sâmbătă | 27 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


TERAPLAST SA - TRP

Achizitie fabrica panouri sandwich Serbia

Data Publicare: 07.06.2017 14:37:58

Cod IRIS: F2506

RAPORT CURENT

In conformitate cu Legea nr. 24/2017 si Regulamentul CNVM nr. 1/2006

Data raportului: 07 iunie 2017

Denumirea societatii emitente: TERAPLAST S.A.

Sediul social: Parc Industrial Teraplast, DN 15A, KM 45+500, Bistrita-Nasaud

Telefon/Fax: 0263/238.202; 0263/231.221

Numar de inregistrare ORC: J06/735/1992

Cod unic de inregistrare: RO3094980

Capital social subscris si varsat: 56.643.266 lei

Piata reglementata pe care se tranzactioneaza: Bursa de Valori Bucuresti

Evenimente importante de raportat

a) Schimbari in controlul asupra societatii – nu este cazul

b) Achizitii sau instrainari substantiale de active – nu este cazul

c) Procedura falimentului – nu este cazul

d) Tranzactii de tipul celor enumerate la art. 82 din Legea nr. 24/2017 – nu este cazul

e) alte evenimente

Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din Romania si unul dintre principalii producatori de materiale pentru piata constructiilor si instalatiilor, a achizitionat producatorul de panouri sandwich Interlemind din Serbia, valoarea tranzactiei fiind de 4,3 milioane de euro. Grupul Teraplast va investi anul acesta 11 milioane de euro in Serbia, suma ce include valoarea achizitiei fabricii, investitii de 2,7 milioane de euro in dezvoltare si capital de lucru de 4 milioane euro.

Compania achizitionata are o capacitate de productie similara celei a subsidiarei TeraSteel, adica 2,2 milioane mp/an, si respectiv aceleasi utilaje. Fabrica de panouri sandwich din Serbia va deservi in principal tari precum: Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croatia si Muntenegru, dar si piete secundare precum Ungaria, sudul Romaniei si nordul Greciei. Potrivit estimarilor noastre aceste piete au in 2017 un potential de 9,6 milioane mp, adica aproximativ 153 milioane euro. Piata panourilor din Serbia este estimata la un volum de 2,3 milioane mp, din care productia locala reprezinta 20%, diferenta fiind importuri. In comparatie, in Romania productia locala reprezinta aproximativ 80% din total piata si avem 9 fabrici de panouri termoizolante. TeraSteel vinde peste 33% din productia realizata in Romania pe pietele externe.

Dorel Goia, presedinte al Consiliului de Administratie Teraplast: „Achizitia din Serbia face parte din strategia Grupului Teraplast de a creste volumul vanzarilor si profitabilitatea. TeraSteel exporta in Serbia, Bulgaria, Muntenegru si Slovenia de aproximativ doi ani, iar prin fabrica de la Leskovac ne propunem sa crestem exponential vanzarile in zona Balcanilor. Suntem convinsi ca Grupul Teraplast poate sa devina un exemplu pentru companiile romanesti care pana in acest moment nu au avut curajul sau nu au fost incurajate sa deschida fabrici pe pietele externe. In schimb firmele din Polonia, Rusia sau Ungaria au deschis fabrici in Romania si sunt foarte active in zona constructiilor. Prin cele doua achizitii de anul acesta Grupul Teraplast va ajunge sa consume in 2018 capacitatea de productie a unui combinat mediu, adica peste 70.000 de to de tabla, in valoare de peste 55 milioane euro”.

Grupul Teraplast include compania Teraplast (producator de tevi, granule si profile din PVC), subsidiara TeraSteel (producator de panouri sandwich si structuri metalice zincate), subsidiara Teraglass (producator de ferestre si usi din PVC), subsidiara Teraplast Logistic (incepand cu iunie 2016 coordoneaza activitatile logistice ale Grupului) si Politub (producator de tevi din polietilena).

Grupul Teraplast si-a bugetat pentru anul 2017 o cifra de afaceri de 434,6 milioane lei si un profit net de 38,1 milioane lei. Valoarea EBITDA estimata in 2017 este de 63,3 milioane lei. In primele trei luni din 2017 Grupul Teraplast a realizat o cifra de afaceri de 66,5 mil. lei, un profit net de 1,6 milioane lei si EBITDA de 6,6 milioane lei.

Teraplast activeaza pe pietele de instalatii si amenajari, profile tamplarie, panouri sandwich si structuri metalice zincate, tamplarie termoizolanta si granule PVC si detine pozitii de top pe o mare parte din aceste piete. Compania-mama Teraplast este lider de piata pe segmentele de canalizari exterioare si granule, si este al doilea jucator de pe piata de canalizari interioare. Subsidiara TeraSteel este al doilea jucator de pe piata de panouri sandwich si, incepand de anul trecut, este liderul pietei de structuri metalice zincate.

Pentru informatii suplimentare, va rugam sa contactati Departamentul de Comunicare al Teraplast: Anca Rif - Manager Comunicare & Relatia cu investitorii, tel: +40-752-101.639, Email: anca.rif@teraplast.ro



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.