luni | 20 mai, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


ROMPETROL RAFINARE S.A. - RRC

Finalizare lucrari Midia Marine Terminal

Data Publicare: 01.09.2023 12:59:16

Cod IRIS: 8E93E

1 septembrie 2023

Midia Marine Terminal a finalizat cu succes lucrarile la terminalul offshore

Midia Marine Terminal (MMT), companie membra a Grupului KMG International, a finalizat cu succes lucrarile de revizie a terminalului marin offshore, care asigura aprovizionarea cu materii prime a rafinariei Petromidia.

Timp de 24 de zile, proiectul in valoare de 4,3 milioane de dolari a presupus lucrari complexe, cea mai importanta componenta fiind cea de schimbare a tuturor furtunurilor plutitoare si submerse. Mai precis, este vorba de doua structuri plutitoare de peste 250 de metri fiecare, respectiv doua structuri subacvatice de cate 33,5 metri fiecare.

„Complexitatea lucrarilor efectuate a necesitat implicarea tuturor angajatilor Midia Marine Terminal, dar si contractarea celor mai buni specialisti de la nivel national. Impreuna, am reusit sa terminam lucrarile in graficul de executie planificat, in ciuda conditiilor meteorologice dificile. Astfel, proiectul a fost realizat fara probleme, cu respectarea tuturor normelor operationale, de siguranta si de mediu”, a declarat Ioan Taus, Director General al Midia Marine Terminal.

Mare parte din echipamente pot fi folosite timp de 8 ani, dar cele care sunt supuse unui nivel crescut de stres mecanic vor fi inlocuite peste doi ani. De asemenea, piesele scoase din uz urmeaza sa fie neutralizate, cu sprijinul unor firme specializate, conform reglementarilor in vigoare.

O singura sectie de furtun poate avea o lungime de 12 metri, cantareste circa 5 tone, este prevazuta cu o carcasa dubla si poate suporta o presiune nominala de 19 bari. Midia Marine Terminal opereaza terminalul la o presiune de 8 bari.

Piesele realizate de compania japoneza Yokohama au fost fabricate special pentru terminalul aflat la 8,6 km in largul Marii Negre, respectand toate specificatiile tehnice indicate de Midia Marine Terminal.

La lucrari au participat peste 20 de scafandri, 9 dintre ei fiind angajati permanent ai Midia Marine Terminal. In total, acestia au executat 1.129 de ore de scufundare, iar totalul orelor lucrate in timpul proiectului, de tot personalul implicat, a ajuns la aproximativ 19.500 de ore.

Scafandrii au fost asistati de la suprafata de echipe de tehnicieni de scufundare, care au supervizat toate lucrarile realizate subacvatic, dar si de un medic specializat in terapie hiperbara, care a monitorizat toti parametrii scafandrilor. De asemenea, asistenta suplimentara, in timpul lucrarilor, a fost acordata de cele trei remorchere operate de MMT.

In urma finalizarii reviziei terminalului marin, au inceput si operatiunile de descarcare a titeiului, primele nave fiind operate in aceasta saptamana, cu un total de aproape 250.000 de tone de titei livrat pentru rafinaria Petromidia.

Terminalul este de tip Single Point Mooring (sistem singular de legare) si este compus dintr-o parte statica, fixata de fundul marii printr-un sistem de ancore, si o a doua parte, la care se leaga nava, care poate gira liber in jurul partii statice, cu ajutorul unui rulment masiv, in functie de vant, curent si valuri.

Debitul maxim de operare este de 7.000 m³/h, ceea ce inseamna ca o nava care transporta intre 80.000 si 160.000 de tone poate fi descarcata intr-un interval de 24-36 de ore.

Departamentul de Comunicare si Relatii Publice

KMG International



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.