marți | 07 mai, 2024 |
Starea pietei: INCHISA

Stiri Piata


SPHERA FRANCHISE GROUP - SFG

Raport T1 2021

Data Publicare: 17.05.2021 8:00:11

Cod IRIS: 798A1

Catre:

BURSA DE VALORI BUCURESTI S.A.

AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA

 

 

 

RAPORT CURENT 16/2021

Intocmit in conformitate cu Legea nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata, si/sau Codul Bursei de Valori Bucuresti.

Data raportului

17.05.2021

Denumirea societatii

Sphera Franchise Group SA

Sediul social

Bucuresti, Romania        

Adresa

Calea Dorobantilor nr. 239, et. 2, Bucuresti Sector 1

Telefon / Fax

+40 21 201 17 57 / +40 21 201 17 59

Email

investor.relations@spheragroup.com

Nr. inreg. la ONRC

J40/7126/2017

Cod unic de inregistrare

RO 37586457

Capital social subscris si varsat

581.990.100 RON             

Numar total de actiuni

38.799.340          

Simbol

SFG

Piata de tranzactionare

Bursa de Valori Bucuresti, Segmentul Principal, Categoria Premium

Evenimente importante de raportat: Disponibilitate raport trimestrial T1 2021

In primul trimestru al anului 2021 Sphera Franchise Group a continuat sa-si imbunatateasca rezultatele fata de trimestrul anterior, T1 2021 fiind cel mai bun trimestru al grupului pe piata romaneasca de la debutul pandemiei in ceea ce priveste vanzarile in restaurante. Veniturile au crescut cu 6,9% fata de anul precedent si cu 1,7% comparativ cu T4 2020. Pe parcursul primelor trei luni ale anului 2021, Grupul s-a concentrat pe dezvoltarea vanzarilor prin parteneriate cu platformele de livrare, promotii pentru canalele de livrare si Drive Thru, precum si continuarea investitiilor in dezvoltarea retelei de restaurante in Romania si Italia. In consecinta, desi toate cele trei piete in care Sphera activeaza au continuat sa se lupte cu numarul tot mai mare de cazuri COVID-19 si cu restrictiile aferente, vanzarile restaurantelor au crescut cu 1,5% fata de trimestrul precedent si 6,6% comparativ cu T1 2020, ajungand la 211,4 milioane lei in T1 2021.

In T1 2021, Grupul a reusit sa limiteze cheltuielile, care au crescut cu doar 2,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut ca urmare a controlului constant al costurilor. Cheltuielile cu alimentele si materialele au crescut cu 4,6%, la o rata mai lenta decat vanzarile in restaurante, intrucat Grupul a reusit sa utilizeze puterea de cumparare si volumele in crestere pentru a mentine costurile la nivelul lui 2020. Salariile si beneficiile angajatilor au scazut cu 6,1% fata de anul anterior, o scadere similara observand-se si in numarul de angajati activi, calculati ca echivalent al normei de munca de 8 ore (Full-Time-Equivalent). Aproximativ 4% dintre angajatii din Romania si 17% dintre angajatii din Italia erau in somaj tehnic la 31 martie 2021. Indemnizatiile de somaj tehnic accesate in primul trimestru al anului 2021 au fost de 919 mii lei, din care 840 mii lei au fost acordati de guvernul Romaniei si 79 mii lei de catre statul italian. Grupul avea in total 4.787 de angajati pe toate cele trei piete de activitate la sfarsitul primului trimestru al anului 2021.

In ceea ce priveste cheltuielile cu chiria, in T1 2021 Grupul a reusit sa obtina reduceri la chiria fixa ​​in valoare totala de 1,25 milioane lei, din care 0,72 milioane lei au fost acordate in Romania, 0,52 milioane lei in Italia si 11 mii lei in Republica Moldova. Redeventele au crescut cu 8,4%, din cauza cresterii vanzarilor, in timp ce costurile cu publicitatea au scazut cu 13,6%. Alte cheltuieli de exploatare au crescut cu 29,4%, ajungand la 31,4 milioane lei. Similar cu trimestrele precedente, cresterea acestei pozitii a fost determinata de o crestere a comisioanelor datorate platformelor de livrare. In primul trimestru al anului 2021, aproximativ 27% din vanzarile consolidate au fost realizate prin intermediul platformelor de livrare. In consecinta, comisioanele datorate agregatorilor au atins 10,9 milioane lei, o crestere de 750% fata de anul precedent. Deprecierea si amortizarea au scazut cu 3,8% in primul trimestru al anului 2021 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut ca urmare a inchiderii locatiilor neviabile in 2020.

Cheltuielile generale si administrative au scazut cu 9,3% in primul trimestru al anului 2021, in principal datorita reducerii costurilor cu angajatii si a cheltuielilor scazute cu transportul, ca urmare a masurilor de optimizare a costurilor. Per ansamblu, ponderea cheltuielilor G&A in vanzarile consolidate a scazut cu 1pp in perioada analizata.

Grupul a incheiat T1 2021 cu un profit de exploatare in restaurante de 15,7 milioane lei, o crestere de 111,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut si un profit operational de 3,1 milioane lei (+147%). In pofida restrictiilor continue privind functionarea restaurantele la interior, Grupul a trecut pe profit in primele trei luni ale anului 2021, profitul net crescand cu 105% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pana la 0,5 milioane lei. EBITDA a crescut cu 306%, ajungand la 12,7 milioane lei (marja de 6%, crestere de 4,4 pp fata de T1 2020), in timp ce EBITDA normalizat a atins 13,1 milioane lei, o crestere de 271% si o marja de 6,2%.

In ceea ce priveste performanta individuala, USFN Romania (KFC Romania) si USFN Moldova (KFC Moldova) au incheiat profitabil primul trimestru al anului 2021, inregistrand impreuna EBITDA de 19,6 milioane lei si 13,9 milioane lei in profit net. CFF (Taco Bell Romania) a inchis primul trimestru al anului 2021 cu un profit din exploatarea restaurantelor de 0,1 milioane lei, insa cheltuielile cu G&A si costurile financiare au dus la o pierdere de 1 milion lei. USFN Italia (KFC Italia) si ARS (Pizza Hut Romania) au incheiat primele trei luni cu o pierdere neta de 8 milioane lei si respectiv 3,7 milioane lei. Performanta KFC Italia a fost afectata in mod semnificativ de evolutia COVID-19 din tara si de restrictiile implementate, rezultand astfel o scadere accentuata dupa un S2 2020 solid, cand vanzarile si profitabilitatea generala au reusit sa-si revina partial. Pizza Hut, pe de alta parte, a reusit sa inregistreze cea mai mare cifra de afaceri din T2 2020 pana in prezent, sa reduca pierderea cu 20,5% fata de trimestrul anterior si sa inregistreze o performanta imbunatatita fata de anul anterior determinata si de decizia grupului de a inchide locatiile neperformante Pizza Hut, incepand cu T3 2020.

In primul trimestru al anului 2021, vanzarile restaurantelor comparabile (like-for-like) au scazut usor, cu 1,1% fata de anul anterior, fiind in primul rand afectate de un declin de 32,6% pentru Pizza Hut si un declin de 21,3% pentru KFC Italia comparativ cu 2020. Aceste scaderi au fost totusi compensate de o crestere de 6,9% a performantei tuturor restaurantelor KFC Romania, o crestere de 19% pentru KFC Moldova si o crestere de 6% pentru Taco Bell.

Noile locatii KFC si Taco Bell din Romania si noile restaurante KFC din Italia au continuat sa contribuie la recuperarea unei parti din veniturile pierdute datorata restrictiilor aplicate restaurantelor la interior. Prin urmare, Grupul a incheiat primul trimestru din 2021 cu o crestere de 6,6% a vanzarilor tuturor restaurantelor, determinata in primul rand de performanta solida a KFC Romania (+6 locatii noi fata de 31.03.2020, conducand la o crestere a performantei tuturor restaurantelor cu 14,3% fata de anul precedent), Taco Bell Romania (+1 locatie, crestere a performantei tuturor restaurantelor cu 13,1% fata de anul anterior) si KFC Italia (+3 locatii noi, o crestere a performantei tuturor restaurantelor cu 2,5% fata de anul 2020).

Primul trimestru al anului 2021 a fost cel mai bun trimestru al grupului pe piata romaneasca de la debutul pandemiei, in ceea ce priveste vanzarile din restaurante, veniturile crescand cu 6,9% fata de anul anterior si cu 1,7% comparativ cu trimestrul precedent. Vanzarile in Italia au crescut cu 2,5% fata de anul 2020, similar cu T4, in principal datorita restrictiilor mai severe incepand cu luna martie. Republica Moldova a reusit sa creasca vanzarile cu 19% fata de T1 2020, a doua cea mai mare cifra de afaceri generata de la debutul pandemiei, determinata de o crestere semnificativa a vanzarilor pentru livrare, in crestere cu 8pp fata de trimestrul anterior.

Datele prezentate mai sus exclud impactul adoptarii IFRS 16. 

Conferinta telefonica

Conferinta telefonica de prezentare a rezultatelor financiare disponibile la 31 martie 2021 va avea loc pe 17 mai 2021, 17:00 ora locala / 16:00 CET / 15:00 (UK) / 10:00AM US (EST). Atasat acestui raport se regaseste si prezentarea pentru Conferinta.

Disponibilitate raport

Situatiile financiare interimare consolidate simplificate pentru perioada de trei luni incheiata la 31 martie 2021 (neauditate), insotite de Raportul Administratorului, sunt disponibile pe site-ul companiei, www.spheragroup.com, la sectiunea Relatia cu Investitorii, pe profilul emitentului pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti, www.bvb.ro, precum sunt atasate si prezentului raport curent.

 

 

DIRECTOR GENERAL EXECUTIV                                             DIRECTOR FINANCIAR

Calin Ionescu                                                                               Valentin Budes

 



 Print

Informatii furnizate prin IRIS, platforma de stiri a Bursei de Valori Bucuresti.

______________________

Bursa de Valori Bucuresti ("BVB") nu este responsabila de continutul acestui Raport. Emitentii ale caror instrumente financiare sunt tranzactionate pe pietele administrate de catre BVB au obligatia de a intocmi Rapoarte in conformitate cu prevederile legale si regulamentare incidente. BVB publica aceste Rapoarte in calitate de administrator al acestor piete, desemnat de catre ASF. In situatia in care, pentru informarea corespunzatoare a investitorilor, sunt publicate Rapoarte semnate de persoane diferite, sau cu informatii divergente, responsabilitatea juridica revine in totalitate semnatarilor respectivelor Rapoarte. BVB isi declina orice obligatie sau raspundere fata de emitenti sau terte parti, cu privire la realitatea, integralitatea si exactitatea informatiilor furnizate de catre acestia si distribuite de catre BVB. Utilizatorii website-ului au responsabilitatea de a verifica continutul rapoartelor. Orice raport (inclusiv orice prospect) care se adreseaza exclusiv unor persoane/tari specificate in acesta nu trebuie luate in considerare de catre persoanele / in tarile excluse. Termenii si conditiile, inclusiv restrictiile de utilizare si redistributie se aplica.


©2016 Bursa de Valori Bucuresti. Toate drepturile rezervate.