Grupul MedLife incheie anul 2020 cu o crestere de 25,5% fata de anul trecut. “Vom continua sa fim receptivi si proactivi la tot ce aduce aceasta pandemie, avand ca prioritate sanatatea pacientilor nostri si sprijinul societatii in ansamblu prin demersurile de cercetare”
-
Adaptarea rapida la noul context social si economic, dar si calibrarea structurii operationale au ajutat compania sa tina pasul cu nevoile pacientilor in context pandemic.
-
In pofida scaderilor de venituri din martie si aprilie, MedLife a reusit sa atinga anul trecut o cifra de afaceri pro-forma de peste un sfert de miliard de euro
-
In plus, compania a inregistrat o imbunatatire graduala a profitabilitatii, in linie cu strategia ultimilor ani
-
Dincolo de performanta financiara, MedLife a reusit sa joace un rol esential in societate si sa capete un statut de lider detasat in monitorizarea pandemiei prin implicarea activa in zona de cercetare. Demersurile se vor intensifica
-
MedLife va continua sa isi consolideze pozitia la nivel national prin proiectele de achizitie si, in masura in care vor exista oportunitati, compania are in plan sa testeze si piata din regiune
-
Planurile de dezvoltare pentru anul acesta vor cuprinde si dezvoltarea graduala a proiectului MedPark
26 Februarie 2021, Bucuresti: Sistemul Medical MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania, anunta incheierea anului 2020 cu o cifra de afaceri pro-forma, consolidata la nivel de grup, in valoare de 1,214 milioane RON (251 milioane euro), inregistrand astfel o crestere de 25,5% fata de 2019.
In pofida contextului pandemic si a crizei sanitare, MedLife a continuat sa isi desfasoare intens activitatea. Adaptarea rapida la noul context social si calibrarea corespunzatoare a structurii operationale, au ajutat compania sa atinga o performanta buna in 2020 si sa isi imbunatateasca gradual profitabilitatea in linie cu strategia din ultimii ani.
Dezvoltarea retelei de laboratoare COVID-19, intr-un timp record, a reprezentat una dintre realizarile importante ale grupului la nivelul anului trecut. Prin prisma acestora, MedLife a putut sa testeze periodic personalul medical si de suport, sa tina in siguranta angajatii si, implicit, pacientii si sa pastreze functionale reteaua de clinici si spitale, asigurand un act medical de calitate. Mai mult decat atat, grupul MedLife s-a concentrat pe ajutorul oferit pacientilor si institutiilor statului, prin efectuarea testelor COVID-19 si degrevarea spitalelor publice prin preluarea pacientilor cronici. Totodata, compania a derulat numeroase programe de sprijin pentru diferite categorii defavorizate in context pandemic.
Un segment foarte important de investitie si dezvoltare la nivelul anului 2020 l-a reprezentat divizia de cercetare a grupului. Compania a realizat numeroase studii de cercetare privind evolutia noului virus pe teritoriul Romaniei, reusind sa joace un rol important la nivel de societate in monitorizarea pandemiei. Pentru anul acesta, reprezentantii MedLife doresc sa intensifice activitatea diviziei de cercetare a grupului si, in acest sens, si-au exprimat intentia de a extinde programul de secventiere a virusului SARS CoV 2, dar si de a lansa noi studii pentru a sprijini in continuare autoritatile in combaterea pandemiei.
“A fost un an greu, plin de incercari si tensionat deopotriva pentru cei mai multi dintre noi. De la primele semnale la nivel local, ne-am dat seama ca nu va fi ceva trecator, asa ca ne-am mobilizat, am lucrat la mai multe scenarii si ne-am adaptat noilor conditii. Am lansat programe noi de screening pentru pacienti cu patologii cronice, dar si pentru cei care au trecut prin infectia cu SARS CoV2, am investit in cercetare deruland studii in premiera nationala cu privire la imunizarea naturala pentru COVID 19, secvetierea virusului sau dinamica anticorpilor post infectie si post vaccin si, nu in ultimul rand, am derulat constant programe de testare pentru a tine in siguranta colegii, medicii si asistentii din toate unitatile noastre. Toate aceste masuri ne-au ajutat nu doar sa ne adaptam noii realitati economice, dar si sa optimizam dinamica businessului pentru perioada urmatoare. Suntem pregatiti sa capturam veniturile care vor veni din zona de recuperare post pandemie”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte si CEO MedLife Group.
Grupul MedLife a inregistrat o activitate dinamica si in zona clientilor corporate. Astfel, inca de la inceputul pandemiei de COVID-19, compania a dezvoltat produse noi pentru a raspunde nevoilor aparute in acest context epidemiologic: de la consultatii online si digitalizarea serviciilor de medicina muncii, la programe de informare privind repornirea in siguranta a business-urilor, consultanta in ceea ce priveste triajul epidemiologic sau campanii de testare COVID la sediul companiei. Mai mult, plecand de la contextul pandemic si avand o baza solida a rezultatelor istorice, MedLife a lansat un nou program cu focus pe anticiparea anumitor trenduri in ceea ce priveste starea de sanatate intr-o industrie /respectiv companie si personalizarea serviciilor medicale astfel incat sa se poata diminua riscurile la diferite patologii in randul angajatilor. In esenta, noul program va ajuta companiile sa isi protejeze angajatii si clientii si implicit sa scada si cheltuielile si sa isi creasca productivitatea.
“Este un program unic in Romania ce are la baza principiile medicinei personalizate. Astfel, in baza unei analize ample a istoricului medical, dar si a unui cumul de informatii privind particularitatile fiecarei industrii, implicit companii in parte vom putea oferi programe medicale personalizate care sa contribuie la diminuarea riscului la diferite patologii in randul angajatilor. Practic, putem actiona foarte targetat pe fiecare colectiv in parte, iar pe baza evaluarii factorilor de risc, a afectiunilor, a efectelor adverse asupra business-ului, putem adapta programele medicale astfel incat sa imbunatatim starea de sanatate a angajatilor si sa ajutam companiile sa propulseze. In felul acesta companiile partenere vor reusi nu doar sa aiba grija de sanatatea angajatilor, dar si sa scada cheltuielile si sa creasca nivelul de productivitate” a declarat Mihai Marcu.
In perspectiva, pentru 2021, reprezentantii companiei anunta ca vor continua sa fie receptivi si proactivi la tot ce aduce aceasta pandemie dar, totodata, vor continua si planurile de dezvoltare si extindere post-COVID.
“Suntem conectati cu tot ceea ce inseamna dinamica economica actuala, avem planuri de dezvoltare si extindere si suntem pregatiti sa avansam, insa ne uitam cu atentie in piata, pentru a apasa pe acceleratie la momentul potrivit. In continuare vom avea ca obiectiv prioritar sanatatea si siguranta pacientilor nostri urmand sa ne adaptam constant la nevoile lor actuale, grevate de contextul pandemic. Din punct de vedere operational, vrem sa consolidam pozitia noastra pe piata din Romania, pe care o consideram foarte importanta si cu potential mare de dezvoltare, si, in masura in care vor exissta oportunitati ne dorim sa testam si piata din regiune.
Dispunem de linii de credit care sunt dedicate atat programului de achizitii, cat si dezvoltarii de proiecte destinate recuperarii pacientului post-COVID, avand la dispozitie noua majorare, in valoare de 20 milioane euro, la care se adauga lichiditati importante generate de diviziile noastre de business. Totodata, vom continua, gradual, lucrarile la dezvoltarea proiectului MedLife Medical Park, care are potentialul de a deveni in perioada urmatoare cel mai complex proiect medical din Romania si se va compara lejer cu alte entitati medicale de dimensiuni foarte mari din Europa. Noile investitii si achizitii vor fi atent calibrate in functie de evolutia pandemiei”, a specificat Mihai Marcu, Presedinte si CEO MedLife Group.
I.ANALIZA FINANCIARA
Analiza Contului de Profit si Pierdere Consolidat
Cifra de afaceri a perioadei de 12 luni incheiate la 31 decembrie 2020 s-a ridicat la 1,078,273,545 RON, in crestere fata de cifra de afaceri obtinuta in primele 12 luni ale lui 2019 cu 11.5%. Cresterea s-a datorat, in principal, cresterii aproape din toate liniile de afaceri ale Grupului, precum si achizitiilor finalizate de Grup in 2019 si 2020.
Linie de afaceri |
12 luni 2020 |
% din Total Vanzari |
12 luni 2019 |
% din Total Vanzari |
Variatie |
|
Vanzari |
Vanzari |
2020/2019 |
Clinici |
307,919,487 |
28.6% |
295,465,223 |
30.5% |
4.2% |
Stomatologie |
57,177,077 |
5.3% |
59,817,358 |
6.2% |
-4.4% |
Spitale |
251,943,388 |
23.4% |
221,198,932 |
22.9% |
13.9% |
Laboratoare |
203,814,880 |
18.9% |
154,135,274 |
15.9% |
32.2% |
Vanzari Corporative |
198,530,858 |
18.4% |
183,514,802 |
19.0% |
8.2% |
Farmacii |
44,405,803 |
4.1% |
39,341,136 |
4.1% |
12.9% |
Altele |
14,482,051 |
1.3% |
13,907,472 |
1.4% |
4.1% |
TOTAL |
1,078,273,544 |
100.0% |
967,380,197 |
100.0% |
11.5% |
Alte venituri operationale au inregistrat o cresterede 21.3%in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2020 comparativ cu perioada corespondenta a lui 2019, ajungand la 9,274,762 RON la 31 decembrie 2020.
Cheltuielile operationale includ cheltuieli fixe si variabile, precum si cheltuieli cu bunuri si materiale utilizate de Grup pentru prestarea serviciilor. Grupul a inregistrat cheltuieli operationale de 978,035,183 RON in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2020, reprezentand o cresterede 6.5%, sau 59,930,900 RON, comparativ cu perioada corespunzatoare a lui 2019. Cheltuielile operationale ca pondere in total venituri operationale au reprezentat 94.9%in 2019 si 90.7%in 2020.
Evolutie cheltuielile operationale
|
12 luni 2020 |
12 luni 2019
*Corectat |
Variatie 2020/2019 |
Consumabile si materiale de reparatii |
189,974,607 |
158,167,211 |
20.1% |
Cheltuieli cu marfurile |
35,655,721 |
30,649,995 |
16.3% |
Utilitati |
12,634,324 |
11,854,596 |
6.6% |
Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile |
11,549,395 |
11,895,850 |
-2.9% |
Chirii |
5,969,220 |
10,096,464 |
-40.9% |
Prime din asigurari |
3,006,908 |
3,122,303 |
-3.7% |
Reclama si publicitate |
13,415,385 |
14,207,313 |
-5.6% |
Comunicatii |
4,236,791 |
3,962,770 |
6.9% |
Cheltuieli cu tertii (inclusiv contractele cu medicii) |
278,152,226 |
264,544,662 |
5.1% |
Cheltuieli cu salariile cele asimilate salariilor |
277,055,200 |
291,414,807 |
-4.9% |
Contributii sociale |
10,768,180 |
10,526,204 |
2.3% |
Amortizare |
103,147,047 |
91,095,016 |
13.2% |
Alte cheltuieli administrative si de exploatare |
27,604,921 |
16,289,629 |
69.5% |
TOTAL |
973,169,925 |
917,826,820 |
6.0% |
Profitul operational a inregistrat o cresterede 92.4%in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2020, comparativ cu perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2019, de la 56,924,973 RON in 2019 la 109,513,124 RON in perioada incheiata la 31 decembrie 2020.
Pierderea financiara a crescutin perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2020 cu 919,955 RON, de la 29,780,069 RON in perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2019, la o pierdere de 30,700,024 RON in perioada incheiata la 31 decembrie 2020.
Rezultatul net inregistrat in 2020 a crescutcu 44,203,142 RON, comparativ cu 2019, de la un profit de 17,980,227 RON in 2019 la un profit de 62,183,369 RON in 2020. Cresterea reprezinta translatarea cresterii profitului operational in rezultatul net.
Luand in calcul situatiile pro-forma, veniturile operationale pentru perioada de 12 luni incheiata la 31 decembrie 2020 insumeaza 1.181.886.837 RON si o EBITDA ajustata de 224.611.401 RON.
Analiza Bilantului Consolidat
Active imobilizate insumeaza 899.234.070 RON la 31 decembrie 2020, inregistrand o crestere de 53.255.780 RON sau 6,3% comparativ cu 31 decembrie 2019.
Activele curente cresc cu 73.376.175 RON sau 34,8% de la 210.976.471 RON la 31 decembrie 2019 la 284.352.646 RON la 31 decembrie 2020.
Datoriile curente (excluzand datoriile purtatoare de dobanda) au scazut cu 25.828.119 RON, sau 10,7%, de la 240.385.368 RON la 31 decembrie 2019, la 214.557.249 RON la 31 decembrie 2020.
Datoriile purtatoare de dobanda au crescut cu 90.204.609 RON, sau 15,3%, de la 588.485.729 RON la 31 decembrie 2019 la 678.690.338 RON la 31 decembrie 2020.
II. EVENIMENTE IMPORTANTE 12 LUNI 2020
Anul 2020 a venit cu un context epidemiologic unic, declararea pandemiei de COVID-19 de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii. Dezvoltarea celor patru laboratoare COVID-19 a reprezentat una dintre realizarile importante ale grupului din primele 12 luni ale anului 2020. Prin prisma acestora, compania a putut sa tina in siguranta angajatii MedLife, sa testeze periodic pesonalul medical si de suport, pacientii si sa pastreze functionale unitatile si sa asigure pacientilor un act medical de calitate si in siguranta, prin efectuarea a mii de teste RT-PCR saptamanal.
Grupul MedLife a inregistrat o activitate dinamica si in zona clientilor corporate. Astfel, inca de la inceputul pandemiei de COVID-19, compania a dezvoltat produse noi pentru a raspunde nevoilor aparute in acest context epidemiologic, a gandit proiecte speciale adaptate care sa vina in sprijinul angajatilor din companiile partenere si a sporit la maximum segmentele de servicii medicale si investigatii care se impuneau prioritare.
Majorarea participatiei in grupul Genesys Arad
Grupul MedLife a crescut participatia cu 7% in grupul de firme Genesys Arad, unul dintre cei mai mari operatori privati de servicii medicale din zona de vest a Romaniei. Ca urmare a acestei preluari, Sistemul MedLife detine pachetul de 68%.
Achizitie Labor Maricor
Grupul MedLife a preluat pachetului de 100% din actiunile companiei Labor Maricor SRL din Bacau in aprilie 2020.
Majorarea participatiei in compania Ghencea Medical Center
Sistemul Medical MedLife preia actionariatul integral al companiei Ghencea Medical Center din Bucuresti, completand pachetul de actiuni detinute cu inca 10 procente, ajungand acum la 100%.
Achizitie Centrul Medical Matei Basarab
Sistemul Medical MedLife anunta achizitia pachetului de 100% din actiunile Centrului Medical Veridia din Bucuresti, cunoscut dupa numele de Centrul Medical Matei Basarab.
Achizitie Pharmachem Distributie
Sistemul Medical MedLife anunta achizitia pachetului majoritar de 75% din actiunile Pharmachem Distributie, fiind cea mai mare achitie a companiei de anul acesta si prima din sectorul farmaceutic.
Achizitie CED Pharma
Sistemul Medical MedLife anunta semnarea tranzactiei pentru achizitionarea pachetului complet de actiuni ale grupului de companii CED Pharma. Este a doua achizitie a Grupului MedLife pe segmentul farmaceutic, anuntata in termen de doua saptamani.
CED Pharma face parte dintr-un grup de companii, care este format din 6 farmacii, toate situate in Bucuresti. La nivelul anului 2019, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 4 milioane de euro, in crestere cu 6% fata de anul precedent.
Achizitie KronDent (indirect)
Grupul de clinici DENT ESTET, lider de piata in domeniul serviciilor de medicina dentara in Romania, anunta semnarea contractului de achizitie pentru pachetul majoritar de 60% din actiunile KronDent S.R.L, clinica de paradontologieimplantologie si medicina dentara cu sediul in Brasov.
III.INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI la 31 decembrie 2020
|
|
Perioada incheiata la |
1 |
Indicatorul lichiditatii curente |
31 decembrie 2020 |
|
|
|
|
|
|
Active curente |
284,352,646 |
= |
0.84 |
|
Datorii curente |
339,030,068 |
|
|
Perioada incheiata la |
2 |
Indicatorul gradului de indatorare |
31 decembrie 2020 |
|
|
|
|
|
|
Capital imprumutat |
554,217,519 |
= |
207% |
|
Capital propriu |
268,260,333 |
|
|
|
|
|
|
Capital imprumutat |
554,217,519 |
= |
67% |
|
Capital angajat |
822,477,852 |
|
|
Perioada incheiata la |
3 |
Viteza de rotatie a debitelor clientii |
31 decembrie 2020 |
|
|
|
|
|
|
Sold mediu clienti |
111,124,364 |
= |
37.10 |
|
Cifra de afaceri x 90/180/360 |
1,078,273,545 |
|
|
Perioada incheiata la |
4 |
Viteza de rotatie a activelor imobilizate |
31 decembrie 2020 |
|
|
|
|
|
|
Cifra de afaceri |
1,078,273,545 |
= |
1.20 |
|
Active imobilizate |
899,234,070 |
IV.PRINCIPALII INDICATORI OPERATIONALI
Linie de afaceri |
Informatii |
12 luni incheiate la |
31 decembrie |
31 decembrie |
2020 |
2019 |
Clinici |
Venit |
307,919,487 |
295,465,223 |
Clinici |
Vizite |
1,815,055 |
1,861,491 |
Clinici |
Venit mediu |
170 |
159 |
Stomatologie |
Venit |
57,177,077 |
59,817,358 |
Stomatologie |
Vizite |
89,172 |
123,349 |
Stomatologie |
Venit mediu |
641 |
485 |
Spitale |
Venit |
251,943,388 |
221,198,932 |
Spitale |
Pacienti |
82,209 |
82,683 |
Spitale |
Venit mediu |
3,065 |
2,675 |
Laboratoare |
Venit |
203,814,880 |
154,135,274 |
Laboratoare |
Analize |
5,211,645 |
5,905,490 |
Laboratoare |
Venit mediu |
39 |
26 |
Vanzari Corporative |
Venit |
198,530,858 |
183,514,802 |
Vanzari Corporative |
PPM |
738,582 |
705,380 |
Vanzari Corporative |
Venit mediu |
269 |
260 |
Farmacii |
Venit |
44,405,803 |
39,341,136 |
Farmacii |
Clienti |
194,838 |
250,717 |
Farmacii |
Venit mediu |
230 |
157 |
Altele |
Venit |
14,482,051 |
13,907,472 |