sâmbătă | 20 aprilie, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


Med Life S.A. - M

Raport semestrial S1 2022

Data Publicare: 26.08.2022 8:30:18

Cod IRIS: 43791

 

MedLife a incheiat semestrul I cu o crestere de 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut

„Integrarea serviciilor de sport si a celor de recuperare medicala in abonamentele medicale cu aceleasi facilitati fiscale pentru angajati ar putea contribui major la degrevarea bugetului asigurarilor sociale de sanatate

 

  • In S1 2022, MedLife a inregistrat o cifra de afaceri consolidata pro-forma de 865 milioane lei, in crestere cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatele reflecta grija continua fata de nevoile pacientilor prin diversificarea portofoliului de servicii.
  • Cumulul important de investitii din primele sase luni - 12 achizitii, sase deschideri de unitati noi si retehnologizare - este rezultatul sinergiilor de dezvoltare si consolidare la nivel de grup.
  • In completarea serviciilor oferite la nivel national, MedLife a integrat in acest an si servicii de wellness. Viziunea companiei pentru un pacient mai sanatos inseamna includerea acestora in abonamentele medicale cu aceleasi facilitati fiscale pentru salariati.
  • Unul dintre obiectivele strategice ale companiei pentru perioada urmatoare este accelerarea finalizarii proiectului Medical Park. Procesul de transformare a proiectului a urmarit si consolidarea echipelor medicale si alinierea acestora la noua capacitate ce urmeaza a fi lansata, ceea ce a condus la o scadere a profitabilitatii pe termen scurt.  
  • In acelasi timp, cererea pentru serviciile in regim de ambulatoriu din clinici continua sa fie ridicata, acestea fiind motorul dezvoltarii celorlalte divizii de business: spitale, laboratoare si abonamente medicale.

 

Bucuresti, 26 august 2022: MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania si singura companie cu capital romanesc din topul operatorilor de servicii medicale private anunta rezultatele financiare aferente primului semestru. Astfel, in primele sase luni ale anului, MedLife a inregistrat o cifra de afaceri consolidata pro-forma in valoare de 865 milioane lei, in crestere cu 28% fata de primul semestru din 2021. Potrivit reprezentantilor companiei, cifra de afaceri pro-forma raportata nu include trei achizitii importante: Spitalul Muntenia, Grupului Medici’s si SWEAT Concept, acestea fiind in curs de aprobare a Consiliului Concurentei sau in curs de finalizare. 

Evolutia financiara a grupului reflecta investitiile realizate in aceasta perioada – consolidarea retelei MedLife la nivel national prin deschiderea si achizitia de noi clinici si centre medicale de excelenta in orase cheie din tara pentru a imbunatati accesul la servicii medicale de calitate si pentru a contribui la un stil de viata mai sanatos al pacientilor prin solutii complexe.

Astfel, MedLife si-a dezvoltat infrastructura medicala prin semnarea a 12 achizitii strategice menite sa consolideze serviciile oferite la nivel national prin intermediul celor doua retele ale grupului: MedLife si Sfanta Maria. Pe langa consolidarea pozitiei de lider la nivel national, grupul a urmarit dezvoltarea unor linii de business care sa raspunda nevoilor pacientilor cu solutii specifice, de nisa, cum sunt diagnosticul si tratamentul cancerelor, prin achizitia NeoLife sau a grupului OncoCard Brasov, a afectiunilor oftalmologice, prin achizitia Opticristal, dar si integrarea serviciilor de wellness, prin preluarea pachetului majoritar al salilor de fitness SWEAT Concept.

Din grija fata de nevoile pacientilor si din dorinta de a creste accesul la servicii medicale de excelenta, MedLife a continuat si proiectele de dezvoltare organica prin noi inaugurari de centre medicale la nivel national, precum deschiderea a doua clinici de medicina dentara la Craiova si Ploiesti sub brandul DENTESTET, deschiderea unei Hyperclinici noi la Targu Mures, dar si lansarea unor centre de nisa la Arad, Targoviste si Craiova.

„Din pozitia de lider al pietei de servicii medicale private, ne-am asumat responsabilitatea de a ne adapta obiectivele de dezvoltare astfel incat sa raspundem cat mai bine nevoilor pacientilor. Eforturile sustinute realizate inca de la inceputul pandemiei, prin derularea studiilor de cercetare despre COVID-19, precum si prin diversificarea portofoliului de servicii se reflecta si in evolutia business-ului nostru. Astfel ca fiecare proiect demarat in primul semestru, atat in ceea ce priveste achizitiile, cat si investitiile pentru noi unitati medicale, se va traduce in rezultate pe termen lung pentru investitori si in valoare adaugata pentru pacientii nostri”, a declarat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.

In ceea ce priveste performanta liniilor de business, grupul a inregistrat cele mai mari cresteri pentru divizia de clinici cu 48,6 % fata de anul trecut, respectiv spitale – cu 14,4 % in comparatie cu perioada similara din 2021. Aceasta evolutie reflecta cererea care se mentine ridicata pentru serviciile in regim de ambulatoriu in reteaua de clinici si care reprezinta motorul de dezvoltare pentru celelalte divizii de business: spitale, laboratoare si abonamente medicale.

In acelasi timp, divizia de stomatologie a avut o crestere mai temperata, urmare a investitiilor realizate in aceasta perioada in noi achizitii si inaugurari de noi clinici dentare.  

Starea de sanatate a angajatilor, factor important pentru cresterea performantei business-urilor din Romania, dar si a economiei in ansamblu

Aditional dezvoltarii serviciilor integrate pentru pacienti, MedLife a continuat sa dezvolte si portofoliul de servicii dedicate companiilor. Pe langa programele de preventie si educatie medicala pentru angajati sau rapoartele personalizate despre starea de sanatate a acestora, compania a continuat sa isi extinda in tot acest timp portofoliul si cu alte solutii medicale adaptate nevoilor companiilor, si mai ales a angajatilor – serviciul premium Concierge Doctor, asistenta medicala la sediul companiei sau in orice zona din tara prin clinicile medicale mobile, programe de wellbeing pentru angajati sustinute prin sesiuni de fitness online, gimnastica medicala, sau masaj la birou.

„In contextul pandemiei si al crizei din regiune, mediul de afaceri din Romania a fost greu incercat in ultimii doi ani, astfel ca este esential ca business-urile sa aiba un partener care sa le ofere sprijinul necesar pentru a creste sanatos in perioada urmatoare. De aceea, anul acesta am continuat sa dezvoltam abonamentele medicale pentru clientii corporate cu solutii de asigurare si sa ne extindem serviciile pentru segmentul IMM, astfel incat sa ajutam companiile sa aiba in continuare grija de sanatatea angajatilor lor si sa atinga un nou nivel de performanta”, a adaugat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.

Perspective pentru al doilea semestru: plan echilibrat de achizitii si investitii pentru dezvoltarea retelei si a infrastructurii existente

Ca obiective pentru perioada urmatoare, reprezentantii MedLife au in vedere o strategie de dezvoltare atent aliniata atat la contextul macro-economic la nivel national, cat si la nivel regional.

„Razboiul din Ucraina a accentuat volatilitatea economiei regionale, implicit dinamica economica la nivel national, astfel ca vedem o dezvoltare aliniata la contextul pietei pentru a doua jumatate a anului. In acest sens, vom fi atenti la proiectiile macroeconomice si ne vom continua planurile de achizitii si investitii in mod echilibrat. Nevoile pacientilor nostri vor guverna in continuare deciziile noastre de business, astfel ca in lunile urmatoare ne vom concentra pe obiectivele setate inca de la inceputul acestui an - investitiile pentru finalizarea celei de-a doua etape a proiectului MedLife Medical Park, pentru care speram sa anuntam catre investitori un open days in noiembrie a.c., dar si a altor proiecte legate de extinderea retelei de spitale in tara pentru consolidarea serviciilor la nivel national.

In plus, ne vom concentra sa consolidam si serviciile de preventie. Credem cu tarie ca, alaturi de consultatiile periodice sau analizele medicale, miscarea si sportul sunt deopotriva comportamente de preventie care pot imbunatati sanatatea pacientilor, fapt care s-a dovedit inca o data real in pandemie, pe baza studiilor efectuate pe pacientii aflati in recuperare post covid. De aceea, vedem necesara integrarea acestor servicii in abonamentele medicale cu mentinerea acelorasi facilitati fiscale oferite salariatilor. Dincolo de faptul ca aceasta abordare holistica ar putea impacta starea de sanatate si stilul de viata ale pacientilor, acest lucru ar putea contribui major si la degrevarea Fondului National de Sanatate”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.

 
1) ANALIZA FINANCIARA

Analiza Contului de Profit si Pierdere Consolidat

Cifra de afaceri a perioadei de 6 luni incheiate la 30 iunie 2022 s-a ridicat la 860.395.896 RON, in crestere fata de cifra de afaceri obtinuta in primele 6 luni ale lui 2021 cu 27%. Cresterea s-a datorat, in principal, cresterii din toate liniile de afaceri ale Grupului, precum si achizitiilor finalizate de Grup in 2022.

  6 luni 2022 % din Total 6 luni 2021 % din Total Variatie
Linie de afaceri         2022/2021
Clinici           288,641,376 33.5%          194,244,223 28.7% 48.6%
Stomatologie            56,062,067 6.5%            46,261,681 6.8% 21.2%
Spitale           180,421,028 21.0%          157,738,345 23.3% 14.4%
Laboratoare           107,200,195 12.5%          142,421,658 21.0% -24.7%
Vanzari Corporative           107,751,134 12.5%          103,467,517 15.3% 4.1%
Farmacii            35,279,714 4.1%            23,423,761 3.5% 50.6%
Altele            85,040,382 9.9%              9,733,230 1.4% 773.7%
 TOTAL            860,395,896 100.0%          677,290,415 100.0% 27.0%

Alte venituri operationale au inregistrat o crestere de 80,3% in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2022 comparativ cu perioada corespondenta a lui 2021, ajungand la 4.258.600 RON in 2022.

Cheltuielile operationale includ cheltuieli fixe si variabile, precum si cheltuieli cu bunuri si materiale utilizate de Grup pentru prestarea serviciilor. Grupul a inregistrat cheltuieli operationale de 795.476.602 RON in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2022, reprezentand o crestere de 38%, sau 218.949.975 RON, comparativ cu perioada corespunzatoare a lui 2021. Cheltuielile operationale ca pondere in total venituri operationale au reprezentat 92,0% in 2021 si 84,8% in 2022.

Evolutie cheltuielile operationale

  6 luni 2022 6 luni 2021 Variatie 2022/2021
Consumabile si materiale de reparatii             139,400,269        121,848,288 14.4%
Cheltuieli cu marfurile               99,292,519 18,515,597 436.3%
Utilitati               12,841,287 6,712,868 91.3%
Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile                9,222,063 6,819,498 35.2%
Chirii                5,604,813 4,579,968 22.4%
Prime din asigurari                2,039,349 1,750,038 16.5%
Reclama si publicitate               11,398,180 4,782,999 138.3%
Comunicatii                2,520,952 2,383,800 5.8%
Cheltuieli cu tertii (inclusiv contractele cu medicii)             224,064,799 183,825,118 21.9%
Cheltuieli cu salariile si cele asimilate salariilor             205,158,993 159,297,440 28.8%
Contributii sociale                7,362,640 5,629,077 30.8%
Amortizare               66,516,069 52,755,571 26.1%
Pierderi (sau castiguri) din depreciere (inclusiv reversari ale pierderilor din depreciere)                          -             1,888,200 -100.0%
Alte cheltuieli administrative si de exploatare               10,054,668           5,738,165 75.2%
TOTAL              795,476,602 576,526,627 38.0%

Profitul operational a inregistrat o scadere de 32,9% in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2022, comparativ cu perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2021, de la 103.125.449  RON in 2021 la 69.177.894 RON in perioada incheiata la 30 iunie 2022.

Pierderea financiara a scazut in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2022 cu 1.398.682 RON, de la 17.874.703 RON in perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2021, la o pierdere de 16.476.021 RON in perioada incheiata la 30 iunie 2022.

Rezultatul net inregistrat in 2022 a scazut cu 25.904.389 RON, comparativ cu 2021, de la un profit de 71.551.356 RON in 2021 la un profit de 45.646.967 RON in 2022. Scaderea reprezinta translatarea scaderii profitului operational in rezultatul net.

Luand in calcul situatiile pro-forma, vanzarile pentru perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2022 insumeaza 865.135.095 RON iar EBITDA ajustata 144.967.751 RON.

Analiza Bilantului Consolidat

Activele imobilizate insumeaza 1.323.064.431 RON la 30 iunie 2022, inregistrand o crestere de 288.295.362 RON sau 27,9% comparativ cu 31 decembrie 2021.

Activele circulante cresc cu 54.155.393 RON sau 14,1% de la 382.833.159 RON la 31 decembrie 2021 la 436.988.552 RON la 30 iunie 2022.

Datoriile curente (excluzand datoriile purtatoare de dobanda) au crescut cu 61.624.163 RON, sau 22,2%, de la 278.030.456 RON la 31 decembrie 2021, la 339.654.619 RON la 30 iunie 2022.

Datoriile purtatoare de dobanda au crescut cu 230.353.246 RON, sau 31,7%, de la 727.061.202 RON la 31 decembrie 2021 la 957.414.448 RON la 30 iunie 2022.

2) INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI
 
    Perioada incheiata la
1 Indicatorul lichiditatii curente 31 iunie 2022
         
  Active curente       436,988,552 =       0.87
  Datorii curente       501,239,367
         
     
2 Indicatorul gradului de indatorare  
         
  Capital imprumutat       802,402,399 = 186%
  Capital propriu       432,255,373
         
  Capital imprumutat       802,402,399 = 65%
  Capital angajat    1,234,657,772
         
     
3 Viteza de rotatie a debitelor clientilor  
         
  Sold mediu clienti       163,073,959 =     34.12
  Cifra de afaceri x 90/180/360       860,395,896
         
     
4 Viteza de rotatie a activelor imobilizate  
         
  Cifra de afaceri       860,395,896 =       0.65
  Active imobilizate    1,323,064,431
 
3) PRINCIPALII INDICATORI OPERATIONALI
Linie de afaceri Informatii 6 luni
2022 2021
Clinici Venit           288,641,376          194,244,223
Clinici Vizite              1,389,476             1,118,174
Clinici Venit mediu                    207.7                   173.7
Stomatologie Venit              56,062,067            46,261,681
Stomatologie Vizite                   91,922                 74,097
Stomatologie Venit mediu                    609.9                   624.3
Spitale Venit           180,421,028          157,738,345
Spitale Pacienti                   57,212                 50,331
Spitale Venit mediu                  3,153.5                3,134.1
Laboratoare Venit           107,200,195          142,421,658
Laboratoare Analize              3,486,651             4,220,816
Laboratoare Venit mediu                      30.7                    33.7
Vanzari Corporative Venit           107,751,134          103,467,517
Vanzari Corporative PPM                 772,219                731,736
Vanzari Corporative Venit mediu                    139.5                   141.4
Farmacii Venit              35,279,714            23,423,761
Farmacii Clienti                 279,202                 99,925
Farmacii Venit mediu                    126.4                   234.4
Altele Venit              85,040,382              9,733,230

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.