Purcari incheie in forta 2020 – profit anual net in crestere cu 49%
Bucuresti, 26 februarie 2021
Purcari Wineries Plc (“Grupul”), una din cramele de frunte din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare preliminare consolidate pentru 2020. Veniturile au inregistrat o crestere cu 2%, la 203.4 milioane RON, cu EBITDA si Profitul Net atingand 60 si 60.4 milioane RON corespunzator. Profitul Net a crescut semnificativ, cu 49% fata de anul trecut, fiind impulsionat inclusiv de castigurile generate de vanzarea participatiei in Glass Container Company (GCC) catre Vetropack in Decembrie 2020.
Performanta Grupului are o tendinta accentuata de recuperare, veniturile crescand cu 7% in trimestrul 4 fata de aceeasi perioada a anului trecut, accelerand de la cresterea de 5% in trimestrul 3. Cresterea anuala a fost sustinuta de rezultate foarte bune pe canalul de comert modern, in tari precum Romania +24%, Polonia +13%, Ucraina +11%, Tarile Baltice +19%, ce au compensat evolutiile modeste in Moldova (-38%) si China (-44%).
Grupul a incheiat anul cu un bilant foarte puternic, imbunatatit si de vanzarea participatiei in GCC, precum si de disciplina stricta implementata la nivelul costurilor si a fluxurilor de numerar. Soldul contului de numerar a crescut la 50.7 milioane RON, in timp ce coeficientul Datoriei Nete raportat la EBITDA a scazut la minimul istoric de 0.77.
“Sunt mandru de rezultatele demonstrate de echipa, care au lucrat non-stop in acest an, pe fundalul unor provocari operationale extraordinare cauzate de pandemie. Intr-o industrie atat de fragmentata ca cea a vinului, orice criza ofera o multitudine de oportunitati pentru jucatorii puternici si bine-capitalizati, precum Purcari. Sunt convins ca iesim intr-o pozitie mult mai puternica din aceasta pandemie”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.
Puncte cheie
· Romania: Crestere forte in trimestrul 4 cu 20% fata de perioada similara a anului trecut, inregistrand +24% anual. Brandul lider, Purcari, a condus cresterea cu +31%. Evolutia puternica a canalului de comert modern a compensat vanzarile mai modeste in HoReCa.
· Moldova: Activitatea comerciala s-a imbunatatit semnificativ in trimestrul 4, dar vanzarile raman inca sub nivelul celor din 2019. Trimestrul 4 a fost cel mai puternic trimestru in 2020 pentru toate brandurile, reprezentand 43% pentru Bardar, 37% pentru Purcari si 32% pentru Bostavan din vanzarile intregului an ale fiecarui brand. Moldova ramane a fi piata cea mai dependenta de HoReCa si Duty-Free in universul Grupului, fiind cea mai afectata de pandemie.
· Polonia: Crestere sustinuta de imbunatatirea mixului de produse, majorarea pretului mediu, suplimentata de listari noi de produse. Crestere puternica pe segmentul premium: +77% an la an pentru brandul Purcari, +18% pentru Bardar, desi de la o baza de calcul mai mica.
· Asia: Vanzarile din trimestrul 4 au crescut puternic in comparatie cu trimestrele precedente, inregistrand o cadere de doar -6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Bardar a avut cea mai buna performanta de +69% in vanzari, desi de la o baza mai mica.
· Cehia si Slovacia: Recuperarea a continuat, trimestrul 4 reprezentand 29% din vanzarile intregului an. Rezultatele bune din campaniile cu principalii parteneri comerciali au diminuat partial efectele pandemiei si impactul de la restructurarea TESCO.
· Ucraina: brandul lider Purcari a crescut cu 18% atingand la nivel anual 54% din vanzarile intregului Grup in aceasta piata, devenind din ce in ce mai popular in randul consumatorilor si al formatorilor de opinie locali
Informatii financiare selectate
|
Tr. IV 2019
|
Tr. IV 2020
|
∆ Tr.4
|
2019
|
2020
|
∆
|
Venituri
|
60,540,154
|
65,042,459
|
7%
|
199,099,390
|
203,364,870
|
2%
|
Profit brut
|
29,601,103
|
30,133,915
|
2%
|
98,945,975
|
98,389,985
|
-1%
|
% Marja Bruta
|
49%
|
46%
|
(3 pp)
|
50%
|
48%
|
(2 pp)
|
EBITDA
|
19,126,975
|
15,822,619
|
-17%
|
65,360,842
|
60,013,426
|
-8%
|
% Marja EBITDA
|
32%
|
24%
|
(8 pp)
|
33%
|
30%
|
(3 pp)
|
Profit Net
|
11,051,779
|
34,850,116
|
215%
|
40,463,475
|
60,445,651
|
49%
|
% Marja Profit Net
|
18%
|
54%
|
+35 pp
|
20%
|
30%
|
+10 pp
|
Conferinta telefonica pentru investitori
Conferinta telefonica pentru discutii si prezentarea rezultatelor financiare preliminare 2020 va avea loc pe 1 martie, ora 15:00 PM EET, 14:00 PM CET. Anexate sunt Rezultatele financiare preliminare pentru 2020 si Prezentarea pentru conferinta telefonica.
Despre Purcari
Purcari Wineries Plc (brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan si Bardar) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri si brandy din Europa Centrala si de Est. Grupul gestioneaza in jur de 1,400 de hectare de podgorii si opereaza patru platforme de productie in Romania si Moldova. Grupul este lider in segmentul de vinuri premium din Romania, cu o cota de circa 30% si cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrand in peste 30 de tari. Fondata in 1827, Purcari este cea mai premiata vinarie din Europa Centrala si de Est, la Decanter Londra 2015-2020 si printre cele mai bine pozitionate pe Vivino, cu un scor mediu de 4.1 din 5.0, bazat pe mai mult de 48,000 de recenzii. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori Bucuresti (simbol WINE). Grupul e condus de Victor Bostan, un veteran de peste 30 de ani in businessul vinicol si sustinut de investitori de top ca Fiera Capital, Conseq, East Capital, SEB, Franklin Templeton, Aberdeen Standard si Horizon Capital.
Informatii
Investor.relations@purcari.wine
Declaratie generala privind raspunderea
Acest document poate contine anumite declaratii anticipative care se bazeaza pe estimari si previziuni. Prin natura lor, aceste declaratii de perspectiva sunt supuse unor riscuri si incertitudini importante si factori care nu tin de controlul sau de capacitatea noastra de a prezice. Aceste declaratii de perspectiva nu ar trebui considerate ca o garantie a performantei viitoare, rezultatele efective ar putea sa difere semnificativ de cele exprimate sau implicite de acestea. Declaratiile anticipative reflecta doar punctul de vedere al Grupului de la data prezentului document, iar Grupul nu se angajeaza sa revizuiasca sau sa actualizeze aceste declaratii anticipative. Declaratiile anticipative ar trebui sa fie utilizate cu prudenta si atentie si in nici un caz Grupul si conducerea acestuia nu pot fi trase la raspundere pentru nicio investitie sau alta decizie bazata pe astfel de declaratii. Informatiile din acest document nu constituie o oferta de vanzare sau o invitatie de a cumpara actiuni in cadrul Grupului sau o invitatie sau un stimulent pentru a se angaja in alte activitati de investitii.