cifra de afaceri

 

 

95,95

 

82,16

4.

Viteza de rotatie a activelor imobilizate

Cifra afaceri/Active imobilizate

0,37

0,26

           

 I.3. ANALIZA ACTIVITATII

I.3.1.   In perioada de referinta traficul portuar a inregistrat o crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 12%, respectiv 168 mii tone marfuri.  Situatia comparativa pe grupe de marfuri se prezinta astfel:

                                                                                             

 

GRUPE MARFURI

U.M.

30.06.2016

30.06.2017

I.         TRAFIC PORTUAR TOTAL

mii to

1.398

1.566

1.1.

Marfuri generale

mii to

715

942

1.2.

Marfuri containerizate

mii to

580

421

1.3.

Bauxita

mii to

103

203

II.        NUMAR CONTAINERE

buc.

47.686

38.887

III.      TEU-ri CONTAINERE

TEU

81.653

69.587

Din  structura  pe grupe de marfuri rezulta o revenire a ponderii marfurilor generale. De asemenea, la bauxita s-a realizat un trafic de 203 mii tone, in crestere fata de primul semestru al anului 2016.

Marfurile generale au inregistrat o crestere semnificativa de 31,7% fata de 2016, respectiv 227 mii tone.

Pe grupe de servicii situatia comparativa a cifrei de afaceri se prezinta astfel:

 

GRUPE SERVICII

U.M.

30.06.2016

30.06.2017

I.         TOTAL CIFRA DE AFACERI

lei

34.803.504

32.783.247

1.1.

Manipulari

31.497.725

30.539.814

1.2.

Depozitari

2.898.605

2.064.428

1.3.

Alte servicii

407.174

179.005

 

Cifra de afaceri in primul semestru fata de anul precedent, a inregistrat o scadere de 5,8%. Ponderea in total cifra de afaceri a ramas aproximativ constanta, respectiv manipularile inregistreaza o cota de 93%, iar depozitarile o cota de 6% in total cifra de afaceri.

 

I.3.2. Pana la 30.06.2017 au fost puse in functiune investitii in valoare totala de 39.421.121 lei.

 

Principalele investitii puse in functiune in primul semestru au fost:

 

®    1 STS + 2 RTG-uri reprezentand proiectul PACECO

                       (punere in functiune provizorie)                                = 38.042.213 lei

®    graifer 35 mc                                                                                    =      277.161 lei

®    2 grinde de 20 tone                                                                          =        63.434 lei

®    bariere acces                                                                                     =        58.930 lei

®    stivuitoare HYUNDAI                                                                    =      524.547 lei

®    cuva marfuri generale                                                                       =        29.834 lei

®    incarcator frontal KOMATSU                                                         =      157.298 lei

®    terminale mobile pentru camioane                                                    =        47.710 lei

®    container modular                                                                             =        35.657 lei

®    masina de jantat/dejantat                                                                  =        23.542 lei

®    transportor cu banda mobila                                                             =        51.658 lei.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, situatia cheltuielilor de capital se prezinta astfel:

 

 

GRUPE IMOBILIZARI

U.M.

30.06.2016

30.06.2017

I.         TOTAL CHELTUIELI

lei

1.054.693

45.975.945

1.1.

Necorporale

39.796

-

1.2.

Constructii

12.116

6.578.975

1.3.

Mijloace transport

905.938

39.314.008

1.4.

Alte active

96.843

82.962

 

Societatea a incheiat in luna octombrie 2015 un contract de finantare pentru achizitia unui pod de manipulari containere, care are la baza emiterea LC-ului aferent achizitiei. Valoarea totala a investitiei este de 9.369.000 Euro reprezentand 1 STG, 2 RTG si 1 program TOS. Prima tragere a avut loc la 01.03.2016. In data de 18.05.2017 a avut loc punerea in functiune provizorie a celor doua RTG-uri si a STS-ului.

Cheltuielile de capital au fost finantate atat din surse proprii, cat si prin imprumuturi pe termen lung (proiect PACECO).

 I.3.3.   Pentru perioada imediat urmatoare nu intrevedem evenimente, tranzactii sau schimbari economice care sa afecteze in mod semnificativ veniturile din exploatare.

 

            I.4. CONDUCEREA SOCEP  S.A.

            In conformitate cu hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor din 14 decembrie 2012, societatea este administrata in sistem dualist de un Consiliu de Supraveghere si un Directorat care isi desfasoara activitatea in conditiile prevazute de lege.

 

Consiliul de Supraveghere este format din 5 membri. Membrii Consiliului de Supraveghere sunt:

-       DUSU NICULAE             -           Presedinte, varsta 62 ani, economist, vechime in

functii de conducere peste 20 ani, nu detine actiuni

SOCEP;

-       DUSU ION                       -           Vicepresedinte, varsta 59 ani, inginer, vechime         in 

functii de conducere peste 20 ani, nu detine actiuni    

SOCEP;

-       SAMARA STERE             -           membru, varsta 64 ani, economist, vechime in                                                              

functii de conducere peste 20 ani, detine 36.114.550

actiuni SOCEP

-       CARAPITI DUMITRU     -           membru, varsta 51 ani, jurist, vechime in functii                                                           

de conducere peste 15 ani, nu detine actiuni SOCEP;

-       STANCIU ION                 -           membru, varsta 55 ani, economist, vechime in                                                              

functii de conducere peste 10 ani, nu detine actiuni SOCEP.

 

Directoratul este format din 5 membri.

Din 11.10.2016 pana in prezent componenta Directoratului SOCEP SA a fost urmatoarea:

·         Marius Barbarino- Director General si Presedinte al Directoratului;

·         Camelia Nebi – Membru in Directorat

·         Lucian Teodorescu -  Membru in Directorat

·         Stefanescu Fanel  - Membru in Directorat

·         Nadrag Corneliu- Membru in Directorat.

 

Membrii Directoratului au fost numiti in conformitate cu prevederile Actului Constitutiv al SOCEP SA, prin Hotararile Consiliului de Supraveghere.

Membrii Directoratului isi desfasoara activitatea in baza Contractelor de mandat aprobate de Consiliul de Supraveghere.

Dl. Marius Barbarino indeplineste functia de presedinte al Directoratului. Directorii isi desfasoara activitatea in baza contractelor de mandat incheiate conform prevederilor legale si nu au fost implicati in litigii sau proceduri administrative.

 

I.5. SCHIMBARI CARE AFECTEAZA CAPITALUL SI ADMINISTRAREA SOCIETATII COMERCIALE

 In perioada de referinta nu s-au inregistrat cazuri de imposibilitate de respectare a obligatiilor financiare fata de creditori sau salariati.

 Fata de 30.06.2016, situatia principalilor actionari semnificativi sau grupe de actionari la 30.06.2017 se prezinta dupa cum urmeaza:

 

ACTIONARI (GRUPE)

U.M.

30.06.2016

30.06.2017

1.

GRUPUL DD SA CONSTANTA

%

32,3737

32,3737

2.

CELCO SA

%

24,6427

24,6427

3.

SAMARA STERE

%

10,5160

10,5160

4.

PERSOANE FIZICE

%

21,6286

21,6677

5.

PERSOANE JURIDICE

%

10,8390

10,7999

TOTAL

%

100,0000

100,0000

 

 

Raportul aferent Semestrului 1 2017 poate fi consultat si la linkul de mai jos:

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.